Gå til innhold

Da var det vår tur!

Småkjekset

Anbefalte innlegg

Startet dagen med mye oppkast så da ble det en brå stopp på arbeidsdagen, fant ut det var like greit å holde seg hjemme. Og godt var det. Idet jeg kom hjem slo hodepinen til for fullt og jeg slet med den i 6-7 timer før den slapp taket. Har paracet liggende her hjemme med prøver å unngår å ta for mange av dem. Men når jeg går rundt med hodepine hele dagen og kvelden og den ikke gir seg til jeg legger meg kryper jeg til korset slik at jeg får en noenlunde grei natt.

Dagen ble bedre da jeg fikk en telefon fra en av mine beste venninner som hadde noe hun ville fortelle meg. Hun og kjæresten skal ha en liten en i mai/juni :strix: Så av en venninnegjeng på fire er to av oss gravide, så de to siste har et press på seg :ler: Jeg tenker det blir godt å ha noen som får barn så tett opp til oss etterhvert slik at vi har noen å støtte oss til som går gjennom akkurat det samme som oss hvis det dukker opp noe vi er usikre på :)

Fremtiden er så lovende :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, så kjedelig at du fortsatt sliter med oppkast! Jeg er glad jeg slapp det altså, for jeg er så pinglete når det kommer til å kaste opp. Hver gang jeg har spysjuka så er jeg nesten på gråten i forkant når jeg vet at det nærmer seg ny tur på toalettet.. :sjenert:

Men får håpe det går over hos deg snart :klemmer:

Så koselig med venner som er gravide! :strix: Det er veldig koselig å ha noen å gå gravide med, og etter hvert noen å trille tur med, altså! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig at du fortsatt sliter med oppkast! Jeg er glad jeg slapp det altså, for jeg er så pinglete når det kommer til å kaste opp. Hver gang jeg har spysjuka så er jeg nesten på gråten i forkant når jeg vet at det nærmer seg ny tur på toalettet.. :sjenert:

Men får håpe det går over hos deg snart :klemmer:

Så koselig med venner som er gravide! :strix: Det er veldig koselig å ha noen å gå gravide med, og etter hvert noen å trille tur med, altså! :jepp:

Det er utrolig slitsomt når det står på, så håper at jeg snart kan si meg ferdig med det *krysse fingrene* Før stoffskifteproblemene mine ble oppdaget kastet jeg opp hver dag hele sommeren, på det meste 8-10 ganger! Så jeg føer at jeg har spydd nok i mitt liv :Nikke:

Det er utrolig koselig å ha venninner som er gravide :jepp: Gleder oss til alt vi kan oppleve sammen :)

Så gøy med flere småttiser på gang i gjengen! :hoppendeglad: Bor dere langt unna hverandre?

Det blir kjempekjekt :jepp:

Vi bor ca 50 minutter unna hverandre, på hver sin side av byen. Så da blir det gjerne til en del møter på midten etterhvert ;)

Du klager jammen meg lite til å kaste opp så mye! :kose:

Håper det gir seg snart! God bedring!

Har funnet ut at det hjelper ikke å klage, og så er det for en svært god sak så da er det bare å holde ut :jepp: Men gleder meg veldig til jeg kan si mer ferdig med oppkastingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere er flere i samme vennegjeng som skla ha små :rodmer:

Jeg ahr mange venninner med barn, men alle er nå ferdige i permisjon og tilbake på jobb igjen, og jeg kjenner jeg skulle ønske jeg hadde noen som gikk hjemme "sammen" med meg :jepp:

Når er ordinær UL?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at dere er flere i samme vennegjeng som skla ha små :rodmer:

Jeg ahr mange venninner med barn, men alle er nå ferdige i permisjon og tilbake på jobb igjen, og jeg kjenner jeg skulle ønske jeg hadde noen som gikk hjemme "sammen" med meg :jepp:

Når er ordinær UL?

:klemmer:

Det blir nok veldig kjekt etterhvert som rutinene og slik er kommet på plass å kunne finne på noe sammen :) De to venninnene mine som ikke er gravide gleder seg sånn til å være med oss på babykino :popcorn:

Ordinær ul er tirsdag om to uker, 1 november :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

huff, ikke greit med oppkast. håper det bedrer seg snart! :klemmer:

gleder meg til¨å lese om det er en liten gutt eller ei lita jente inni der. :sjenert:

beklager skrivemåten, C ligger på brystet og det å skrive med en hånd er ikke det letteste! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, ikke greit med oppkast. håper det bedrer seg snart! :klemmer:

gleder meg til¨å lese om det er en liten gutt eller ei lita jente inni der. :sjenert:

beklager skrivemåten, C ligger på brystet og det å skrive med en hånd er ikke det letteste! :fnise:

Gleder meg utrolig mye til å finne ut hvem det er som gjemmer seg i magen :rodmer:

Høres ut som om du har det helt herlig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at kvalmen snart gir seg, ja! Føler med deg på det der! Men er jo bare å se fremover.. bare 2 uker til UL, så spennende!! ;) alltid kjekt å se inn og titte på! (mer enn kjekt, helt magisk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig på jobb og nå er det tid for middag om litt, pommes frites og løvbiff :sikle:

Det gikk veldig greit på jobb, brakk meg bare to-tre ganger ;) Har ikke fått gitt beskjed til sjefen at jeg er gravid enda, er ikke så lett når hun ikke er på jobb de dagene jeg er der :sjenert: Men siden jeg er 16 uker på vei i morgen og det begyner å synes må jeg vel bare få fingeren ut og få sagt det til henne, jo før jo bedre.

Lurer på å sende henne en mail, for har litt andre ting jeg lurer på også. Blant annet om jeg kan få utvidet kontrakt til over nyttår slik at jeg har opparbeidet meg rettigheter til permisjon og foreldrepenger. Siden ejg sluttet i andre jobben min i juni i år ser det ut til at jeg akkurat mangler noen uker for å ha arbeidet i 6 av de 10 siste månedene med de vaktene jeg har frem til nyttår, så håper det ordner seg. Og når mannen skal ut i permisjon må jo jeg være i jobb også etter det jeg har skjønt, så avhengig av når han tar de ukene sine så må jeg være i jobb ett eller annet sted. Skal ikke være lett alltid.

Lurer forresten på hvordan nav beregner hvor mye en skal ha utbetalt i permisjonspenger hver måned. Tar de et gjennomsnitt av 6 av de 10 siste månedene, eller gjør de det på andre måter? :klo: Hører også om de som det heller blir sett på inntekten i fra de tre siste årene når de beregner dette, og for min del kunne det kanskej ha lønnet seg da sommerjobbene mine de siste årene har vært bedre betalt enn det jeg har til vanlig.

Hmm, mye å lure på her.

Men først er det middag og avslapping på sofaen som står for tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at kvalmen snart gir seg, ja! Føler med deg på det der! Men er jo bare å se fremover.. bare 2 uker til UL, så spennende!! ;) alltid kjekt å se inn og titte på! (mer enn kjekt, helt magisk!)

Prøver å nyte hverdagen så godt som jeg kan, selv om jeg er kvalm eller ikke. Og med mye spennende som skjer de neste ukene har jeg mye å se frem til :jepp:

Gleder meg til å se lille vidunderet igjen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mye forskjellig informasjon ute og går, og det er svært mange som ikke får lov til å bruke de tre siste årene som inntektsgrunnlag da NAV sier at som hovedregel så er det dagens inntekt som har noe å si. Her er det veldig mye fram og tilbake, så vet faktisk enda ikke hvordan det blir med permisjonspenger for min del. Eneste jeg vet er at det minimun blir 5800 kr i mnd. Men hvis jeg får det sånn som jeg vil og som jeg har blitt fortalt at går an, så får jeg mye mer. Men NAV ser ut til å gjøre alt de kan for å betale minst mulig, så.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er utrolig mye forskjellig informasjon ute og går, og det er svært mange som ikke får lov til å bruke de tre siste årene som inntektsgrunnlag da NAV sier at som hovedregel så er det dagens inntekt som har noe å si. Her er det veldig mye fram og tilbake, så vet faktisk enda ikke hvordan det blir med permisjonspenger for min del. Eneste jeg vet er at det minimun blir 5800 kr i mnd. Men hvis jeg får det sånn som jeg vil og som jeg har blitt fortalt at går an, så får jeg mye mer. Men NAV ser ut til å gjøre alt de kan for å betale minst mulig, så.. :sukk:

