Gå til innhold

Da var det vår tur!

Småkjekset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper dere hadde en fin dag i bryllupet i går og at du fant et antrekk du ble fornøyd med :)

Flott at TR har dukket opp, så får vi bare håpe hun ikke drøyer like lenge til neste gang :) Er nok ikke dumt å snakke med legen om det når du først skal dit nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettermiddags- :klem:

:klemmer:

Håper dere hadde en fin dag i bryllupet i går og at du fant et antrekk du ble fornøyd med :)

Flott at TR har dukket opp, så får vi bare håpe hun ikke drøyer like lenge til neste gang :) Er nok ikke dumt å snakke med legen om det når du først skal dit nei :)

Bryllupet var kjempe flott :hjerte: Gleder oss virkelig til det er vår tur :strix: Og jeg fant meg en flott kjole som forloveden kjøpte til meg, så da ble dagen enda flottere.

Var veldig greit at TR kom, så håper at hun dukker opp mer regelmessig fremover, eller aller helst ikke dukker opp på en god stund av en god grunn :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Her går det strålende med bryllupsplanene ser jeg. Jeg har bare skummet gjenom de siste sidene, men må si at kjolene du prøvde var nydelig. Aspen er min favoritt av de to :Nikke:

Så bra at TR har avlagt et besøk :hoppe: , herlig at kroppen virker litt som du sier :)

Håper dere får en strålende helg Småkjekset :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med TR ( :fnise: ikke ofte jeg sier det), og herlig at dere koste dere i helgen! Ha en fin mandag, du :)

Tusen takk :nigo:

Det er godt at hun kan vise sg innimellom ihvertfall, slik at jeg vet at systemet fungerer :fnise:

HÅper du får en flott helg :)

Innom med en liten :klemmer:

Ha en fin dag :)

Håper du får en flott helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en strålende flott lørdag: :skya::klemmer:

Så langt har den vært kjempe fin og avslappende, så håper det fortsetter! :)

Håper du får en flott lørdag også :klemmer:

:vinke:

Her går det strålende med bryllupsplanene ser jeg. Jeg har bare skummet gjenom de siste sidene, men må si at kjolene du prøvde var nydelig. Aspen er min favoritt av de to :Nikke:

Så bra at TR har avlagt et besøk :hoppe: , herlig at kroppen virker litt som du sier :)

Håper dere får en strålende helg Småkjekset :klem:

Heisann pusilus :vinke:

Bryllupsplanene våre går det veldig bra med, så jeg er veldig avslappet i forhold til det meste, så jeg håper det fortsetter etter hvert som det nærmer seg :ler:

Kjempe herlig å se at kroppen fungerer litt, så håper det ikke er så lenge igjen til TR viser seg igjen, slik at syklusene mine stabiliserer seg :)

Håper dere får en kjempeflott helg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var TR sitt besøk over for denne gang, så da skal vi kose oss så mye vi kan de neste ukene :lur:

Vi har begynt på lavkarbo nå også, i håp om at vi kan bli flinkere til å spise sunn mat, samt å gå litt ned i vekt og stramme opp kroppen frem mot sommeren. Dette er den første helgen etter at vi startet med det, og det er skikkelig vanskelig synes jeg da jeg er litt for avhengig av godteri :sjenert: Satser på at det går fin og at jeg kommer meg gjennom det :jepp:

I kveld er det hjemmelaget foccacia, salat og kjøttsaus som står for turen, så jeg håper at det blir vellykket :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er med lavkarbo da :Nikke: Det burde jeg vært også, men klarer liksom ikke sette igang med det :sjenert:

Vi har bare holdt på en liten uke, så er ikke så flinke. Har ikke vært like lett å finne ut hva vi skal spise hver dag, for alle de tingene jeg liker best har poteter eller pasta i seg :sukk: Men vi har til nå laget squash lasagne, og i kveld blir det finnbiff med blomkålpurè så vi prøver ihvertfall :jepp:

Kjøpte meg også en bok i går, Frisk med lavkarbo - 100 oppskrifter, så jeg gleder meg mye til å prøve ut oppskriftene som finnes der :) Kanskje jeg deler noen oppskrifter også hvis de faller i samk :jepp:

Hun venninnen vår som har gått den 20 kg på 4 måneder holder seg på rundt 20 karbohydrater om dagen, men jeg har funnet ut at det gjerne blir for lite for meg. Og i den boken jeg har kjøpt er det lagt opp slik at man får i seg 30-50 karbohydrater om dagen. Så jeg får prøve meg på en mellomting kanskje :jepp:

Jeg ble ihverftall veldig glad da jeg fant ut at jeg kunne spise Wasa sine Fiber balance knekkebrød med litt leverpostei på til frokost, da de har 5 karbohydrater per knekkebrød! Så nå slipper jeg å tvinge i meg egg og bacon hver dag, for det er rett før det kommer opp igjen :ler: Jeg og forloveden har spist 36 egg siden mandag, så skal bli godt å spise andre ting nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: 36 egg siden mandag... Skjønner godt du vil bytte ut til noe annet da ja! Så flink du er som tenker karbohydrater.. Det klarer ikke jeg.. Vet ikke hva det ene inneholder fremfor det andre, så her går dessverre ikke babykiloene av så fort som jeg hadde ønsket.. Men så er det jo så mye godt man kan spise da vettu.. :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: 36 egg siden mandag... Skjønner godt du vil bytte ut til noe annet da ja! Så flink du er som tenker karbohydrater.. Det klarer ikke jeg.. Vet ikke hva det ene inneholder fremfor det andre, så her går dessverre ikke babykiloene av så fort som jeg hadde ønsket.. Men så er det jo så mye godt man kan spise da vettu.. :fnise:

Det finnes mye som er farlig godt overalt. Nå er jo det begynt å komme påskegodteri i butikken også, så jeg kjenner allerede at jeg sliter. Derfor har jeg gitt meg selv forbud til å dra på butikken før jeg og forloveden skal handle, slik at jeg ikke faller for fristelsen :)

Om to uker skal jeg bake oreokake til niesen min, og da bryr jeg meg ikke i det hele om karbohydrater, for da skal jeg aller helst spise hele kaken selv :sike: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er med kostholdsomlegging!! :jepp:

Håper uken din blir fin! :)

Jeg prøver så godt jeg kan :jepp: I dag var det hjemmelaget tomatsuppe som stod for tur, så da måtte vi kjøpe oss stavmikser for å få den best mulig. Og så måtte den jo være sterk nok til å kutte og hakke opp det meste som går an å lage mat med da, litt måtte jo forloveden få bestemme :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg kan dele oppskrift :nigo:

Oppskriften på tomatsuppe med kjøttdeig er hentet fra LCHF-bloggen

Til 2-3 porsjoner trenger du:

200-300 g kjøttdeig

1/2 løk - finhakket

2 fedd hvitløk - finhakket

smør eller olje til steking

2 bokser hermetiserte tomater

3 dl vann

3-4 ss kyllingfond

nykvernet pepper

1/2 dl fløte

Stek kjøttdeigen sammen med løk og hvitløk i litt smør eller olje i en stekepanne.

Finkutt tomatene med en stavmikser slik at du har en jevn masse. Om du kjøper hele eller grovhakkede tomater er det samme, så lenge du får de til å bli en fin konsistens nå.

Hell tomatene, vann og kyllingfonden over kjøttdeigen, og pepre godt. Da jeg ikke ville ha kjøttdeig i suppen lot vi kjøttdeigen være i stekepannen mens løken og hvitløken ble lagt over i en annen kjele. Ta det koke opp og putre i noen minutter.

Hell fløten i suppa, rør rundt. Ta kjelen av platen, for når fløten er kommet i skal suppen ikke lenger koke.

Finn frme skåler og hell i suppen og nyt :)

Suppen kan fint serveres med egg, en klatt creme fraice og friske urter.

Vi var veldig fornøyd med suppen og forsynte oss begge to ganger :nigo: Vi smakte ikke at det var noe hvitløk i den, så neste gang skal vi ihvertfall ha 4 fedd og se om det er nok :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...