Småkjekset Skrevet 10. september 2011 Forfatter #2661 Del Skrevet 10. september 2011 Det eneste jeg har å utsette på City Crossen i forhold til f.eks Edge Duo, det er at lengden på baggen er 75 cm, kontra Edge Duo som har 79. Bredden er den samme. Fire cm er jo en del, men for vår del så tror jeg det skal gå greit. Når våren kommer, og vi eventuelt ønsker å fortsette med bagen, så tar vi jo uansett ut voksiposen da den er blitt for varm da, og da har vi plutselig mer å gå på. Og deretter begynner man jo med sportsdel, så.. Men hva er vippefunksjon på bag? Er det sånn at når man går i f.eks nedoverbakke, så kan man justere den slik at babyen ikke blir liggende nedover? Det finnes alltid en løsning hvis en vil bruke bagen litt lenger Midt på denne siden Står det om vuggefunksjonen som finnes på edge duo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 10. september 2011 #2662 Del Skrevet 10. september 2011 (endret) Mamma betaler vogn her - derfor det frister å skeie ut med luksus-tilbehør som f.eks quadroliften. Så på nett at den kostet rundt 2000,-, så det er jo ikke billig om man skal ha den i TILLEGG til en komplett vogn, men pyttsann, om den er praktisk så... Men mulig det blir litt smør på flesk, så får gjøre mere research på det Emmaljunga sine nettsider er veldig fine, men samtidig kan det bli ganske forvirrende også, av den eviglange sammenligningslisten deres. Men absolutt veldig nyttig, og greit med alle mål, vekt etc Om dere vil ha lett vogn ville jeg kikket nærmere på City Crossen altså - den ser jo veldig kjekk ut Bugaboo er jeg litt skeptisk til - ser mange skriver mye fint om den - men den ene vi har sett på i butikken virket så skranglete og usolid sammenlignet med andre... Men det er jo SÅ mange som skryter fælt av disse, så det må jo nesten være bra Er så mange smarte finesser på vogner også, så lett å la seg blende når man leser på sidene til hver og enkelt av produsentene - f.eks lommer innvendig i bag og i kalesje, integrert myggnetting, lufteluke i kalesje, tilbehørssett for å forandre design i vogna, diverse sikkerhets-tiltak, helt vanntett stoff på vogna, gynge-mekaniske på bagen, og gud-vet-ikke-hva Som den store Emmaljunga-entusiasten jeg er må jeg bare svare her Vi har hatt Quadroliften, og i og med at vi bodde i 5.etasje uten heis de første 8 mnd av J´s liv hadde vi ikke klart oss uten. Det var HELT genialt å ha den oppi vognbagen, parkere vogna i kjelleren, og så bare løfte quadroliften med baby ut og opp trappene Det var veldig greit å bare kunne ta ut den når vi var på besøk, kafè e.l hvor vi ikke hadde med vogna inn Nå bruker vi bunnen i den som "skinn" i sportsvogna, og til vinteren kommer vi til å bruke den som en ekstra "pose" utenpå den andre for å få det enda lunere I og med at vognbagen til Edge er ganske stor, syns jeg også det var veldig fint at quadroliften gjorde det litt trangere inni der når hun var nyfødt Når det alle disse finessene som står listet opp på Emmaljungas sider, er det vel egentlig bare refleksene (syns ikke de var synlige nok egentlig, så har festet på noen flere), og regntrekket jeg ikke har vært fornøyd med. Regntrekket var veldig godt til bagdelen, men jeg syns det er altfor stort til sportsvogna, og det blir hengende og slenge litt. Innebygd myggnett, og lufteluken i kalesjen har vært veldig fint å ha i sommer! Forresten, hvis dere bor nærme Sverige, lønner det seg å sjekke ut litt priser der, vi sparte vel mellom to og tre tusen på å kjøpe vogn og quadrolift der Endret 10. september 2011 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 10. september 2011 #2663 Del Skrevet 10. september 2011 Men hva er vippefunksjon på bag? Er det sånn at når man går i f.eks nedoverbakke, så kan man justere den slik at babyen ikke blir liggende nedover? Beklager - jeg som formulerer meg klønete - vippefunksjon var feil ord - mente vuggefunksjon. Ser at du har fått oppklaring i mellomtiden Som den store Emmaljunga-entusiasten jeg er må jeg bare svare her Vi har hatt Quadroliften, og i og med at vi bodde i 5.etasje uten heis de første 8 mnd av J´s liv hadde vi ikke klart oss uten. Det var HELT genialt å ha den oppi vognbagen, parkere vogna i kjelleren, og så bare løfte quadroliften med baby ut og opp trappene I og med at vognbagen til Edge er ganske stor, syns jeg også det var veldig fint at quadroliften gjorde det litt trangere inni der når hun var nyfødt Forresten, hvis dere bor nærme Sverige, lønner det seg å sjekke ut litt priser der, vi sparte vel mellom to og tre tusen på å kjøpe vogn og quadrolift der Takk for innspill! Føler jeg fort er i ferd med å bli Emmaljunga-fan selv, så veldig fint at du kan bidra til å støtte opp om det Godt å se en som har prøvd ut quadroliften i duo-bagen! Trodde det kunne bli litt mye, selvom det i teorien virket lurt. Men da er det tydeligvis lurt i praksis også da Vi bor på bakkeplan, så ikke samme behov som dere sånn sett. Men synes den ser kjekk ut om lille-tass sover når vi kommer inn f.eks, eller når man skal på kafeer, besøk osv. Og så kan den jo brukes videre i sportsvogndelen. Sverige må sjekkes ut! Trodde ikke de var SÅ mye å spare. Hvilke butikk i Sverige kjøpte dere fra? Beklager Småkjekset om jeg kupper boka di her nå Håper det går greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 10. september 2011 #2664 Del Skrevet 10. september 2011 Takk for innspill! Føler jeg fort er i ferd med å bli Emmaljunga-fan selv, så veldig fint at du kan bidra til å støtte opp om det Godt å se en som har prøvd ut quadroliften i duo-bagen! Trodde det kunne bli litt mye, selvom det i teorien virket lurt. Men da er det tydeligvis lurt i praksis også da Vi bor på bakkeplan, så ikke samme behov som dere sånn sett. Men synes den ser kjekk ut om lille-tass sover når vi kommer inn f.eks, eller når man skal på kafeer, besøk osv. Og så kan den jo brukes videre i sportsvogndelen. Sverige må sjekkes ut! Trodde ikke de var SÅ mye å spare. Hvilke butikk i Sverige kjøpte dere fra? Beklager Småkjekset om jeg kupper boka di her nå Håper det går greit! Ja, veldig greit å bare kunne ta med Quadroliften inn på kafè o.l istedetfor hele vognbagen Vi kjøpte fra Kattis Babyshop i Strømstad. Det var vanvittig god service der! De var utrolig hyggelige både når vi bestilte pr mail (slik at vi slapp to turer), og når vi hentet vogna. Selv om de hadde masse kunder i butikken og mye å gjøre tok de seg goood tid til opplæring i alle funksjoner på vogna Har hørt at de er utrolig hjelpsomme hvis det skulle være noen problemer i etterkant også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 10. september 2011 #2665 Del Skrevet 10. september 2011 Så bra! Har sett at flere nevner Kattis og skryter veldig av de, så spørs om vi tar turen innom der ved neste Sverige-utflukt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. september 2011 Forfatter #2666 Del Skrevet 11. september 2011 Som den store Emmaljunga-entusiasten jeg er må jeg bare svare her :fnise : Vi har hatt Quadroliften, og i og med at vi bodde i 5.etasje uten heis de første 8 mnd av J´s liv hadde vi ikke klart oss uten. Det var HELT genialt å ha den oppi vognbagen, parkere vogna i kjelleren, og så bare løfte quadroliften med baby ut og opp trappene : ) Det var veldig greit å bare kunne ta ut den når vi var på besøk, kafè e.l hvor vi ikke hadde med vogna inn Nå bruker vi bunnen i den som "skinn" i sportsvogna, og til vinteren kommer vi til å bruke den som en ekstra "pose" utenpå den andre for å få det enda lunere : ) I og med at vognbagen til Edge er ganske stor, syns jeg også det var veldig fint at quadroliften gjorde det litt trangere inni der når hun var nyfødt : ) Når det alle disse finessene som står listet opp på Emmaljungas sider, er det vel egentlig bare refleksene (syns ikke de var synlige nok egentlig, så har festet på noen flere), og regntrekket jeg ikke har vært fornøyd med. Regntrekket var veldig godt til bagdelen, men jeg syns det er altfor stort til sportsvogna, og det blir hengende og slenge litt. Innebygd myggnett, og lufteluken i kalesjen har vært veldig fint å ha i sommer! Forresten, hvis dere bor nærme Sverige, lønner det seg å sjekke ut litt priser der, vi sparte vel mellom to og tre tusen på å kjøpe vogn og quadrolift der Høres ut som om quadraliften kan være veldig god å ha både for å gjøre det trangere i bagen, og for å gjøre det lettere å få inn og ut babyen når en ikke trenger hele vognen Høres ut som om dere gjorde en god handel når dere kjøpte vogn og quadraliften Beklager - jeg som formulerer meg klønete - vippefunksjon var feil ord - mente vuggefunksjon. Ser at du har fått oppklaring i mellomtiden Takk for innspill! Føler jeg fort er i ferd med å bli Emmaljunga-fan selv, så veldig fint at du kan bidra til å støtte opp om det Godt å se en som har prøvd ut quadroliften i duo-bagen! Trodde det kunne bli litt mye, selvom det i teorien virket lurt. Men da er det tydeligvis lurt i praksis også da Vi bor på bakkeplan, så ikke samme behov som dere sånn sett. Men synes den ser kjekk ut om lille-tass sover når vi kommer inn f.eks, eller når man skal på kafeer, besøk osv. Og så kan den jo brukes videre i sportsvogndelen. Sverige må sjekkes ut! Trodde ikke de var SÅ mye å spare. Hvilke butikk i Sverige kjøpte dere fra? Beklager Småkjekset om jeg kupper boka di her nå Håper det går greit! Kupping går veldig fint Lærer mye jeg nå Ja, veldig greit å bare kunne ta med Quadroliften inn på kafè o.l istedetfor hele vognbagen Vi kjøpte fra Kattis Babyshop i Strømstad. Det var vanvittig god service der! De var utrolig hyggelige både når vi bestilte pr mail (slik at vi slapp to turer), og når vi hentet vogna. Selv om de hadde masse kunder i butikken og mye å gjøre tok de seg goood tid til opplæring i alle funksjoner på vogna Har hørt at de er utrolig hjelpsomme hvis det skulle være noen problemer i etterkant også Så bra! Har sett at flere nevner Kattis og skryter veldig av de, så spørs om vi tar turen innom der ved neste Sverige-utflukt Kan bli aktuelt med at vi skal ha en tur til Sverige i løpet av høsten/vinteren, så i så fall skal jeg undersøke med Kattis før vi drar for å høre om de vognene vi lurer på er på lager, slik at vi evt kunne tatt med oss en Kan se veldig ut som om det blir emmaljunga på oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 11. september 2011 #2667 Del Skrevet 11. september 2011 Vi har jo kjøpt Emmaljunga Montial, og den har også en vippefunksjon på bagdelen Tror det er en vogn jeg kommer til å bli kjempe fornøyd med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. september 2011 Forfatter #2668 Del Skrevet 11. september 2011 Vi har jo kjøpt Emmaljunga Montial, og den har også en vippefunksjon på bagdelen Tror det er en vogn jeg kommer til å bli kjempe fornøyd med! Den ser også virkelig flott ut Får det travelt med alle vognene jeg må sjekke ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. september 2011 Forfatter #2669 Del Skrevet 11. september 2011 Vi har fortalt det til nesten alle i nær familie Mannen ringte sine foreldre mens han var en tur på byen på fredagen, så svigermor måtte ringe opp igjen i går for å høre om det faktisk var sant Og i går var vi ute hos foreldrene mine, så da viste han mamma et kult bilde han hadde på telefonen. Hun stod lenge og så på det, og lurte etterhvert på hvem sin det var. da det gikk opp for henne at det var barnebarnet hennes ble hun kjempe glad Det samme ble pappa, som satt i stuen med et stort smil om munnen resten av kvelden Søskene mine fikk vite det i går og i dag, og der var det jubelstemning. Alle har sett frem til å bli tante på nytt, men det var liksom ingen som melte seg Men nå får de et nytt tante- og onkelbarn De eneste det er litt vanskelig å skulle fortelle det til er mannens søster og mann. De har prøvd på en liten en så lenge jeg har vært i familien, og har selv vært gravide noen ganger men har dessverre mistet hver gang Vet de kommer til å være glad på våre vegne, men det kommer nok til å bli utrolig sårt for dem også Hvorfor skal det være så vanskelig for enkelte å lykkes? Vi prøvde jo en stund før det klaffet for oss også, men ikke på langt nær så lenge som dem. Er veldig glad for at ting har gått bra sålangt, og håper det fortsetter slik også, selv om det ikke er en selvfølge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 11. september 2011 #2670 Del Skrevet 11. september 2011 Smulen Så vakker med sine små armer og bein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. september 2011 #2671 Del Skrevet 11. september 2011 Så utrolig deilig at dere har fått fortalt så mange i familien nå! Det var vel stas for dem å få vite nyehten. Skjønner dere gruer dere til å fortelle dem det. Det er så utrolig trist at noen må slite sånn for å få det til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 12. september 2011 #2672 Del Skrevet 12. september 2011 Åååh herlig ul- oppdatering. Grynet