ara Skrevet 26. februar 2012 #3521 Del Skrevet 26. februar 2012 Hvordan går det med deg, Småkjekset? Er formen god? Er magen blitt stor? Nå går det sååå fort til dere får treffe lille jenta!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 26. februar 2012 #3522 Del Skrevet 26. februar 2012 Hei fine! Håper du har det bra og nyter vårværet som ikke kom en dag for tidlig Åååh, det er ikke lenge igjen for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 26. februar 2012 Forfatter #3523 Del Skrevet 26. februar 2012 Tenk at da var vi kommet til 34 uker alt! Snart er lille frøkna klar for å komme på utsiden Helgen har vært veldig koselig. På fredagen var vi på spillkveld hos bestevenninnen min. Utrolig godt å komme seg ut av huset etter å ha vært innendørs i lang tid, men det var også utrolig slitsomt - var ikke hjemme og i seng før over tre om natten Men koselig var det, så da gikk det heller fint I går dro vi ut til broren min som er hjemme alene om dagen og koste oss med tv-titting, godis og taco Er ikke plass til like mye mat som jeg har spist tidligere kjenner jeg, men prøver da å heller være flink å spise lite men ofte I morgen starter vinterferien her hjemme og mot slutten av uken skal vi dra og bade sammen med ene niesen min Gleder meg veldig til det, skal bli utrolig deilig å føle seg vektløs og slappe av i godt og varmt badevann Favorittaktiviteten min om dagen er å stå under varmt vann i dusjen, så regner med at dette blir ypperlig for min del Ellers ser jeg at det har kommet frem to små strekkmerker over hver av hoftene mine, så blir spennende å se om det kommer flere de neste ukene eller ikke. Tar det ikke så tungt, dukker de opp i hopetall så får jeg ihvertfall en god premie til slutt som gjør det hele verdt det Sitter og surfer på H&M og Ellos sine nettsider om dagene og leter etter klær som kan være greit å ha etter fødselen som er lett å få til amming i. Har dere noen gode tips er det bare å skrike ut, for akkurat nå legger jeg bare ting i handlekorgen som jeg synes ser fint ut, og ikke hva som gjerne er praktisk og ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 26. februar 2012 Forfatter #3524 Del Skrevet 26. februar 2012 Hvordan går det med deg, Småkjekset? Er formen god? Er magen blitt stor? Nå går det sååå fort til dere får treffe lille jenta!! Det går veldig bra med meg Koser meg med den stadig voksende magen og aktiviteten fra den herlige skapningen som ligger og godgjør seg inni den Hun har funnet en ny yndlingsstilling kjennes det ut som, for finner som regel en fot eller to under/i nærheten av de nederste ribbeina på høyre side. Rett som det er buler det ut til siden Bekkenet kunne ha oppført seg litt bedre, men kommer meg godt gjennom dagene Er bare litt slitsomt når vi er på besøk hos andre og vi blir sittende en stund - skulle så gjerne ha lagt meg rett ut for å ikke ha press på magen, så er ekstra godt å komme hjem igjen Kan ikke tro at om alt fra 3-8 uker så har vi henne hos oss Hei fine! Håper du har det bra og nyter vårværet som ikke kom en dag for tidlig Åååh, det er ikke lenge igjen for dere! Hei hei Har det veldig bra om dagen, og gleder meg virkelig til våren setter inn for fullt. De to siste dagene har det vært strålende vær og 6-7 plussgrader den ene dagen, for så å snø, sludde og -3 - -4 grader ute. Så gleder meg til solen blir varmere og varmere Det nærmer seg med stormskritt, så blir spennende å se når det faktisk setter igang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 26. februar 2012 #3525 Del Skrevet 26. februar 2012 34 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 27. februar 2012 #3526 Del Skrevet 27. februar 2012 kjøp helst ammebh'er uten spiler. spilene er ikke så gode å sove med syns jeg ihvertfall, og klemmer de kan de lage tilstoppede melkeganger. Jeg bruker myyyye singletter! Har dem under en topp, så kan jeg bare ta opp toppen, og ned singleten så er jeg passe tildekket både på brystet og magen Jeg likte ikke HM sine ammetopper de er korte, rare i fasongen og ikke noe for meg ihvertfall. Har en ammegenser jeg kjøpte på HM i spania. Den er kjempegod! Kunne begynne å bruke den når jeg var gravid for den hadde plass til magen, og så ser den alikevel bra ut nå når magen er borte! Den bruker jeg mye Unngå ting som har laaaang knappestolpe med små knapper.... Kjekt å kunne kjøpe vanlige plagg som kan brukes etterpå også, men med en sulten og utålmodig baby er det så knotete å knappe opp! Jeg bruker mye tights og tunika, så da er det fantastisk med sånne lange underkjoler/lange blondetopper sånn at det ikke gjør noe å dra opp tunikaen for å amme Tror jeg har 3-4 sånne lange Bukser går jeg mest i joggebukser jeg altså.... Har noen tynne med bred linning fra Cubus til 179,- som jeg bruker veldig mye. Ellers kommer jeg i jeansene mine, men siden magen er litt slappere føler jeg meg ikke vel i dem enda, og snuppa er 7 mnd nå. Laredoute har også mye fint mammatøy Men husk at størrelsene der er litt små, en må som regel opp ett hakk i forhold til hva en bruker. (ikke generellt på gravidtøy, men på ALT) Skal faktisk på shopping om noen uker Skal ha meg ny basisgarderobe! Skal ha jeans som sitter fint og jeg driter i hva de koster! sorte bukser med høy linning, enkle topper som kan kombineres med alt, og så noen få kontrastplagg. sko må jeg også ha Har spart opp 10.000 bare til MEG! GLEDER MEG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 27. februar 2012 #3527 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Støtter definitivt singleter! Jeg har et par ammetopper, men de har jeg omtrent ikke brukt. Jeg liker veldig godt singletene fra Cubus, de finnes både i lang og kort versjon. De lange var kjempepraktiske på slutten av graviditeten og de første månedene etter fødselen 3-8 uker! Endret 27. februar 2012 av Mazilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 27. februar 2012 #3528 Del Skrevet 27. februar 2012 Hei Lemming! Godt å se deg igjen Jeg er gravid ja, og om ikke mange ukene får vi hilse på herligheten vår Håper alt er bra med deg Koselig å ha deg tilbake igjen på KG Tenk at det er så kort tid igjen til jenta deres kommer!! Hva ble det til med det kurset, når får dere vite om dere skal på kurs eller ikke? Så flink du er å strikke! Jeg er en racer på votter og sokker og skjerf og halser, men alle større prosjekter klarer jeg ikke å fullføre. Går lei etter en stund hvis jeg ikke føler at jeg ser resultatet ganske kjapt. Har prøvd meg på babykjoler og pledd mang en gang, de blir desverre liggende halvferdige eller 1/3 ferdige! Når det gjelder ammetøy er jeg også enig i singleter! De klærne jeg hadde som faktisk var ammeklær ble jeg liksom ikke helt fortrolige med.. Men er du som meg vil du heller trekke ned enn opp (føles ikke så lekkert å sitte med magen ute... )så singleter er supert! Omslagstopper og kjoler kan og være bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 27. februar 2012 #3529 Del Skrevet 27. februar 2012 Singletter fra cubus bruker jeg masse ennå, og brukte det gjennom hele svangerskapet jeg liker ikke å trekke opp toppen når magen henger og slenger sånn som den gjør nå tenk at nå er det ikke lenge igjen *savne* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 27. februar 2012 #3530 Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg fikk antydning til strekkmerker da jeg var omtrent like langt som deg, men det ble ikke noe ut av det, og fikk ingen senere heller Men som du sier, så får man heller se det som hedersmerker, om man skulle få noen Apropos klær, jeg bruker veldig mye singletter (vanlige som jeg kan dra ned og amme-varianter) og cardigans/hettejakker. Som nevnt over, så er det greit å ha easy access til maten når man har en veldig sulten baby på armen Har en amme-t-shirt fra Boob som er helt grei, men synes passformen er så-der. Har en ull-amme-genser