Gå til innhold

Rán's liv

Rán

Anbefalte innlegg

Hei jeg er Rán. Nótt sin lille datter. Med denne dagboken vil jeg gi dere mitt syn og mine meninger på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tilbringer stort sett dagene med å gjøre de travle for mamma. Hun må passe på at jeg har tørr bleie, mat og får nok søvn. Det siste er ikke jeg helt enig i at jeg skal gjøre, for da går jeg jo glipp av så mye. Er MYE viktigere å være våken og få med meg alt som mamma gjør eller ikke gjør. :fnise: For siden jeg er våken og vil ha oppmerksomhet er det mye mamma ikke får gjort. Hun klager til stadig over at hun gjerne skulle ha gjort mer.

Jeg kan jo fortelle litt om meg selv; Jeg ble født en krystallklar dag i februar. Siden det var kaldt ute var ikke jeg helt sikker på om jeg ville ut, så derfor brukte jeg laaaaang tid. :fnise: Hadde da ikke hastverk med å komme ut av den varme gode magen til mamma'n min må vite. Etter mange, lange og harde timer for mamma, og etterhvert for meg også kom jeg da endelig ut. Det var veldig rart å komme ut og endelig møte de to som jeg har hørt stemmene til i 9 måneder. Men det viser seg jo at mamma er verdens beste mamma, hun passer på meg og gjør alt hun kan for at jeg skal ha det bra. Og pappa er verdens beste pappa, selvom jeg ikke er helt sikker på at han er god nok så er mamma veldig glad i pappa. Og da er det egentlig nok for meg, for har mamma det bra har jeg det bra. :sjarmor:

Jeg skal prøve å holde dere oppdatert på hva som skjer i livet mitt fremover. Er jo mye som skjer, har mye å lære og gjøre. Som å hyle for å få mammas oppmerksomhet. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma tok helt av i dag. Hun la meg på magen i sofan og jeg løftet hodet. :sjarmor: Og mamma ble helt vill og gal i stemmen sin, skikkelig fornøyd med meg. :fnise: Så jeg har virkelig klart å gjøre mamma til en lykkelig mamma i dag. Ellers klarte jeg å bæsje så mye at det tøt ut av bleie og sølte til både ullbody og ullteppe. :lol: Så da fikk jeg både mamma og pappa på badet samtidig. Pappa skiftet bleien, mens mamma vasket klær. :lur:

Nå hjelper jeg pappa med å lage middag til han og mamma, moro å være på kjøkkenet med han - jeg lærer så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov i 8 timer før jeg våknet og ville ha ren bleie og litt mat. Og så sov jeg et par timer til og da stilte mamma opp med ren bleie og ny flaske, men flaske ville jeg ikke ha. Pupp derimot var det jeg krevet nå, og da fikk mamma sove et par timer til når jeg hang i puppen. :lur: Fin måte å få kos på, lenge av gangen. :lol:

Nå har jeg sittet en stund i vippestolen min og pratet, etter at jeg hadde ligget på gulvet og løftet hodet mitt. Nå kjenner jeg at jeg er litt sliten, så jeg tror jeg vil ha litt pupp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger jeg under babygymmen og koser meg. Den lager lyder og jeg tror nok at mamma blir litt gal av den. :fnise: Men så lenge jeg liker den får den lov til å bråke sier mamma. Hun er ganske så grei, mamma'n min, hun gjør så godt hun kan og er veldig glad i meg. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei babygymmen nå, så nå sitter jeg i vippestolen og kjefter litt på mamma, mens hun prøver å distrahere meg med kaninen min. Kaninen min er en hvit og grønn kaninkoseklut som mamma har strikket og den er så fin. Den er god å ta på og god og spise på. Mamma er overrasket over at jeg liker den så godt, bedre en laban og isbjørnen jeg har i senga faktisk. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Dere har nok rett der "tanter". :fnise:

Pappa var borte på noe mamma kalte for seminar - aner ikke hva det er for noe da, men borte var han en god stund. Så det var bare mamma og meg hele tiden. Veldig deilig å ha mamma for meg selv uten å måtte dele henne med han. Og så plutselig var han her igjen. Mamma var veldig glad, men jeg skal innrømme at jeg var litt skeptisk når han kom hjem igjen. Litt usikker siden han bare ble borte også plutselg dukket opp igjen. Kan man gjøre sånt og bare forvente at alt er som det var før han forsvant. Jeg tror ikke det altså, her må han jobbe for å bli godtatt. Mamma derimot er jo der hele tiden og smiler, koser, trøster og prater med meg. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok rart når pappa plutselig er borte, for så å forvente jubel fra deg når han kommer hjem igjen. Gi han litt tid, så vil du se at han ikke er så verst i grunnen. Min gutt syntes det samme som deg om pappaen en stund. Det var jo hos mamma puppen var, og det meste av kosen, men så fant han ut at pappa også var flink til å kose, gi mat på juksepuppen, han var best på å få opp rapen slik at magen ikke gjorde vondt, og han er kjempemorsom å leke med!

Så om en liten stund er nok pappa kjempestas for deg også. Selv om han ikke er med deg hele dagen. Tro det eller ei, så blir man litt lei av å bare henge med mamma hele dagen. Det synes hvertfall gutten min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en dag med mye inntrykk. Mamma har vært hos noe som kalles tannlege, jeg aner ikke hva det er, men mens mamma var der inne satt pappa og jeg utenfor og ventet. Mens vi satt der kom Kara W for å hente en kjole som er mamma sin. Hun har jeg sett en gang før så det var litt moro å se henne igjen. Hun pratet med pappa, men det var ikke så spennende. Så da ble jeg utålmodig pga våt bleie og pappa måtte skifte på meg på venterommet til tannlegen. :fnise:

Etter tannlegen var vi innom jobben til pappa hvor jeg fikk mat før mamma og jeg dro videre. På veien videre sovnet jeg og sov leeeeeeeeenge - ihvertfall sa mamma at jeg sov lenge. Da jeg våknet var jeg på et nytt sted med mange damer og andre babyer, og da var jeg sulten igjen. :lol: Og så ble jeg puttet i vogna igjen, men da var jeg ganske våken og ville ikke sove egentlig. MEN som alltid så blir jeg trøtt av å ligge i vogna og sovnet litt, våknet da mamma stoppet vogna da og fikk da ny bleie. Det var på et sted jeg ikke har vært før så da ble jeg litt redd og begynte å gråte, mamma er så flink å trøster meg når jeg blir redd så det gikk veldig bra.

Og etter ny bleie ville jeg ikke ligge mer i vogna så da mamma hadde stoppet på venterommet til fysioterapeuten fikk jeg komme opp. :sjarmor: Jeg satt på fanget til mamma og tittet meg rundt, der var det mye rart å se på. Da fysioterapeuten kom måtte jeg ned i vogna igjen og det var jeg ikke helt enig i, men ble nå liggende en god stund før jeg begyten å protestere masse. Da fikk jeg komme opp og fikk pupp. :lur: Det var ikke så lenge dessverre, men det var godt så lenge det varte. Når fysioterapeuten var ferdig med å plage mamma gikk vi hjemover. Jeg fikk mat igjen og mamma bare slappet av med tv'n. Etter maten skulle mamma skifte bleie på meg, og da hadde jeg så vidt begynt å bæsje så da satte hun meg på do. Der satt jeg og dinglet med bena, mens mamma holdt meg godt og pratet med meg. Og jeg bæsjet på do, til mammas store glede. :fnise: Skal ikke så mye til for å glede mamma altså. Og etter det så la mamma oss i sengen til mamma og pappa, jeg fikk pupp også sov vi sammen et par timer. Er så godt å ligge inntil mamma med puppen i munnen. Da koser jeg meg virkelig masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Oi sann. Her er det lenge siden jeg har skrevet. Men det er fordi jeg har det så sinnsykt travelt. Det skjer noe nytt hver eneste dag, og mamma synes jeg utvikler meg for fort. :fnise: Men jeg utvikler meg jo bare i mitt eget tempo, som riktig nok er svært fort i følge alle andre enn meg selv. Jeg synes ikke det går raskt nok jeg da, til mamma og pappa sin store fortvilelse.

Nå jobber jeg veldig med å sette meg opp, reise meg og gå langs bord og sofakanter. Skulle helst ha løpt rundt i leiligheten, men så langt har jeg ikke kommet ennå. :sukk: Pappa snakker hele tiden om at han vil at jeg skal krabbe, men det er jo så kjedelig nede på gulvet at det gidder jeg da virkelig ikke.

Ellers har mamma begynt å trene, og da er jeg i noe hun kaller for barnepassen. Det er gøy nok det altså, i hvertfall så lenge jeg får oppmerksomhet. :lur: Men når jeg ser mamma etter å ha vært der blir jeg veldig lei meg, for da kommer jeg på at hun gikk fra meg og har vært borte og det gjør jo litt vondt, også blir jeg så glad for å se henne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...