Gå til innhold

Da var det vår tur!

Småkjekset

Anbefalte innlegg

:strix: Hurra for 18 uker!!!! :strix:

Så gøy!! Har magen vokst noe mer syntes du? Vet alle på jobben din at du er gravid? (eller går du skole, kanskje?) Nå ble jeg usikker..

Jaja, ha en strålende dag!! :nigo: :nigo:

Kjenner og ser at under navelen vokser det seg stadig en kul som kommer mer og mer til syne :rodmer: Gikk sidelengs forbi et glassvindu på en butikk i går og ble stående og beunder magen et lite øyeblikk :hjerte:

Jeg studerer hjemmefra og jobber i tillegg :) Fortalte sjefen om det for en to ukers tid siden og har bare sagt det til en nybakt bestemor på jobb. Vet liksom ikke hvordan jeg skal ta det opp :vetikke: Men regner med at de snart ser at det er noe på gang, selv om man går med slike kjortler som man har på sykehjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hjerte: Viktige dager i graviditeten :hjerte:

Unnfangelsen finner sted omkring – 16. juli 2011

Hjertet begynner å slå – 10. august 2011

Embryoet beveger seg – 3. september 2011

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster – 10. september 2011

Alle indre organer er ferdig formet – 10. september 2011

Risikoen for spontanabort avtar – 24. september 2011

Kvalmen avtar for de fleste – 1. oktober 2011

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd) – 8. oktober 2011

Fosteret svelger og tisser – 22. oktober 2011

Tid for ultralyd – 1. november 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser – 5. november 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster – 19. november 2011

Fosteret begynner å høre – 10. desember 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå – 7. januar 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned – 11. februar 2012

Svangerskapspermisjonen begynner – 19. mars 2012

Antatt termindato – 9. april 2012

Får trekke frem igjen denne oversikten. Ikke så mange punkter igjen å stryke ut nå :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Småkjekset, tenk at du blir jentemamma :rodmer:

Kan jeg få lov til å tippe på termin allerede nå..? For jeg tipper nemlig 6. april - ettårsdagen til Lille Lo :fnise:

Du har SÅ utrolig mye å glede deg til - og jeg misunner deg faktisk, for jeg savner å gå gravid, det var så koselig. Gleder meg masse til neste gang, så nyt dagene! :)

I morgen er Lille Lo 7 mnd. gammel - tiden flyr.

Goooooooooooood :klemmer: til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Småkjekset, tenk at du blir jentemamma :rodmer:

Kan jeg få lov til å tippe på termin allerede nå..? For jeg tipper nemlig 6. april - ettårsdagen til Lille Lo :fnise:

Du har SÅ utrolig mye å glede deg til - og jeg misunner deg faktisk, for jeg savner å gå gravid, det var så koselig. Gleder meg masse til neste gang, så nyt dagene! :)

I morgen er Lille Lo 7 mnd. gammel - tiden flyr.

Goooooooooooood :klemmer: til deg.

Det er kjempeherlig å skulle bli jentemamma :rodmer:

Kan skrive opp tippingne din jeg, aldri for tidlig å tippe ;)

Nyter dagene så godt jeg kan :jepp: Storkoser med med å gå gravid, så hver dag er helt utrolig!

Gode :klemmer: tilbake til deg!

Ååå, skal du ha jente? :rodmer:

Gratulerer! :blomst::babyjente:

Det skal jeg :jepp::hjerte:

:strix:

Kjekt med magen som begynner å synes ;) Når kjente du de første bevegelsene? ;)

Det er veldig kjekt :jepp:

Liker å gå med klær som er inntilsittende slik at den viser mest mulig :hjerte:

Jeg kjente de første bevegelsene dagen etter ul, og da var jeg 17 + 4 :) Gleder meg mye til de blir mer regelmessig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter å følger med på cupfinalen med et øye mens det andre konsentrerer seg opp hekling av bestemorruter :)

Var nesten ferdig med et strikketeppe i går. Var ute et lite ærend og når jeg kom tilbake igjen hadde kattene funnet posen det lå i og gått amok på garnnøstet :kjefte: Har ikke turt å sett hvordan det går med teppet for er redd de har ødelagt det også :sjenert: Man kan trygt si at jeg var sint på dem i går!

Så for å prøve å legge det litt bak meg før jeg tør å se på det har jeg startet på et hekleteppe. Fant noe mykt garn på Nille i flott efarger så da fant jeg ut at det bare var å sette i gang :) Blir ikke et varmt teppe kjenner jeg men er godt med et som kan være litt til pynt, og så får jeg heller kjøpe garn som er litt varmere senere hvis jeg klarer å montere det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelig at kattene ødela! Men..Hvis det er noen trøst så ødela hunden min det eneste jeg hadde som prosjekt til lillegutt..Orket aldri å starte opp igjen :sjenert:

Du er vel uansett så flink med dette håndtverket at du klarer sikkert å redde det :jepp: Håper i alle fall det. :)

Ha en fin søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelig at kattene ødela! Men..Hvis det er noen trøst så ødela hunden min det eneste jeg hadde som prosjekt til lillegutt..Orket aldri å starte opp igjen :sjenert:

Du er vel uansett så flink med dette håndtverket at du klarer sikkert å redde det :jepp: Håper i alle fall det. :)

Ha en fin søndag :klemmer:

Det er utrolig kjedelig, men håper at det er mulig å redde det. Får ta det med til mamma en tur for å høre hva hun sier :)

Skal alltids lage noe annet til lille snuppa hvis det ikke går an å ordne, men håper jeg kan ha begge deler ;)

:klemmer:

Koselig med håndarbeid og tv :biggrin:

Håper teppet ikke er ødelagt.

Håndarbeid og tv går hånd i hånd :jepp: Og det ble enda bedre når bestevenninnen min kom innom en tur for litt skravling :nigo:

Regner med at det går an å redde. Skal ihvertfall være mye mer nøye med hvor jeg legger det når jeg er fredig for dagen/kvelden :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk koselig besøk av bestevenninnen min tidligere i kveld. Det var utrolig koselig og altfor lenge mellom hver gang. Så nå skal vi prøve å bli flinkere, så blir en del strikkekvelder på oss fremover ;)

Ellers sitter jeg med navnekarusellen til Barn i magen og ser om jeg finner noen navn som frister. Typisk at mange av de jeg liker har vært svært populære de siste årene, så da prøver jeg å finne alternativer til dem. Er ikke så lett dette med navn, så håper at jeg og mannen klarer å finne oss et navn vi begge vil at lillesnuppa skal ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på du:)

Aiii, bad cats in tha house:( Ikkje brrra:(

Tror jeg hadde blitt fryktelig irritert ja... Håper det kan berges!

Kjenner meg veldig igjen med det navnestyret... De navnene jeg liker er enten veldig poppis eller opptatt i nær krets...! Typisk! Men noe må det vel bli til slutt...:)

Koselig med besøk ja:) Alltid godt å skravle med bestisen sin <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn ja! Det er en jungel i seg selv, hehe. :) Jeg har allerede navn klart til en eventuelt framtidig datter! Synes det er værre med guttenavn.. Menmen :)

Har du noen favoritter eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på du:)

Aiii, bad cats in tha house:( Ikkje brrra:(

Tror jeg hadde blitt fryktelig irritert ja... Håper det kan berges!

Kjenner meg veldig igjen med det navnestyret... De navnene jeg liker er enten veldig poppis eller opptatt i nær krets...! Typisk! Men noe må det vel bli til slutt...:)

Koselig med besøk ja:) Alltid godt å skravle med bestisen sin <3

:vinke:

Har fått sett over teppet nå og det er heldigvis ikke ødelagt :hoppe: De har bare gått veldig amokk med garnnøstet, så da får jeg bare bite tennenesammen og få teppet ferdig :)

Det er typisk at kommer man først over et navn en liker så er det i nær familie- eller vennekrets. Husker jeg og noen venninner snakket mye om hva vi ville kalle barna våre for og at ingen måtte ta navnene til noen, så da er det jo typisk at en del av navnene jeg liker kommer derfra :sjenert:

Vi får bare fortsette å lete og fundere, og så dukker det perfekte navnet opp til slutt :jepp:

Besøk av bestis er kjempekoselig, så forhåpentligvis får vi til flere slike kvelder :)

Navn ja! Det er en jungel i seg selv, hehe. :) Jeg har allerede navn klart til en eventuelt framtidig datter! Synes det er værre med guttenavn.. Menmen :)

Har du noen favoritter eller?

Jeg og mannen sankket om det før ultralyd at hvis vi skulle hatt en gutt hadde han måtte gå navnløs fordi det er umulig å finne et navn man liker :fnise: Trodde ikke at jente skulle være så vanskelig, men der tok vi feil gitt :ler:

Jeg har veldig lyst til å kalle henne opp etter oldemoren min på en eller annen måte. Hun het Esther, så det finnes jo kjempe mange navn som starter på E som gjerne kunne ha funket, Elise blant annet. Hadde vi gått for det hadde hun blitt kalt opp etter mannens farmor også som heter Else.

Ellers liker jeg navn som Charlotte som også hadde blitt oppkalling etter farmoren til mannen, Oda, Sara, Ingrid/Ingerid, Alice/Alisa.

Jeg er veldig redd for at navnet kan bli for sukersøtt og passe godt til en liten jente, men at det ikke helt stemmer etterhvert som hun vokser opp så vi får gå noen runder å se hva navn vi kommer frem til som gode alternativer. Er bare å rope ut hvis dere har noen gode navn å dele ;)

guttenavn er vanskeligst synes jeg :P vi sliter med å finne noe vi liker

Det er ikke så lett med disse navnene, barnet skal jo ha det for resten av livet så en har et press på seg for å velge riktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

da har jeg faktisk fått lest hele dagboken din :)

så utrolig deilig å kjenne de små boblene som du kjenner :rodmer: husker det så godt selv, selv om det begynner å bli en del uker siden jeg kjente de samme bevegelsene :) nyt tiden masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte Elise & Charlotte :)

Det er utrolig flotte navn, men fikk selvfølgelig vite at Charlotte er brukt i mannens nære familie så da blir det gjerne litt kluss med to som heter det samme. Blir ikke lett for oldemor å ha kontroll da tenker jeg :(

Så vi får bare fortsette å skrive opp navn etterhvert som vi kommer på dem.

Har et annet navn jeg hørte for første gang da jeg var i praksis for 2,5 år siden og ikke har hørt siden. Er ikke så mange som har det i landet, og ingen med den navnekombinasjonen vi har med etternavn. Så får se om mannen blir like glad i det navnet som meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg faktisk fått lest hele dagboken din :)

så utrolig deilig å kjenne de små boblene som du kjenner :rodmer: husker det så godt selv, selv om det begynner å bli en del uker siden jeg kjente de samme bevegelsene :) nyt tiden masse :)

Lest hele boken!!?? :daane:

WOW! Bøyer meg i støvet :pls:

Det var helt fantastisk å kjenne henne for første gang, men hun har selvfølgelig ikke gjort det etterpå. Mannen gleder seg stort til hun er sterk nok til å sparke slik at han kjenner også, så før vi legger oss holder han ømt på magen og prøver å lokke henne frem :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Ja måtte jo få med meg alt da, liker det jeg, og har jo veldig lite annet å gjøre på dagene :)

En bok mannen min vil anbefale til alle førstegangs fedre er

Verdens beste pappa av Per Asbjørn, Jr Risnes :) den er morsomt skrevet og vi har sittet her å holdt på å le oss i hjel flere ganger (kan hende det er vår dårlige humor også da) :)

http://www.ark.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2594506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...