fra Sefa/Safa (husker ikke helt merket), kjøpt på Bogerud. Den er veldig kjekk - varm og god, svart og enkel i bruk, og lettvint adgang - tror jeg skal kjøpe en til slik Gensere som må dras opp har jeg så langt styrt unna, men mulig det fungerer greit når man er ute, så kan man skjule puppen oppe med genseren, og nedover magen med en singlet under... Hjemme tusler jeg rundt i joggings for det meste, men når vi har besøk eller skal ut, har jeg kostet på meg en jeans. Bruker fremdeles mamma-jeans, siden jeg synes den varmer så godt oppover magen Vanlige bukser passer igjen de og altså, men mamma-jeansen blir som en joggebukse i forhold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. februar 2012 #3531 Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg bruker singleter og cardigan eller genser over. Funker bra, ingen har sett noe særlig av puppene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 27. februar 2012 #3532 Del Skrevet 27. februar 2012 Kari traa sine ullgansere som heter "smala" har forresten så lang glidelås at man kan amme i den Hadde en fra før og fikk julekalendertilbud på 50% så kjøpte to til!!! Bruker dem MASSE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #3533 Del Skrevet 27. februar 2012 34 uker kjøp helst ammebh'er uten spiler. spilene er ikke så gode å sove med syns jeg ihvertfall, og klemmer de kan de lage tilstoppede melkeganger. Jeg bruker myyyye singletter! Har dem under en topp, så kan jeg bare ta opp toppen, og ned singleten så er jeg passe tildekket både på brystet og magen Jeg likte ikke HM sine ammetopper de er korte, rare i fasongen og ikke noe for meg ihvertfall. Har en ammegenser jeg kjøpte på HM i spania. Den er kjempegod! Kunne begynne å bruke den når jeg var gravid for den hadde plass til magen, og så ser den alikevel bra ut nå når magen er borte! Den bruker jeg mye Unngå ting som har laaaang knappestolpe med små knapper.... Kjekt å kunne kjøpe vanlige plagg som kan brukes etterpå også, men med en sulten og utålmodig baby er det så knotete å knappe opp! Jeg bruker mye tights og tunika, så da er det fantastisk med sånne lange underkjoler/lange blondetopper sånn at det ikke gjør noe å dra opp tunikaen for å amme Tror jeg har 3-4 sånne lange Bukser går jeg mest i joggebukser jeg altså.... Har noen tynne med bred linning fra Cubus til 179,- som jeg bruker veldig mye. Ellers kommer jeg i jeansene mine, men siden magen er litt slappere føler jeg meg ikke vel i dem enda, og snuppa er 7 mnd nå. Laredoute har også mye fint mammatøy Men husk at størrelsene der er litt små, en må som regel opp ett hakk i forhold til hva en bruker. (ikke generellt på gravidtøy, men på ALT) Skal faktisk på shopping om noen uker Skal ha meg ny basisgarderobe! Skal ha jeans som sitter fint og jeg driter i hva de koster! sorte bukser med høy linning, enkle topper som kan kombineres med alt, og så noen få kontrastplagg. sko må jeg også ha Har spart opp 10.000 bare til MEG! GLEDER MEG! Tusen takk for mange gode tips Lurer på å kjøpe meg Bravado Seamless amme-bh da jeg har hørt mye bra om dem og så er de uten spiler slik at jeg slipper å tenke på det også Skal gå til innkjøp av singletter som er lett å kunne dra ned Ser veldig godt det med at er det mye knapper som skal åpnes for hver amming kan en sitte igjen med en svært utålmodig liten sjel på fanget, så det skal jeg styre unna. Gleder meg til det blir varmere ute slik at jeg kan gå med tunikaer og tights, må jo være det ultimatet antrekket for nye mødre Og skal unne meg noen gode joggebukser fremover, tenker at de nok er veldig gode å gå med når en går hjemme og i begynnelsen når ting gjenre er litt sårt Misunnelig på din kommende shoppingrunde altså Skal prøve å være flink å sette av penger fremover slik at jeg kan unne meg en helt ny garderobe etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #3534 Del Skrevet 27. februar 2012 Støtter definitivt singleter! Jeg har et par ammetopper, men de har jeg omtrent ikke brukt. Jeg liker veldig godt singletene fra Cubus, de finnes både i lang og kort versjon. De lange var kjempepraktiske på slutten av graviditeten og de første månedene etter fødselen 3-8 uker! Skal absolutt ta meg en tur innom Cubus og kjøpe med singletter derfra Har noen av de korte variantene og synes de er veldig greie, men de begynner å krype godt oppover magen så får heller få tak i den lengre versjonen Snart er hun hos oss Tenk at det er så kort tid igjen til jenta deres kommer!! Hva ble det til med det kurset, når får dere vite om dere skal på kurs eller ikke? Så flink du er å strikke! Jeg er en racer på votter og sokker og skjerf og halser, men alle større prosjekter klarer jeg ikke å fullføre. Går lei etter en stund hvis jeg ikke føler at jeg ser resultatet ganske kjapt. Har prøvd meg på babykjoler og pledd mang en gang, de blir desverre liggende halvferdige eller 1/3 ferdige! Når det gjelder ammetøy er jeg også enig i singleter! De klærne jeg hadde som faktisk var ammeklær ble jeg liksom ikke helt fortrolige med.. Men er du som meg vil du heller trekke ned enn opp (føles ikke så lekkert å sitte med magen ute... )så singleter er supert! Omslagstopper og kjoler kan og være bra! Det er helt utrolig å tenke på at vi snart får treffe henne Fikk en mail i forrige uke at vi har fått plass på kurset, så får bare håpe hun holder seg inne til vi har fått det med oss Jeg har alltid likt å strikke og den lysten ble ikke mindre etterhvert som jeg startet å lage ting til vårt eget lille nurk Singletter skal hamstres! Og tror nok at det dukker opp en og annen omslagstopp og kjole etterhvert som det blir varmere i været Singletter fra cubus bruker jeg masse ennå, og brukte det gjennom hele svangerskapet jeg liker ikke å trekke opp toppen når magen henger og slenger sånn som den gjør nå tenk at nå er det ikke lenge igjen *savne* Skal gå til innkjøp av Cubus singletter Godt å kunne skjule magen til å begynne med, regner med at det er lenge til bikiniformen er noe å skryte over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #3535 Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg fikk antydning til strekkmerker da jeg var omtrent like langt som deg, men det ble ikke noe ut av det, og fikk ingen senere heller Men som du sier, så får man heller se det som hedersmerker, om man skulle få noen Apropos klær, jeg bruker veldig mye singletter (vanlige som jeg kan dra ned og amme-varianter) og cardigans/hettejakker. Som nevnt over, så er det greit å ha easy access til maten når man har en veldig sulten baby på armen Har en amme-t-shirt fra Boob som er helt grei, men synes passformen er så-der. Har en ull-amme-genser fra Sefa/Safa (husker ikke helt merket), kjøpt på Bogerud. Den er veldig kjekk - varm og god, svart og enkel i bruk, og lettvint adgang - tror jeg skal kjøpe en til slik Gensere som må dras opp har jeg så langt styrt unna, men mulig det fungerer greit når man er ute, så kan man skjule puppen oppe med genseren, og nedover magen med en singlet under... Hjemme tusler jeg rundt i joggings for det meste, men når vi har besøk eller skal ut, har jeg kostet på meg en jeans. Bruker fremdeles mamma-jeans, siden jeg synes den varmer så godt oppover magen Vanlige bukser passer igjen de og altså, men mamma-jeansen blir som en joggebukse i forhold Strekkmerker er en liten pris å betale så bryr meg ikke med dem Blir kjøpt inn en del singletter tenker jeg i tillegg til cardiganer og andre lette overdeler. Til å begynne med blir det nok en del fumling med å få ammingen til når vi er utenfor hjemmet så blir nok til at jeg trekker meg unna når det er tid for amming slik at jeg slipper å bekymre meg for å vise det ene og det andre Men en genser en kan ha over singlettene og bare trekke opp når det skal ammes høres jo veldig greit ut i forhold til å holde seg litt tildekket også Mammabuksene blir veldig vanskelig