Gå til innhold

Tiltrekkes kvinner av rike og lite tiltrekkende menn, eller bare en myte?

Kjetil S.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Vel, jeg vil påstå at de damene har litt gjennomtrekk ( i hjernen) ;-) No offence men...

Det er bare å se på Svenske Hollywood fruene det, er litt gjennomtrekk der ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvorfor har rike menn nesten alltid noen aldeles flotte damer ved sin side??

Ja. Men da jo du svaret der-aldeles flotte kvinner ved deres side. Hva mer trenger du som bevis?

kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Fordi noen damer er luxushorer som kun tiltrekkes av penger og status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Noen gjør det,mens andre ikke tenker jeg

Forøvrig kan en mann være tiltrekkende uten å ha et vakkert ytre(eller være rik)-personlighet,utstråling,karisma osv spiller også inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man dras ju till människor som kan ta väl hand om en och i regel så har en rik och attraktiv man den egenskapen. ;) Många rika är ju rika för att de har jobbat hårt och har en vilja här i livet och det är ju en god egenskap som kan värdesättas i ett förhållande. Någon som är "fattig" kan ju vara fattig för att han är lat och inte vill något med livet, och det är ju inte särskilt attraktiv och bådar inte gott för ett väl fungerande förhållande.

Jag säger så här: Sikta mot stjärnorna! Man vill ju alltid ha det bästa. Varför nöja sig med snabbmakaroner när man kan få tagliatelle liksom? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tillägg: Nu pratar jag inte om rika män som ärvt sina pengar eller vunnit på Lotto, jag menar verkligen män som har jobbat för sina pengar och förtjänar dem. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trajan

Jeg tror nok at kvinner tiltrekkes mer av en rik person en med en fattig person. De vil sikkert ikke innrømme det. Men det vises jo ofte at det er enklere for en rik mann og få seg dame en for en fattig mann.

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle kvinner. Men jeg tror det gjelder flere en hva kvinnene selv kanskje vil innrømme..

Endret av Trajan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Money money money. ta hugh hefner f.eks. Hadde han vært en helt vanlig mann uten pengene og uten kjendis statuen. Tror dere virkelig jentene hadde sverma rundt han da??? NEI. Mannen er 83 år gammel eller noe. Jeg tror hvis han ikke hadde vært rik så hadde ikke jenter helt ned i 19 års alderen villet snakket med han en gang. Så penger har helt klart mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også kvinner tiltrekkes mer av rike menn enn fattige menn. Jeg føler at så lenge mannen er kjempe rik så spiller det ingen rolle hvor gammel han er eller hvor stygg han måtte være. Er nok veldig mange gold diggers der ute som kun er ute etter penger og berømmelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg klarer ikke å skjønne at damer i det hele tatt vil være sammen med menn. Det er jo damer som er penest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stygg??? Thanks but no thanks...

Tiltrekkes stort sett av handsome og ambisiøse. Siden jeg er veldig ung, går jeg ikke etter menn som er mer enn 5 år eldre enn meg. Men de må ha potensiale da, jeg synes det er greit at vi ender med å tjene noenlunde det samme, politisk ukorrekt som jeg er ;DDD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

"Tiltrekkes kvinner av rike og lite tiltrekkende menn, eller bare en myte?"

Ingen tiltrekkes av lite tiltrekkende menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe

Tja, hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Kvinner har helt andre uvelgelskriterier enn menn.

Slik har det alltid vært og slik kommer det til å forbli.

I dette konkrete tilfellet:

Rik mann: Behov for å vise sin styrke og status blant annet ved hjelp av et trofé (se gutter, hva jeg har kapret=jeger'n). Hun er selvsagt valgt ut primært på grunn av sitt utseende, som jo menn har som et av de viktigste kriteriene.

Kvinne: Behov for å forplikte/involvere seg i et forhold hvor trygghet, forutsigbarhet og gode rammer for seg selv og ikke minst sine barn, øvrige slektninger og eventuelt nettverk blir godt ivaretatt i dag og ikke minst i fremtiden. Er hun pen "nok" er oddsene gode, er hun burugle må hun ty til risikoen med en mann som ikke har kriteriene eller leve alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til at jeg skulle ønske meg en rik mann er så jeg kan kjøpe ut alle naboer, så vi kan bråke og rote akkurat så mye vi vil.

Nei jeg aner ikke hvorfor de tiltrekkes av rike menn.. sannsynligvis en eller annen makt faktor som tirrer dem.. Samt all potensiell luksus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anjelika

Det er da ikke noe stort mysterium, klart det finnes kvinner (og menn!) som er ekstra glad i penger og rikinger kan vel velge og vrake blant akkurat den gruppen.

Jeg har lest forskning som hevder at også de som ikke bevisst er golddiggere kan oppfatte rike menn som mer attraktive, forklaringen er at vi har det naturlig i oss at vi trenger en mann som kan garantere middag på bordet når vi ligger i hulen og er fødemaskiner.

I dagens samfunn er det jo ikke like prekært siden vi pga prevensjonsmidler ikke er handicappa av svangerskap og amming fra vi er 18 til vi dør i barselseng 10 år senere, men teorien er at instinktene ligger der fremdeles.

Min oppfatning er nok at romantiske idealer overstyrer dette instinktet i dag. Med unntak av de skamløse materialistene som simpelthen elsker penger så tror jeg få vil mene det er toppen av lykke å være sammen med en mann de ikke er forelsket i. Men så har man en (ganske stor?) gråsone med folk hvor kanskje pengene har spilt en rolle i selve tiltrekningen selv om de ikke føler det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er mer opptatt av penger og status enn andre.

Jeg hørte forøvrig nylig at menn generelt ikke vurderer ekteskap uten å ha vurdert sin tilkommendens økonomi først. Tjener hun godt, er han mer tilbøyelig til å ville gifte seg. Så det er vel ikke bare kvinner som vil ha økonomisk frihet kanskje?

Jeg skulle gjerne hatt en rik kar selv, men han måtte ha andre kvaliteter i tillegg; sjarm, humor, intelligens, stil, sosiale ferdigheter, empati... osv osv.. Mangler han pengene kommer han allikevel til mål med de andre egenskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...