Gå til innhold

Pinlige språkfeil i reklame


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg så nettopp reklamen for "byggmax". Der to personer tydeligvis har fått billige materialer til oppussing.

I slutten av den norskspråklige reklamen står det "Tone och Kristian forklarer nærmere på byggmax.no"

Har de glemt å lese korrektur eller?

Noen andre som har sett lignende feil i reklamer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg styrer langt unna alle som har skrivefeil i sine annonser... synes det er sløvt og slurvete.

F.eks "opp pussing av bad" eller "elektro montør"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

For øvrig nektet jeg å kjøpe lammelår hos Spar denne påsken. På plakaten utenfor butikken sto det "Helt lamme lår".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

For øvrig nektet jeg å kjøpe lammelår hos Spar denne påsken. På plakaten utenfor butikken sto det "Helt lamme lår".

Enda godt de var helt lamme, sånn at de ikke plutselig sprintet ut av kjøkkenet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Airi Chikako

Liker sponsormeldingene på viasat 4 (eller var det 5?, litt usikker):

"Programmet sponsoreres av Online Bingo"

Og jeg må legge til at jeg er klar over at dette er en godkjent passiv form av verbet "å sponse", men det er noe med ordlyden som bare blir merkelig.

Endret av Airi Chikako
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker sponsormeldingene på viasat 4 (eller var det 5?, litt usikker):

"Programmet sponsoreres av Online Bingo"

Og jeg må legge til at jeg er klar over at dette er en godkjent passiv form av verbet "å sponse", men det er noe med ordlyden som bare blir merkelig.

Denne irriterer meg også. Høres ikke bra ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke offisiell reklame, men jeg så en lapp på oppslagstavla på universitetet i Oslo hvor en person tilbød "Korrektur lesing og språk vask av bachelor og master oppgaver" :overrasket:

Tror ikke jeg kommer til å bruke den personen der, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det er jo ikke offisiell reklame, men jeg så en lapp på oppslagstavla på universitetet i Oslo hvor en person tilbød "Korrektur lesing og språk vask av bachelor og master oppgaver" :overrasket:

Tror ikke jeg kommer til å bruke den personen der, nei.

Oj, oj, den var ILLE. :D

Ellers har vi jo Fint Design i Bergen. Når man tross alt kaller butikken sin for Fint Design bør det jo være litt mer proft? I og med at det egentlig skal hete Fin Design om det skal være grammatisk riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke offisiell reklame, men jeg så en lapp på oppslagstavla på universitetet i Oslo hvor en person tilbød "Korrektur lesing og språk vask av bachelor og master oppgaver" :overrasket:

Tror ikke jeg kommer til å bruke den personen der, nei.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke offisiell reklame, men jeg så en lapp på oppslagstavla på universitetet i Oslo hvor en person tilbød "Korrektur lesing og språk vask av bachelor og master oppgaver" :overrasket:

Tror ikke jeg kommer til å bruke den personen der, nei.

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med Lam i nat..? Plakat utenfor malingsbutikk... :gjeiper:

Tuller du? :overrasket:

Jeg irriterer meg over alle som bruker apostrofen feil. Eller, den skal jo ikke brukes en gang. Tina's Kafé for eksempel. *grøss* Jeg vurderer faktisk å gå til Wenches Frisørsalong ene og alene på grunn av at Wenche er så flink til å ikke bruke apostrof. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Lam i nat..? Plakat utenfor malingsbutikk... :gjeiper:

:ler: Jeg liker lammet mitt best i nat jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Jeg så et skilt utenfor en bruktbutikk med teksten "1/2 møbler". Lurer veldig på hva som foregår inni den butikken! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så et skilt utenfor en bruktbutikk med teksten "1/2 møbler". Lurer veldig på hva som foregår inni den butikken! ;)

Selger de halve møbler? Hmm...Ser for meg et lite bord med bare to bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...