Småkjekset Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #1681 Del Skrevet 9. mars 2011 Å så koselig med masse planer fremover da! Vestlandet er best! Det er veldig sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 9. mars 2011 #1682 Del Skrevet 9. mars 2011 Er du nord eller sør på vestlandet? (Morro om jeg endelig kjenner noen innpå her som er litt nærmere enn Oslo liksom ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #1683 Del Skrevet 9. mars 2011 Er du nord eller sør på vestlandet? (Morro om jeg endelig kjenner noen innpå her som er litt nærmere enn Oslo liksom ) Nærmere nord enn sør 1 time sør for sognefjorden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #1684 Del Skrevet 10. mars 2011 Sitter å prøver å finne ut hva jeg skal føre på ønskelisten vår. Det er vist på tide at den blir ferdig, for er mange som har etterlyst den allerede. Forloveden har ikke noe å komme med, for han mener at dette her er noe jeg får ta meg av Hva i alle dager kan jeg føre på den? Tenker at vi skal bruke Rosendahl Grand Cru sitt servise til hverdags og fest, og så samle på Ramona Hardanger bestikk, ellers er vi blanke Vi drikker ikke kaffe selv, så er det å kjøpe kaffesett og slikt nødvendig? Det blir ikke brukt av oss, men hvis vi skal ha besøk burde vi vel kunne tilby gjestene våre det? Hva hadde dere på ønskelisten til bryllupet? Evt hva har dere kommet på i etterkant at det hadde vært smart å ønsket seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 10. mars 2011 #1685 Del Skrevet 10. mars 2011 Ikke lett med ønskeliste nei.... Vi ønsket oss det Grand cru serviset Ønsket oss også glass fra den glasserien vi samler på, skalldyrbestikk, fat og bolleserie fra kosta boda.... deler av wik og walsøe... og penger...husker ikke mer jeg Men fikk jo masse som ikke sto på listen også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 10. mars 2011 #1686 Del Skrevet 10. mars 2011 Nærmere nord enn sør 1 time sør for sognefjorden Jeg er vel mer i nord tenker jeg Gavelistetips : -gode kniver som f.eks Viktorinox -panner og kjeler -serveringsfat og serveringsskåler -kakefat og kakespader -dessertskåler -ildfaste former -øser, fiskespade, salatbestikk....osv -vaser -en glass-serie med rødvins og hvitvinsglass, evt cognac, aquavitt og longdrinkglass -kaffepresse/tepresse -skjærefjøler -lysestaker, gjerne sånne høye i sett med 3 f.eks -skåler i forskjellige str. feks rosendahl om dere skal ha den serien -karafler til vin/vann Har vert gaveutpakker i bryllup et par ganger, så fått mye gode tips der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 11. mars 2011 #1687 Del Skrevet 11. mars 2011 Vi ønsket oss i hovedsak servise, sølv og reisegavekort (i en bestemt kjede selvsagt). Hva med kjøkkenmaskin dersom dere ikke har det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 11. mars 2011 #1688 Del Skrevet 11. mars 2011 Det er mange kjeder det går an å ha ønskeliste hos, ikke bare de "vanlige" som Tilbords og Christiania Glassmagasin Vi hadde liste på Tilbords og Jernia. Jeg synes det var greit å ha ganske detaljerte lister, for da slapp vi å få altfor mye "utenom", som dermed måtte byttes. I tillegg er det lurt å ha noe i alle prisklasser. Noen har bare ting fra 500 og oppover, og det blir fort litt teit. Det er jo ingen som liker å gi bort f.eks. én middagstallerken, selv om brudeparet vet hvor mye den faktisk koster.. Ellers synes jeg du skal ta med deg forloveden i butikken og kikke. Kanskje dere finner noe dere ikke hadde sett for dere at dere trengte/ønsket dere? Da slipper dere dessuten å sette opp ting som ikke finnes i butikkens sortiment. Vi gjorde den "feilen" at vi satte opp Tilbordslista vår i Trondheim, og endte med å ønske oss glass som ikke fantes i de butikkene hvor hoveddelen av gjestene kjøpte gave. Ergo fikk vi ingen vinglass.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #1689 Del Skrevet 11. mars 2011 Jeg er vel mer i nord tenker jeg Gavelistetips : -gode kniver som f.eks Viktorinox -panner og kjeler -serveringsfat og serveringsskåler -kakefat og kakespader -dessertskåler -ildfaste former -øser, fiskespade, salatbestikk....osv -vaser -en glass-serie med rødvins og hvitvinsglass, evt cognac, aquavitt og longdrinkglass -kaffepresse/tepresse -skjærefjøler -lysestaker, gjerne sånne høye i sett med 3 f.eks -skåler i forskjellige str. feks rosendahl om dere skal ha den serien -karafler til vin/vann Har vert gaveutpakker i bryllup et par ganger, så fått mye gode tips der Tusen takk for tipsene Disse skal jeg se nærmere på Vi ønsket oss i hovedsak servise, sølv og reisegavekort (i en bestemt kjede selvsagt). Hva med kjøkkenmaskin dersom dere ikke har det? Kjøkkenmaskin fikk jeg til jul Min herlige KitchenAid Det er mange kjeder det går an å ha ønskeliste hos, ikke bare de "vanlige" som Tilbords og Christiania Glassmagasin Vi hadde liste på Tilbords og Jernia. Jeg synes det var greit å ha ganske detaljerte lister, for da slapp vi å få altfor mye "utenom", som dermed måtte byttes. I tillegg er det lurt å ha noe i alle prisklasser. Noen har bare ting fra 500 og oppover, og det blir fort litt teit. Det er jo ingen som liker å gi bort f.eks. én middagstallerken, selv om brudeparet vet hvor mye den faktisk koster.. Ellers synes jeg du skal ta med deg forloveden i butikken og kikke. Kanskje dere finner noe dere ikke hadde sett for dere at dere trengte/ønsket dere? Da slipper dere dessuten å sette opp ting som ikke finnes i butikkens sortiment. Vi gjorde den "feilen" at vi satte opp Tilbordslista vår i Trondheim, og endte med å ønske oss glass som ikke fantes i de butikkene hvor hoveddelen av gjestene kjøpte gave. Ergo fikk vi ingen vinglass.. Foreløpig har jeg satt opp en "prøveliste" hor Kitch'n da de har alt av servise og glass vi ønsker oss, men jeg må ha en annen butikk også siden bestikket ikke selges der. Jernia har jo også serviset, og noe av det er jo billigere der også så kanskej jeg skal få i gang en liste der også Men hvordan får man en liste hos Jernia? Må en dra innom butikkene og ordne det der? Og hvilke butikker er det som selger Hardanger bestikk? Forloveden drar avgårde på jobb noen dager nå, men jeg tror han er hjemme noen dager neste uke eller uken etterpå, så kanskje jeg skal få han med meg og se på ltt ting da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 11. mars 2011 #1690 Del Skrevet 11. mars 2011 Jernialista tror jeg vi måtte opprette selv på nettet, men det var fordi de som jobba i butikken var gamle damer som ikke turte å ta i en datamaskin.. Så begge deler skal gå an Hardangerbestikk har de på Tilbords og Christiania Glassmagasin ihvertfall, pluss at de har noe på Obs og sånt. På CG har de ofte mye dårligere utvalg, og mer av "samleesker" med 6 av hvert osv, mens Tilbords gjerne har mer i "løsvekt" om jeg kan kalle det det.. Vi har også Ramona forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 11. mars 2011 #1691 Del Skrevet 11. mars 2011 Så gøy med ønskeliste!! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 12. mars 2011 #1692 Del Skrevet 12. mars 2011 innom med en helgeklem ohh å planlegge bryllup er så kos, savner det i grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 13. mars 2011 #1693 Del Skrevet 13. mars 2011 Sitter og spiser gode browniesmuffins her nå - helt genialt å ha dem i muffinsformer, altså Da mannen og jeg giftet oss, gikk vi bl.a. på Tilbords og tittet litt sammen, for vi ante ikke hva vi ønsket oss (bortsett fra ting til penserviset jeg hadde begynt å samle på før vi ble sammen). Vi ønsket oss Grand Cru dessertskåler, glassboller og drikkeglass, samt vannkaraffel. Videre ønsket vi oss: -vinglass -ølglass -Ramona bestikk (hadde begynt å samle på dette fra før) -urtepotter (hehe, det var mitt ønske, da) -penger så husker jeg jammen ikke mer... men man får jo alltids ting som ikke er på ønskelista, da. Bl.a. fikk vi noen kjempefine kunstfat - det ene står til pynt, mens det andre bruker jeg som fruktfat. Lykke til med ønskelista Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 13. mars 2011 #1694 Del Skrevet 13. mars 2011 Nå kom jeg på noe som skjedde da vi var på Tilbords for å sette opp liste: Han godeste hadde ikke så veldig mange meninger etter at vi var blitt enige om servise. Han gikk rundt og fant én ting han bare måtte ha, og det var en 2-pakning med dryppstoppere til å sette utenpå flaskehalsen på vinflasker, til den nette sum av 59 kroner. Dama i butikken synes det var ganske morsomt, og lovte at hun skulle sørge for at noen kjøpte dem.. Håper du har en finfin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #1695 Del Skrevet 13. mars 2011 Jernialista tror jeg vi måtte opprette selv på nettet, men det var fordi de som jobba i butikken var gamle damer som ikke turte å ta i en datamaskin.. Så begge deler skal gå an Hardangerbestikk har de på Tilbords og Christiania Glassmagasin ihvertfall, pluss at de har noe på Obs og sånt. På CG har de ofte mye dårligere utvalg, og mer av "samleesker" med 6 av hvert osv, mens Tilbords gjerne har mer i "løsvekt" om jeg kan kalle det det.. Vi har også Ramona forresten har vært innom nettsiden til Jernia, og der var muligheten for å opprette ønskeliste over nett nede for øyeblikket, så jeg får vente og se om jeg finner noe mer før jeg stikker innom en butikk og ordner det der Jeg får sjekke ut litt mer hva de har av utvalg på CG og Tilbords, slik at vi kan få mest mulig av ønskene våre inn på færrest mulig lister, slik at gjestene ikke må løpe over alt for å få tak i noe Så gøy med ønskeliste!! God helg! Kjempe gøy God helg innom med en helgeklem ohh å planlegge bryllup er så kos, savner det i grunn Det er kjempe artig Har sendt mail og etterlyst info om hvor kjolen min er og hvordan det går med å få den sydd nå, så da er det greit å fokusere på ønskeliste og andre ting frem til jeg får svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #1696 Del Skrevet 13. mars 2011 Sitter og spiser gode browniesmuffins her nå - helt genialt å ha dem i muffinsformer, altså Da mannen og jeg giftet oss, gikk vi bl.a. på Tilbords og tittet litt sammen, for vi ante ikke hva vi ønsket oss (bortsett fra ting til penserviset jeg hadde begynt å samle på før vi ble sammen). Vi ønsket oss Grand Cru dessertskåler, glassboller og drikkeglass, samt vannkaraffel. Videre ønsket vi oss: -vinglass -ølglass -Ramona bestikk (hadde begynt å samle på dette fra før) -urtepotter (hehe, det var mitt ønske, da) -penger så husker jeg jammen ikke mer... men man får jo alltids ting som ikke er på ønskelista, da. Bl.a. fikk vi noen kjempefine kunstfat - det ene står til pynt, mens det andre bruker jeg som fruktfat. Lykke til med ønskelista Det er kjempe smart å lage dem i muffinsformer Må nok kjøpe meg noen flotte muffinsformer slik at jeg kan ha de i bryllupet også Vi skal ønske oss Grand Cru servise og skåler derfra, så da blir det nok til at vi ønsker oss vin- og ølglass derfra også, slik at vi har noe som matcher Og så får vi heller se senere om vi finner noen vi vil starte å samle på etter hvert. Siden jeg ikke drikker noe vin så hhar jeg ikke behov for de mest eksklusive glassene da jeg klarer meg med vannlagg til det drinkene mine Jeg har sett ett fat som jeg synes var kjempeflott, men husker selvfølgelig ikke hvor. Så jeg får holde øynene åpne og håpe jeg kommer over det sli kat det også kan komme på listen Nå kom jeg på noe som skjedde da vi var på Tilbords for å sette opp liste: Han godeste hadde ikke så veldig mange meninger etter at vi var blitt enige om servise. Han gikk rundt og fant én ting han bare måtte ha, og det var en 2-pakning med dryppstoppere til å sette utenpå flaskehalsen på vinflasker, til den nette sum av 59 kroner. Dama i butikken synes det var ganske morsomt, og lovte at hun skulle sørge for at noen kjøpte dem.. Håper du har en finfin søndag! Så godt at han godeste også fant seg noe han ville ha da Niesen min på 8 spurte så fint i vinterferien da jeg satt og skrev ned ting jeg kunne tenkt meg om ikke forloveden også skulle få noe han ville, så han blir nok nødt til å være med meg en runde i butikkene etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #1697 Del Skrevet 13. mars 2011 Da var det snart avgårde på min siste vakt denne jobbehelgen - skal bli veldig godt å bli ferdig! Forloveden dro på jobb i går, og er hjemme i slutten av uken før han mest sannsynlig drar avgårde igjen over helgen. Så da passet det veldgi godt at jeg måtte jobbe denne helgen, slik at jeg ikke er alene hele helgen. For noen dager siden sendte vi avgårde alle inbydelsene og prøvingspapirene, så nå er det bare å sitte å vente på svar Er også innom Ebay litt for å se om jeg finner noe jeg kan bruke til buketten min hvis jeg velger å ha det Så på FB at Pupsilure hadde også laget sin egen bukett og den var rett og slett helt fantastisk nydelig Så da frister det å prøve å lage den selv SÅ jeg får se om det finnes noe pynt man kan ha oppi blomstrene, tror jeg har sett flere som har hatt det og det var flott Ser også om jeg klarer å finne meg en kjole nummer to som jeg kan gå med om kvelden, slik at jeg kan være litt finpyntet da også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 13. mars 2011 #1698 Del Skrevet 13. mars 2011 Ha en fin siste helgevakt for denne gang Deilig at innbydelsene er sendt ut, da er det bare å vente Har dere bedt mange eller? Morsomt å lage buketten selv da, blir nok kjempefin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #1699 Del Skrevet 13. mars 2011 Kommer alle vi har bedt blir vi rundt 100 til middag! En god del flere enn vi først hadde tenkt, men sånn er det når man vi ha både familie og venner tilstede Så vi får bare vente og se hvor mange vi blir til slutt når vi får tilbakemeldinger fra alle. Jeg tror nok at jeg trenger å øve meg litt på å lage en bukett slik at den blir perfekt, eller nesten ihvertfall, til når jeg skal lage den i juni. Heldigvis skal min gode venninne og forlover også være med, i tillegg til at både mamma, svigermor og svigerinne har grønne fingre, så det blir nok bra til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 13. mars 2011 #1700 Del Skrevet 13. mars 2011 Ja da blir dere en god gjeng Koselig å ha muligheten til å be både familie og venner da. Det er jo en stor dag som man vil huske resten av livet og det er absolutt verdt hver krone å få denne dagen slik dere ønsker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå