Gå til innhold

Skriveferdigheter på et diskusjonsforum

125 stemmer

1. 1. Bør man stille krav til skriveferdigheter på nettforum?

• Nei. Alle må få gi uttrykk for sin mening, uansett om ingen/svært få skjønner hva som skrives.
      34
    • Ja, til en viss grad. Innlegg som må "dekodes" bør ikke være tillatt.
      55
    • Ja, definitivt. Vi bør kreve at brukere av nettforum kan uttrykke seg på en måte alle kan forstå.
      26
    • Jeg er usikker
      2
    • Ingen av alternativene passer for meg
      8

Fremhevede innlegg

Skrevet

At folk er dyslektikere og har forskjellig nivå av skolering er egentlig bare krydder, og noe som bidrar til mangfoldet og variasjonen. Men, at en tråd krever ti innlegg for at startinnlegget skal bli noenlunde forståelig tjener vel ikke så mange. Samtidig så er det kanskje like "effektivt" å bare unnlate å svare i det hele tatt på tråder som er av uforståelig/sms-kodet karakter. Da får ikke TS tilbakemelding, og det blir lite interessant å fortsette når en ikke får reaksjoner. All oppmerksomhet blir fort tolket som positv oppmerksomhet, og det er kanskje nettopp derfor tråd etter tråd lages.

Min utheving:

Denne må jeg nok si meg enig i, for det er tydelig at det er et oppmerksomhetsbehov om skal fylles, og/eller man fyller et sosialt ankepunkt ved å lage mange generelle og uspesifiserte tråder på et forum. Får ikke TS de reaksjonene h*n er ute etter, så blir det heller ikke så interessant å lage tråder eller skrive innlegg. Det være seg rene troll eller andre uvanlige tilfeller.

Personlig så hadde jeg satt pris på hvis folk hadde kommet med tilbakemeldinger på min språkbruk og grammtikk, slik at jeg dermed kan forbedre meg. Er det setninger som er på trynet, så hyl ut. Jeg vil gjerne forbedre meg, men synes det er vanskelig å komme med konstruktive forslag om noen minstekrav eller standard som bør opprettholdes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min utheving:

Denne må jeg nok si meg enig i, for det er tydelig at det er et oppmerksomhetsbehov om skal fylles, og/eller man fyller et sosialt ankepunkt ved å lage mange generelle og uspesifiserte tråder på et forum. Får ikke TS de reaksjonene h*n er ute etter, så blir det heller ikke så interessant å lage tråder eller skrive innlegg. Det være seg rene troll eller andre uvanlige tilfeller.

Personlig så hadde jeg satt pris på hvis folk hadde kommet med tilbakemeldinger på min språkbruk og grammtikk, slik at jeg dermed kan forbedre meg. Er det setninger som er på trynet, så hyl ut. Jeg vil gjerne forbedre meg, men synes det er vanskelig å komme med konstruktive forslag om noen minstekrav eller standard som bør opprettholdes.

Grammatikk inneholder 2 A'er. HEheheeee - Måtte bare!! ;-))

Skrevet

Det er direkte uhøflig og forferdelig dårlig nettikette å rette på andres stavefeil. Det er "off topic", og bidrar til å trekke oppmerksomhet bort fra hva tråden handler om.

Skrevet

jeg mener at alle bør få uttrykke seg, men om man ikke klarer å skrive på en måte der man gjør seg forstått kan man heller ikke forvente å få svar.

Skrevet

Ahv re teeopng emd å kesirv gennlig osm genni ståfror?

Gjest Guffen
Skrevet

Ærlig talt. Her sitter vi alle og sliter og strever med å skrive innlegg som skal få oss til å fremstå som tolerante mennesker med store hjerter for dem som har glemt litt håndbagasje. Skal vi liksom måtte vise at vi er slik i praksis også? :kjefte:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ahv re teeopng emd å kesirv gennlig osm genni ståfror?

ikke lekk at du har dysleksi.

som en som sliter med skriving kan det oppfatte dette som provoserende

Skrevet

ikke lekk at du har dysleksi.

som en som sliter med skriving kan det oppfatte dette som provoserende

Jeg lekte ikke at jeg hadde dysleksi, hvis det kom frem slik så beklager jeg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg lekte ikke at jeg hadde dysleksi, hvis det kom frem slik så beklager jeg.

greit

Skrevet (endret)

Grammatikk inneholder 2 A'er. HEheheeee - Måtte bare!! ;-))

Nei, schteike tah, du har helt rett! Lol, jeg er sløv når det gjelder korrekturlesing.

Notert :ler:

Synes ikke det er OT hvis det står et lite parentes eller tips om at vetrinnær, værre, intressangt og dame blader er feil (og dårlig norsk). Hvis dette da tar over innleggets mening, så er det den som har bemerket feilene som har bæsja litt på tilhengerfestet ved å formidle konstruktiv kritikk på en gal måte. Evt send en hyggelig PM.

Endret av bergans

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...