Gå til innhold

Kunne ikke dy meg


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det kunne du vel ikke.

Tenkt på at de kanskje ikke er under samme presset fra den andre delen av befolkningen som hetero er?

Men, nei. du er vel akkurat så slank som tastaturet ditt sier at du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var veldig interessant det som ble skrevet om at "vektspørsmål" er feminin oppførsel- dermed virker det som om det er tabu i lesbiske kretser og bry seg om kropp, vekt og utseende- noe som igjen leder til en ny fordom/generalisering.

Mae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lesbiske kvinner er veldig veldig ofte tykkere og lever usunnere enn heterofile kvinner.

Og noen er flinkere til å generalisere enn andre. Representativt utvalg hva er vel det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva Mae???

Du tar jammen kaka...snakk om å være forutinntatt og ignorant... :riste:

Kjenner du noen lesber eller bare tror du at det er sånn????

Det finnes alle slags mennesker typer blandt lesbene, som det også gjør blandt hetroene...

Ergo ei sjuske er ei sjuske enten hun er skeiv eller streit.

Å ei blære er ei blære.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes dette bare bekrefter hva jeg har trodd i alle år. Lesbiske kvinner er veldig veldig ofte tykkere og lever usunnere enn heterofile kvinner.

Artikkel

Mae

:o :hoho:

Av mye enfoldig pjatt.... Hvis du ser nøyere etter så ser du at det slett ikke var dette det stod. "Gjennomsnittlige" betyr ikke "veldig veldig ofte". Har man et minimum av utdannelse og dermed metodefag så vet man dette. Si meg, hva kommer et av at du er så opptatt av dette, Mae? Du sier at dette har du "trodd i alle år". Da har dette temaet tydeligvis opptatt deg en hel del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...lot visst tastene løpe av med meg og temperamentet også...

Men det er så tullete å legge vekt på en såpass useriøs undersøkelse.

For ikke å snakke om å trekke det frem under påskudd av å fremheve det for å vise at slikt skaper fordommer.

Da er man med på å skape fordommer.

Men jeg mente i allefall det med at ei sjuske er ei sjuske uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg måtte velge, så takke meg heller å ha sympatiske, ærlige, ujålete og morsomme lesbiske jenter som venner, enn ekle og falske jåleberter som ikke vet hvilket bein de skal stå på...

...sånn i forhold til menneskelige kvaliteter, så når ikke sistnevnte kategori opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så fint, er at de fleste lesber gir en døyt i slike undersøkelser, og hva nå enn folk måtte trekke av slutninger utifra dem.

Ergo bekrefter det jeg har trodd i mange mange år: At lesber har langt mer selvironi og humor enn andre.

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerinne er lesbisk og bor sammen med sin dame. Begge er de veldig opptatt av å trene, holde seg i form og å se bra ut. To flotte damer er det!

Og deres lesbiske venninner er det samme- har du for eksempel sett Eva & Evfa (Dahlgren og Attling)Er ikke de to flotte så vet ikke jeg... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mae

Som du selv har vært inne på, så er spørreundersøkelser "lette å fikse på".

Og noen er flinkere til å generalisere enn andre. Representativt utvalg hva er vel det?

324 personer er et alt for lavt utvalg til å kunne generalisere' date=' iallefall til å kunne påstå at undersøkelsen er vitenskapelig.[/quote']

Dette sier vel det meste.

Jeg håper at dette var ment som en spøk.

Anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t
- noe som igjen leder til en ny fordom/generalisering.

Mae

du føler ikke at det er noen her på KG som også er med å skaper fordommer og generaliserer? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner er par lesbiske jenter. Sunnes, sporty, tynne og faktisk litt msinkedokkepreg over i hvert fall den ene av dem.

Trr nok at man ofte kan oppfatte de som skiller seg ut lettere - enn de som ser ut som "deg og meg". For helt ærlig spør ikke jeg folk på gaten hvem de har sex med. Så hvordan kan jeg vite? Annet enn de jeg ekjnner da. Som er som sagt helt vanlige jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De lesbiske jentene jeg kjenner er svært lite jålete og lite feminine.

sier ikke dermed at alle er sånn...

generalisering er farlig uansett hva det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig ikke intensjonen med et slik innlegg, så fremt man ikke er helt fornøyd med seg selv. Hvorfor er dette så viktig? Hvorfor er det så viktig å sette personer i bås på bakgrunn av seksuell legning? Hvorfor bry seg, tenker jeg. Enkelte er så opptatt av hvordan andre lever at de ikke selv reflekterer over sitt indre jeg. Når man først er kommet i balanse med seg selv og blir fornøyd med det man ser i speilet, først da (tror jeg da) at folk slutter å bry seg med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Care, du er veldig klarsynt mange ganger!

Forøvrig:

Undersøkelsen er fra USA.. og presentert og filtrert så greit i VG. Say no more.

Jepp, en generalisering big time, men det meste jeg leser i VG er piss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet egentlig ikke, men. :klø:

Kan det ikke tenkes dette har noe med hormoner å gjøre? Kanskje lesber, på lik linje med enkelte "guttejenter" har høyere nivåer med testosteron i seg?

Det ville i hvert fall gitt dem en mer mannelig mentalitet. Ikke bry seg om vekt på lik linje med andre kvinner, ta person angrep lettere osv.

Jeg har egentlig ingen aning, annet hva jeg vet om hormoner og hvordan det påvirker mennesket. Kvinner har testosteron i seg de også, på lik måte som menn også er i besittelse av østrogen.

Det virker i hvert fall logisk. Hvis en man har for høye nivåer med østrogen i seg, så vil han naturlig nok begynne å oppføre seg mer som et kvinnfolk. - Og motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...