Gå til innhold

Treningsskravling

Klips

Anbefalte innlegg

Jeg måtte inn her og smuglese litt, og jaggu er du flink! Både som jogger så langt og mye, og som løfter tungt. Imponert!! Her må jeg begynne å følge med, trenger inspirasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følg gjerne med, det er mye morsommere når vi er fler. Men se opp for selvskryt, det hører med på et sted som dette :sjarmor:

Jeg har lest en god del rundt de siste månedene og funnet ut at å løfte tunge vekter er det de skryter av, alle som en, de som mener å vite. Ser ut til at det er veien, ja. Og overraskende morsomt.

Nå som jeg har hatt mer eller mindre god rutine på trening over lang tid (halvannet år ca) har jeg begynt å pønske på flere livsstilsforbedringer. Jeg vil jo ikke la de gode treningsresultatene jeg sliter sånn for ødelegges av for mye alkohol. Så nå skal det gamle ordet måtehold inn i vokabularet.

Og så har jeg lenge hatt Murakamis "What I talk about when I talk about running" på ønskelisten, og etter påminnelse i Aftenposten nå i helgen skal jeg jammen kjøpe den neste gang jeg har tre minutter i en bokhandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!! :nigo: Så moro!

Ja ikke sant? Enda jeg nettopp økte bittelitt. Fortsatt lurer jeg jo på om jeg faktisk er blitt sterkere, eller bare har hatt en dårlig dag og ikke tatt i skikkelig hittil :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipe været! Jeg har lyst på løpetur, men stien min har gjørmehindre selv på oppholdsdager. Og asfalt er uaktuelt etter at jeg oppdaget skog. Og det går sikkert an å kjøre et sted og løpe i skogen, men jeg kjenner ingen fine løyper.

Selv om jeg ikke er støl kjenner jeg i hele kroppen at jeg ikke skal ta i en vekt i dag, så de fleste saltimer er lite fristende.

Saumfarer timeplanene. Drømmer om høsten. Jeg har lyst til:

3 g/uke - Styrke

1 g/uke - Jogging i skog/tøff sykkeltur/langrenn (utendørstrening) eventuelt cardio combat

2 g/uke - Yoga (Ashtanga/power)

1-2 g/uke - Coretrening, corebar/core extreme (evt core stor ball/bosu, total core)

1 g/uke - Dans (zumba/ragga/funk/pop/teasedance etc)

Dessuten har jeg lyst på kurs i innebandy og strip aerobic/pole fitness (ikke noe å si på bredden :fnise: )

Så i løpet av en uke på 7 dager (som de jo vanligvis har) med full jobb, to barn og mye reising burde det i hvert fall ikke være noe vits i å havne på kjedelige spinningtimer.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juhu, fant vanlige timeplaner igjen fra uke 34. Som liten unge på julekvelden :ler:

Hurra!! :)

Jeg så forresten at du heller ikke liker spinningtimer. Herlig! Jeg trodde jeg var alene om det i hele verden, "alle" spinner, jo?! Men jeg synes det er dødskjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, drepende. Slås bare av å løpe på mølle.

Har gjort det en del fordi det er de eneste timene som går grytidlig på morgenen på senteret ved siden av jobb. Men nå som jeg har begynt med styrke er det jo ingen sak å trene nøyaktig når jeg vil.

Økte til 50 kg i dag i knebøy og markløft. 3x8. :biggrin:

Benkpress går langsommere. Og nedtrekk ikke i det hele tatt.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var å snike meg ut til corebar i arbeidstiden, siden ektemann (=barnepass) er ute av byen hele dagen. Men jeg kjenner det er vanskelig, å stikke av så tidlig, finne treningsfutt når jeg egentlig burde være et annet sted, bli svett når jeg akkurat har årna meg til jobb, årne meg omigjen, være borte halvannen time og vel så det.

Så da vet jeg det. Funker ikke.

Håper heller ektemann kommer hjem i tide til en kveldsjogg, jeg har nemlig kjøpt den dyreste iPhone-app'en til dags dato. RunKeeper.

Som både bruker gps til å tracke rutene og som kan gi deg feedback underveis på fx. intervalltrening. 55kr. Ikke en halvliter på byen en gang :fnise:

Gleder meg til å teste :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 50 kilo! :)

Når du tar knebøy, trener du aleine?

Eg har gått inn i ein ond sirkel når det gjeld knebøy, der ingenting med teknikken funker og eg må gi meg på 40 kilo. Når eg har noen som står bak meg kan eg gå 50+. Irriterande!

Bare lurer på om andre har det på samme måte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener alene. Flere av gutta på jobb løfter jo vekter der borte, men jeg treffer dem sjelden. Hadde vært bra med kompishjelp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinlig dårlig fart på den loggede joggingsen i går, jeg vet jo det var på grunn av ulendt terreng og gjørmehull jeg måtte stoppe helt opp ved, men pinlig fordi jeg har blitt venn med jobbens treningsguru på dette Runkeeper stedet.

Må løpe meg en anstendig femkilometer a.s.a.p. :fnise:

I det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halvtime. 25 minutter helst. Og mer lettvint å legge ut på en halvtimestur enn en time som jeg har pleid før jeg mistet løpepiffen.

(Ofte blir det jo litt lenger også, når jeg først er ute)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, kjepphøy der, det funka i hvert fall ikke i dag. 4,4 km var det jeg klarte på en halvtime. Ingen del av kroppen visste hva den skulle gjøre i forbindelse med løping, jeg følte meg som en nyfødt elg. Dessuten alt for lang og seig oppoverbakke på den løypen jeg testet i dag. Vet ikke om det er bryllupet i går eller at formen er råtten etter sommeren.

:(

Jaja, det kommer nok tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler: Ja, jeg aner ikke hva som skjedde med formen i går, får teste igjen senere i uken.

I dag: to påfølgende chins :sjarmor:

x2

(Stor overraskelse på nummer to, "Hei, jeg går oppover jo?!?"

Husker faktisk ikke om jeg klarte det i tørkestativet i sommer, så jeg feirer det i dag.)

Dessuten hadde jeg litt mer futt i benken i dag, så mulig jeg tester 40 kg neste gang (3x8). Er så fint med runde tall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i morgen, nye timeplaner, jeg kan ta...

Boxing med påfølgende core?

Easy energy yoga?

Dance aerobic?

Zumba?

Corebar?

Core xtreme?

Tease dance?

Blir vanskelig å velge rett og slett :ler:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...