Skal jeg ha de pengene ejg har nå får jeg utbetalt rundt 6000 kr hvis jeg er heldig. Men så er jo det en forutsetning at jeg får jobbet på nyåret også. Håper virkelig at jeg kan jobbe helt frem til jeg skal i permisjon slik at vi får muligheten til å spare opp mest mulig penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å prøver å skrive ned en liste over de ulike tingene en trenger til en liten en helt i starten slik at vi har noe å gå ut i fra når vi etterhvert skal begynne å handle.

Foreløpig har jeg:

- vogn og stellebag

Ja, det var vel det :ler:

Hvilket annet utstyr trenger man og hva kan dere anbefale? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig har jeg:

- vogn og stellebag

Ja, det var vel det :ler:

:skratte: :skratte: Nå lo jeg faktisk høyt! Da mangler du vel... Alt utenom vogn og stellebag? :hoho:

Det er fortsatt uvirkelig for meg at du ENDELIG er gravid :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:skratte: :skratte: Nå lo jeg faktisk høyt! Da mangler du vel... Alt utenom vogn og stellebag? :hoho:

Det er godt at det enda er god tid til vi trenger alt sammen :ler:

Jeg skjønner det ikke selv! innimellom glemmer jeg det, helt til kvalmen kommer og det stikker i livmoren :hjerte:

Har sett litt på stellebordene de har på Ikea. De virker jo helt greie. Men vet ikke om det kan være greiere å ha en med badebalje under lokket slik at man har alt på et sted? :vetikke: Det som er typisk er at finner jeg noe som jeg synes ikke ser så verst ut så er prisen skyhøy :daane: Så får undersøke litt mer før jeg bestemmer meg for hva vi skal gå for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers har stellebord med badekar under, totalt unødvendig spør du meg.. Var bare en kort periode vi kunne bruke det, og ikke ser det så fint ut heller :sjenert: At det er litt tungt og stabilt med gode kanter var viktig for oss (selv om det ble mye vaskemaskin og sengeskifting egentlig) ;)

Mange selger forresten stellebord billig på finn.no, om du ønsker deg noen av de med en skyhøy pris ;) Stellebord er jo en av tingene man kan kjøpe brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers har stellebord med badekar under, totalt unødvendig spør du meg.. Var bare en kort periode vi kunne bruke det, og ikke ser det så fint ut heller :sjenert: At det er litt tungt og stabilt med gode kanter var viktig for oss (selv om det ble mye vaskemaskin og sengeskifting egentlig) ;)

Mange selger forresten stellebord billig på finn.no, om du ønsker deg noen av de med en skyhøy pris ;) Stellebord er jo en av tingene man kan kjøpe brukt :)

Da vi har et smalt bad ser jeg for meg at det meste av stell og slik blir gjort inne på det som blir babyens soverom med tid og stunder. Tenker at finner ejg en vanlig kommode jeg bare setter en stellematte oppå så burde det egentlig holde i massevis, og så er det jo da bare å sette oppå badebaljen når den skal brukes, evt gå ut på baderomsgulvet og bruke det der når det er muligheter for det også :) Vil nødig ende opp med mye unødveninge ting, så håper jeg klarer å komme frem til løsninger vi kan benytte oss av en periode, slik ar det ikke virker bortkastet :)

Har kikket på Stokke sin Tripp trapp stol og det Newborn setet man kan få kjøpt til denne. Det virker jo veldig smart, og jeg har velgi lyst til at den lille skal få seg en trpp trapp stol. Men så var det dette med om det er verdt pengene eøøer om vi kan klare oss med noe til en mye lavere pris? BLir jo fort over 2500 for stolen og det setet :sjenert: Men så har man jo i gjengjeld stolen så lenge den holder seg sammen, og det blir nok en gooood stund fremover ;)

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...