Gå til innhold

Da var det vår tur!

Småkjekset

Anbefalte innlegg

Her går det unna altså! :hoppe: Synes du er helt sjokkerende langt hver gang jeg er innom jeg :fnise:

Ritz-kjeks måtte jeg og ty til - greit å ha på kontoret i nødstilfeller :fnise:

Ukene rett og slett raser avgårde! :jepp: Jeg som trodde det kom til å gå treigt, der tok jeg kraftig feil :ler: Tør nesten ikke å komme innom hos deg, ukene flyr jo avgårde overalt virker det som! Snart er du halvveis :rodmer:

Er veldig greit å ha noe tilgjengelig i nødstilfeller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter å ser på ebay på de ulike tøybleiene som finnes der. Noen av dem er jo veldig billig, så da hadde det gjerne ikke skadet å prøvd dem? :klo:

Greit å sjekke ut alternativer, selv om jeg tror det blir engangs bleier på oss :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer egentlig tøybleier...?

Jeg ser for meg mye gris og ekstra arbeid - må si at jeg egentlig ikke en gang har vurdert det så langt... *lat*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: liten tur innom for å få deg in på mine innlegg igjen, og gratulerer deg så mye med graviditeten :strix: fantastisk!!! håper du får det fint fremover :hug:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi har også Ritz kjeks stående på kontoret sammen med en krukke syltet ingefær. Om ikke kollgegene mine har luktet lunta enda så gjør de det nok snart;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer egentlig tøybleier...?

Jeg ser for meg mye gris og ekstra arbeid - må si at jeg egentlig ikke en gang har vurdert det så langt... *lat*

Samme tanken hadde jeg første gang jeg leste om det, men nå som jeg har fått lest litt mer ser jeg lysere på det :)

Det finnes mange forskjellige typer tøybleier, noen som du må fylle med innlegg men også noen som har alt i ett og som da ikke gjør det til en så tror forskjell fra engangsbleier. Etter det jeg har lest er det et type rispapir man legger oppi bleiene som man kaster i toalettet hvis det kommer bæsj på, og ved å legge i et nytt og evt et nytt innlegg hvis det forrige er vått så er man klar til ny dust :)

Jeg tror jeg må lese litt mer om de forskjellige typene som finnes, og evt finne en som er det enkleste å prøve først slik at jeg kan prøve å få mannen med på det hvis jeg kommer frem til at jeg vil prøve ;)

Det finnes så utrolig mange farger og mønster man kan få dem i, så hadde jo vært veldig artig å hatt litt å velge mellom :jepp: Og så er det visst lettere å venne barna av med bleier når den tid kommer, og det er jo veldig greit ;)

Jeg får sjekke ut litt mer på bleieboden og andre steder som har det og lese litt mer om det :jepp: Den kan ihvertfall være verdt et forsøk :)

:vinke: liten tur innom for å få deg in på mine innlegg igjen, og gratulerer deg så mye med graviditeten :strix: fantastisk!!! håper du får det fint fremover :hug:

:vinke: Så koselig å se deg her igjen etter ferien deres. Har ikke vært misunnelig i det hele tatt :fnise:

Håper at formen min fortsetter å være noen lunde slik den er nå, for det skal jeg klare litt til fremover ;)

Tihi har også Ritz kjeks stående på kontoret sammen med en krukke syltet ingefær. Om ikke kollgegene mine har luktet lunta enda så gjør de det nok snart;)

Hehe, ja det er lett for kollegaer og andre å lukte lunten etter hvert som man alltid har ritz kjeks og annet kvalmestillende med seg når man skal noe som helst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ingefær skal og hjelpe mot kvalme. Lagde meg ingefærte sist gang. Kanskje det funker for deg og?

Sjekk om kommunen har noe tilbud og da i forhold til tøybleier. Her får man 500kr for å bruke tøybleier. Men hvordan man får pengene vet jeg ikke helt da, man må sikkert vise kvittering av noe slag. Og man får kjøpt mange tøybleier brukt til en mye billigere penge enn ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingefærte funket egentlig ikke, men å knaske "sushi" ingefær hadde en liten effekt. Kanskje det var alt sukkeret? :skratte:

Tøybleier ja hmm... er litt enig over her at det høres ut som mye arbeid, men dersom det er bedre for stumpen og miljøet så kan det jo være verdt og sjekke ut, men skal ærlig innrømme at jeg tviler på at det blir annet enn de vanlige hos oss :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker landlordbleiene. De er svanemerka og anbefalt av astma- og allergiforbundet, og S har ikke hatt så mye som en eneste dag med sår stump. Tøybleier var aldri aktuelt her i gården. Vaskemaskinen går hver dag nå uten den ekstra tøymengden å vaske på... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingefær skal og hjelpe mot kvalme. Lagde meg ingefærte sist gang. Kanskje det funker for deg og?

Sjekk om kommunen har noe tilbud og da i forhold til tøybleier. Her får man 500kr for å bruke tøybleier. Men hvordan man får pengene vet jeg ikke helt da, man må sikkert vise kvittering av noe slag. Og man får kjøpt mange tøybleier brukt til en mye billigere penge enn ny.

