Småkjekset Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #481 Del Skrevet 6. juli 2010 Kondolerer Småkjekset! Syns det var en fin tanke å oppkalle en (evt) datter etter oldemoren din! Det er veldig fint med sånne navn som går igjen i familien... har lurt litt på å gjøre det samme jeg óg... Håper det går bra med deg! Det går bedre med meg nå som jeg er hjemme hos familien. Så i morgen blir de å ordne roser vi oldebarn og tippoldebarn skal ligge på graven, så gruer meg til det. Ting blir liksom så mye mer virkelig når en skal gjøre slike ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #482 Del Skrevet 6. juli 2010 Det var trist å høre om oldemoren din Småkjekset! Håper det løser seg på enn god måte for deg med operasjon (hvis det blir det?). Er nok greit å ikke ha alt for mange ekstra ting hengende over seg når man skal være gravid! Man får vel nok av bekymringer rundt det, så jo flere man kan eliminere raskt - jo bedre! Takk for støttende ord Jeg håper også at hvis det blir operasjon at ting blir lettere, og at jeg slipper så mye ekstra hengende over meg. Så jeg får komme frem til spørsmål jeg kan stille kirurgen før en evt spørsmål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 8. juli 2010 #483 Del Skrevet 8. juli 2010 Hei småkjekset! Kondolerer så mye, det var trist å høre om oldemoren din... Enda ikke fått tantebesøk ELLER testa positivt? hmm..... merkelig. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 8. juli 2010 #484 Del Skrevet 8. juli 2010 Hvordan påvirker høyt stoffskifte et svangerskap egentlig? Og hvordan påvirker det deg i hverdagen? Jeg har aldri hørt noe særlig om høyt stoffskifte, bare lavt så hvis du har lyst å forklare så er jeg veldig intressert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 9. juli 2010 #485 Del Skrevet 9. juli 2010 Så trist med oldemoren din Håper dere får mye fin tid sammen som famile nå til begravelsen, og at du sitter igjen med gode tanker og gode minner når dagen er over Rart det der egentlig, at man først gravlegger en person og alle er triste og lei seg og gråter. Og så når man kommer til middagen og kaffien, så klarer folk alikevel å prate lett og til slutt ler man og koser seg sammen og minnes den som er gått bort. Sender deg en goood og håper du også snart får en veeeldig god grunn til hvorfor tanta har glimtet med sitt fravær... . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #486 Del Skrevet 9. juli 2010 Hei småkjekset! Kondolerer så mye, det var trist å høre om oldemoren din... Enda ikke fått tantebesøk ELLER testa positivt? hmm..... merkelig. :klø: Ser mye lysere på hverdagen nå etter flere dager hjemme med familien Men savner oldemoren min kjempe mye så blir rart å ikke skulle besøke henne hver gang jeg er hjemme Da er det ihvertfall godt å ha en grav å gå til Jeg har blødd litt de siste dagene, men det er ikke slik som den vanlige blødningen har vært. Men etter så mange år på pillen som jeg har hatt tar det vel litt tid før den blir "normal" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #487 Del Skrevet 9. juli 2010 Hvordan påvirker høyt stoffskifte et svangerskap egentlig? Og hvordan påvirker det deg i hverdagen? Jeg har aldri hørt noe særlig om høyt stoffskifte, bare lavt så hvis du har lyst å forklare så er jeg veldig intressert Det som har plaget meg mest med det høye stofskiftet mitt er at jeg har hatt svært høy puls og blodtrykk til tider, samt at jeg har vært utrolig urolig og veldig varm hele tiden, og jeg har hatt store problemer med å sove noe som helst sammenhengende over lenger tid. Og å ha disse plagene i tillegg til en graviditet er ikke helt å anbefale, da det er nok av plager som kan følge md utenom. En annen ting som kan påvirke svangerskapet et at den medisinen ejg bruker trenger gjennom morkaken og påvirker fosteret, noe som kan gi fødselsskader og andre misdannelser. Og det vil vi ikke ha Derfor pleier en å enten bytte ut medisinen til en som er mye bedre for fosteret, ellers får en kutte medisinen helt ut og heller prøve å klare seg uten. De siste blodprøvene mine har vist at jeg har fått lavt stoffskifte nå, så da har jeg fått en stor blanding av symptomene på dette også. Gleder meg til en gang å ikke ha så mange symptomer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #488 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Så trist med oldemoren din Håper dere får mye fin tid sammen som famile nå til begravelsen, og at du sitter igjen med gode tanker og gode minner når dagen er over Rart det der egentlig, at man først gravlegger en person og alle er triste og lei seg og gråter. Og så når man kommer til middagen og kaffien, så klarer folk alikevel å prate lett og til slutt ler man og koser seg sammen og minnes den som er gått bort. Sender deg en goood og håper du også snart får en veeeldig god grunn til hvorfor tanta har glimtet med sitt fravær... Det har vært utrolig flott å få tilbrakt så mye tid sammen med familien min som jeg har fått gjort nå. Vi har fått snakket ut mye og lettet på hjertene våre, og det har vært utrolig godt Begravelsen i går var helt forferdelig Knakk helt sammen da jeg stod utenfor kirken og skulle gå inn, så da tok den ene niesen hånden min og skulle passe på meg. Søte lille vennen til tante :rødme: Gjennom hele seremonien satt jeg og ene søsteren min og tørket snørr og tårer om en annen, så vi var sikkert et vakkert kor Broren min skulle være med å bære kisten, og mens vi gikk bak kisten ut ristet hele kroppen min mellom hvert av mine høylydte hulk. Ute på kirkegården tviholdt jeg på tre flotte roser som jeg skulle ligge på kisten som en siste avskjed, og husker ikke så mye annet som skjedde der, tiden gikk vel til klemmin og tørking av tårer og snørr med familie rundt meg. Og midt mellom mange ukjente ansikter så jeg et kjent og kjært ansikt, ene bestevenninnen min hadde kommet for å støtte meg. Det var så utrolig godt å se henne der, ord kan ikke beskrive hvor mye det lettet ting for meg. Jeg er så glad jeg har så gode venner som stiller opp når jeg ikke er klar over hvor mye jeg trenger dem Gleder meg til å dra hjem til kjæresten min nå, og ikke minst til å få holde rundt ham og få så mye trøst som jeg ønsker :rødme: Endret 9. juli 2010 av Småkjekset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #489 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) *Dobbeltpost* Endret 9. juli 2010 av Småkjekset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #490 Del Skrevet 9. juli 2010 Har blødd litt de siste dagene, men er ikke likt som det var når jeg gikk på pillen, så kan ikek si med 100% sikkerhet at det er tanta som er kommet. Men jeg går uti fra det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 9. juli 2010 #491 Del Skrevet 9. juli 2010 Hei Småkjekset! Så trist å høre om oldemoren din.. Det er alltid trist selv om er veldig gamle. Jeg har bare en bestemor igjen så jeg er helt imponert over at du hadde en oldemor enda. God å ha trøstende nieser når tante blir veldig lei seg.. Ang blødningene. Jeg hadde en helmerkelig første "skikkelige" mens. Dvs ikke den første blødningen etter pillestopp, men den neste. Jeg spottet og spottet sånn litt brunt i fagesvis og blødde egentlig bare litt rødt. Så jeg ble jo så usikker på når den startet. Det var nok derfor vi bommet litt på eggløsning og etterhvert termin. Om det er en trøst fikk jeg en super eggløsning etter dette og da satt Lille i boksen Håper det går bra med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 10. juli 2010 #492 Del Skrevet 10. juli 2010 Såpass ja... Ja det er jo kjeldelige plager kan jeg skjønne! Men hvis de da opererer deg og du får lavt stoffskifte, hvordan blir det da? De hadde mistanke om lavt stoffskifte på meg i begynnelsen av andre trimester pga jeg var svimmel.. Vil du gå rundt å være svimmel hele tiden da? For det er virkelig IKKE å anbefale :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aries86 Skrevet 10. juli 2010 #493 Del Skrevet 10. juli 2010 Har blødd litt de siste dagene, men er ikke likt som det var når jeg gikk på pillen, så kan ikek si med 100% sikkerhet at det er tanta som er kommet. Men jeg går uti fra det Jeg hadde jo merkelige blødninger før jeg fant ut at jeg var gravid... trodde også at det var tanta som var kommet.. Nå gikk det jo ikke så bra i mitt tilfelle ,men det hadde nok ingenting med de blødningene å gjøre ihvertfall! Uansett, håper du får en fin helg Småkjekset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 10. juli 2010 #494 Del Skrevet 10. juli 2010 Har blødd litt de siste dagene, men er ikke likt som det var når jeg gikk på pillen, så kan ikek si med 100% sikkerhet at det er tanta som er kommet. Men jeg går uti fra det Æsj, da.... Håper det ordner seg med stoffskiftemedisiner og greier nå, da, så dere kan kjøre igang igjen ved neste PP!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #495 Del Skrevet 11. juli 2010 Hei Småkjekset! Så trist å høre om oldemoren din.. Det er alltid trist selv om er veldig gamle. Jeg har bare en bestemor igjen så jeg er helt imponert over at du hadde en oldemor enda. God å ha trøstende nieser når tante blir veldig lei seg.. Ang blødningene. Jeg hadde en helmerkelig første "skikkelige" mens. Dvs ikke den første blødningen etter pillestopp, men den neste. Jeg spottet og spottet sånn litt brunt i fagesvis og blødde egentlig bare litt rødt. Så jeg ble jo så usikker på når den startet. Det var nok derfor vi bommet litt på eggløsning og etterhvert termin. Om det er en trøst fikk jeg en super eggløsning etter dette og da satt Lille i boksen Håper det går bra med deg! Av alle venninnene mine er jeg den eneste med alle besteforeldre igjen, og som i det hele tatt har vært så heldig å få treffe oldemoren. Så jeg er super glad for at jeg har fått kjent henne så lenge som jeg har gjort, for hun var en fantastisk dame Disse småblødningene/spottingen startet hos meg på tirsdagen. Det er ikke noe om morgenen, midt på dagen er det litt rødt, og ut over kvelden blir det brunt, for så å ikke være noe før neste dag igjen.. Utrolig rart dette her :klø: Passet egentlig veldig greit at det skulle være slik nå da, for da ble det litt med kjæresten etter altfor lang tid uten Nå har vi nettopp kommet hjem fra kino hvor vi har sett Eclipse for andre gang Så blir en koselig tvkveld senere, hvis vi orker å følge med på vm finalen Håper du får en flott kveld Siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #496 Del Skrevet 11. juli 2010 Såpass ja... Ja det er jo kjeldelige plager kan jeg skjønne! Men hvis de da opererer deg og du får lavt stoffskifte, hvordan blir det da? De hadde mistanke om lavt stoffskifte på meg i begynnelsen av andre trimester pga jeg var svimmel.. Vil du gå rundt å være svimmel hele tiden da? For det er virkelig IKKE å anbefale :dåne: Hvis det blir til at jeg opereres blir jeg nødt til å ta en liten pille hver dag resten av livet slik at jeg får i meg disse hormonene som kroppen trenger for å kunne fungere skikkelig men som den ikke klarer å lage på egenhånd. Man kan sammenligne det med en del som ikke fungerer ordentlig på kroppens termometer Nå følels det som om kroppen går på høygir, mens andre dager er jeg bare helt utslitt. Så disse hormonene er med på å stabilisere kroppen min slik at jeg kan føle meg som "normal" Og som legen sa, det er det samme om disse hormonene blir laget i skjoldbruskkjertelen eller om kroppen får det tilført gjennom magesekken, for de fungerer like godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #497 Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg hadde jo merkelige blødninger før jeg fant ut at jeg var gravid... trodde også at det var tanta som var kommet.. Nå gikk det jo ikke så bra i mitt tilfelle ,men det hadde nok ingenting med de blødningene å gjøre ihvertfall! Uansett, håper du får en fin helg Småkjekset! Spennende greier er det uansett, for skulle det vise seg senere at det evt hadde vært noe på gang nå hadde det vært kjempe flott. Hvis ikke dette er tilfellet er det jo spennende å se om jeg kommer inn i en vanlig syklus eller ikke slik at jeg får bedre oversikt før jeg blir gravid Så det blir bra uansett tenker jeg Håper du får en flott søndag selv Aries Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #498 Del Skrevet 11. juli 2010 Æsj, da.... Håper det ordner seg med stoffskiftemedisiner og greier nå, da, så dere kan kjøre igang igjen ved neste PP!!! Her kjøres det på til vi får det til Gir ikke opp bare fordi tanta kommer Så ser frem til de neste ukene fremover, for da er det større sannsynlighet for at det blir oftere enn det har blitt tidligere, for da skal sambo forhåpentligvis ikke dra avgårde på noen jobber igjen før i slutten av august Så da blir det tid til mye kos :rødme: Håper du får en flott søndag videre Sequax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #499 Del Skrevet 11. juli 2010 Sitter å ser så smått på vm finalen nå.. Kan ikke si at jeg er så veldig fotballinteressert, men er greit å holde seg litt oppdatert Burde vel også laget meg til en liste over ting jeg burde pakke ned til Lisboaturen min neste helg Gleder meg kjempe mye Værvarslet for søndag og mandag melder 35 og 37 grader Så da får jeg komme meg innom H&M en dag å kjøpe mer passende klær til slike temperaturer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 11. juli 2010 #500 Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg drømmer om Lisboa, og Portugal generelt. Har vært på Madeira to ganger, men nå har jeg lyst til å oppleve fastlandet. Pakk luftige klær i alle fall, vi hadde samme temperaturene i New York, og det er VARMT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå