Gå til innhold

Da var det vår tur!

Småkjekset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja da blir dere en god gjeng :) Koselig å ha muligheten til å be både familie og venner da. Det er jo en stor dag som man vil huske resten av livet og det er absolutt verdt hver krone å få denne dagen slik dere ønsker :)

Det er sant, så det blir nok en svært minnerik dag for alle :hjerte:

:klem: på, lillekjeksen.

:klem: Søte Icing :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusoversikt etter at jeg sluttet på p-pillen

2010

9. april – siste p-pille tatt

12. april – TR

17./18. april – TR slutt

13. mai – TR

16./17. mai – TR slutt

31 dager mellom TR (april – mai)

3. juni – 6. juni – spotting

18. – 22. juni – spotting

5. juli – 30. juli – magekramper, spotting

20. august – spotting

21. august - TR

25. august – TR slutt

100 dager mellom TR (mai – august)

2. september – spotting

1. oktober – 17. oktober – spotting

8. desember – slim, gult

14. – 16. desember – spotting

22. – 24. desember – spotting

2011

7. – 8. februar – magekramper, spotting

9. februar – TR

15. februar – TR slutt

172 dager mellom TR (august – februar)

13. – 15. mars – spotting, mer og mer brunaktig

16. - 18. mars - TR, magekramper

19. - 20. mars - spotting, mindre og mindre

35 dager mellom TR (februar – mars)

30. april - 2. mai - spotting

3. mai - TR, magekramper

48 dager mellom TR (mars – mai)

Viktige datoer

9. april 2010 - Siste p-pille tatt

16.03.2011 - Legetime, henvisning til gynekolog sendt

28.03.2011 - Gynekologtime, fikk resepter på Provera, Pergotime og henvisning til sædanalyse til forloveden

08.04.2011 - Time for sædprøve

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe tegn til at TR kommer nå allikevel, så kanskje jeg bare går inn i en periode med spotting igjen :vetikke:

I morgen skal jeg altså til legen, så jeg prøver å skrive ned spørsmål og ting jeg lurer på. Men det er skikkelig vanskelig! Jeg har veldig lyst til å bli gravid, men jeg er så usikker på hva jeg burde spørre om nå siden det snart har gått et år uten at ting har skjedd.

Når de av dere som hadde gått en stund uten å bli gravide skulle til legen for å forhøre dere rundt det, hva spurte dere om da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var hos legen sa jeg rett og slett det at "vi har prøvd å bli gravid i nesten ett år, men ingen ting skjer" Jeg fortalte deretter litt om syklusene mine, og smerter ved eggløsning og mens. Jeg hadde også brukt EL-tester og tempet for å sjekke ut hvordan det lå an der.

Legen min ville da at kjære skulle ta en sædprøve før han sendte henvisningen til fertilitetsklinikken. Med en som synes det var skummelt å skulle gjøre det i en kopp og som ikke hadde fastlege her i byen som kunne henvise han, da tok det tid da :roll: To måneder senere var jeg til legen for henvisning til spesialist for et annet problem, og da forlangte jeg at han sendte henvisning til fertilitetsklinikken også.

Håper du får noe ut av timen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var hos legen sa jeg rett og slett det at "vi har prøvd å bli gravid i nesten ett år, men ingen ting skjer" Jeg fortalte deretter litt om syklusene mine, og smerter ved eggløsning og mens. Jeg hadde også brukt EL-tester og tempet for å sjekke ut hvordan det lå an der.

Legen min ville da at kjære skulle ta en sædprøve før han sendte henvisningen til fertilitetsklinikken. Med en som synes det var skummelt å skulle gjøre det i en kopp og som ikke hadde fastlege her i byen som kunne henvise han, da tok det tid da :roll: To måneder senere var jeg til legen for henvisning til spesialist for et annet problem, og da forlangte jeg at han sendte henvisning til fertilitetsklinikken også.

Håper du får noe ut av timen :klem:

Takk for at du delte :klemmer:

Jeg håper også at jeg får noe ut av timen :jepp: Forloveden er også veldig spent, så vi ser frem mot en løsning til slutt ihvertfall :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg tilbake fra legen. Hun var veldig hjelpsom og sa at jeg var kommet til rett person :) Hun er nettopp kommet tilbake fra svangerskapspermisjon så dette skulle vi finne ut av sa hun.

Ut i fra disse veldig uregelmessige og lange syklusene mine har jeg nok ikke eggløsning, så jeg skal bli henvist til en gynekolog slik at jeg forhåpentligvis kommer til der om ikke mange ukene slik at det kan tas ultralyd av eggstokkene. Etter en undersøkelse hos gynekolog kan jeg evt måtte begynne på noen medisiner for å tvinge frem eggløsning for så å ha en ny ultralyd av eggstokkene for å se om det skjer noen endring.

Fikk også anbefalt at forloveden burde gå til fastlegen sin så raskt som mulig for en sædanalyse, da gynekologen kommer til å anbefale dette når jeg kommer ditforloved. Og da hadde det jo vært veldig greit å kunne gi han resultatet på forlovedens prøver med en gang hvis det hadde vært mulig. Så da er det bare å vente på at han kommer hjem om forhåpentligvis ikke så lenge slik at vi kan komme noen vei :jepp:

Kjøpte en boks med GraVitamin på apoteket også, så da starter jeg på det igjen etter anbefaling av legen.

