Gå til innhold

Da var det vår tur!

Småkjekset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper dere får en UL snart - det er så fantastisk moro å se den lille! Jeg gleder meg allerede som en gal til neste UL om drøye to uker :fnise: Det kan jo faktisk bli siste også, før klumpen er ute :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser trøtten har tatt deg ;) Sov og slapp av, kroppen trenger det nå :klemmer:

Føler at jeg ikke gjør annet enn å sove og slappe av om dagen, men jeg gjør det med et stort smil om munnen ;):nigo: Gleder meg til jeg kommer litt mer ovenpå, da er det gjerne litt mer selskap i meg :sjenert::fnise:

Jeg tror ikke at noen har skjønt noe enda her hjemme, for er en stund siden søstrene mine sist gikk gravide, så tror jeg klarer å snike meg unna raderen ;) Hehe. Men for å forsikre oss om at noen ikke finner ut av noe før vi har vært hos lege og forhåpentligvis ul om ikke så lenge legger jeg og mannen oss nedpå litt i kveldingen og slapper av med serier på pcen :) Unnskyldningen: Det er hardt å begynne igjen på jobb, og stå opp før seks når man langt i fra er vant til det ;)

Nå er det bare tre hele dager igjen til vi slipper å bo hos foreldrene mine lengre, så dt skal bli herlig å kunne gjøre akkurat hva vi vil uten at vi kan avsløre noe ;)

Tenk så herlig det blir å skulle innrede et lite barnerom etter hvert :hjerte:

Håper dere får en UL snart - det er så fantastisk moro å se den lille! Jeg gleder meg allerede som en gal til neste UL om drøye to uker :fnise: Det kan jo faktisk bli siste også, før klumpen er ute :overrasket:

Gleder meg utrolig mye til det blir ul på oss, og jeg kjenner meg så godt at å vente til den ordinære, vel det klarer jeg bare ikke :ler:

Håper at legen neste uke kan henvise meg til en tidlig ul, hvis ikke får jeg ta det i egne hender ;)

Drømmen er å være på ul rundt den dagen pappa har bursdag, da vil jeg være rundt 11+3 :) Jeg tenker at det må være en herlig overraske å få på bursdagen da, beskjed om at han skal bli bestefar på "ordentlig" for første gang :rodmer: Siden han er stepappaen til søstrene mine er han stemorfar til de fire niesene mine, så dette blir den første som faktisk kan ligne på han ;)

Hvem er det greiest å kontakte for tidlig ul? Jordmor ved en helsestasjon eller en gynekolog? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det da en uke igjen til første legetime, og jeg gleder meg så utrolig mye! :hoppe:

Håper at legen har ul-apparat tilgjengelig, selv om jeg ikke tror det. Får heller komme som en overraskelse hvis det skulle vise seg at det står der ;)

Dette blir siste helgen boende hjemme hos mamma og pappa, noe som egentlig er veldig greit da vi nesten har huset for oss selv :) Broderen og kjæresten hans er innom fra tid til annen, men de drar gjerne ned til studiestedet hennes i helgen, så da blir vi alene :nigo: Vi får bruke denne helgen til å bli vant til å bo alene igjen :ler:

I dag har vært en skikkelig lat morgen. Våknet rett over 11, og ligger fremdeles i sengen :sjenert: Men det er viktig å samle på kreftene, for når mannen er ferdig på jobb skal vi innom møbelbutikker og lete etter ny sofa, spisebord og kjøkkenbord :) Håper vi finner noe raskt, slik at vi ikke må innom alle butikkene som finnes før vi finner noe. Skal ihvertfall ha med meg litt snacks og litt drikke, slik at jeg har noe for hånden hvis jeg skulle trenge litt påfyll av energi underveis ;)

Bare håper jeg klarer bussturen uten å bli kvalm, da hadde dagen vært perfekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at dere snart bor for dere selv igjen og kan leve akkurat slik det passer ;) Men godt mannen er med på en avslappende kveld ;)

Kan jo spørre legen ang henvisning, men vet ikke hvordan det er...har du en gynekolog, så hadde jeg kanskje tatt kontakt med h*n :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at dere snart bor for dere selv igjen og kan leve akkurat slik det passer ;) Men godt mannen er med på en avslappende kveld ;)

Kan jo spørre legen ang henvisning, men vet ikke hvordan det er...har du en gynekolog, så hadde jeg kanskje tatt kontakt med h*n :)

Jeg får forhøre meg med legen, hvis ikke får jeg ta en ringerunde rundt til gynekologene som er i nærheten her og føre om det er mulig å komme til innen et par uker ;) Hadde en jeg gikk til der vi bodde før da jeg fikk pergo, men har ikke fått ny her vi bor nå. Men regner med at det finnes mange å velge mellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det dere skal bo? Er du tilbake på hjemstedet ditt? Jeg er ikke så veldig oppdatert for tiden.. :sjenert:

Nå er vi tilbake på hjemstedet mitt ja :jepp:

Og dit vi skal flytte er 20 minutter sør for her, så da kommer vi nærmere byen ;) Så da finnes alt innenfor en kort radius :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi tilbake på hjemstedet mitt ja :jepp:

Og dit vi skal flytte er 20 minutter sør for her, så da kommer vi nærmere byen ;) Så da finnes alt innenfor en kort radius :)

Så kjekt da! :jepp: Er ikke det samme byen som jeg bor i? Den som er skvist nede mellom fjellene? :fnise: Eller husker jeg kanskje feil nå.. :klo:

Endret av Tinio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt da! :jepp: Er ikke det samme byen som jeg bor i? Den som er skvist nede mellom fjellene? :fnise: Eller husker jeg kanskje feil nå.. :klo:

Det er samme byen ja ;) Så er ikke så langt unna deg nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg om mulig enda mer når jeg leser inne hos dere nybakte mødre :hjerte:

:klemmer:

Det har du all grunn til :klemmer: Det er vanskelig å forestille seg hvor fantastisk det er å bli mamma, og hvor inderlig glade man blir i de små nurkene :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går virkelig unna synes jeg :jepp:

Gleder meg til det blir mer synlig :hjerte:

Er nok ikke så lenge igjen til EL kommer hos deg, og da skal den sitte ;)

Håper det :)

Nå ser det ut til at blødningene jeg har hatt siden spiralen ble tatt begynner å avta.

Så da er det jo håp vil jeg tro for at kroppen min skal skjønne hva den skal gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du all grunn til :klemmer: Det er vanskelig å forestille seg hvor fantastisk det er å bli mamma, og hvor inderlig glade man blir i de små nurkene :rodmer:

Gleder meg sånn :rodmer:

Husker hvor stolt jeg var da søstrene mine fikk jentene sine i 2003, tenk hvor stolt jeg komemr til å bli når det er min egen!? :hjerte:

Håper det :)

Nå ser det ut til at blødningene jeg har hatt siden spiralen ble tatt begynner å avta.

Så da er det jo håp vil jeg tro for at kroppen min skal skjønne hva den skal gjøre :)

Satser på at kroppen kommer raskt i gjenge igjen ;)

Blir spennende å følge deg på veien mot en ny krabat :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville kontaktet gynekologen dersom jeg ville hatt en tidlig UL :)

Hadde vært gøy å gitt han den overraskelsen på bursdagen hans da :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært enda en runde på ikea og har funnet sofaene våre :hoppe:

Landet på en EKtorp 2 + 3 seter i fargen beige, og håper at vi blir fornøyde med dem :jepp: Det stod mellom beige og grå, og vi tror og håper at vi har kommet frem til riktig farge. Hvis ikke kan vi ombestemme oss til over helgen ;)

Hadde håpt at trekket kunne vaskes i maskin, men typisk at på de fargene vi ville ha måtte det renses.

Så av andre store ting som vi har igjen å kjøpe er det spisebord + stoler og kjøkkenbord. Håper vi finner noe passende der også. Blir kjempe herlig å kunne innrede vårt nye hjem :nigo:

Ellers har jeg sittet og smugkikket på barnevogner i dag. Har sett litt på ulike Emmaljunga vogner, men tror at det blir en Stokke Xplory for har falt helt for den :hjerte:

Mannen spurte så fint om vognen jeg satt å så på var en han også kunne bruke, og da jeg viste han den sa han at han ville ha blå. Men etter å ha sett på de ulike fargene heller han mer mot lilla, og det er jeg glad for siden det er fargen jeg kunne tenkt meg ;) Regner med at lilla ikke er noe problem i forhold til om det er en jente eller gutt som skal bruke den :) Broderen ble kjørt rundt i en knallrosa sportsvogn og det gikk jo fint med ham ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kontaktet gynekologen dersom jeg ville hatt en tidlig UL :)

Hadde vært gøy å gitt han den overraskelsen på bursdagen hans da :strix:

Tenker jeg ringer rundt til gynekologene i området og håper jeg kan komme til første eller andre uken i september ;)

GLeder meg ihvertfall stort til å se den lille :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Ektorpen i treseter, i grå :) Og jeg putter trekket i vaskemaskinen :fnise: Ikke noe problem :) Men ikke tørketrommel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Ektorpen i treseter, i grå :) Og jeg putter trekket i vaskemaskinen :fnise: Ikke noe problem :) Men ikke tørketrommel da.

Og det holder seg like flott? Hmm, kanskje jeg må prøve det hvis uhellet skulle være ute :fnise:

Veldig greit hvis en kan slippe å måtte rense det i tide og utide :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lurer på en ting; du har fått lavt stoffskifte nå etter operasjonen, ikke sant? Har du noen symptomer på det? Jeg har nylig vært hos legen og fått beskjed om at jeg har det samme nemlig. Han så det på blodprøver jeg tok, pluss jeg har struma. Men jeg har ikke noen andre symptomer, sammenlignet med hva jeg ser andre på nett har beskrevet, typ veldig lavt energinivå. Syns derfor det er så rart at jeg skal ha lavt stoffskifte. Skal tilbake til legen på onsdag, så jeg får vel vite mer da. Tror han vil gi meg tyroksintabletter. Syns det virker så skummelt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lurer på en ting; du har fått lavt stoffskifte nå etter operasjonen, ikke sant? Har du noen symptomer på det? Jeg har nylig vært hos legen og fått beskjed om at jeg har det samme nemlig. Han så det på blodprøver jeg tok, pluss jeg har struma. Men jeg har ikke noen andre symptomer, sammenlignet med hva jeg ser andre på nett har beskrevet, typ veldig lavt energinivå. Syns derfor det er så rart at jeg skal ha lavt stoffskifte. Skal tilbake til legen på onsdag, så jeg får vel vite mer da. Tror han vil gi meg tyroksintabletter. Syns det virker så skummelt. :sjenert:

Etter operasjonen har jeg hatt svært få symptomer. Til tider hadde jeg vanskeligheter med å konsentrere meg, følt meg slapp og tiltaksløs. Men etter jeg fikk en medisindose som passet meg har dette bedret seg mye.

Sa legen noe om hvordan blodprøvene dine var i forhold til normalen? Man kan ha både høye og lave stoffskifte nivåer uten at man skal trenge medisinsk behandling, da kroppen gjerne fungerer bedre med en naturlig høye eller lave nivåer.

Jeg hadde også struma. Ble sendt inn på ultralyd av halsen og fikk beskjed om at skjoldbruskkjertelen var lett forstørret. Når de opererte den bort sa de at den var på 63 gram, og når normal størrelse var på 20-30 g kan man trygt si at den var forstørret!

Det kan være greit for deg også å komme til en endokrinolog som kan undersøke deg og evt gjennomføre en slik ultralyd på deg også. Men har du en lege som har kunnskaper om stoffskifte sykdommer kan du klare deg med h*n en stund også. Men kan anbefale en henvisning til spesialist, da er man sikker på at man ikke blir feil medisinert blant annet ;)

Håper du ble litt klokere, og at legetimen på onsdag gir deg svar på de spørsmålene du sikkert har nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...