Gå til innhold

lønn til barnevakten..

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ei jente på 16 er sikkert kjempefornøyd med 500kr

Mest sannsynlig vil vedkommende isåfall smile og si at ja det er helt greit det, mens hun tenker at hun skulle hatt mer. Nei en 16årig jente er nok mest sannsynlig ikke kjempefornøyd med 500 kr etter en så lang dag.

100 kr timen er vel ganske normalt, slik som en rett over her skriver :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst...1000kr for ein arbeidsdag er ca. det eg sitter igjen med netto. Da som systemingeniør...Trur eg hadde 78-79 kr i timen som vikar for kantinemedarbeider som 17 åring.

Skrevet

Hadde jeg fått 500 for å passe ungene dine i 8,5 våkne timer da jeg var 16, så hadde du ikke fått meg som barnevakt flere ganger.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For 2 år siden jobbet jeg i butikk (ikke matvare), og da tjente de under 18 år 88 kr timen. Tillegg var kun etter kl 13.00 på lørdager.

Jeg synes 100kr i timen for en 16-åring er VELDIG mye! Det er umulig for en person i 20-30-40-åra å se for seg hvilken sum en 16-åring vil bli fornøyd med, fordi vi tenker ikke med samme hjerne. Ta heller utgangspunkt i hva barn under 18 år tjener.

Jeg tjener 126 kr i timen i grunnlønn i hjemmetjenesten, og jeg kunne slett ikke betalt en 16-åring 100kr timen for å passe barna mine.

500kr er en fin pris, synes jeg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Som 17åring tjente jeg 118kr i timen på lørdager + helgetillegg. Jeg hadde aldri sittet barnevakt en hel arbeidsdag for 500kr. Jeg hadde nok ikke sagt noe, men du hadde nok ikke fått ja fra meg flere ganger.

Jeg fikk 4-500kr om jeg satt barnevakt på kveldstid og utover til 2-3 om natten + godteri, da sov ungene mesteparten av kvelden.

På dagtid hadde jeg nok blitt fornøyd med 700-800kr, som de sier over her skal hun jo ikke betale skatt av de.

Skrevet

Jeg, derimot, hadde blitt kjempeglad for 500 kr. :jepp:

Skrevet

Regner med at barnevakten ikke skal betale skatt av pengene, og da høres 500 kr ut som plenty.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes 100kr i timen for en 16-åring er VELDIG mye! Det er umulig for en person i 20-30-40-åra å se for seg hvilken sum en 16-åring vil bli fornøyd med, fordi vi tenker ikke med samme hjerne. Ta heller utgangspunkt i hva barn under 18 år tjener.

Da er du ikke helt oppdatert. Jeg begynte i jobb før jeg var fylt 16 og fikk 100 kr timen fra dag 1. Jeg synes rundt 800 er en fin lønn jeg, og jeg er 17 så jeg vil tro jeg til en viss grad kan se for meg hvilken sum en 16åring vil bli fornøyd med :filer:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er tydelig at mange barnefamilier har mye penger å rutte med, siden de har råd til å betale en barnevakt over 100 kr timen... og ikke minst er forventningene til "lønn" veldig høye!

Minstelønn i butikk er 115 kr timen pluss tillegg (som det skal trekkes skatt av), og her forventes det at barnevakten skal få 2 kr mer timen, pluss mat og drikke, uten å trekke skatt?

Etter som jeg forstår trenger trådstarter barnevakt fordi hun skal jobbe, det er ikke snakk om en fest eller andre selvvalgte fritidsrelaterte aktiviteter.

I løpet av en arbeidsdag, vil hun mest sannsynlig tjene 1200-1500 kr før skatt... etter skatt vil hun ha utbetalt 1100-1500.

Hvis 1000 kr av disse skal gå til barnevakt, vil hun sitte igjen med 100-500 kr etter skatt for en hel arbeidsdag.

Så må hun trekke fra kostnadene for transport til og fra jobb, og evt andre utgifter i forbindelse med arbeidsdagen.

I beste fall vil hun sitte igjen med en nettofortjeneste på 400 kr for denne dagen, og i verste fall vil hun faktisk tape på å jobbe denne dagen.

Dette hadde i alle fall ikke jeg hatt råd til da jeg var småbarnsmor!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...