Liker ikke ingefær, så holder meg unna det for nå. Hvem vet om jeg kanskje trenger det senere, så jeg våt evt prøve det da hvis jeg blir rådløs :vetikke:

Kommunen vår har tilskudd til tøybleier, så vi får se hva vi gjør når den tid kommer :) Har mange måneder på å bestemme oss heldigvis ;)

Ingefærte funket egentlig ikke, men å knaske "sushi" ingefær hadde en liten effekt. Kanskje det var alt sukkeret? :skratte:

Tøybleier ja hmm... er litt enig over her at det høres ut som mye arbeid, men dersom det er bedre for stumpen og miljøet så kan det jo være verdt og sjekke ut, men skal ærlig innrømme at jeg tviler på at det blir annet enn de vanlige hos oss :ironi:

Det er sikkert litt mye arbeid til man er kommet inn i det, men så er det det å komme inn i det da :sjenert:

Vi bruker landlordbleiene. De er svanemerka og anbefalt av astma- og allergiforbundet, og S har ikke hatt så mye som en eneste dag med sår stump. Tøybleier var aldri aktuelt her i gården. Vaskemaskinen går hver dag nå uten den ekstra tøymengden å vaske på... :sjenert:

Hvordan er landlordbleiene i tykkelse i forhold til Libero og Pampers? Da niesene mine var små husker jeg at de brukte Libero, men vet ikke om det ble prøvd pampers eller andre bleiemerker på dem først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har noen triste dager i kjeks-heimen nå :tristbla:

Katten vår har vært borte i over en uke, og hun pleier som regel å holde seg i nærheten av foreldrene mine sitt hus siden vi har bodd der de siste månedene. Har hun vært borte tidligere så har det maks vært to-tre dager. Mamma og pappa har vært ute og leitet etter henne hver dag, men det kan se ut som om håpet er ute :( Etter jeg la ut bilde av henne på Facebook fikk jeg meldig fra ei om at hun hadde sett en påkjørt katt rett i nærheten av der foreldrene mine bor tidlig i forrige uke :tristbla:

Mannen ringte til de som gjerne drrar rundt og rydder opp når de får beskjed om påkjørte dyr, men da de kom var den ikke der lenger. Så da får vi ikke bekreftet om dette var vår lille solstråle eller ikke

Jeg har ikke lyst å gi opp håpet, men jeg ser at for hver dag som går er sjansen for at vi får se henne igjen mindre og mindre.

Aner ikke hva jeg skal gjøre uten henne. Hun var jo vår lille baby.

:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, usikker på akkurat det med tykkelsen, men vi har aldri hatt lekkasje med dem ihvertfall :) Brukte Libero frem til hun passerte 6 kilo. De hadde bedre passform for S enn Pampers. Synes Libero og Landlord føles ganske like, egentlig. Vi fikk Pampers på sykehuset da S hadde kikhoste, men de bare lakk, så vi brukte heller våre egne.. ;)

Så trist med katten... :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, usikker på akkurat det med tykkelsen, men vi har aldri hatt lekkasje med dem ihvertfall :) Brukte Libero frem til hun passerte 6 kilo. De hadde bedre passform for S enn Pampers. Synes Libero og Landlord føles ganske like, egentlig. Vi fikk Pampers på sykehuset da S hadde kikhoste, men de bare lakk, så vi brukte heller våre egne.. ;)

Så trist med katten... :kose:

Da får vi bare prøve oss frem og finne ut hvilken som passer best for lille smulen vår :Nikke:

Takk for kosen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Uff, så fryktelig trist med pusen deres :(

Vi kjørte på en katt en gang - det var helt grusomt - den hoppet rett ut av skogen, omtrent under bilen.

Det var forferdelig. Fikk så fryktelig vondt av katten, og ikke minst de som eide den også :(

Man har jo ikke muligheten til å finne eierne, iallfall ikke midt i byen med så masse folk. Tenker på det enda, selvom det er lenge siden.

Håper katten deres på mystisk dukker opp i fin form, og hvis ikke håper jeg den slapp å lide iallfall :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist med pusen :grine: Så bilde av den på FB og den er jo så søt! Håper det ikke er den som er overkjørt med bare at den har tatt seg en liten tur og snart kommer hjem igjen :pls:

Snart 10 uker du jo :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da :kose: jeg skjønner akkurat følelsen.........forskjellen var at vi ble ringt opp da mammapusen vår ble påkjørt....hun var merket i øret.

vet ikke helt hva man kan si, men det er ikke lett å miste dyra sine.....er jo babisene sine det også :(

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var trist! :tristbla:

:tristbla:

Uff, så fryktelig trist med pusen deres :(

Vi kjørte på en katt en gang - det var helt grusomt - den hoppet rett ut av skogen, omtrent under bilen.

Det var forferdelig. Fikk så fryktelig vondt av katten, og ikke minst de som eide den også :(

Man har jo ikke muligheten til å finne eierne, iallfall ikke midt i byen med så masse folk. Tenker på det enda, selvom det er lenge siden.

Håper katten deres på mystisk dukker opp i fin form, og hvis ikke håper jeg den slapp å lide iallfall :troest:

Ser at det er liten sannsynlighet at hun skal komme hjem igjen nå, så håper at hun slapp å lide uansett hva som har skjedd :(

Så trist med pusen :grine: Så bilde av den på FB og den er jo så søt! Håper det ikke er den som er overkjørt med bare at den har tatt seg en liten tur og snart kommer hjem igjen :pls:

Snart 10 uker du jo :strix:

Hun var den herligste katten vi noen gang har hatt :hjerte:

Flere mener at det var henne de så påkjørt, så håpet mitt forsvinner sakte men sikkert :tristbla:

Snart 10 uker ja, godt vi har noe positivt å se frem til :hjerte:

uff da :kose: jeg skjønner akkurat følelsen.........forskjellen var at vi ble ringt opp da mammapusen vår ble påkjørt....hun var merket i øret.

vet ikke helt hva man kan si, men det er ikke lett å miste dyra sine.....er jo babisene sine det også :(

:hug:

Katten vår har chip så hadde hun blitt tatt med til noen som kunne lese av den hadde vi fått beskjed. Men hvis det er hun som har blitt påkjørt så tenker de sikkert ikke på å levere henne et sted man kan lese av chippen dessverre :(

Det er helt forferdelig :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...