Gå til innhold

Tenåringer planlagt overfall på gravid 18-åring, fosteret døde

Gjest Miam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Går det ann?? Hvilken jævlig verden er det vi lever i? Jeg blir så rasende!

Dette er jo grundig planlagt av disse to, så de må jo være helt ute av kontroll.

Men kjenner jeg dette landet rett så blir det vel en liten, pinglete fengselstraff.

Dette er jo drap, så hadde jeg vært dommer: Kun strengeste straff!

Av og til syns jeg det er synd vi ikke har gapestokk lenger. Så kunne vi spyttet på dem og kastet tomater (eller hva de nå gjord før i tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Dette er jo drap, så hadde jeg vært dommer: Kun strengeste straff!

Problemet er vel at man ikke kan dømmes for drap når man dreper et ufødt foster. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at man ikke kan dømmes for drap når man dreper et ufødt foster. :tristbla:

Ja ikke sant! På tide og skrive om loven snart? Og det er jo helt idiotisk! Fosteret lever jo i magen! Så i eller utenfor en mage: Det er noe levende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

De som gjorde dette burde tvangssteriliseres og få forbud mot å jobbe med mennesker i all fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Dette var forferdelig lesing. Men vi må ikke glemme hva som ligger bak dette, og ikke bare dømme handlingen.

Her ser vi en desperat ung mann, som nesten ble tvunget til å bli far. Hvordan så framtiden hans ut?, jo han er 18 år, og de neste 18 årene må han betale barnebidrag. Samfunnet tar veldig godt vare på unge mødre, men driter så og si på unge fedre som ødelegges økonomisk for resten av livet.

For denne 18-årige gutten er noen år i fengsel bedre enn å måtte bruke resten av livet for å betale for et barn han ikke vil ha. Hva sier dette om samfunnet vårt, og vår jævlige behandling av menn som blir ufrivillig fedre? Kvinner kan ta abort hvis de føler for å ikke bli for tykk, men ingen tar hensyn til at livet til disse unge guttene også kan ødelegges, hva med drømmene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Dette burde han vel strengt tatt ha tenkt på før han satte barn på henne. Prevensjon kan feile, men er man SÅ desperat etter å unngå å bli far kan man heller være seksuelt avholdende synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si det er VELDIG store forskjeller på å gjennomføre en abort under kontrollerte former med helsepersonell som er ansvarlige, og å mishandle noen slik at fosteret dør. Dette handler ikke om kvinne eller mann, men om det faktum at et foster vokser i en kvinnekropp og hele poenget med abortloven er kvinners rett til å bestemme over egen kropp.

Endret av Iril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg må si det er VELDIG store forskjeller på å gjennomføre en abort under kontrollerte former med helsepersonell som er ansvarlige, og å mishandle noen slik at fosteret dør. Dette handler ikke om kvinne eller mann, men om det faktum at et foster vokser i en kvinnekropp og hele poenget med abortloven er kvinners rett til å bestemme over egen kropp.

Ok, jeg ser da poenget ditt. Men dessverre er dette situasjoner som vil oppstå når vi har et lovverk som gir kvinner rett til å eliminere barnet om de ønsker det, mens menn ikke har noe å si. Personlig synes jeg handlingen til denne gutten er forkastelig, men vi har dessverre et lovverk som skaper slike menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om jeg skulle sagt det selv Iril.

Ikke vet jeg hva som har foregått i barnefaren's hode. Men det virker enten som ren ondskap, eller rett og slett det at han ikke takler og stå til ansvar for sine handlinger mtp å få et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Detet her var helt grusomt!

Det blir jo så klart ingen dom for drap, med tanke på at et foster regnes ikke som et levende menneske (personlig vil jo det være et definisjonsspørsmål).

Men jeg håper de blir tiltalt for grov vold, i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Her ser vi en desperat ung mann, som nesten ble tvunget til å bli far. Hvordan så framtiden hans ut?, jo han er 18 år, og de neste 18 årene må han betale barnebidrag.

Er det ok å drepe ett annet menneske fordi det koster en penger? Hvis samboeren min ble utsatt for en trafikkulykke og havnet på uføretrygd, bør jeg har lov til å kakke han fordi han plutselig blir en utgift? Eller hvis jeg velger å få barn, og når ungen kommer ut viser det seg å være multihandikappet så jeg må bygge om huset og slutte i jobben for å ta meg av den, er det ok å kvele den med en pute da? Hvor går grensa her?

Dersom denne fyren ble regelrett lurt kunne jeg forstått fortvilelsen, men det rettferdiggjør fortsatt ikke handlingen. Og mest sannsynlig er dette ett uhell, eller en planlagt unge som ikke passet like godt når forholdet tok slutt, og da er det bare å smile og ta livet som det kommer. Har man ikke råd til å få barn, bør man heller ikke ha sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var forferdelig lesing. Men vi må ikke glemme hva som ligger bak dette, og ikke bare dømme handlingen.

Her ser vi en desperat ung mann, som nesten ble tvunget til å bli far. Hvordan så framtiden hans ut?, jo han er 18 år, og de neste 18 årene må han betale barnebidrag. Samfunnet tar veldig godt vare på unge mødre, men driter så og si på unge fedre som ødelegges økonomisk for resten av livet.

For denne 18-årige gutten er noen år i fengsel bedre enn å måtte bruke resten av livet for å betale for et barn han ikke vil ha. Hva sier dette om samfunnet vårt, og vår jævlige behandling av menn som blir ufrivillig fedre? Kvinner kan ta abort hvis de føler for å ikke bli for tykk, men ingen tar hensyn til at livet til disse unge guttene også kan ødelegges, hva med drømmene deres?

Men denne 18-åringen hadde allerede et barn, som han dessuten forguder. Hvordan i all verden klarer han da å drepe sitt ufødte barn?! Helt ufattelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnonymBruker

Er det ok å drepe ett annet menneske fordi det koster en penger? Hvis samboeren min ble utsatt for en trafikkulykke og havnet på uføretrygd, bør jeg har lov til å kakke han fordi han plutselig blir en utgift? Eller hvis jeg velger å få barn, og når ungen kommer ut viser det seg å være multihandikappet så jeg må bygge om huset og slutte i jobben for å ta meg av den, er det ok å kvele den med en pute da? Hvor går grensa her?

Dersom denne fyren ble regelrett lurt kunne jeg forstått fortvilelsen, men det rettferdiggjør fortsatt ikke handlingen. Og mest sannsynlig er dette ett uhell, eller en planlagt unge som ikke passet like godt når forholdet tok slutt, og da er det bare å smile og ta livet som det kommer. Har man ikke råd til å få barn, bør man heller ikke ha sex.

Du kan adoptere bort barnet hvis det viser seg å være handicappet, men du kan ikke drepe det.

Grensen går ved fjerning av ufødte barn, for per dags dato har kvinner rett til å fjerne ufødte barn som de ikke vil ha.

Vi vet ikke om det mest sannsynlig var et uhell, det kan ikke vi si noe om. Du synser veldig på slutten der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men denne 18-åringen hadde allerede et barn, som han dessuten forguder. Hvordan i all verden klarer han da å drepe sitt ufødte barn?! Helt ufattelig!

Det er jo mulig at dette er en kjærlig far som best ville ta vare på barnet hgan allerede har og visste at det var en umulig situasjon med to barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke det si at menn som overhodet ikke har lyst å bli fedre dermed bare kan drite i å betale barnebidrag, uten at det burde ha noen konsekvenser for ham?

(For ordens skyld: Dette er den mest motbydelige nyheten jeg har lest på lang tid, og det som skremmer meg mest med hele saken er at han faktisk klarte å få med seg enda en person på angrepet. Skremmende.)

Endret av Scorpina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mulig at dette er en kjærlig far som best ville ta vare på barnet hgan allerede har og visste at det var en umulig situasjon med to barn.

Det er mange som er i en sånn umulig situasjon, men de går ikke og overfaller en gravid jente og dreper forsteret. Ho sa til ham at han ikke trengte å ha noe med barnet å gjøre, men likevel gjorde de dette mot henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...