Gå til innhold

lønn til barnevakten..

Fremhevede innlegg

Gjest vårblomsten
Skrevet

En jente på 16 år skal passe mine søte små på 6 og 7 år til lørdag fra kl 07 til kl 15.30. Hjemme hos oss. Hvor mye er det vanlig å betale for den barnevakt- jobben? Når jeg har hørt meg rundt er forsalgene fra 200 kr til 1000 kr...hun får selvfølgelig så mye mat hun måtte orke også! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En jente på 16 år skal passe mine søte små på 6 og 7 år til lørdag fra kl 07 til kl 15.30. Hjemme hos oss. Hvor mye er det vanlig å betale for den barnevakt- jobben? Når jeg har hørt meg rundt er forsalgene fra 200 kr til 1000 kr...hun får selvfølgelig så mye mat hun måtte orke også! :jepp:

Aner ikke, men 1000 høres nå helt villt ut.

Skrevet

Hvis du tenker på at ved 200 kr har hun 25 kr timen, så er du sikkert enig i at det er lite for en 16 åring for så mange timer.

Men til gjengjeld gir 1000 kr en timeslønn på 117 kr timen, og det synes jeg er for mye.

En mellomting er greit. :)

Datteren min sitter mye barnevakt, hun er 13 år, og får 50 kr timen.

Jeg tror ville valgt en mellomting mellom de sjeg ville lagt meg på 70-75 kr timen for en 16-åring.

Maten kan ikke regnes med i lønnen, det mener jeg bør gå som et "frynsegode". ;)

Skrevet

Er nå lettjente penger i alle fall. En 6-7 åring klarer det meste selv, så i hovedsak handler det vel om å være tilstede og å få i dem mat 3-4 ganger. Hva med rundt 500?

Skrevet

jeg synes 500 kr er greit. Ungene er forholdsvis "store", det er på dagtid.

Hør med henne, hva hun synes selv om 500 kr :)

Skrevet

500 kr synes jeg var lite. Det er snakk om en hel arbeidsdag, og hun må i tillegg stå opp tidlig (ja, ungdommer synes det er prakk om de likevel har fri, tro det eller ei). Dessuten er det to barn det er snakk om.

1000 kr er kanskje litt mye, men 700 kr er jo en mellomting. 700 kr kunne vært greit? Ungdommen skal jo føle at hun fikk noe utav det hun og, og gjerne ønske å komme tilbake igjen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ville gitt 700-800 jeg. Altså nesten 100 kr timen. Det ER to barn det gjelder, og det ER slitsomt å passe de. Barn er ikke akkurat som de er med foreldrene når de har barnevakt. Min erfaring er at barn som er med foreldrene hjemme gjerne klarer seg endel selv. Leker litt, kanskje ser litt på tv, går ut en tur. Men når de har barnevakt så må h*n være med på absolutt ALT barna skal. Kommer nok til å betale endel når jeg en gang frem i tiden har noen til å passe barna, for jeg har selv sittet barnevakt for to slitsomme barn for luselønn, og det var IKKE motiverende. For nei, 200 kroner har nesten ingen verdi i dag.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Klarer du å være objektiv nok til å se om de vil være slitsomme med henne? :fnise: Under 500 blir for lite synes nå jeg, 500 er greit, men kan mer og.

Skrevet

Ta utgangspunkt i verdien barna har for deg og del på antall timer... Neida, men jeg ville kanskje spart "prutingen" til andre utgifter enn akkurat barnevakt.

Skrevet

Mellom 500 og 1000 et sted er vel passe?

Skrevet

Mener dere seriøst at hun skal betale en 16-åring 1000 kr for å passe 2 barn i 8 timer??

Det er 20 kr mindre enn jeg tjener i timen på jobben min. Og jeg må faktisk slite for disse pengene. Å passe 2 barn i den alderen er ikke slit, og det er ikke meningen at å sitte barnevakt skal være en "luksusjobb" for ungdommer.

Nei vet du hva... 500 er mer enn nok når hun i tillegg får spise så mye hun orker!!

Skrevet

Til Ronja, det er jo forskjellige typer barnevakter da, noen som bare sitter på rompa og lar ungene leke selv, mens andre er med å aktivisere barna hele tiden... Og da kan det fort hende hun "sliter" like mye som enkelte sliter i jobben sin... Når det er sagt så håper jeg du for din egen del har mer enn 138 kr i timen på lørdager... Hvis ikke har du nok skaffet deg en dårlig deal! (forutsatt at du er over 20 år).

Når det gjelder lønn, så er det greit å høre med bekjente i området kanskje om hva som er "vanlig" takst og legge seg på det?

Skrevet

Jeg ville heller ikke spart på lønnen til denne barnevakten - dersom hun er til å stole på og barna trives emd henne :) Da får dere en trofast barnevakt en stund til :)

Skrevet

Å passe 2 barn i den alderen er ikke slit, og det er ikke meningen at å sitte barnevakt skal være en "luksusjobb" for ungdommer.

Nei, det er ingen luksusjobb, og jeg ville ikke stått opp så tidlig for den jobben for bare 500 kr om jeg var henne!

Skrevet

jeg var fast barnevakt for to barn i flere år fra jeg var 14-18. Det varierte litt hva jeg fikk for det kom ann på hvor lenge jeg var der. Når jeg var 17 passet jeg de to på 1.5 og 3 år fra kl 8.00 til kl 17 og da fikk jeg 1000 kr.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ei jente på 16 er sikkert kjempefornøyd med 500kr

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Til Ronja, det er jo forskjellige typer barnevakter da, noen som bare sitter på rompa og lar ungene leke selv, mens andre er med å aktivisere barna hele tiden... Og da kan det fort hende hun "sliter" like mye som enkelte sliter i jobben sin... Når det er sagt så håper jeg du for din egen del har mer enn 138 kr i timen på lørdager... Hvis ikke har du nok skaffet deg en dårlig deal! (forutsatt at du er over 20 år).

Når det gjelder lønn, så er det greit å høre med bekjente i området kanskje om hva som er "vanlig" takst og legge seg på det?

I mange yrker er det ikke noe som helst ekstra før etter klokken to eller tre på lørdager. 130 kr i timen er ikke så godt betalt, men er nok en del yrker som har den lønnen, desverre.

Skrevet

Jeg tror jeg hvis jeg var 17 år var fornøyd med 500 kr, det er på dagtid (altså kan hun gjøre ting på kvelden med vennene),

Tenk også på at dette sikkert ikke blir betalt skatt av (i forholdt til når de fleste av oss lønnes...) Så 500 kroner er faktisk sluttsummen...

Skrevet

Gi henne 100 kr timen. Det er det alle jeg har brukt skal ha, og da er det alt fra oslo barnevakt formidling, barnehageansatte og private barnevakter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...