Er usikker på hvordan ting skal gjøres etterhvert da vi skal flytte i løpet av 3-4 måneder, men kommer jeg i gang med behandling og slikt her er det ve lgjerne lettere å fortsette på det når vi flytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk bra hos legen!! Må føles godt å ha "startet", håper dere finner ut av det raskt!:) Skal se at 2011 bringer med seg både bryllup og baby for dere! :jepp:

:klemmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut til at legen hadde litt peiling iallfall! Lurt å ta de tester man kan ta på forhånd. Det gjør jo at ting går en del raskere :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt med forståelsesfull lege :Nikke: Håper du får time hos gynekologen kjapt og at dere finner ut av de teite syklusene... Kan jo hende du også har pcos? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk fint hos legen, håper ting ordner seg for dere snart :klemmer: Det må uansett være godt å komme inn i "systemet" :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra det gikk bra hos legen!! Må føles godt å ha "startet", håper dere finner ut av det raskt!:) Skal se at 2011 bringer med seg både bryllup og baby for dere! :jepp:

Det føles kjempe godt å være i gang :jepp:

Så langt ser 2011 ut til å bli et fantastisk år, så vi får håpe at det fortsetter :hjerte:

Det høres ut til at legen hadde litt peiling iallfall! Lurt å ta de tester man kan ta på forhånd. Det gjør jo at ting går en del raskere :jepp:

Er veldig glad for at hun ville at vi skulle sjekke dette først som sist :jepp: Forloveden var veldig spent på hva hun hadde sagt, og var svært positiv etter at jeg snakket med han. Så jeg håper at det skjer noe om ikke så altfor lenge :jepp:

Det der hørtes ut som en bra legetime :Nikke:

Godt å være i gang :)

Er veldig fornøyd med timen. Nesten slik at jeg gleder meg til neste legetime :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt med forståelsesfull lege :Nikke: Håper du får time hos gynekologen kjapt og at dere finner ut av de teite syklusene... Kan jo hende du også har pcos? :vetikke:

Legen sa at han ikke hadde så altfor lang ventetid, så om ett par ukers tid burde jeg ha kommet til. Så lenge det finnes en løsning og noe som kan hjelpe for det blir jeg strålende fornøyd. Svigerinnen min har pcos, så jeg har jo lurt på om jeg har hatt det også. Det får jeg forhåpentligvis svar på om ikke så lenge :jepp:

Så bra at det gikk fint hos legen, håper ting ordner seg for dere snart :klemmer: Det må uansett være godt å komme inn i "systemet" :jepp:

Det er veldig godt å endelig ha startet på det som sikkert kommer til å bli en lang og kronglete vei. Men med forloveden med min side er jeg sikker på at vi klarer dette :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var prøvingsattesten kommet, så nå kan vi gifte oss :hjerte: Må sende den til ambassaden i løpet av helgen slik at de får den i god tid, og så er det bare å glede seg :rodmer:

Jeg har også fått innkallelse til konsultasjon hos gynekolog. Det gikk kjempe kjapt jo! Så den 28. mars håper jeg at jeg blir noe klokere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så gøy at det gikk så fort da. Håper dere får svar på hva det er for noe, for det å gå rundt og ikke vite noe som helst er ikke noe gøy. :sjenert:

:hoppendeglad: for prøvingsattest. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, altfor lenge siden jeg har vært innom nå! :klemmer:

Høres ut som du fikk noe ut av legetimen hvertfall! :jepp: Jeg har forresten lest at vi som har pcos ofte også kan ha tull med også stoffskiftet, og det stemmer hvertfall med meg. Disse tullehormonene altså, hvis de er i ubalanse kan de gjøre at mye ikke funker som det skal. Blir spennende å høre hvordan det går hos gynekologen!

:hoppe: litt for prøvingsattesten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

En stund siden sist jeg har skrevet, men følger med :popcorn:

Suuuuperfine kjolen! Gosj, den var så fin at jeg nesten fikk lyst til å gifte meg med deg :skratte:

Jeg blir jo gravid bare jeg tenker tanken på :sengekos::kjefte: virker det som, men jeg kan MYE om barnløse, har et vennepar som sliter og en mor som har jobbet på IVF (Volvat) i 15 år.

Mine tips som du kan gjøre allerede nå før du får sjekket deg ut er å:

- Kutt ut rød fisk (tunfisk (kan spise den hermetiske), laks, ørret)

- Vekt (magefett) er veldig viktig, ikke for tynn og ikke for stor

- Prøv å kutte ned på sukker

Alkohol kan man derimot nyte, det skal MYE til, i motsetning til det mange tror, før egg og sæd blir påvirket av alkohol og fungerer dårligere. Så det er ingenting i veien for å kose seg med vin/øl mens man prøver :sengekos:

Lurt å gå på vitaminer/folat allerede nå, folat har mest å si før man blir gravid og under de første ukene!

Håper GU finner ut om eggløsningen din, og at hormonene du får ikke gir deg så ille bivirkninger :jepp:

Ikke lenge igjen til du er konepone :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...