Gå til innhold

Da var det vår tur!

Småkjekset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bildet ble ganske stort når en trykker på det, men da ser dere enda bedre hvor fin den er :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen i går!!! :klemmer:

Og gratulerer med kjempefin ring!!!

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten har fått mye skryt for god innsats for å si det sånn :jepp: Er kjempe fornøyd :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så fornøyd atte :jepp:

Men jeg lurer på en ting, hvis en ikke får med et diamantsertifikat når en kjøpet en diamantring, er det da en "bloddiamant" eller er det en vanlig en da? :klø: Lurer voldsomt her vi sitter :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jeg kan ikke huske at det fulgte med noe diamantsertifikat til min forlovelsesring, men om det betyr bloddiamant eller ikke har jeg ikke peiling på. Jeg trodde det hadde mer med butikken å gjøre. Jeg har en ørliten diamant i et kjede som ble kjøpt på Thune fra før, og der lå det med sertifikat. Men det er det Thune som har utstedt selv, og det står bare at den er sånn og sånn cut, farge, carat og klarhet. Ikke noe om hvor den er fra eller noe sånt. Så det tror jeg ikke har noe å si altså! Men jeg vet ikke... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg har tre steiner i min ring, og den fulgte det med sertifikat på, samme som Cypress sier med oversikt over de fire C'ene Clarity, Colour, Cut og Carat :)

Er den kjøpt på Mestegull, tror jeg nok de er skikkelige :)

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så fornøyd atte :jepp:

Men jeg lurer på en ting, hvis en ikke får med et diamantsertifikat når en kjøpet en diamantring, er det da en "bloddiamant" eller er det en vanlig en da? :klø: Lurer voldsomt her vi sitter :sjenert:

Hva med å gå tilbake og spørre om å få sertifikat? Mannen min gjorde det HØYT i butikken, da han kjøpte forlovelsesringen min. De fikk så hetta da ordet BLOD DIAMOND ble sagt høyt i butikken. Dette var i utlandet. Skal si sertifikatet var raskt på plass da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin ring - veldig romantisk :rødme:

Jeg fikk ikke med noe sertifikat med ringene våre som vi fikk i dag, enda det er 15 små diamanter i ringen min. Derimot har jeg fått det på alle andre diamantsmykker jeg har, men de tror jeg var kjøpt hos enten thune eller mestergull. Men de var også kun utstedt av butikken selv altså.

Tror de fleste større kjedene i Norge styrer unna blod-diamanter - har jo blitt veldig stor fokus på dette i de senere årene, så de tar vel neppe sjansen :vetikke: Mulig jeg er naiv da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det endte med at vi stakk innom der han hadde kjøpt den, og da fikk vi beskejd om at de hadde glemt å gi det når han kjøpte den. SÅ nå har jeg diamantsertifikat til denne ringen også :jepp:

Mazilla: Han kjøpte den helt på egenhånd :jepp: Og gjett om han er stolt når dere sier så mye flott om den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rødme: Nydelig ring. Det er så gøy når disse mannfolka våre får det skikkelig til. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ruccola

Hva er greia med diamant sertifikat? :klø:

Det er vel egentlig bare for å sertifisere ektheten av diamantene.

En diamant blir vurdert utifra fire C'er.

Clarity - Hvor blank diamanten er. dess mer urenheter i den, jo mindre er den verdt.(og omvendt)

Cut - fasongen diamanten er slipt i virker også inn på verdi

Colour - om den er blank, gul, rosa eller andre fargeskjær i

Carat - størrelsen på diamanten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rødme: Nydelig ring. Det er så gøy når disse mannfolka våre får det skikkelig til. :fnise:

Det er sant :jepp:

Så nå skryter jeg av han så ofte jeg kan :rødme:

Det er vel egentlig bare for å sertifisere ektheten av diamantene.

En diamant blir vurdert utifra fire C'er.

Clarity - Hvor blank diamanten er. dess mer urenheter i den, jo mindre er den verdt.(og omvendt)

Cut - fasongen diamanten er slipt i virker også inn på verdi

Colour - om den er blank, gul, rosa eller andre fargeskjær i

Carat - størrelsen på diamanten

Veldig greit å ha noen som har peiling på dette her :fnise: Jeg visste bare at en burde ha det med når en kjøpte noe jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...