Gjest Nanette Skrevet 15. april 2010 #21 Skrevet 15. april 2010 Ja, er det på grunn av vulkanen at det lukter kloakk ute? Og det snødde, eller var det aske? Får ikke til å gå ut for å se akkurat nå. Hvor langt unna Norge er Island da, egentlig? Hvis den eksploderer så regner det vel aske i Norge i verste fall?
Marabou Skrevet 15. april 2010 #22 Skrevet 15. april 2010 Uansett går jorden under i 2012. Åja, stemmer. Synd vi ikke kan være ute og nyte det siste halvannet året vi har igjen
Marabou Skrevet 15. april 2010 #23 Skrevet 15. april 2010 kan den eksplodere? Eksplodere = tabloid-skremmeord. Men ekspertene venter utbrudd, ja. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10000804 Bør kanskje ikke lese sånt, du..
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. april 2010 #24 Skrevet 15. april 2010 Å sh**, at jeg ikke så det før. At ikke folk ser det. Det har begynt. Dommedag har begynt. Svineinfluensaen, finanskrisen, jordskjelvet i Haiti og nå dette. det begynner i det små og sånn vil det fortsette frem til desember 2012 og bli verre og verre helt til det vil regne blod og all mulig onskap kommer inne i vår verden.
Gjest Guffen Skrevet 15. april 2010 #25 Skrevet 15. april 2010 Åja, stemmer. Synd vi ikke kan være ute og nyte det siste halvannet året vi har igjen Ikke så negativ, nå. Man slipper å dø av hudkreft.
Gjest lulua Skrevet 15. april 2010 #26 Skrevet 15. april 2010 dette blir jo bare verre og verre.. hva skjer vis katla eksploderer da? dør vi da? går dette aldri over?
Marabou Skrevet 15. april 2010 #27 Skrevet 15. april 2010 Å sh**, at jeg ikke så det før. At ikke folk ser det. Det har begynt. Dommedag har begynt. Svineinfluensaen, finanskrisen, jordskjelvet i Haiti og nå dette. det begynner i det små og sånn vil det fortsette frem til desember 2012 og bli verre og verre helt til det vil regne blod og all mulig onskap kommer inne i vår verden. Desember? Yay, vi får et år lengre enn jeg trodde Var det ikke frosker det skulle regne da? Hmf. Hadde sett litt frem til den der.
Marabou Skrevet 15. april 2010 #28 Skrevet 15. april 2010 dette blir jo bare verre og verre.. hva skjer vis katla eksploderer da? dør vi da? går dette aldri over? Den har "eksplodert" et par ganger hvert århundre hittil i historien. Tror nok vi greier oss minst like bra som våre forfedre.
Gjest Guffen Skrevet 15. april 2010 #29 Skrevet 15. april 2010 Å sh**, at jeg ikke så det før. At ikke folk ser det. Det har begynt. Dommedag har begynt. Svineinfluensaen, finanskrisen, jordskjelvet i Haiti og nå dette. det begynner i det små og sånn vil det fortsette frem til desember 2012 og bli verre og verre helt til det vil regne blod og all mulig onskap kommer inne i vår verden. Johannes åpenbaring, 20.10: "Og Djevelen, som havde forført dem , blev kastet i sjøen med Ild og Svovel hvor Dyret og den falske Profet var, og de skal pines Dag og Nat i al Evighet." Svovelen lukter vi allerede. Sjøen av ild og svovel er Islands vulkaner. Vær beredt på Guds vrede, I usle!
Skywalker Skrevet 15. april 2010 #30 Skrevet 15. april 2010 (endret) Slapp helt av. Litt svovellukt skader da ingen. Var på Island i 2003, og dette får meg bare til å minnes noen kjempefine dager i et spennende lite land med veldig hyggelige folk. Og asken er neppe verre for helsa enn den forurensingen vi selv produserer hver eneste dag hele året på grunn av bilen. Endret 15. april 2010 av Skywalker
Gjest SmallTalk Skrevet 15. april 2010 #31 Skrevet 15. april 2010 Ja, det er bare du som er hysterisk. 2nd that! Og bare for å understreke dette en gang til: Nei, lufta er ikke farlig, du kommer ikke til å dø av å puste inn lufta, og det er trygt å gå ut. Hadde det vært snakk om et atomkraftverk som hadde gått i lufta, derimot, hadde jeg absolutt ikke sagt det samme. Grunnen til at flyene ikke kan lette, er at det er stor fare for at lavastøvet vil trenge inn i flyturbinene, smelte til lava og dermed stoppe motorene.
Gjest Trajan Skrevet 15. april 2010 #32 Skrevet 15. april 2010 Johannes åpenbaring, 20.10: "Og Djevelen, som havde forført dem , blev kastet i sjøen med Ild og Svovel hvor Dyret og den falske Profet var, og de skal pines Dag og Nat i al Evighet." Svovelen lukter vi allerede. Sjøen av ild og svovel er Islands vulkaner. Vær beredt på Guds vrede, I usle! Vel det forklarer hvorfor erkeenglene står i skyene og spiller trompeter.
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. april 2010 #33 Skrevet 15. april 2010 Jeg er mest redd for at dette skal pågå i lang tid, og at vi må venne oss til å klare oss uten flytrafikken. Har blitt rimelig avhengig av den, merker jeg :gjeiper: Og hva skjer med samfunnet hvis dette fortsetter over lang tid? Flyselskapene klarer vel ikke så mange uker av dette før de er konk? Uten flykommunikasjon blir vi jo satt utrolig mange år tilbake i tid. Det vil sikkert ha store økonomiske ringvirkninger også... så jeg er mer redd for hvordan vi som moderne mennesker vil takle dette, ikke så redd for de fysiske sidene ved det.
Gjest Trajan Skrevet 15. april 2010 #34 Skrevet 15. april 2010 (endret) Den har "eksplodert" et par ganger hvert århundre hittil i historien. Tror nok vi greier oss minst like bra som våre forfedre. Den eneste grunnen til at vi merker det nå. Er fordi det setter flyene ut av drift. Hadde det vært 1910 nå og ikke 2010. Så hadde vi ikke lagt merke til det Og det er ikke akkurat verdens ende at det ikke går fly. Det er nok av transports muligheter og velge i. Endret 15. april 2010 av Trajan
Gjest Airi Chikako Skrevet 15. april 2010 #35 Skrevet 15. april 2010 Alle tre tidligere utbrudd fra Eyjafjallajökull har blitt tett fulgt av et kraftigere utbrudd fra Katla. Og katla pleier å ha utbrudd hvert 50ende år (eller noe), og nå har det gått 90... Spennende.
Gjest Airi Chikako Skrevet 15. april 2010 #36 Skrevet 15. april 2010 Den eneste grunnen til at vi merker det nå. Er fordi det setter flyene ut av drift. Hadde det vært 1910 nå og ikke 2010. Så hadde vi ikke lagt merke til det Og det er ikke akkurat verdens ende at det ikke går fly. Det er nok av transports muligheter og velge i. Vi hadde så absolutt lagt merke til det, det er snakk om store mengder aske som spres over Europa. Men vi hadde sikkert ikke blitt like opptatt av logistikk.
Gjest Trajan Skrevet 15. april 2010 #37 Skrevet 15. april 2010 Vi hadde så absolutt lagt merke til det, det er snakk om store mengder aske som spres over Europa. Men vi hadde sikkert ikke blitt like opptatt av logistikk. Vi hadde merket lukten. Men vi hadde ikke merket det slik som nå. Ingenting hadde stoppet opp alt hadde gått som normalt
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. april 2010 #38 Skrevet 15. april 2010 Og det er ikke akkurat verdens ende at det ikke går fly. Det er nok av transports muligheter og velge i. Det er kanskje ikke verdens ende, men for noen mennesker blir det livets ende når ambulanseflyene ikke kommer. Og det er ikke alle steder man kan velge og vrake i transporttilbud. Det er heller ikke så aktuelt for mange å dra på weekendtur til syd-Europa med buss går jeg ut fra :gjeiper:
Gjest Airi Chikako Skrevet 15. april 2010 #39 Skrevet 15. april 2010 Det er kanskje ikke verdens ende, men for noen mennesker blir det livets ende når ambulanseflyene ikke kommer. Og det er ikke alle steder man kan velge og vrake i transporttilbud. Det er heller ikke så aktuelt for mange å dra på weekendtur til syd-Europa med buss går jeg ut fra :gjeiper: Ambulansetrafikken går som før, etter det jeg har hørt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå