Gå til innhold

nav pairer.

Gjest green tea

Anbefalte innlegg

Gjest green tea

i noen nav papirer jeg så står det at jeg er letere psykisk utvikling hemmet.

i vikling heten så er jeg ikke det.

jeg er faktisk for sterk til å få den diagnosen.

men jeg for står at det har noe med systemet å gjøre.

det som plager meg med det er at det for meg til å føle meg usynlig.

nå var jeg usikker på hvor jeg skule plassere den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klø: Jeg skjønner hva som står her, men lurer likevel på hva du vil frem til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ikke setter særlig stor pris på at det står du er lettere psykisk utviklingshemmet i papirene dine.

Jeg forstår ikke helt hva du mener når du sier det har med systemet å gjøre - det er da systemet som skal tilpasses oss mennesker og ikke omvendt? :klø:

Men det skal man vel ikke si for sikkert når det gjelder NAV. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Har en liten anelse om hva du kanskje mener. Nav setter diagnoser i bås. Etter å ha jobbet på kontor på en arbeidstreningsbedrift og skrev brev til nav oppdaget jeg at div psykiske og fysiske sykdommer får et nummer. F.eks at dysleksi er en psykisk lidelse i navs verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest green tea

beklager jeg kan ikke forklare det nærmere.

for de jeg tror kansje dete er en av de tingene

som en må hvere i samme sitasjon for å få stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest green tea

Har en liten anelse om hva du kanskje mener. Nav setter diagnoser i bås. Etter å ha jobbet på kontor på en arbeidstreningsbedrift og skrev brev til nav oppdaget jeg at div psykiske og fysiske sykdommer får et nummer. F.eks at dysleksi er en psykisk lidelse i navs verden.

noe sånt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at det er kjipt å få stempelet lettere psykisk utviklingshemmet, men definisjonen av hva som er å være psykisk utviklingshemmet er ganske vid. Det har kanskje bare med lærevanskene dine å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest AnonymBruker

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt kontakt med fastlegen min og spurt hva som menes med dette? Det er jo fastlegen din som setter diagnoser og han eller hun må da kunne svare på hva som menes med lettere psykisk utviklingshemmet i din situasjon...

Jeg tror egentlig ikke nav kan plassere noen i båsen "lettere psykisk utviklingshemmet" pga dysleksi eller lærevansker, nav må vel skrive den diagnosen som legen har sagt at personen har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV har slike båser som ikke er alltid er riktige. Har Asperger syndrom, og i følge NAV er dette en psykisk lidelse selv om det egentlig er nevrologisk og ikke psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

NAV har ikke et eget diagnosesystem, og setter heller ikke diagnoser. Det er det allmennlegen din, eller en evt. spesialist som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest redstar

NAV har ikke et eget diagnosesystem, og setter heller ikke diagnoser. Det er det allmennlegen din, eller en evt. spesialist som gjør.

Nav kan ikke sette deg i noe "opplegg" eller gi deg noe spesialstønad før dem evnt har mottat diagnosebekreftelse/papirer fra fastlegen din eller andre behandlere. Men nav er flinke til å sette en i "bås" som tidligere nevnt, men de kan ikke gjøre dette før dem har bekreftelse fra legen din så det er ham du må kontakte om du er uenig i saken din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Altså det er legen din/behandleren din som diagnoserer deg og viderformidler dette til nav, og nav går da utifra denne diagnosen og så utarbeider et opplegg/tiltak ut i fra dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...