å skulle legge bort kjenner jeg, det er jo så behagelig å gå med Så de blir nok brukt en god stund etter fødselen Og så skal jeg få tak i noen litt finere joggebukser enn det jeg har nå slik at jeg kan bruke dem ute blant folk også hvis jeg ikke orker å stresse med omkledning fra å være hjemme når vi skal ut Jeg bruker singleter og cardigan eller genser over. Funker bra, ingen har sett noe særlig av puppene. Blir nok det jeg går for også Kari traa sine ullgansere som heter "smala" har forresten så lang glidelås at man kan amme i den Hadde en fra før og fikk julekalendertilbud på 50% så kjøpte to til!!! Bruker dem MASSE! Det er jo veldig bra da Da holder en jo seg god og varm også, så skal se om jeg ikke snubler over noen gode tilbud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 29. februar 2012 #3536 Del Skrevet 29. februar 2012 34 uker Er nok deilig med behagelige klær etter fødselen ja! Skulle vært ute å kjøpt noen amme singleter jeg også, men ikke kommet meg til den butikken der de har her i byen... Gleder meg veldig til jeg kan kjøpe vanlige vårklær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 29. februar 2012 #3537 Del Skrevet 29. februar 2012 Tenk at du snar skal få den lille dere har venta på Husker jo når du ble gravid jo, var jo for bare litt siden :gjeiper: Blir så spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #3538 Del Skrevet 29. februar 2012 34 uker Er nok deilig med behagelige klær etter fødselen ja! Skulle vært ute å kjøpt noen amme singleter jeg også, men ikke kommet meg til den butikken der de har her i byen... Gleder meg veldig til jeg kan kjøpe vanlige vårklær Det skal bli godt med nye klær, for kjenner at de toppene jeg har nå strammer veldig når jeg går med dem så bør ikke vente så lenge før jeg ordner det Vanlige vår og sommerklær kommer til å bli kjempeflott Tenk at du snar skal få den lille dere har venta på Husker jo når du ble gravid jo, var jo for bare litt siden :gjeiper: Blir så spennende Det er hely utrolig å tenke på at det ikke er så lenge igjen til hun er her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #3539 Del Skrevet 29. februar 2012 Da var jeg kommet til 34 + 4 og er offisielt høygravid! Føles som om jeg nettopp ble gravid, og nå sitter jeg her med 40 små dager igjen til termin! Håper å ha de fleste tingene på plass til midten av mars, og er heldigvis ikke så mange tingene vi har igjen. Mangler noen ting som skal være på badet, stelleveske, ting til soverommet og ting fra apoteket, så håper å få det unna innen kort tid. Gikk over alle klærne vi har nå og begynner å lure på om vi har nok eller om vi bør kjøpe inn mer. Her er en oversikt over hva vi har: Strømpebukse i de to minste størrelsene - 3 Votter - 1 Luer - 4 Sokker i de minste størrelsene - 10 Størrelse 50 Body – 5 Bukse – 4 Sparkebukse – 1 Pysjamas – 4 Genser/cardigain – 1 Størrelse 56 Body – 9 Bukse – 3 Sparkebukse – 1 Pysjamas – 3 Genser/cardigain – 1 Tights – 1 Bamsedress/utedress - 1 Størrelse 62 Body – 4 Bukse – Sparkebukse – Pysjamas – Genser/cardigain – 1 Tights – 1 Størrelse 68 Body – Bukse – 3 Sparkebukse – Pysjamas – Genser/cardigain – 1 Det ser ut som veldig mye når jeg ser i skuffene det ligger i men når jeg ser det nedskrevet ser det ikke ut som om det er noe nesten. Tenker at vi trenger flere strømpebukser ihvertfall, men er usikker på hva annet. Har dere noen innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 29. februar 2012 #3540 Del Skrevet 29. februar 2012 Ikke lett å vite hvor mye man trenger nei.... Vi har fått låne litt i str 50 av en venninne, siden det ser ut som om lillegutt blir en stor gutt, så kommer jeg ikke til å kjøpe inn mer i str 50. I str 56 har vi ca 14 sett med body og bukser, en del sokker, tre dresser noen tynne luer, tre uteluer og et par strømpebukser... Ser du skal handle på apoteket...har du hentet de gratispakkene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå