Gå til innhold

Tenåringer planlagt overfall på gravid 18-åring, fosteret døde

Gjest Miam

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Det er jo mulig at dette er en kjærlig far som best ville ta vare på barnet hgan allerede har og visste at det var en umulig situasjon med to barn.

Haha, så hvis pappa mister jobben og ikke har råd til å ta vare på meg, så er det best om han dreper meg? Jeg tror dette er troll, men det er uansett det dummeste jeg har hørt på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var forferdelig lesing. Men vi må ikke glemme hva som ligger bak dette, og ikke bare dømme handlingen.

Her ser vi en desperat ung mann, som nesten ble tvunget til å bli far. Hvordan så framtiden hans ut?, jo han er 18 år, og de neste 18 årene må han betale barnebidrag. Samfunnet tar veldig godt vare på unge mødre, men driter så og si på unge fedre som ødelegges økonomisk for resten av livet.

For denne 18-årige gutten er noen år i fengsel bedre enn å måtte bruke resten av livet for å betale for et barn han ikke vil ha. Hva sier dette om samfunnet vårt, og vår jævlige behandling av menn som blir ufrivillig fedre? Kvinner kan ta abort hvis de føler for å ikke bli for tykk, men ingen tar hensyn til at livet til disse unge guttene også kan ødelegges, hva med drømmene deres?

Man skulle nesten tro at du tilkjenner denne idioten evne til rasjonalitet?

Og at du syns synd på ham?

Det at man plutselig befinner seg i en situasjon man ikke vil være i, som konsekvens av sine egne handlinger, kan ikke hverken forklare eller unnskylde det han har gjort. Vold som er grov nok til at moren spontanaborterer, som var hensikten, er også grov nok til at moren kunne blitt skadet for livet, eller mistet livet. For ikke å snakke om at tapet av fosteret under slike omstendigheter, sannsynligvis vil traumatisere henne for livet.

Denne kødden fortjener alt loven kan gi ham av straff, og sannsynligvis fortjener han mer. Min gjetning er at han er så forstyrret at det vil være grunnlag for sikring dersom en psykiater får kikke nærmere på ham. Og venninnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det er mange som er i en sånn umulig situasjon, men de går ikke og overfaller en gravid jente og dreper forsteret. Ho sa til ham at han ikke trengte å ha noe med barnet å gjøre, men likevel gjorde de dette mot henne.

Siden det var hun som sto for volden tipper jeg at det var en sjalusi-sak; "Politiet mener jenta på 17 år utførte selve voldshandlingen, mens mannen er sterkt medvirkende i planleggingen av angrepet."

Det står ikke noe om hvor langt ut i svangerskapet jenta var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Dette var forferdelig lesing. Men vi må ikke glemme hva som ligger bak dette, og ikke bare dømme handlingen.

Her ser vi en desperat ung mann, som nesten ble tvunget til å bli far. Hvordan så framtiden hans ut?, jo han er 18 år, og de neste 18 årene må han betale barnebidrag. Samfunnet tar veldig godt vare på unge mødre, men driter så og si på unge fedre som ødelegges økonomisk for resten av livet.

For denne 18-årige gutten er noen år i fengsel bedre enn å måtte bruke resten av livet for å betale for et barn han ikke vil ha. Hva sier dette om samfunnet vårt, og vår jævlige behandling av menn som blir ufrivillig fedre? Kvinner kan ta abort hvis de føler for å ikke bli for tykk, men ingen tar hensyn til at livet til disse unge guttene også kan ødelegges, hva med drømmene deres?

Har lest at han har et barn fra før av også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både mannen og kvinnen har ansvaret for å forsikre seg om at prevensjon er på plass. At en mann bruker kondom om ikke kvinnen bruker p-piller er en selvfølge. Dersom hun likevel blir gravid ved uhell, må naturlig nok kvinnen velge selv om hun vil beholde barnet. Det ville vært sykt om noen andre enn hun selv skulle bestemme over kroppen hennes. Og dersom en mann må betale for et barn han ikke ønsket, så er likevel dette barnet hans, og han har vært med på å skape det. Da synes jeg ikke det er galt at han er med og betaler en del for dette barnet. En mor har muligheten til å oppgi barnefar som ukjent, så staten betaler bidraget isteden. Men jeg synes det tross alt er mer riktig at barnefaren betaler enn at staten gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jenta hadde altså brukt prevensjon.. I tillegg løy hun til barnefaren om at hun hadde tatt abort. Ikke bra.

Men forkastelig like fullt å gjøre som han og hu andre gjorde.

Endret av Scorpina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nobilian

Må du forstå at enkelte folk faktisk mener dette er mer eller mindre forsvarlig fordi at mannen og hans venninne tidligere har prøvd å tvinge igjennom abort, da er det viktig å poengtere at dette fortjente offeret for noen.

Er en del her inne som nok kunne funnet på å i alle fall fantasere og sikkert også gjøre, det samme som disse to.

Da gjentar jeg, med en liten tilføyelse:

For normale mennesker, what the fuck has that got to do with anything?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grov vold er vel uansett aldri greit?

Grov vold er ikke greit nei, men seriøst, dette er jo faktisk et alvorlig overgrep og jeg vil påstå at det kan sidestilles med mord siden målet var å gå voldelig til angrep på et annet menneske for å ødelegge et barn i morens mage som moren ønsket å beholde.

Problemet er at i Norge er abortlovgivningen så liberal at dette barnet, ikke kan beskyttes og ikke har noe lovlig beskyttelse, for om det hadde hatt det ville jo ikke noen kunne tatt livet av det på denne måten. Problemet er at slik lovgivning hadde beskyttet det ikke bare fra slike overgrep, men også andre. Det er egentlig skremmende, og det er vel ikke lenge før vi ser flere slike saker om det viser seg at det er kun angrepet på mor, og ikke barnet sitt liv, som blir tatt med i dommen og påfølgende straffelovgivning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Hva i denne verden får deg til å forherlige mishandling av andre mennesker på denne måten? Mener du virkelig at dersom en kvinne ikke vil ta abort så er det fullt forståelig at mannen går til angrep eller leier en annen til angripe i den hensikt at hun skal abortere? Hvis det har så katastrofale følger for den stakkars gutten at han skulle bli far så burde han jammen sørget for det som trengtes av beskyttelse eller avhold før han hadde sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Huff, dette var trist! Tenker selv på all volden jeg ble utsatt for da jeg var gravid og da jeg nesten mistet. Det var helt forferdelig og slikt er traumatisk! Får frem tårene å lese om dette og bloggen til offeret, og å se ultralydbildet av et friskt foster som kunne blitt en liten baby. Uskyldig, lite barn... Dette er mord, og begge de som utførte volden må bli straffet. Men hva kan man forvente av det elendige rettssystemet her til lands? Her har norge mye å lære av usa. De som gjorde dette, burde fått bildet sitt i avisa med fullt navn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette var trist! Tenker selv på all volden jeg ble utsatt for da jeg var gravid og da jeg nesten mistet. Det var helt forferdelig og slikt er traumatisk! Får frem tårene å lese om dette og bloggen til offeret, og å se ultralydbildet av et friskt foster som kunne blitt en liten baby. Uskyldig, lite barn... Dette er mord, og begge de som utførte volden må bli straffet. Men hva kan man forvente av det elendige rettssystemet her til lands? Her har norge mye å lære av usa. De som gjorde dette, burde fått bildet sitt i avisa med fullt navn til.

Ble noen tatt for det? Ble de tiltalt for mordforsøk? Fikk de noe streng straff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest AnonymBruker

Ble noen tatt for det? Ble de tiltalt for mordforsøk? Fikk de noe streng straff?

Har du ikke lest artiklene om dette, det er to ungdommer og de har enda ikke fått noen dom eller straff, men håper inderlig at de får det de fortjener! De har tatt et liv. Dette er jo mord. De burde ha fått 15 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke lest artiklene om dette, det er to ungdommer og de har enda ikke fått noen dom eller straff, men håper inderlig at de får det de fortjener! De har tatt et liv. Dette er jo mord. De burde ha fått 15 år.

Spørsmålet ble stilt til den jeg siterte, som hadde opplevd å bli angrepet når hun var gravid men som ikke mistet barnet, en helt annen, men lignende sak som en skrev om her.

Endret av Scorpina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nei, ingenting. Vedkommende voldtok og slo i magen, sparka og slo i ryggen, dytta og stengte meg inne, fratok meg mobil og nøkler og hindret meg i å gå ut på en hel helg. Og uten mulighet til å ta kontakt med utenomverden. Pute oppå hodet og kvelertak, spark i baken og slag mot hodet. Psykisk terror og drapstrusler med kniv. Han går enda fri uten noen sak eller noenting. Politiet lot ham bare gå. De gjør en kjempejobb må jeg si. De tok bilder av hans hender for jeg hadde visst slått og bitt han(!), mens det vistes ikke noe i ansiktet mitt, sa de. Det var hovent og rødt, ansiktet. Men neida, det tok de ikke bilder av. Han påsto til politiet at jeg var psykisk syk og løy. Kjempejobb, må jeg si. Og jeg har full tiltro til politiet etter dette her og kommer til å stole på at de vil gjøre jobben sin like bra neste gang. Hurra for det norske politi og rettsvesen. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...