Gjest Gjest Skrevet 18. april 2010 #41 Del Skrevet 18. april 2010 Nei, ingenting. Vedkommende voldtok og slo i magen, sparka og slo i ryggen, dytta og stengte meg inne, fratok meg mobil og nøkler og hindret meg i å gå ut på en hel helg. Og uten mulighet til å ta kontakt med utenomverden. Pute oppå hodet og kvelertak, spark i baken og slag mot hodet. Psykisk terror og drapstrusler med kniv. Han går enda fri uten noen sak eller noenting. Politiet lot ham bare gå. De gjør en kjempejobb må jeg si. De tok bilder av hans hender for jeg hadde visst slått og bitt han(!), mens det vistes ikke noe i ansiktet mitt, sa de. Det var hovent og rødt, ansiktet. Men neida, det tok de ikke bilder av. Han påsto til politiet at jeg var psykisk syk og løy. Kjempejobb, må jeg si. Og jeg har full tiltro til politiet etter dette her og kommer til å stole på at de vil gjøre jobben sin like bra neste gang. Hurra for det norske politi og rettsvesen. Helt utrolig at et slikt innlegg får stå igjen etter moderering. Alle og enhver skjønner jo at det er mer ved disse påstandene enn det som står i dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 18. april 2010 #42 Del Skrevet 18. april 2010 Helt utrolig at et slikt innlegg får stå igjen etter moderering. Alle og enhver skjønner jo at det er mer ved disse påstandene enn det som står i dette innlegget. Som hva da? Og hva får deg til å tro at det kun er påstander. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 18. april 2010 #43 Del Skrevet 18. april 2010 Er det ok å drepe ett annet menneske fordi det koster en penger? Hvis samboeren min ble utsatt for en trafikkulykke og havnet på uføretrygd, bør jeg har lov til å kakke han fordi han plutselig blir en utgift? Eller hvis jeg velger å få barn, og når ungen kommer ut viser det seg å være multihandikappet så jeg må bygge om huset og slutte i jobben for å ta meg av den, er det ok å kvele den med en pute da? Hvor går grensa her? Dersom denne fyren ble regelrett lurt kunne jeg forstått fortvilelsen, men det rettferdiggjør fortsatt ikke handlingen. Og mest sannsynlig er dette ett uhell, eller en planlagt unge som ikke passet like godt når forholdet tok slutt, og da er det bare å smile og ta livet som det kommer. Har man ikke råd til å få barn, bør man heller ikke ha sex. Moren til det ufødte barne unnlot å fortelle ham at hun ikke hadde tatt abort allikevel, for hun skulle ta abort, men så ombestemte hun seg i siste liten for hun orket ikke gå gjennom en abort. Barnefaren møtte ikke opp til aborttimen selv om han skulle være der, og etter dette snakket de vel ikke så mye med hverandre, slik jeg forstod det. Men uansett, dette er helt fryktelig. Og jeg tror de vil få en strengere straff enn samfunnstjeneste, det virker sånn på politiet i alle fall. Tenk på familiene til disse to da, de må ha det fælt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #44 Del Skrevet 18. april 2010 Det er rett og slett pur ondskap de to har gjort, og de burde bures inne i årevis! For normale mennesker gjør ikke sånt, men ondskapsfulle derimot. Dette er en tragedie for den stakkars kvinnen som nå alltid vil ha et barn for lite pga. drap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 18. april 2010 #45 Del Skrevet 18. april 2010 Moren til det ufødte barne unnlot å fortelle ham at hun ikke hadde tatt abort allikevel, for hun skulle ta abort, men så ombestemte hun seg i siste liten for hun orket ikke gå gjennom en abort. Barnefaren møtte ikke opp til aborttimen selv om han skulle være der, og etter dette snakket de vel ikke så mye med hverandre, slik jeg forstod det. Men uansett, dette er helt fryktelig. Og jeg tror de vil få en strengere straff enn samfunnstjeneste, det virker sånn på politiet i alle fall. Tenk på familiene til disse to da, de må ha det fælt... Selv om jeg er enig i det meste som du skriver her så vil jeg bare påpeke at det er ikke politiet som bestemmer straffen. Det er det domstolen som gjør. Politiet forbereder siktelsen ut fra en lovparagraf med en bestemt strafferamme og domstolen får vedkommende dømt (eller frikjent) og fastsetter straffen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 18. april 2010 #46 Del Skrevet 18. april 2010 Hva tror dere straffen vil bli til slutt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapetos Skrevet 18. april 2010 #47 Del Skrevet 18. april 2010 Hva tror dere straffen vil bli til slutt? 15 år til han, 7-8 år (kanskje) til henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. april 2010 #48 Del Skrevet 18. april 2010 Vil det virkelig ikke bli sett på som en skjerpende omstendighet ovenfor henne at hun i utgangspunktet ikke engang hadde noe motiv. Hun lar seg overbevisende om en fyr (kjæresten?) om å banke opp en gravid jente på samme alder, og gjør det helt uten videre. Ikke at jeg synes han er noe bedre altså, men jeg ser overhodet ikke hvorfor hun skulle få kortere straff :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 18. april 2010 #49 Del Skrevet 18. april 2010 Vil det virkelig ikke bli sett på som en skjerpende omstendighet ovenfor henne at hun i utgangspunktet ikke engang hadde noe motiv. Hun lar seg overbevisende om en fyr (kjæresten?) om å banke opp en gravid jente på samme alder, og gjør det helt uten videre. Ikke at jeg synes han er noe bedre altså, men jeg ser overhodet ikke hvorfor hun skulle få kortere straff :klø: Ikke jeg heller. Hun var en aktiv part og skal dømmes deretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 18. april 2010 #50 Del Skrevet 18. april 2010 Ikke jeg heller. Hun var en aktiv part og skal dømmes deretter. Forutsatt at de opplysninger vi kjenner til i pressen stemmer er jeg enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 18. april 2010 #51 Del Skrevet 18. april 2010 Jeg tror neppe at han får 15 år, selv om han absolutt fortjener det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 18. april 2010 #52 Del Skrevet 18. april 2010 Jeg tror neppe at han får 15 år, selv om han absolutt fortjener det! Nei, det er vel heller sannsynlig med 3-6 mndr. Hun som ble banket opp er vel ikke spesielt hardt skadet, siden hun bare noen dager etterpå blogger. Og det er vel det som er av største betydning, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapetos Skrevet 18. april 2010 #53 Del Skrevet 18. april 2010 Ikke jeg heller. Hun var en aktiv part og skal dømmes deretter. ...Fordi kvinner har en merkelig tendens til å få mildere straff enn menn, tro det eller ei. Dessuten er hun under atten. Jeg synes ikke hun fortjener kort straff, men hun kommer nesten garantert til å få mildere straff enn ham, selv om det var hun som utførte volden. dessuten er hun under 18, og det pleier vel å si litt, selv om straffepliktig alder er 15 (om jeg husker rett nå.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #54 Del Skrevet 18. april 2010 Huff, dette var trist! Tenker selv på all volden jeg ble utsatt for da jeg var gravid og da jeg nesten mistet. Det var helt forferdelig og slikt er traumatisk! Får frem tårene å lese om dette og bloggen til offeret, og å se ultralydbildet av et friskt foster som kunne blitt en liten baby. Uskyldig, lite barn... Dette er mord, og begge de som utførte volden må bli straffet. Men hva kan man forvente av det elendige rettssystemet her til lands? Her har norge mye å lære av usa. De som gjorde dette, burde fått bildet sitt i avisa med fullt navn til. Hva er bloggen til offeret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2010 #55 Del Skrevet 18. april 2010 Hva tror dere straffen vil bli til slutt? 2 måneder betinget fengsel, altså ingen straff utenom at en må holde seg på matte i 2 måneder, samt en bot i størrelsesorden 10-15 000. Men for å være helt ærlig så tror jeg det ikke blir noe straff på dem og heller ikke noe tur innom noe mer enn kanskje forliksrådet. Saken blir sikkert henlagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #56 Del Skrevet 18. april 2010 Hva er bloggen til offeret? Og hva er bloggen til hun som angrep? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 18. april 2010 #57 Del Skrevet 18. april 2010 Og hva er bloggen til hun som angrep? Den er visstnok slettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #58 Del Skrevet 18. april 2010 Den er visstnok slettet. Men det skal være mulig å finne skjermdump, kanskje hjennom google? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #59 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Innlegget er endret. Helen, mod. Endret 18. april 2010 av Helen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #60 Del Skrevet 18. april 2010 Er det opprettet noen gruppe i facebook om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg