PrinsesseGullhår Skrevet 16. september 2003 #61 Del Skrevet 16. september 2003 Slik jeg ser det, er det ikke snakk om man onsker aa ha med barn i bryllupet eller ikke fordi barnet kan vaere braakete el. Dette er ikke en debatt hvor vi diskuterer Barn i bryllup Ja eller Nei. Her er det snakk om en datter som ikke bor med sin far. Far skal gifte seg paa nytt med en annen enn barnets mamma. Hvor ofte leser man ikke, horer historier osv. om barn (naa voksne) som alltid har savnet en far, alltid folt seg litt utenfor, ikke folt seg elsket osv? Her kan man i hvert fall gjoere litt, om ikke ganske mye, for at barnet skal foele seg inkludert.. Kan det vaere saa vanskelig? Sett deg selv i den lille pikens situasjon!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 16. september 2003 #62 Del Skrevet 16. september 2003 Tror mange her har glemt litt av essensen i det opprinnelige spørsmålet. Det er faktisk en del praktiske problemer med å ha med datteren. De kjenner ingen som kan være barnevakt, og dermed må kanskje farmor og/eller farfar gå glipp av festen. Ikke at det skal være avgjørende, men det må tas hensyn til det også. Moren til jenta er tydeligvis ikke av den samarbeidsvillige typen, og da kan man ikke regne med hjelp der. Det er skremmende mange mødre som gjør alt de kan for å ødelegge fars forhold til barnet (har selv erfaring). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2003 #63 Del Skrevet 16. september 2003 Barn kan utmerket godt finne seg i å ikke være midtpunkt i enhver sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellom Skrevet 16. september 2003 #64 Del Skrevet 16. september 2003 Det virker som du selv synes at det er egoistisk, men at du likevel har et sterkt behov for å *ha ham for seg selv*. Jeg tror at du (og kanskje dere?)bør forsøke å se for deg hvilke konsekvenser det vil få, både om hun kommer eller ikke kommer. Det praktiske vil jo være løst om hun blir hjemme, men hva med hennes forhold til deg etterpå? Tror kanskje at det vil bli henne som sitter igjen med å måtte ta konsekvensene, rent følelsesmessig i alle fall, for deres (eventuelle) valg. Og det er vel ikke helt rettferdig? Hun er fem år. Hun vet hva et bryllup er - hun vet hva en familie er - men vet dere hva dere foteller henne ved å ikke la henne ta del i det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 16. september 2003 Forfatter #65 Del Skrevet 16. september 2003 Septemberbrud04: Ja, ERFARING er vel stikkordet. Mor til jenta har til dags dato verken hentet henne hos oss eller levert henne, for å lette byrden for oss. I alle ferier har vi innrettet oss etter hennes planer, og prøver så godt vi kan å opprettholde et godt og nært forhold til ungen. At dette bla. har ført til at han har vært ute på veien hele julaften eller nyttårsaften, må vi bare bite i oss. HUN er regissøren! Hans foreldre arbeider mye, så det er min mor som stepper inn og sitter barnevakt, slik at vi kan ha henne så mye som overhodet mulig. I et par år hadde jeg en arbeidssituajon som gjorde det mulig for meg ha henne på dagene, selv om det innebar svært lite søvn...men nå er situasjonen en annen, selv om jeg tar meg tar meg fri så mye som mulig. Poenget mitt er at jeg føler meg veldig alene om ansvaret, sammen med kjæresten selvfølgelig. Det er ikke alltid så lett som man skulle tro... Så da lurer jeg jo på hvordan jeg skal få til en hyggelig bryllupsopplevelse for både jenta og meg. Og om det rett og slett er "bedre" at hun blir hjemme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellom Skrevet 16. september 2003 #66 Del Skrevet 16. september 2003 Det virker som du selv synes at det er egoistisk, men at du likevel har et sterkt behov for å *ha ham for seg selv*. Jeg tror at du (og kanskje dere?)bør forsøke å se for deg hvilke konsekvenser det vil få, både om hun kommer eller ikke kommer. Det praktiske vil jo være løst om hun blir hjemme, men hva med hennes forhold til deg etterpå? Tror kanskje at det vil bli henne som sitter igjen med å måtte ta konsekvensene, rent følelsesmessig i alle fall, for deres (eventuelle) valg. Og det er vel ikke helt rettferdig? Hun er fem år. Hun vet hva et bryllup er - hun vet hva en familie er - men vet dere hva dere foteller henne ved å ikke la henne ta del i det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 16. september 2003 #67 Del Skrevet 16. september 2003 :D Hei. Nå har disse to valgt å starte livet sammen. De har ikke fått barn sammen kanskje fordi de føler at det er noe som hører ekteskapet til. Han har et barn fra før og det er selvfølgelig slik at hun er en del av deres liv. Allikevel synes jeg det er synd når alle tar det som en selvfølge at datteren som er fra et annet forhold skal ha en sentral rolle denne dagen. Noen synes sågar at datteren bør få være brudepike. Det at to voksne mennesker skal feire at de velger å leve livet sammen er en høytidelig begivenhet. Det at han tilfeldigvis har et barn med en annen skal ikke føre til at lykken mellom de to som gifter seg overskygges på noen måte. Jeg har selv en stedatter som hadde en sentral rolle i vårt bryllup, men brudepike var hun ikke! Vi ønsket å fokusere på oss to denne dagen og ikke på henne som er et resultat av et annet forhold. Hun er viktig for mannen min, men denne dagen var det faktisk ikke hun som sto i fokus for ham. Når disse barna får søsken deltar de selvfølgelig på en annen måte. Hun skal alltid føle at hun er velkommen hos faren sin og at barna som kommer er hennes søsken og ikke konkurrenter. Klem fra La Guapa det du sier selv får meg til å få frysninger på ryggen, for du sier at når barnet får søsken deltar de selvfølgelig på en annen måte :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: fy skam deg :evil: :evil: her sier du egentlig at de barna en har sammen er mer verdt enn det barnet som er utenfor ekteskapet :evil: å blir så sint på slikt :evil: :evil: Stakkars barn som har en slik stemor, og kanskje dette innlegget nå blir slettet for at det blir så kvast, men fy flate for en tankegang. En annen ting, hvordan kan en si at et barn hører til et ekteskap når det allerede finnes et barn som er utenfor dette ekteskapet, men som virkelig er hans barn enten det er i dette forholdet eller utenfor. Det du egentlig sier at et barn som er født i et ekteskap er mer verdt enn utenfor :evil: :evil: Det eneste positive du sier er at hun skal alltid være velkommen hos faren, men påd en andre siden ser jeg faktisk dette som negativt også, for er hun ikke hos dere begge to? har du valgt å gå inn i et forhold til en som har barn fra før av da får en ta med det barnet eller de barna som finnes der fra før av, og behandle dem som sine egne. Ja da jeg vet at det er en spesiell følelse med sine egne, men en bør tenke litt mer på de barna som ikke bor der hele tiden, og ikke utelukke dem fra noe. Ja det er dere to som gifter dere den dagen, men det er for å bli en hel familien regner jeg med, eller er en så egoistisk at en bare ser seg selv? Den dagen jeg gifter meg så er det fordi jeg vil dele resten av livet sammen med mannen jeg elsker, som også er glad i de barna jeg hadde før han kom inn i bilde, har stor respekt for dem, og behandler dem som sine egne. Hadde han ikke gjort dette ville jeg ikke hatt han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 16. september 2003 Forfatter #68 Del Skrevet 16. september 2003 Mellom: Som sagt, så er det tanker jeg også har gjort meg :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camie Skrevet 16. september 2003 #69 Del Skrevet 16. september 2003 Hun er for liten til å forstå helt ut likevel. Undervurder ALDRI unger!! De er faktisk smartere enn man tror, og en 5 åring vil nok forstå dette!! Ikke bare vil hun forstå dette, men hun vil bli vanvittig skuffet om hun ikke får komme i bryllupet når pappaen hennes skal gifte seg. Hvis du er innstilt på at jenta skal være der går alt så mye lettere, men jeg tror du i utganspunktet ikke vil ha henne der og leter etter grunner for at hun ikke skal komme.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 16. september 2003 #70 Del Skrevet 16. september 2003 Som sagt vil ikke vi ha barn i vårt bryllup. Grunnen er att vi ikke mener att små barn hører til på en voksen fest. Jeg kjenner helller ingen andre som har blandet små barn inn blandt de voksne i bryllup. Hvis de fra før av ikke har tenkt å invitere noen andre barn, og barnet bor 2,5 time unna, så er det vell ikke rart att barnet ikke kommer i bryllupet?? Tror dette heller er en "feide" mellom de som har barn, og de som ikke har barn. Dere som allerede har barn, angriper alltid oss barnløse.....og anklager oss som onde, egoistiske, etc......Det er ikke alle som mener att barn skal høre med OVERALT! Du sklir inn på et bananskall, eller mener du at barnet hans ikke er like viktig siden det ikke er hennes barn? Om jeg ikke hadde hatt barn, og bare min kjære hadde hatt hadde det vært en like stor selvfølgelighet at hans barn kom i bryllupet som om det var mine egne. Om en velger å invitere tantebarn ol er opp til vher og en, men her er det snakk om et biologisk barn, og da mener jeg det er egoistisk av henne å ikke ha henne i bryllupet. Om det ikke er hans barn, dine barn, våre barn er det opp til hver og en om en vil ha barn i bryllupet sitt, men er det biologiske barn da er det en selvfølge at de er med å feirer dagen. Noen mener at det da blir snakk om at all fokus skal være på henne osv, halloooooooooooo er vi blitt så egoistiske at vi er redd for at noen skal se på noen andre? Det er som min søster i bryllupet hennes når hun fikk se bildene etter på, og moren til brudepiken hadde tatt bilde av datteren sin, kuttet hodet til min søster, og min søster raste, for det var hennes dag, og det var hun som skulle være på bildene mitt spørsmål til min søster da var HAR DU DET BRA? hadde ikke noen av oss hatt barn hadde ikke vi hatt barn i bryllupet heller, men det er da virkelig ikke det vi diskuterer her heller, for her går det i om et biologisk barn skal få være med eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2003 #71 Del Skrevet 16. september 2003 MADAM FELLE: Hei, du misforsto meg... Når jeg skrev at når de "får søsken deltar de på en annen måte", mente jeg ikke at de nye barna deltok i bryllup. Jeg mente at da skal eventuelle særkullsbarn selvfølgelig inkluderes i feiringen av den lille broren eller søsteren som kommer. Jeg mener med det at jeg ikke vil behandle dem som halv-søsken men som biologiske helsøsken. Ingen ville vel drømme om å gjøre forskjell!!!! Hadde vi hatt egne barn som skulle være brudepiker hadde selvfølgelig også stebarna også vært det!!! Skjønner at du ble forbanna om du tolket meg slik.Men det var ikke det jeg mente!!!! La Guapa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 16. september 2003 Forfatter #72 Del Skrevet 16. september 2003 Madam: Nå er det overhodet ikke selvsagt at felles barn er med i bryllupet til sine foreldre, selv om få stiller spørsmålstegn ved det... Jeg syns faktisk at en slik fest, med lange taler og alkoholservering er for de voksne! Og dersom du ser innlegget mitt til Septemberbrud , forstår du kanskje at det ikke er så enkelt for meg/ oss å få alt til å klaffe, som for mange andre. Uansett; det som betyr noe er at jenta opplever ekteskapet mellom meg og pappan som noe positivt, og at jeg og min kjære får en fin dag. Jeg har faktisk ingen fasit, og jeg ville vært forsiktig med å være så bastant... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muppi Skrevet 16. september 2003 #73 Del Skrevet 16. september 2003 Om det er hans barn, deres barn, hennes barn, er helt urelevant for hva jeg sier. Hør etter da Madam felle istedenfor å være så utrolig sint!Jeg sier (og dette er min personlige mening)att barn ikke hører med i en voksen fest. Jeg er oppvokst med att barn skal ikke alltid sees og høres, og absolutt ikke alltid er midtpunkt. Dette har fungert meget bra for meg, og jeg er av samme oppfatning som mine foreldre var.Jeg har aldri vært med på fest hvor det serveres alkohol med mine forledre da jeg var liten. Da hadde jeg barnevakt. Om La Flaca ikke ønsker verken hans, søstrens, prestens, tantens barn i bryllupet men bare vil ha fokus på henne og hennes mann denne dagen så er da virkelig ikke dette tegn på att hun er ett dårlig menneske. HERREGUD! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 16. september 2003 #74 Del Skrevet 16. september 2003 MADAM FELLE: Hei, du misforsto meg... Når jeg skrev at når de "får søsken deltar de på en annen måte", mente jeg ikke at de nye barna deltok i bryllup. Jeg mente at da skal eventuelle særkullsbarn selvfølgelig inkluderes i feiringen av den lille broren eller søsteren som kommer. Jeg mener med det at jeg ikke vil behandle dem som halv-søsken men som biologiske helsøsken. Ingen ville vel drømme om å gjøre forskjell!!!! Hadde vi hatt egne barn som skulle være brudepiker hadde selvfølgelig også stebarna også vært det!!! Skjønner at du ble forbanna om du tolket meg slik.Men det var ikke det jeg mente!!!! La Guapa Ok da forstår jeg ble litt sint kan en si :oops: sorry :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 16. september 2003 Forfatter #75 Del Skrevet 16. september 2003 Jeg ser at vi kommer fra samme bakgrunn Muppi, og den tror jeg er avgjørende for hva slags syn man har på saken. Men jeg vet jo ikke om mannen min føler det samme, og jeg må også ta hensyn til hvordan datteren vil oppleve det hele... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 16. september 2003 #76 Del Skrevet 16. september 2003 Om det er hans barn, deres barn, hennes barn, er helt urelevant for hva jeg sier. Hør etter da Madam felle istedenfor å være så utrolig sint!Jeg sier (og dette er min personlige mening)att barn ikke hører med i en voksen fest. Jeg er oppvokst med att barn skal ikke alltid sees og høres, og absolutt ikke alltid er midtpunkt. Dette har fungert meget bra for meg, og jeg er av samme oppfatning som mine foreldre var.Jeg har aldri vært med på fest hvor det serveres alkohol med mine forledre da jeg var liten. Da hadde jeg barnevakt. Om La Flaca ikke ønsker verken hans, søstrens, prestens, tantens barn i bryllupet men bare vil ha fokus på henne og hennes mann denne dagen så er da virkelig ikke dette tegn på att hun er ett dårlig menneske. HERREGUD! Det er din mening, men ikke min mening, hvorfor må det være alkohol i bryllup da? hvorfor skal biologiske barn ekskluderes bare fordi mor og far vil ha seg en fest? kan ikke foreldrene ha en fyllafest en annen dag da? Det er ikke snakk om at barna må være midtpunkt, men jeg er av den oppfatningen av at barna synes det er stor stas å få være med i bryllup til foreldrene enten det er den ene som er biologisk foreldre eller begge. Det jeg og mente var at fokus på mannen sin kan hun ha alle de andre dagene datteren ikke er hos dem, og jeg regner med at det er ganske mange dager siden hun bor hele 2 1/2 time unna Om en er et dårlig menneske av å være egoist kan jo diskuteres Vi får være enig i at vi er uenig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 16. september 2003 Forfatter #77 Del Skrevet 16. september 2003 " hvorfor må det være alkohol i bryllup da? hvorfor skal biologiske barn ekskluderes bare fordi mor og far vil ha seg en fest? " Ærlig talt du, Madammen; bor det en liten kverulant i deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 16. september 2003 #78 Del Skrevet 16. september 2003 I vårt bryllup skal mine barn være med, det samme skal noen få spesielt utvalgte andre barn. Vi skal servere alkohol, og tror ikke barna tar skade av at de voksne drikker vin eller øl til maten sin, dette gjør da folk i hjemmene sine også. Når bryllupskaken er fortært og den virkelige "festen" begynner, skal barna hjem....... Slik mener vi det bør være, og hadde mannen min hatt særkullsbarn skulle de like fullt vært brudebarn på lik linje med de andre brudebarna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimmi Skrevet 16. september 2003 #79 Del Skrevet 16. september 2003 Ja stakkars..... :blunke: vet du tex, nå syntes jeg du er direkte uhøflig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 16. september 2003 #80 Del Skrevet 16. september 2003 I vårt bryllup skal mine barn være med, det samme skal noen få spesielt utvalgte andre barn. Vi skal servere alkohol, og tror ikke barna tar skade av at de voksne drikker vin eller øl til maten sin, dette gjør da folk i hjemmene sine også. Når bryllupskaken er fortært og den virkelige "festen" begynner, skal barna hjem....... Slik mener vi det bør være, og hadde mannen min hatt særkullsbarn skulle de like fullt vært brudebarn på lik linje med de andre brudebarna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå