Pasjonsblomst Skrevet 21. oktober 2011 #2921 Del Skrevet 21. oktober 2011 Så kjekt med magebilde! Nydelig mage med skjønn liten beboer inni, magisk Føler du at magen har blitt mer babykul og mindre oppblåst gravidkul nå ved 16 uker? Min mage ser nesten ut som din ved 12 uker.. God helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #2922 Del Skrevet 21. oktober 2011 Fine magehiet Elsket ammeputen jeg... Vi bruker den fortsatt (sydd nytt trekk så den matcher sofaputene), og kjøpte den vel for en 50-lapp også arvet vi en også 2 uker etter at småen ble født Leandervuggen selges av mange på finn.no (kjøpte min for 800 ) og synes den er sååå fin Vi likte også soveskinn, men når det var sommer svettet han så mye på grunn av det at vi måtte ta det bort (varm liten gutt), men det var veldig greit så lenge det varte og jeg klipte hull så nå er den i bruk i vognen istedet! Håper du og mannen har en herlig helg Ingen fare når man fikk en så god avtale på ammepute Ser ut til at vi kan få overta enkelte ting fra kusinen min til en rimelig penge, så er spent på hva hun har på lur Synes at Leandervuggen er flott, så får holde et øye med den og se om jeg kommer over et like bra tilbud som deg. Hvor lenge kan den lille bruke den? Skjønner at det blir litt prøving og feiling med det skinnet, men tenker at i april-mai og gjerne juni også kan det være greit å ha noe som kan gi litt mer varme hvis det trengs samtidig som det kan være luftig for barnet Foreløpig har vi en veldig flott helg, så blir spennende å se hvordan resten utarter seg. Håper du og dine har en flott helg også Vi har hatt leandervugge vi også. Og vi har brukt den både stående helt i ro og hengende. Den er lun og fin og vi hadde i tillegg et håndkle rullet sammen som en pølse langs den ene siden for å gjøre det enda tettere. Med skinnet oppi var det jo som en myk klem! Vi kjøpte skinn på Nøstebarn. Jeg vil anbefale det største str XL)! For nå har vi det i sprinkelsenga og da er det litt knapt (strL). Man trenger jo svært skjelden vaske det og når man må putter du det bare i maskinen på ullprogram. (nb. ikke bruk Lano men sånn såpe beregnet på lanolinull!) Vi har brukt det året rundt og regulert med dyna i stede. Brukt bare trekket f eks. Jeg vil også ha soveskinn.. Om du kan ville jeg gått på en bærebutikk (i oslo finnes f eks Bæreglede) og prøvd de forskjellige seletypene. Det beste helt i starten er elastisk sjal føler jeg. Vi fikk låne et som vi brukte mye på sykehuset. Men etter vi kom hjem brukte vi bare angelpacken. Ha en fin fredagskveld! Skal sjekke ut Leandervuggen nærmere Tenker å kjøpe størst mulig skinn med en gang, for det er godt å ha noe barnet kan vokse med Er veldig glad i lammeskinnet vi fikk i bryllupsgave selv om jeg ikke har fått brukt det så mye enda. Så vil veldig gjerne at den lille skal ha sitt eget også Er ikke sikker på om det finnes bærebutikk i nærheten her, men skal undersøke. Ser det at å prøve ut de forskjellige med rettledelse fra noen som kan det kan gjøre at man blir mer fornøyd med valget man tar Synes det er så herlig å se disse bildene av små nurk som koser seg så godt i sjal og annet, for ikke å snakke om så praktisk det må være for foreldrene å ha hendene frie. SÅ bæretøy er noe jeg virkelig ser frem til å bruke Ha en fin fredagskveld du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #2923 Del Skrevet 21. oktober 2011 Så kjekt med magebilde! Nydelig mage med skjønn liten beboer inni, magisk Føler du at magen har blitt mer babykul og mindre oppblåst gravidkul nå ved 16 uker? Min mage ser nesten ut som din ved 12 uker.. God helg!! Er veldig spent på hvordan den lille som bor i magen ser ut, så gleder meg kjempemye til ul BLir spennende å se hvor mye h*n har vokst siden ul i uke 10! Føler at magen de siste to ukene har blitt mer en begynnende kul og at oppblåstheten forsvant mer eller mindre helt rundt samme tiden Gleder meg til den blir enda mer markert, slik at magebåndet på mammabuksen også sitter bedre Mammatøy er så herlig å gå med, så gleder meg til å kunne bruke det i mange mpneder enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 22. oktober 2011 #2924 Del Skrevet 22. oktober 2011 Koselig med magebildet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 22. oktober 2011 #2925 Del Skrevet 22. oktober 2011 Weeee!!! 16 uker allerede!!! Innom og oppdaterer meg i bøkene deres når jeg egentlig skulle sove litt.. Kjedelig å sove når man er nysgjerrig, hehe! Du har jo god kontroll på utstyret så dette går nok bare fint:) Fortsatt god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 22. oktober 2011 #2926 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Endelig fikk jeg også sett magebildet! (Har bare vært innom med mobilen de siste dagene, og da blir det så knotete..) Så gøy at du begynner å få litt mage! Tipper du gleder deg litt til magen blir såpass at det ikke er noen tvil om at du er gravid! Det gjorde ihvertfall jeg.. Forresten, i bæretøyjungelen kan jeg anbefale både Close baby carrier og Manduca, bare sånn for å forvirre deg enda mer! Manduca er nesten som Ergo, men på tettinntil-forumet er det mange som liker manducaen bedre. Jeg synes ihvertfall den er kjempegod, men jeg har ikke testa ergoen da.. Vi brukte close baby carrieren veldig mye i begynnelsen, og S roa seg nesten bare i den i perioder. Uansett hva dere ender opp med - bæretøy kan virkelig anbefales!! (Men jeg ville holdt meg unna BabyBjörn da, så lenge det finnes så mye annet som er mye bedre for både babyen og den som bærer! ) 16,5 uker?! Hvor blir tida av? Endret 22. oktober 2011 av Mazilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. oktober 2011 #2927 Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) Fine magen. (Litt sent ute, ja... ) Det er definitivt en liten babykul på den. Det er så gøy med utstyrsshopping. Jeg kan anbefale Ergo bæresele. Den er helt fantastisk. Nå har ikke jeg prøvd noe annet enn Mobywrap å bære i da (som jeg ikke likte i det hele tatt), men allikevel. Endret 23. oktober 2011 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #2928 Del Skrevet 23. oktober 2011 Koselig med magebildet Weeee!!! 16 uker allerede!!! Innom og oppdaterer meg i bøkene deres når jeg egentlig skulle sove litt.. Kjedelig å sove når man er nysgjerrig, hehe! Du har jo god kontroll på utstyret så dette går nok bare fint:) Fortsatt god helg! Kjenner til det at det ikke er like lett å sove når man er nysgjerrig på hva som skjer inne hos de andre damene herinne Føler jeg har litt kontroll ihvertfall, så da er jeg igang! God søndag til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #2929 Del Skrevet 23. oktober 2011 Endelig fikk jeg også sett magebildet! (Har bare vært innom med mobilen de siste dagene, og da blir det så knotete..) Så gøy at du begynner å få litt mage! Tipper du gleder deg litt til magen blir såpass at det ikke er noen tvil om at du er gravid! Det gjorde ihvertfall jeg.. Forresten, i bæretøyjungelen kan jeg anbefale både Close baby carrier og Manduca, bare sånn for å forvirre deg enda mer! Manduca er nesten som Ergo, men på tettinntil-forumet er det mange som liker manducaen bedre. Jeg synes ihvertfall den er kjempegod, men jeg har ikke testa ergoen da.. Vi brukte close baby carrieren veldig mye i begynnelsen, og S roa seg nesten bare i den i perioder. Uansett hva dere ender opp med - bæretøy kan virkelig anbefales!! (Men jeg ville holdt meg unna BabyBjörn da, så lenge det finnes så mye annet som er mye bedre for både babyen og den som bærer! ) 16,5 uker?! Hvor blir tida av? Gleder meg mye til magen blir enda mer markert. Tok på meg en ny mammabukse i dag og da ser jeg kulen enda bedre Skal føre opp begge bæreselene slik at jeg kan se nærmere på dem etterhvert Får ta meg en tur inn på tettinntil for å lese litt der også tenker jeg Tiden flyr avgårde! Skal på første jordmorsamtale i morgen, 17 uker på onsdag og bare en uke igjen til ul! Fine magen. (Litt sent ute, ja... ) Det er definitivt en liten babykul på den. Det er så gøy med utstyrsshopping. Jeg kan anbefale Ergo bæresele. Den er helt fantastisk. Nå har ikke jeg prøvd noe annet enn Mobywrap å bære i da (som jeg ikke likte i det hele tatt), men allikevel. Utstyshopping er kjempekos Skal sjekke ut dette med bæreseler nøye tror jeg. Når det finnes så mange varianter er det godt å orientere seg litt i jungelen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #2930 Del Skrevet 23. oktober 2011 Helgen går så fort! Fredag var en svært avslappende dag. En liten snartur på IKEA for å kjøpe spisebord og så sofakos resten av kvelden :-) I går hadde vi besøk av mine foreldre og den ene søsteren min, så vi disket opp med god middag - finnbiff Etterpå spilte vi Party Alias, og det er et av de artigste spillene jeg har spilt på lenge! Lo som vi grein flere ganger og koste oss kjempemye, så det skal vi absolutt gjøre igjen flere ganger Hadde en veldig lat morgen i dag, har det vel egentlig fremdeles Koser oss med Breaking bad før vi skal prøve å gå oss en tur etterpå. Litt frisk luft skader vel ikke Bestilte meg forresten en del mammaklær fra hm forrige uke og fikk dem i går. Det er så utrolig behagelig å gå med! Ene genseren/kjolen jeg kjøpte var helt fantastisk å ha på, så skal absolutt ha flere Veldig greit å handle litt når de var på tilbud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 23. oktober 2011 #2931 Del Skrevet 23. oktober 2011 gratulerer med nytt spisebord (hvis dere fant iallfall) og nye mammaklær. Hva kjøpte du? Tror nok at litt frisk luft gjør dere godt ja... man våkner godt opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 23. oktober 2011 #2932 Del Skrevet 23. oktober 2011 Deilig med mammaklær! Her kjøpte jeg kun en dongeribukse og en joggebukse med sånn mammakant, men ellers så har jeg brukt tights og tunikaer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 23. oktober 2011 #2933 Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) Fine magen Herlig utstyrsliste Burde vel få på plass en snart jeg også Høres ut som om du har hatt en fin helg! Alias er super morsomt Mye god latter ut av det spillet Endret 23. oktober 2011 av Lucky? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 23. oktober 2011 #2934 Del Skrevet 23. oktober 2011 Party Alias er gøy! Mmm Finnbiff. Det fikk jeg lyst på nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #2935 Del Skrevet 24. oktober 2011 gratulerer med nytt spisebord (hvis dere fant iallfall) og nye mammaklær. Hva kjøpte du? Tror nok at litt frisk luft gjør dere godt ja... man våkner godt opp! Fant oss bord men det var verre med stolene vi hadde tenkt oss, de er ikke sikker på når de får dem inn igjen så vi får vente i spenning. Dette er det jeg kjøpte på H&M: ,value[/model/2011/C01%2092124%2070000%2056%206339%203.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&call=url[file:/product/large]]Jeans ,value[/model/2011/C01%2093391%2009090%2066%205948%203.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&call=url[file:/product/large]]Dressbukse ,value[/model/2011/C01%2092129%2009090%2066%205937%205.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&call=url[file:/product/large]]Mammatopp ,value[/model/2011/C90%2093748%2063024%2093%206523%204.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&call=url[file:/product/large]]Genser/kjole Er veldig fornøyd med alle klærne, spesielt genser/kjolen Deilig med mammaklær! Her kjøpte jeg kun en dongeribukse og en joggebukse med sånn mammakant, men ellers så har jeg brukt tights og tunikaer Skal kjøpe meg en slik joggebukse etterhvert tenker jeg BLir sikkert godt med en slik bukse i julen Fine magen Herlig utstyrsliste Burde vel få på plass en snart jeg også Høres ut som om du har hatt en fin helg! Alias er super morsomt Mye god latter ut av det spillet Utstyrsliste er utrolig praktisk, gleder meg til å kunne stryke ting ut etterhvert Alias var kjempeartig, så skal absolutt spille det flere ganger, var gøy for meg som var edru og de andre som ksote seg med et glass vin Party Alias er gøy! Mmm Finnbiff. Det fikk jeg lyst på nå! Det var kjempegøy! Kjøpte det i fjor men var ikke sikker på hvordan det skulle spilles, så fant ut at det var på tide å prøve på nytt. Finnbiff er nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #2936 Del Skrevet 24. oktober 2011 I dag skulle jeg til jordmor, og alle steder jeg har skrevet det ned står det klokken 11. Kvart over 10 fikk jeg en telefon av jordmoren som lurte på hvor jeg var, da jeg tydeligvis hadde time klokken 10! Kan ikke skylde på ammetåke enda, men mammatåke får jeg bruke som unnskyldning da Jeg kom inn en halvtime etter skjema, men vi fikk gjort det vi skulle på tiden vi hadde før neste person skulle komme inn. Blodtrykket ble målt til akkurat slik det skulle være og hun fant en ny termin til meg. På første legekontroll fant turnuslegen ut at termin var 3. april, men når hun skulle skrive det inn på helsekortet klarte hun å skrive 30. i stedet noe som ble ganske feil, så da ville jordmor endre opp i det før ul neste uke. Hun kom da frem til termin 4. april, men i følge gyn jeg var hos i uke 10 er termin 6. april. Er ikke så mange dagene om å gjøre, men skal bli godt å vite hvilken jeg skal forholde meg til. Jordmor sjekket hvordan livmoren lå og den er nå rett nedenfor navelen så nå vet jeg hvor jeg kan kjenne etter Hun fant frem doppleren for å høre om den lille ville gi oss et lite hint om at den gjemte seg i magen, og hun fant hjertelyden på første forsøk! 140 vakre slag i minuttet Gleder meg så utrolig mye til ul neste uke, for lurer sånn på hvordan h*n ser ut nå. Og så er vi så spente på om vi får vite om det er gutt eller jente Fikk med meg litt lesestoff som jeg koser meg med nå, BAM gravid og svangerskapsboken til mor og far, så har planer om å slappe av på sofaen med pusene en stund til før jeg skal ut og nyte solen som er her i dag Håper dere får en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 24. oktober 2011 #2937 Del Skrevet 24. oktober 2011 Fin kjole! Det var lurt å bestille mammaklær fra nett. Har så lite lyst til at folk skal se meg i den delen av butikken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #2938 Del Skrevet 24. oktober 2011 Fin kjole! Det var lurt å bestille mammaklær fra nett. Har så lite lyst til at folk skal se meg i den delen av butikken.. Jeg har ikke helt kommet over det at jeg føler at jeg ikke har lov å gå på den avdelingen enda Så da er jeg veldig glad for at nettbutikker finnes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 24. oktober 2011 #2939 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Så artig - bordet fra IKEA er det samme som vi har - veldig fornøyd med det. Superkjekt at det kan utvides til så mange, og samtidig er det enkelt og fint. Vi har hatt det i snart tre år, og det er like fint (Blir nok en brå slutt på det når lille om et års tid skal sitte å dunke gaffler, kopper og tallerkner i det, men pytt... ) Kjenner igjen mammaklærene også - har den samme toppen i både sort og hvit - greie basisplagg Og ikke minst kjolen da Måtte ha den da jeg så den - nydelig farge, og veldig anvendelig - kan jo brukes til hverdags og fest Tror jeg må ha den i flere farger også... Tror den blir veldig grei mot slutten, når man blir DIGER Kjenner meg forøvrig godt igjen med at man føler seg litt malplassert i den delen av butikken. Det er først nå, når jeg har synlig mage, at jeg ikke føler at folk bare ser dumt på meg. Når jeg kjøpte første mammabukse i uke 16, så sa ekspeditrisen "de er sååå behagelige disse buksene her altså", som om jeg bare var litt småfeit og hatet strikk som strammet i livet... Endret 24. oktober 2011 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 24. oktober 2011 #2940 Del Skrevet 24. oktober 2011 fine mammaklær, Småkjeks! må jo ha litt å vokse i. Har du behov for mange nye klær? KJoler tror jeg er digg gravidmote.. Mammatåken ja... føler absolutt jeg har blitt mer distre, glemmer ting, legger ting feil osv osv.. som om alt blodet samles i magen. hehe.. passe småfjern om dagen Går du til privat jordmor? Hjertelyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå