Gå til innhold

Hvilke egenskaper bør din neste samboer måtte inneha?

Kjetil S.

Anbefalte innlegg

Hva er din oppfatning om hva som er veien til kvinnens hjerte? Jeg har mine mistanker, men dem skal jeg holde for meg selv.

MONEY MONEY MONEY - always sunny - in the rich man's world!

Neida, jeg mener ikke (helt) dette da vettu ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

MONEY MONEY MONEY - always sunny - in the rich man's world!

Neida, jeg mener ikke (helt) dette da vettu ;) hehe

Det var da bra :) . Jeg håper da virkelig du forstår at damer ikke er endimensjonale, at ikke alle er materialistiske, selvom du har uheldige erfaringer. Det som virkelig betyr noe, etter min oppfatning, er at et menneske har (åndelig) dybde, er fleksibelt, ikke dømmer og forakter andre med andre oppfatninger enn en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da bra :) . Jeg håper da virkelig du forstår at damer ikke er endimensjonale, at ikke alle er materialistiske, selvom du har uheldige erfaringer. Det som virkelig betyr noe, etter min oppfatning, er at et menneske har (åndelig) dybde, er fleksibelt, ikke dømmer og forakter andre med andre oppfatninger enn en selv.

Og hvilken praktisk betydning har egentlig det å ikke dømme og forakte andre med andre oppfatninger enn en selv?

Man vil stort sett ikke ha noe å gjøre med folk som er for ulike en selv uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må elske meg for den jeg er. Han må sette meg og forholdet først, og ikke bare være opptatt med sine egne greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Alle oppfatter sin virkelighet ulikt.

Deres virkelighet er "riktig" for dere, mens min virkelighet er "riktig" for meg.

Men det endrer ikke på fakta som er at folk reiser MYE mer enn i tidligere tider.

Noe selvfølgelig markedsføring oppfordrer sterkt til. Så det er helt naturlig.

Hva med å bare godta at noen liker å leve annerledes enn deg? Det er ikke noe galt med andre folk fordi om de liker å leve på en annen måte enn deg.

Disse egenskapene skal en ny mann i livet mitt ha:

- at han har humor

- at han er snill og omtenksom

- at han liker å være sosial men også glad i å ta det med ro inni mellom

- at han er like glad i å reise som meg

- at han trives med seg selv og er fornøyd med sitt liv (jobb og bolig)

- at han liker å diskutere med og mot meg. Tåler litt

- at han er ærlig og trofast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I sofaen mener du vel :fnise: . (Unnskyld, kunne ikke dy meg!)

:fnise:

Blei litt krøll der gitt. I sofaen/foran tven var vel mer meningen ja.

Veldig fint om mannen kan lage mat som noen før her sier. Det er faktisk ganske sexy. Er ihvertfall ikke noen husmor selv. Så her må det nok deles litt.

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Og hvilken praktisk betydning har egentlig det å ikke dømme og forakte andre med andre oppfatninger enn en selv?

Man vil stort sett ikke ha noe å gjøre med folk som er for ulike en selv uansett.

Jeg liker å ha kontakt med folk som er ulik meg selv, jeg syns det er både nyttig og hyggelig å bli kjent med folk som ser annerledes på saker og ting enn meg. Det kan gi meg en annen innsikt og forståelse på enkelte områder. Nå snakker jeg ikke om folk som gjør ulovlige ting eller er slemme mot andre, kun folk som lever annerledes og mener noe annet enn meg, de tilfører også noe til livet mitt.

Hvorfor skal jeg dømme og forakte folk som liker noe annet enn meg? Jeg sitter ikke på malen for hvordan livet skal leves.

Endret av Prøvis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å ha kontakt med folk som er ulik meg selv, jeg syns det er både nyttig og hyggelig å bli kjent med folk som ser annerledes på saker og ting enn meg. Det kan gi meg en annen innsikt og forståelse på enkelte områder. Nå snakker jeg ikke om folk som gjør ulovlige ting eller er slemme mot andre, kun folk som lever annerledes og mener noe annet enn meg, de tilfører også noe til livet mitt.

Hvorfor skal jeg dømme og forakte folk som liker noe annet enn meg? Jeg sitter ikke på malen for hvordan livet skal leves.

Poenget mitt var i hovedsak at jeg ikke gidder å kaste bort tid på folk som er altfor ulik meg selv. Det koster mye mer enn det smaker.

Men så er jeg jo ikke 35 år lenger heller ;)

Og folk som ikke klarer å oppføre seg sånn som jeg mener at de bør gjøre, har jeg ingen som helst respekt for. Det betyr ikke at jeg vil behandle dem dårlig, det betyr bare at jeg ikke har noen (eller minst mulig) kontakt med dem. Jeg syns dette er den mest praktiske løsningen for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Men så er jeg jo ikke 35 år lenger heller ;)

Det er ikke jeg heller, men ser ikke relevansen i forhold til alder her :)

Og folk som ikke klarer å oppføre seg sånn som jeg mener at de bør gjøre, har jeg ingen som helst respekt for. Det betyr ikke at jeg vil behandle dem dårlig, det betyr bare at jeg ikke har noen (eller minst mulig) kontakt med dem. Jeg syns dette er den mest praktiske løsningen for meg.

Så lenge folk oppholder seg på rette siden av loven og oppfører seg ordentlig mot andre folk så ser jeg ikke nødvendigheten av at de må oppføre seg som meg.

Vi er forskjellige, jeg liker å utvide mine horisonter og ikke stenge meg inne i min egen lille bås :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er forskjellige, jeg liker å utvide mine horisonter og ikke stenge meg inne i min egen lille bås :)

Og du vet, det er verken fornuftig, praktisk, eller praktisk gjennomførbart å være kjæreste med en som deg. Det vil vel snarere være en smule naivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Og du vet, det er verken fornuftig, praktisk, eller praktisk gjennomførbart å være kjæreste med en som deg. Det vil vel snarere være en smule naivt?

Jeg liker ufornuftige, upraktiske og naive menn jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ufornuftige, upraktiske og naive menn jeg :fnise:

Tviler ikke! Sånne som du kan tvinne rundt lillefingeren når du føler for det, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, med en særs velfungerende penis. :nigo:

Til din informasjon - penis burde ikke være alt en mann har å bidra med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til din informasjon, har han ikke penis er han ikke mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg tror du har vanskelig for å forstå en fleip :) . Men det er jo greit at mannen har en penis da, hvis man skal ha et normalt seksualliv.

Fra spøk til alvor. Hva har du å bidra med i samliv med en dame? Hva mener du er bra/viktige egenskaper for en mann å ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Tviler ikke! Sånne som du kan tvinne rundt lillefingeren når du føler for det, tenker jeg.

Jepp, og han skal kunne tvinne meg rundt lillefingeren sin - gjensidig tvinning er jeg for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...