er så vakkert at jeg nesten får tårer i øynene gratulerer!:) Må si jeg synes den barnevogndiskusjonen var ganske interessant også. Lærer masse her selv om det jo er aaaltfor tidlig og begynne å tenke på slikt Kattis er iallefall notert bak øret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 12. september 2011 Forfatter #2673 Del Skrevet 12. september 2011 Smulen Så vakker med sine små armer og bein Så utrolig deilig at dere har fått fortalt så mange i familien nå! Det var vel stas for dem å få vite nyehten. Skjønner dere gruer dere til å fortelle dem det. Det er så utrolig trist at noen må slite sånn for å få det til.. Det var veldig stat å kunne fortelle dem det Vi søskene har mast på hverandre om at en av oss må få en liten en snart, da vi vil bli tanter/onkel, og da gjerne til en gutt siden det er manko på dem i familien vår. Så det var ikke noe overraskelse når det første ene søsteren min spurte om var om det var gutt eller jente Så de gleder seg veldig på våre vegne Mannens søster med mann var på besøk i går. Ringte dem først og sa at det ser ut til at de skal bli tante og onkel, og da måtte de bare komme på besøk Så det var ikke noe å bekymre seg for ihvertfall Åååh herlig ul- oppdatering. Grynet er så vakkert at jeg nesten får tårer i øynene gratulerer!:) Må si jeg synes den barnevogndiskusjonen var ganske interessant også. Lærer masse her selv om det jo er aaaltfor tidlig og begynne å tenke på slikt Kattis er iallefall notert bak øret Smulen er helt nydelig, så smiler for meg selv hver gang jeg ser bildene Første gangen jeg begynte å tenke på vogn var maaange måneder før vi begynte å prøve Så det kan aldri være for tidlig å starte å kikke da det finnes uendelig med vogner å velge mellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. september 2011 #2674 Del Skrevet 12. september 2011 Hei Småkjekset! Leser idagboka di, og lurer på hvorfor i huleste jeg ikke følger med her.. Her var det jo så koselig! Stas med tidlig UL.. vi håper også på det i uke 10.. stas for både mor og far! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 12. september 2011 #2675 Del Skrevet 12. september 2011 Weeee! Liker oppdateringer og superfin smule Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 12. september 2011 #2676 Del Skrevet 12. september 2011 Jeg hadde ikke en gang googlet en vogn før jeg hadde en positiv test i hånda jeg, så var totalt uforbredt Først nå føler jeg at jeg har et snev av oversikt, og endelig har jeg skjønt forskjellen på en kombi og duovogn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 13. september 2011 #2677 Del Skrevet 13. september 2011 Mye å lære ang vogner her inne, så her får jeg følge nøye med skjønner jeg Jeg klarer ikke bestemme meg, så godt jeg har mange uker til på meg Så bra dere har fått fortalt det og at alle ble glade Skjønner godt du gruet deg til å fortelle mannens søster at hun skal bli tante ja, det er virkelig sårt for de som sliter Men godt de kom allikevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 13. september 2011 #2678 Del Skrevet 13. september 2011 Koselig at besteforeldrene har fått høre nyheten Vogn, det har jeg ikke peiling på- det er en jungel der ute jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 13. september 2011 #2679 Del Skrevet 13. september 2011 Søte lille reka! Akkurat slik så vi J første gangen også, for fastlegen min har et lite UL apparat Det er sååå kos! Vogn...hehehe...husker styret! Liker min Emmaljunga City Cross, men i dag når J er 18 mnd vil jeg bytte den ut med en joggevogn, store hjul og enkel å pakke sammen. Trenger ikke lenger være rett i ryggen og med masse plass Anbefaler deg å kjøpe brukt, og heller bytte ofte! Hver alder har sine behov! En vogn med bag (stor bag, så bygge du heller opp når de vil sitte), så en vogn med sportsdel sittende fra deg, så en enkel trille til ferier, så en barnehagevogn som tåler litt trøkk, så en treningsvogn og sånn går no dagan til deg og mini! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 14. september 2011 #2680 Del Skrevet 14. september 2011 Så nydelig liten smule! Koselig at dere har fortalt besteforeldre og tanter/onkel nyheten! Ting blir mer virkelig når man har fortalt det, og kan prate med andre om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå