Gå til innhold

Da var det vår tur!

Småkjekset

Anbefalte innlegg

Så skummelt med ringen! Godt du fikk det igjen! Skikkelig flaks at noen hadde levert de inn da!

Vi kjøpte joha ulldress i str 56 til lillegutt - tenkte å bruke den til kjøredress og at den sikkert ikke var SÅ stor. Men herregud for et syn når vi tok den på når vi skulle hjem fra sykehuset - han druknet så til de grader :ler:

Så greit å tenke på at de skal ha litt å vokse i, men ikke ta av for mye heller :ler:

Forresten er pysjer med glidlås veldig kjekt. Vi har en i bomull fra Joha med veldig god passforn, mens to stk med knapper fra Name It har hel rar passforn i bena.

Og kjekt med store flanellkluter/gasklutet og helseteppe som du kan pakke bebis godt inn i og få "låst" armene, så ikke småen veier seg ut av søvn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ellers er det garantert noen andre som også synes at jenta di må ha en sånn. Alle venninnene mine med baby har fått sånne dresser, opptil flere stykker! :Nikke:

Regner med det kan dukke opp en slik dress blant venninnegjengen. Blir ihvertfall herlig å skulle kle henne opp med alle klærne vi har så langt, og så blir det nok kjekt å kle henne opp med klær hun har fått av andre for å glede dem :)

Så skummelt med ringen! Godt du fikk det igjen! Skikkelig flaks at noen hadde levert de inn da!

Vi kjøpte joha ulldress i str 56 til lillegutt - tenkte å bruke den til kjøredress og at den sikkert ikke var SÅ stor. Men herregud for et syn når vi tok den på når vi skulle hjem fra sykehuset - han druknet så til de grader :ler:

Så greit å tenke på at de skal ha litt å vokse i, men ikke ta av for mye heller :ler:

Forresten er pysjer med glidlås veldig kjekt. Vi har en i bomull fra Joha med veldig god passforn, mens to stk med knapper fra Name It har hel rar passforn i bena.

Og kjekt med store flanellkluter/gasklutet og helseteppe som du kan pakke bebis godt inn i og få "låst" armene, så ikke småen veier seg ut av søvn ;)

Er veldig glad jeg fikk igjen ringene og smykket mitt :jepp: Verdien på alt er ikke langt unna 10 000 så hadde måtte sett meg langt om etter nytt hvis det ikke hadde vært noen som hadde levert dem inn.

Hehe såpas :ler: Skal velge størrelser med måte ;) Ikke greit å sitte med en veldig varm dress som passer midt på sommeren hvis det skulle vise seg å bli en flott sommer :sol:

Tror vi har en eller to pysjamaser med glidelås så vi får se hvilken variant vi trives best med :jepp:

Har en del flanellkluter så langt og flere hjemmestrikkede tepper, men tenker at vi sikkert kan spandere på oss litt flere kluter og et eller to helseteppe også :jepp: Godt å ha litt å kunne svøpe henne godt inn i :)

Nå er mannen ute med en kompis og tar noen øl så da koser jeg meg hjemme alene så lenge. Blir nok ikke veldig sent på han siden jeg skal kjøre så får nyte tiden alene så godt som jeg kan :)

Skal kose meg med ostesmørbrød, bamsemums, pepsi og noen episoder av Jordmødrene - perfekt fredagskveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Småkjekset! :goodbye:

Tenk, nå er det ikke lenge igjen til snuppemor kommer :)

Gled deg masse de siste ukene, det er bare helt fantastisk :) Missunner deg faktisk her jeg sitter :) Åh, gleder meg allerede til neste gang (men det blir en stund til)

Ha en super helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Småkjekset! :goodbye:

Tenk, nå er det ikke lenge igjen til snuppemor kommer :)

Gled deg masse de siste ukene, det er bare helt fantastisk :) Missunner deg faktisk her jeg sitter :) Åh, gleder meg allerede til neste gang (men det blir en stund til)

Ha en super helg :klemmer:

Heisann :vinke:

Gleder oss utrolig mye til vi har henne hos oss :rodmer: Ikke mange ukene igjen nå, og kommer hun tidligere er hun her snart! :daane:

Får besøk av broderen og fetteren min senere så her blir det pizza og filmkveld :)

Ha en god helg du også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 35 uker! :strix:

I dag har vært en svært rolig dag. Har fått montert noen stoler vi kjøpte på ikea i går så nå har vi endelig skikkelige stoler til spisebordet. Skan innvie de ved at broren og fetteren min kommer på pizza- og filmkveld om noen timer :) Blir kjekt tenker jeg :jepp:

Ellers har jeg lurt på om frøkna har fått et nytt søvnmønster? :vetikke: Føler at jeg nesten ikke har kjent henne i dag, og begynner jo å bli litt bekymret for det. Har dyttet i henne, drukket mye søtt og spist enda mer søtt og etter en stund kjenner jeg at hun snur på seg heldigvis. Er mye mindre aktivitet i dag enn det var i går, men siden jeg kjenner litt bevegelser når jeg driver og dytter burde jeg ikke bekymre meg??

Ikke lett å vite hva som er rett og ikke alltid :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du kan slappe litt av i sofaen, drikk litt cola/saft også vent en liten stund. Da bør du kjenne noe, og dytt gjerne litt på henne for å vekke henne. Om du da kjenner en del bevegelse trenger du ikke bekymre deg! Hun har jo mindre plass nå :) Men du skal kjenne bevegelser hver dag, men om du blir redd så ringer du føden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel normalt å kjenne mindre/annerledes bevegelser mot slutten, rett og slett fordi det blir trangt inni der.. Men, er du bekymra, så tar du en telefon til føden! :klemmer:

35 uker! :hoppendeglad: Synes svangerskapet ditt har flydd avgårde jeg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 35 uker :strix:

Noen dager er de bare roligere enn andre tror jeg, og hun kan jo ha lagt seg litt sånn at hun sparker innover eller noe...

Begynner jo å bli ganske trangt der inne vil jeg tro, lillegutt kommer mest med bevegelse om dagen, ikke mye sprakeplass stakkar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring heller føden en gang for mye enn for lite!

Men når det er sagt så endret mønsteret til lillegutt seg litt rundt uke 33-35 mener jeg å huske. Da ble det lengre tid mellom hver gang jeg kjente bevegelse, og det ble mindre spark og mer romstering. Det var ikke uvanlig at det kunne gå et halvt døgn uten at jeg kjente han. Enten sov han, eller så var han bare rolig, kanskje sparket innover :)

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med vakthavende jordmor som er tilknyttet legevakten vår. Etter å ha prøvd litt forskjellig uten å merke like mye bevegelser som vanlig blir vi nå sendt til Kvinneklinikken for en sjekk der. Jeg har kjent noen bevegelser siden jeg snakket med henne, men siden de ikke var som de pleier å være er det bedre med en sjekk for å forsikre oss om ting er som de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lurt med en sjekk! :jepp: Alt er nok helt sikkert fint, men det er viktig at mor ikke går og er bekymret!

Jeg var inne to ganger til sjekk fordi jeg kjente lite liv, og fikk beskjed om at det er mye bedre å komme en gang for mye enn en gang for lite :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg hjemme igjen.

Da vi kom opp på KK ble jeg koblet til CTG og etter å ha drukket en god del appelsinjuice kom det noen kraftspark ut av en annen verden :rodmer: Jordmødrene var veldig fornøyd med aktiviteten og var glad jeg hadde kommet en tur innom. Godt å kunne bli beroliget :Nikke:

Vakthavende lege utførte ultralyd og hun hadde nok av fostervann rundt seg og fulgte sin egen kurve perfekt. 44 cm og 2500 g er hun nå, og for å sjekke at vi ikke får en overtakelse når fødselen er her dobbelsjekket hun kjønnet, og det var fremdeles ei herlig lita frøken der inne :hjerte:

Nå er jeg veldig lettet og kommer til å nyte hvert eneste spark og bevegelse jeg kjenner fremover :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var veldig godt å få komme til en sjekk i går, hjalp veldig på nattesøvnen :Nikke:

Frokosten i dag bestod blant annet av flere glass appelsinjuice for å få henne til å gi mer bevegelser fra seg. Kombinert med å sitte fremover (au) slik at det blir trangere for henne ble fikk jeg herlige spark tilbake :hjerte:

Foreldrene mine er i syden for tiden og da jeg sendte melding til dem for å oppdatere den om hva som hadde skjedd i går og at alt bare var bra tror jeg mamma fikk voldsom hjemlengsel. Siden alt er bra håper jeg at de klarer å legge bekymringer bak seg sli kat de får nyte de siste dagene før de kommer hjem ut i uken.

Tenker å sende en melding fra frøkna hvor hun beklager at hun har uroliget dem, og at hun heller skal spare seg til hun er på utsiden med å urolige oss flere ganger ;)

Tenker det blir en stille og rolig dag i dag. Får ei venninne på besøk senere så da blir det en del strikking og skravling kan jeg tenke meg :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...