Gå til innhold

Er det stygt av meg å ønske et bryllup uten datteren hans?

la Flaca

Anbefalte innlegg

Gjest Madam Felle
" hvorfor må det være alkohol i bryllup da? hvorfor skal biologiske barn ekskluderes bare fordi mor og far vil ha seg en fest? "

Ærlig talt du, Madammen; bor det en liten kverulant i deg? :ler:

:hoho::hoho::hoho: har jeg aldri hørt før :hoho::hoho: men det er ikke bare for å kveruelere heller :wink: mener det jeg skriver :wink:

Men mener også at det går å ha vin og øl til maten som Tex skriver uten at barn tar skade av det.

Min mening er at gifter en seg med en som har barn fra før av, ser jeg på det som en selvfølgelighet at det barnet eller de barna er med i bryllupet. Men igjen det er min mening, og ja jeg mener fortsatt at hun er egoistisk uten å være kverulerende :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TEX: "hadde mannen min hatt særkullsbarn skulle de like fullt vært brudebarn på lik linje med de andre brudebarna."

Ja, selvfølgelig! Saken har da aldri dreid seg om å gjøre forskjell på felles barn og særkullsbarn?????? :roll:

Det synes jeg er unødvendig å påpeke, og et lite konstruktivt bidrag til diskusjonen. Det bunner ut i om man i det hele tatt synes barn bør inkluderes i et bryllup! (da snakker jeg ikke om selve vielsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser egentlig ikke problemet...

Det er da ganske vanlig å ha bryllup uten barn, hvor heller ikke brudeparet har med sine egne barn. Da blir det ikke noe oppstyr, og folk er ofte enige i at det er lurt å ikke ha ned de minste.

Nå blir det rabalder, bare fordi noen er stemor.... ??? Eller fordi noen velger å ha en barnefritt bryllup???

Jeg forstår godt de som velger å ikke ha med barna, men slev velger vi å be barna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du tex, nå syntes jeg du er direkte uhøflig.

Eh....???

Forskjell på folk, kanskje???

Hvis noen innbilder seg at det er en mer takknemlig jobb å hanskes med slitsomme stemørde får de tro om igjen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Om det er hans barn, deres barn, hennes barn, er helt urelevant for hva jeg

sier. Hør etter da Madam felle istedenfor å være så utrolig sint!Jeg sier (og

dette er min personlige mening)att barn ikke hører med i en voksen fest. Jeg er

oppvokst med att barn skal ikke alltid sees og høres, og absolutt ikke alltid er

midtpunkt. Dette har fungert meget bra for meg, og jeg er av samme oppfatning

som mine foreldre var.Jeg har aldri vært med på fest hvor det serveres alkohol

med mine forledre da jeg var liten. Da hadde jeg barnevakt. Om La Flaca ikke

ønsker verken hans, søstrens, prestens, tantens barn i bryllupet men bare vil ha

fokus på henne og hennes mann denne dagen så er da virkelig ikke dette tegn

på att hun er ett dårlig menneske. HERREGUD!

:enig::enig::enig: ENIG.....Har nok kanskje vært der det ble servert alkohol når jeg var liten, er enig i alt det andre.....

Men tror de fleste gjestene i mitt bryllup er av den oppfatning at barn ikke har noe i et bryllup å gjøre! Jeg skal ha den ene lillesøsteren min(da 8år) som brudepike og mulig en gutt på 9 som brudesvenn, det er de eneste barna som får være med! Ellers har jeg to lillesøstre til på 3, men de vil jeg ikke ha med! Vil ikke at det skal være mas og kjas med småunger..Det tror jeg faktisk pappa og stemoren min er glad for også-de kan slappe av og nyte dagen!

Om folk vil ha med unger eller ikke er jo individuelt, men jeg vil ikke det i mitt! Samboeren min er av samme oppfatning og da er det jo greit!!

Men barn eller ikke barn i bryllupet-LYKKE TIL MED DEN STORE DAGEN!

og La Flaca- det ordner seg helt sikker :kysse: Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjett hva vi skal! vi skal bare invitere voksne vi også!!!! det er jo ingen regel uten unntak, og untaket er våre egne barn (to felles og ett særkulls) og tre søskenbarn av ungene som bor langt borte. planen er at de skal være med på middag - hvis de i hele tatt gidder - også dra hjem etter hvert. men det jeg er helt enig med lenkens forfatter i er at det er vanskelig å finne praktiske løsninger..... alle barna kjenner godt er jo i bryllupet!

vel, det ordner seg nok. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madam Felle
Jeg ser egentlig ikke problemet...

Det er da ganske vanlig å ha bryllup uten barn, hvor heller ikke brudeparet har med sine egne barn. Da blir det ikke noe oppstyr, og folk er ofte enige i at det er lurt å ikke ha ned de minste.

Nå blir det rabalder, bare fordi noen er stemor.... ??? Eller fordi noen velger å ha en barnefritt bryllup???

Jeg forstår godt de som velger å ikke ha med barna, men slev velger vi å be barna...

jeg blir ikke bare irritert fordi det er en stemor, men på den andre siden har hun ikke fått noen stjerne i boken min, og kan med hånden på hjertet si at jeg er glad hun ikke er stemor til mine barn.

Men jeg mener at egne barn (altså enten det er fars barn, mors barn eller felles barn) bør være med i bryllup, og ikke bare se på det som noe negativt. Bryllup skal være en gledens dag for alle, og siden det er barn i den familien allerede som er biologisk barn bør det være inkludert.

Jeg kan ikke forstå hvordan en kan utelukke egne barn i det hele tatt, men igjen det er min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TEX: "Hvis noen innbilder seg at det er en mer takknemlig jobb å hanskes med slitsomme stemørde får de tro om igjen......"

AHAH! Det er jo helt tydelig at du har en forutinntatt/ skadeskutt holdning når det kommer til jenter i min situasjon!

Men hadde du anstrengt deg litt, og lest svarene mine, hadde du oppdaget at hos oss er situasjonen en ganske annen!!!! Hadde det ikke vært for meg og min families innsats, ville jentungen hatt et temmelig begrenset forhold til faren, fordi mamman viser 0 interesse for at de i det hele tatt skal ha et forhold. Men siden jeg elsker mannen min, og elsker henne - som er hans kjøtt og blod, så gjør jeg alt jeg kan for å gjøre det beste ut av en fortvilet situasjon...

Men vet du hva? Akkurat det har INGENTING med problemstillingen rundt bryllupet å gjøre!

Nei, jeg kunne sagt om sånne som deg, som du sier om sånne som meg:

"Hvis noen innbilder seg at det er en mer takknemlig jobb å hanskes med slitsomme alenemødre får de tro om igjen......"

-men det gjør jeg ikke, fordi jeg eier oppdragelse og ikke er forutinntatt! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha iallefall 5 barn i bryllupet, og ja vi serverer øl og vin til maten. De tar ikke skade av det. Senere på kvelden når "festen" begynner skal ungene hjem, og da tror jeg at de også begynner å bli lei

Men når du sier at forholdet til ungens biologiske mor ikke er helt på topp, kan du vel tenke deg resultatet fra henne viss dere ikke tar med datteren hans/hennes........

Og er der hvirkelig ikke en eneste en, kollega, nabo, venninne eller en jente som kunne sittet barnevakt litt senere på kvelden???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

La Flaca:

YOU GO GIRL!!!!! :wink:

Klem fra La Guapa :D

Dette dreier seg faktisk om EN dag folkens....ikke en stemor som hater stebarnet sitt!!!

Slapp av og se på det som om det var en biologisk mor som ønaket en dag alene med sin mann FOR EN GANGS SKYLD!!!

Nå er det jo slik at den eneste grunnen til at det var vanskelig å få med stedatteren var at hun bor så langt unna og mora er helt på trynet!!!

La Guapa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kunne sagt om sånne som deg, som du sier om sånne som meg:

"Hvis noen innbilder seg at det er en mer takknemlig jobb å hanskes med slitsomme alenemødre får de tro om igjen......"

-men det gjør jeg ikke, fordi jeg eier oppdragelse og ikke er forutinntatt! :evil:

Ok slapp av litt nå....

Jeg har verdens beste forhold til min sønns stemor, og det er faktisk min egen fortjeneste.

Hvis du synes du er så himla prektig kan du jo forsøke å ta skjeen i en annen hånd og inkludere stedatteren din, i stedet for å sitte her og surmule over at hun eksisterer, og muligheten for at hun kan stjele litt av opperksomheten fra stakkars lille deg på bryllupsdagen din...

Du burde definitivt gjøre dere begge, for ikke å snakke om alle fire- en tjeneste og snarest finne deg en mann som ikke er belemret med brysomme barn fra tidligere forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Tex, jeg syens du skal prøve deg på noe annet istedet...

Dere så jo hvordan det gikk i mitt bryllup, vi var perlevenner og min sønn var med hele tiden!

Hadde ikke folket sagt det var greit hadde det aldri blitt noe av.

Særkullsbarn er like viktige som fellesbarn, skjerp dere!!

Hilsen Sørlandsprinsessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tex: nå synes jeg du tar ivel hard, og tillegger henne egenskaper hun selv har sagt at hun ikke har. Hun har jo sagt at hun elsker barnet, at det bare vil bli 1 barn isåfall i brylluppet, at det er problemer med kjøring og barnepass. Du burde kjefte litt på moren isteden, det er jo helt tydelig hun som ikke stiller opp som hun skal her.

Din bitterhet over dine barns far gjenspeiler seg i så og si hvert eneste innlegg du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med La Guapa og co.

Dette dreier seg om EN dag,- og det er en dag der det faktisk ikke bør være sååå sjokkerende om barna gjør noe annet den dagen.

Visse her prøver å dreie dette til at hun saken gjelder er en ond stemor - til tross for at hun forklarer familiesituasjonen. Dere vil tydeligvis ikke høre. Synd at man må leite etter syndebukker i en diskusjon bare fordi man har et annet syn.

Jeg tror personlig (bortsett fra at jeg ikke har barn selv da, så jeg får vel egentlig ikke lov til å uttale meg) at barnet ikke tar skade av å være hjemme under bryllupet.

Dere som kaller henne ego,- ER det ego å få være kun voksne sammen EN eneste gang som en dag som denne, selv om hun setter himmel og jord i bevegelse for å ta vare på stedatter og mann ellers i dagliglivet ?

Synes dette tar helt av jeg :o

P.S : sørlandsprinsessa :

Diskusjonen er faktisk ikke om særkullsbarn vs. fellesbarn. Ikke fokuser forbi temaet da :roll:

Ønsker forfatteren lykke til i allefall, både med bryllupet og familien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Enig med La Guapa og co.

Dette dreier seg om EN dag,- og det er en dag der det faktisk ikke bør være sååå sjokkerende om barna gjør noe annet den dagen.

Visse her prøver å dreie dette til at hun saken gjelder er en ond stemor - til tross for at hun forklarer familiesituasjonen. Dere vil tydeligvis ikke høre. Synd at man må leite etter syndebukker i en diskusjon bare fordi man har et annet syn.

Jeg tror personlig (bortsett fra at jeg ikke har barn selv da, så jeg får vel egentlig ikke lov til å uttale meg) at barnet ikke tar skade av å være hjemme under bryllupet.

Dere som kaller henne ego,- ER det ego å få være kun voksne sammen EN eneste gang som en dag som denne, selv om hun setter himmel og jord i bevegelse for å ta vare på stedatter og mann ellers i dagliglivet ?

Synes dette tar helt av jeg :o

P.S : sørlandsprinsessa :

Diskusjonen er faktisk ikke om særkullsbarn vs. fellesbarn. Ikke fokuser forbi temaet da :roll:

Ønsker forfatteren lykke til i allefall, både med bryllupet og familien:)

Enig med deg!!

:enig_animasjon:

Har heller ikke barn så det er ikke sikkert vi får si noe her nei!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoho:

Tydelig at jeg tråkka i et vepsebol, for å si det sånn :ler:

Takk for klem...

Ja, dette er helt tydelig noe som engasjerer mange! Du har fått mye kjeft og mye støtte. Skjønner at du kan tenke at det er mest praktisk om jenta ikke kommer, og at det blir mindre organisering av det, men som du selv sier så har du også tenkt på jenta sine følelser oppi dette, og det er nok det aller viktigeste å ta hensyn til.

Et forslag til løsning på de praktiske problemene er kanskje å ha henne med i en del av bryllupet (da kan jo både dere, din mor og din manns foreldre se etter henne), også betale noen for å kjøre henne hjem når det blir passelig seint. Den som kjører henne hjem trenger ikke å være en hun kjenner veldig godt, bare hun får forklart hva som foregår. Kanskje dere kan be en venn, kollega eller bekjent om å gjøre dette?

Håper det ordner seg til beste for alle, og at dere får en fin bryllupsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Flaca: Har du rukket å nevne saken for din tilkommende?

Hva med øvrige familie?

Og èn ting når det gjelder bryllup: Selv om det er "deres" dag, har andre folk følelser og meninger rundt en dag som dette. Det må man igrunnen bare leve med.

Personlig ville jeg jobbet for å komme fram til et kompromiss dere alle kunne leve med. Slik at dere, datteren og øvrige familie blir ivaretatt på en dag som dette. Det er synd om èn dags "egoisme" eventuelt skulle bli brukt mot dere senere; à la "dere ville ikke engang inkludere 5-åringen på den store dagen deres". Er det mulig det er nære personer rundt dere som ville sagt noe slikt - personer dere samarbeide med?

Er alle fornøyde med at dette blir et fullstendig barnefritt bryllup, er du jo heldig, vil jeg tro. Sjansene er imidlertid store for at reaksjonene blir like blandet og følelsespreget (om ikke fornuftige) som reaksjonene du møter her på KG (smart trekk å legge ut en tråd om dette her, så er du forberedt).

Slik jeg oppfattet det, er du ikke fremmed for tanken om å la barnet være med på deler av bryllupet. Det vil være en god løsning slik jeg ser det. Problemet blir jo å få ordnet med barnevakt. Det må jo være mulig å få ordnet.

Nei, jeg synes ikke du er stygg som vil ha en feiring uten barn. men for samarbeidsmuligheter senere innen familien, tror jeg det kan være lurt å tenke inkluderende.

Og du: lykke til med samtalen med mannen, om du ikke har tatt den ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ikke moren samarbeidsvillig? Vil hun kansje ha tilbake din tilkommende? Viss ikke det er tilfelle så er det jo faktisk litt tid til å løse litt av konfliktene frem til bryllupet.

Avtal å treffe en dag i byen, bare du og henne, ta en diskusjon om samarbeidet deres, hvordan det har vært, og hvordan dere vil ha det. Har hun noen ønsker, og legg frem deres ønsker. Jeg går nesten ut i fra at hun også ønsker datteren sin alt godt??

Om du synest det er litt kjiipt å ta kontakt med henne, kan ting kansje løsne litt og dermed blir det kansje litt lettere når bryllupet står.....

Av og til må man bare ta en bit av det forb.... sure eplet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...