Gjest AnonymBruker Skrevet 13. april 2010 #1 Del Skrevet 13. april 2010 Som tittelen sier, så har eg altså noen prikker i huden. Med noen så meiner eg egentlig ganske mange. De sitter liksom i huden på framsiden av lårene, nedover leggene og utsida av armene. Det på armene plager med ikkje så veldig mye, med på lår og legger er det verre, fordi det er fleire, kanskje litt større og de sitter tettere sammen. Stygt er det, virkelig stygt. Når eg ser på de på armene (lettere å studere de nærmere) så ser det nesten ut som de stikker ut av huden litt, men det kjennes ikkje slik ut når eg drar fingeren over huden. De er veldig svakt rødlige. Noen som veit hva det kan være, hva som kan gjøres for å fjerne dette? Lurte også på om det er sant at zinksalve vil hjelpe med å blekne strekkmerker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 17. april 2010 #2 Del Skrevet 17. april 2010 (endret) Har lest at zinksalve skal hjelpe ja, men bare når de er relativt ferske. Endret 17. april 2010 av Syrin_Ulven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #3 Del Skrevet 17. april 2010 Ang. prikkene, kan det være keratosis pilaris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #4 Del Skrevet 17. april 2010 Ang. prikkene, kan det være keratosis pilaris? Kanskje.. Bildene kan ligne littm bortsett fra at prikkene eg har i huden ikke er så røde som de i bilder eg finne ved hjelp av google. Hva kan eg gjør om det er det da? Eller hvordan kan eg finne ut om det er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chanel89 Skrevet 17. april 2010 #5 Del Skrevet 17. april 2010 Har også sånne prikker i huden, på armene og låret, men er ikke så mye på låret og syns ikke så veldig. De på armene er verst, og litt rødlig ja.. Moren min hadde litt på armen før, men er borte på henne nå. Tror ikke hun gjorde noe spes med det, men har hørt at det hjelper å skrubbe det med klut eller noe. Lurer på hva det er og. Har du hatt disse prikkene i flere år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilda Skrevet 18. april 2010 #6 Del Skrevet 18. april 2010 Som tittelen sier, så har eg altså noen prikker i huden. Med noen så meiner eg egentlig ganske mange. De sitter liksom i huden på framsiden av lårene, nedover leggene og utsida av armene. Det på armene plager med ikkje så veldig mye, med på lår og legger er det verre, fordi det er fleire, kanskje litt større og de sitter tettere sammen. Stygt er det, virkelig stygt. Når eg ser på de på armene (lettere å studere de nærmere) så ser det nesten ut som de stikker ut av huden litt, men det kjennes ikkje slik ut når eg drar fingeren over huden. De er veldig svakt rødlige. Noen som veit hva det kan være, hva som kan gjøres for å fjerne dette? Lurte også på om det er sant at zinksalve vil hjelpe med å blekne strekkmerker? Har du det konstant, eller kommer og går det? Jeg hadde det på overarmer, bryst og legger. Det viste seg å være glutenallergi...(ikke cøliaki me rett og slett allergi) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #7 Del Skrevet 18. april 2010 Har hatt det i fleire (2-3 kanskje) år, og de er der heile tiden. Har tenkt på om det kan komme av melkeallergi, sambo har prikker på armene han også og han sier hans er der pga det (men nekter å kutte melkeprodukter heilt). Men eg tror ikkje eg har det, blei sjekka for fleire typer allergi for noen år siden og det slo ikkje ut da. Har også sendt inn prøver for å sjekke etter matintoleranse - cøliaki eller noe slikt. Ikkje fått svar ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vera Skrevet 13. mai 2010 #8 Del Skrevet 13. mai 2010 Jeg også har sånne prikker, det er helt forferdelig!! Jeg gruer meg sånn til sommeren, for de på lårene har blitt så gale at jeg ikke tørr å vise meg i verken shorts eller bikini.. De viser til og med gjennom strømpebukser :( Jeg har prøvd alt, skrubb, kremer.. ingenting virker. har hatt det nesten fire år nå, er er redd de aldri forsvinner. Jeg var til legen men hun brydde seg ikke så mye. Hun sa det ikke var så mye å gjøre meg. Jeg har sett folk som har sånne på armene, men aldri på lårene og leggene sånn som meg, hvertfall ikke så stygge!! INgen som vet noe som kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 14. mai 2010 #9 Del Skrevet 14. mai 2010 hei. jeg har keratosis pilaris og har hatt det så lenge jeg kan huske... på armer, lår , litt på legger og bryst. det siste året har det blitt verre, spredd seg til skuldrene, nedre delen av armene, kinnene og brystet. jeg har vært hos sikkert 4 hudleger og tilsvarende mange fastleger. her er det ingen hjelp å få, og som sagt så bryr de seg ikke så mye. har prøvd mange kremer, men disse hjelper med en gang også kommer det tilbake(de får huden til å flasse av, veldig vondt!!) det jeg har funnet som kan hjelpe noe og holde det litt i sjakk, er å ta omega 3(helst i form av tran), drikke mye vann, smøre med bha syre og bruke oljer(kokosolje, jojobaolje) som fuktighetsgivere. på lårene og leggene hjelper det litt når jeg barberer ofte. men det er fortsatt skjemmende og jeg hater sommeren og festligheter der jeg skal gå i kjole. må alltid ha en jakke til. det er en sykdom som virkelig går ut over selvtilliten. har studert dette nøye på nettet og det virker som mange har fått hjelp ved å gå til en naturlege som sjekker for matintoleranser. ved å kutte ut det kroppen reagerer mot så skal det visst bli bedre. men det koster en del men sånne tester så har ikke bestillt ennå. pluss at jeg gjerne vil finne en naturlege med gode referanser. håper noe av dette var til hjelp:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullemora Skrevet 14. mai 2010 #10 Del Skrevet 14. mai 2010 hei. jeg har keratosis pilaris og har hatt det så lenge jeg kan huske... på armer, lår , litt på legger og bryst. det siste året har det blitt verre, spredd seg til skuldrene, nedre delen av armene, kinnene og brystet. jeg har vært hos sikkert 4 hudleger og tilsvarende mange fastleger. her er det ingen hjelp å få, og som sagt så bryr de seg ikke så mye. har prøvd mange kremer, men disse hjelper med en gang også kommer det tilbake(de får huden til å flasse av, veldig vondt!!) det jeg har funnet som kan hjelpe noe og holde det litt i sjakk, er å ta omega 3(helst i form av tran), drikke mye vann, smøre med bha syre og bruke oljer(kokosolje, jojobaolje) som fuktighetsgivere. på lårene og leggene hjelper det litt når jeg barberer ofte. men det er fortsatt skjemmende og jeg hater sommeren og festligheter der jeg skal gå i kjole. må alltid ha en jakke til. det er en sykdom som virkelig går ut over selvtilliten. har studert dette nøye på nettet og det virker som mange har fått hjelp ved å gå til en naturlege som sjekker for matintoleranser. ved å kutte ut det kroppen reagerer mot så skal det visst bli bedre. men det koster en del men sånne tester så har ikke bestillt ennå. pluss at jeg gjerne vil finne en naturlege med gode referanser. håper noe av dette var til hjelp:) Jeg har også dette problemet, hatt det så lenge jeg kan huske. Har ekstremt tørr hud i tillegg, klør rett etter dusj. Har prøvd div. kremer og oljer, men ikke jojobaolje. Hvor kjøper du denne? Og hva er bha syre, hvor kjøper du denne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 14. mai 2010 #11 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg har også dette problemet, hatt det så lenge jeg kan huske. Har ekstremt tørr hud i tillegg, klør rett etter dusj. Har prøvd div. kremer og oljer, men ikke jojobaolje. Hvor kjøper du denne? Og hva er bha syre, hvor kjøper du denne? ja det er et herk!!!! jeg kjøper jojobaoljen på feelunique.com. koster vel ca 90 kroner for 100 mil. den heter fushi og er økologisk og kaldpresset. har ikke prøvd den så mye, men er også veldig fornøyd med kokosoljen som jeg kjøper på helsekost i norge. den må være kaldpresset og økologisk den også. Bha syren er en syre som løser opp tilstoppede porer, renser for olje o.l. den passer godt til sensitiv hud da den ikke irriterer. paulas choice er så vidt jeg vet de eneste som selger dette. kjøper den som heter liquid 2 % bha. den kan du ha under vanlig fuktighetskrem/olje. litt høy frakt, men sånn er det. den har hjulpet, men tror også jeg skal prøve en med aha syre(tøffere syre mot huden som virker ved at den fjerner hudlag, så være obs på det)i tillegg. paulas choice har en body lotion med 10 % bha som jeg nok skal bestille. fiskeoljer hjelper veldig innenfra, så jeg tar vel kanskje 3 SS møllers tran hver dag. kan også være greit å kutte ned på sukker og drikke mye vann. men som sagt så fjerner det ikke nuppene helt, og det er fortsatt et STORT problem for meg. når eksamen er ferdig blir det nok til at jeg finner noen som kan teste meg for matintoleranse. er jo ikke sikkert det virker, men det høres logisk ut at det er kroppens måte å reagere på stoffer den ikke tåler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 14. mai 2010 #12 Del Skrevet 14. mai 2010 må legge til at jeg har funnet en skrubb som er kjempegod til å ha i dusjen. den er fra murad og heter aha, bha eksfolierende rens. den er kjempefin til keratosis pilaris fordi den ikke har noen harde korn som kan irritere. det er noen korn, men disse er veldig små så du merker de ikke. kjøper min på strawberrynet, der får du jo i tillegg gratis frakt og toll og moms blir refundert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullemora Skrevet 14. mai 2010 #13 Del Skrevet 14. mai 2010 må legge til at jeg har funnet en skrubb som er kjempegod til å ha i dusjen. den er fra murad og heter aha, bha eksfolierende rens. den er kjempefin til keratosis pilaris fordi den ikke har noen harde korn som kan irritere. det er noen korn, men disse er veldig små så du merker de ikke. kjøper min på strawberrynet, der får du jo i tillegg gratis frakt og toll og moms blir refundert. Kjempesupert! Takk for tips! Da er det bare å dra frem visakortet. Plages du i tillegg av tørr hud og kløing etter dusj? Jeg klør som en gal etter HVER dusj, men går fort over gudsjelov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 14. mai 2010 #14 Del Skrevet 14. mai 2010 har veldig tørr hud ja, alltid hatt. klør egentlig bare i de periodene det skifter fra sommer/til høst, og vinter/vår. men det skal ikke mye til for å irritere huden nei. et annet tips er å ta oljen på de stedene det er værst og så ta litt olje og blande ut med en fet body-lotion på resten av kroppen. body-lotion med sheasmør er supert. her finnes det mange, men vet at ihvertfall loccitane har en god en. i ansiktet bruker jeg dermalogica-serien. håper det kan være til hjelp. jeg er så lei den hudsykdommen her nå. spesielt nå som det snart er sommer. men ingen vits i å bruke penger på hudleger ihvertfall!! det skal være sikkert. jeg har funnet ut at jo mer naturlige produkter jo bedre. håper bare at en matintoleranse-test kan fungere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullemora Skrevet 15. mai 2010 #15 Del Skrevet 15. mai 2010 har veldig tørr hud ja, alltid hatt. klør egentlig bare i de periodene det skifter fra sommer/til høst, og vinter/vår. men det skal ikke mye til for å irritere huden nei. et annet tips er å ta oljen på de stedene det er værst og så ta litt olje og blande ut med en fet body-lotion på resten av kroppen. body-lotion med sheasmør er supert. her finnes det mange, men vet at ihvertfall loccitane har en god en. i ansiktet bruker jeg dermalogica-serien. håper det kan være til hjelp. jeg er så lei den hudsykdommen her nå. spesielt nå som det snart er sommer. men ingen vits i å bruke penger på hudleger ihvertfall!! det skal være sikkert. jeg har funnet ut at jo mer naturlige produkter jo bedre. håper bare at en matintoleranse-test kan fungere. Ja håper det går bra for deg Gi lyd fra deg når du har vært og tatt denne testen. kanskje noe for meg og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå