Småkjekset Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #3481 Del Skrevet 13. februar 2012 Lykke til! Lykke til Lykke til hos jordmor! Krysser fingre og tær for at alt er bra med både deg og vesla, noe det helt sikkert er! Da var jeg tilbake fra jordmor og alt så strålende ut SF målet er akkurat der det skal være, blodtrykket var slik det skal være og den herlige forsterlyden var bare helt perfekt å høre, som alltid Føler at hun ligger med rumpa ut til høyre side av magen, men etter at jordmor hadde fått kjent og trykket litt kom hun frem til at det var ene hoftebeinet hennes, og hun ligger på skrått nedover med hodet så satser på at til neste kontroll har hun kommet seg mer i posisjon Ble anbefalt å melde oss på et fødselsforberedende kurs, så har sendt mail til jordmoren som har det for å se om vi får plass Er et kurs neste uke men det var fullt, så da er neste kurs i midten av mars. Jeg er da nesten 37 uker på vei, så satser på at jeg rekker å få det med meg før det skjer noe Har dere erfaringer med fødselsforberedende kurs? Har dere vært på/skal dere være med på? Fikk dere noe ut av det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 13. februar 2012 #3482 Del Skrevet 13. februar 2012 Hei Småkjekset!! Og herregud, du er gravid! GRATULERER!!!!! Nå er Lemmingen tilbake igjen, etter å ha vært fraværende på KG lenge. Tar runden innom gamle "kjente" jeg, hilser på og ser hvordan det går! Takk for sist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #3483 Del Skrevet 13. februar 2012 Hei Småkjekset!! Og herregud, du er gravid! GRATULERER!!!!! Nå er Lemmingen tilbake igjen, etter å ha vært fraværende på KG lenge. Tar runden innom gamle "kjente" jeg, hilser på og ser hvordan det går! Takk for sist! Hei Lemming! Godt å se deg igjen Jeg er gravid ja, og om ikke mange ukene får vi hilse på herligheten vår Håper alt er bra med deg Koselig å ha deg tilbake igjen på KG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 13. februar 2012 #3484 Del Skrevet 13. februar 2012 Jeg var på kurs, tre dager på overtid Mitt inntrykk er at disse kursene er meget ulike. Mitt varte bare halvannen time, og bestod i hovedsak av en videofilm. Greit nok, men ikke så mye nytt. Det var jo mulig å stille spørsmål, men det kan man jo ellers hos jordmor/lege også. Kurset var på helsestasjonen, med jordmor, og var kun for mor. MEN! Om vi hadde valgt kurset på sykehuset, så tror jeg det hadde vært mer nyttig. Det varte flere kvelder, var for både mor og far, og ikke minst blir man jo kjent med sykehuset der man skal føde, og hvilke muligheter som faktisk finnes der. Ulempen var at kurset kostet 800 kr, og at det ble fullt leeeeeenge forut for kursdatoene... Så da spørs det jo litt hvordan kurs du skal på, og hva slags opplegg de kjører rett og slett. Uansett så skader det jo ikke å få det med, men kanskje greit å ikke ha alt for store forventninger heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 13. februar 2012 #3485 Del Skrevet 13. februar 2012 Her er innholdet på kurset jeg skal på: (i uke 37) TEMA: - Siste del av svangerskapet, fødselens begynnelse, kontakt med sykehuset - Fødselens faser - Ri-arbeid, smertelindring - Komplikasjoner - Barseltiden/amming - Omvisning på føde/barselavdelingen og barselhotellet - Oppsummering / Evaluering FiILMER: - "Livskraft" (om fødsel) og evt. "Hud mot hud" (om amming) For mor og far, varer 5 timer. Tror det blir kjekt å få med seg, særlig for faren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #3486 Del Skrevet 14. februar 2012 Jeg var på kurs, tre dager på overtid Mitt inntrykk er at disse kursene er meget ulike. Mitt varte bare halvannen time, og bestod i hovedsak av en videofilm. Greit nok, men ikke så mye nytt. Det var jo mulig å stille spørsmål, men det kan man jo ellers hos jordmor/lege også. Kurset var på helsestasjonen, med jordmor, og var kun for mor. MEN! Om vi hadde valgt kurset på sykehuset, så tror jeg det hadde vært mer nyttig. Det varte flere kvelder, var for både mor og far, og ikke minst blir man jo kjent med sykehuset der man skal føde, og hvilke muligheter som faktisk finnes der. Ulempen var at kurset kostet 800 kr, og at det ble fullt leeeeeenge forut for kursdatoene... Så da spørs det jo litt hvordan kurs du skal på, og hva slags opplegg de kjører rett og slett. Uansett så skader det jo ikke å få det med, men kanskje greit å ikke ha alt for store forventninger heller... Kurset vi håper vi får være med på er på sykehushotellet tror jeg, slik at det er kort vei å gå for å komme seg til fødeavdelingen hvis det er muligheter til å få en omvisning. Koster 850 kr og varer i 4 timer så håper at det er mye nytting å få ut av det Jeg leser jo mye på nettet så blir jo forberedt litt på den måten, men tenker at for mannen sin del så blir nok ting mye klarere for han hva vi faktisk går til Her er innholdet på kurset jeg skal på: (i uke 37) TEMA: - Siste del av svangerskapet, fødselens begynnelse, kontakt med sykehuset - Fødselens faser - Ri-arbeid, smertelindring - Komplikasjoner - Barseltiden/amming - Omvisning på føde/barselavdelingen og barselhotellet - Oppsummering / Evaluering FiILMER: - "Livskraft" (om fødsel) og evt. "Hud mot hud" (om amming) For mor og far, varer 5 timer. Tror det blir kjekt å få med seg, særlig for faren Håper kurset vi vil på også tar for seg dette, for er det jeg har lyst å få vite mer om Tenker at mannen kommer til å lære mye ved hjelp av et slikt kurs, slik at han vet hva han skal gjøre når ting starter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 15. februar 2012 #3487 Del Skrevet 15. februar 2012 Jeg tipper lillemor kommer 8.april Vi har ikke vært på fødselsforberedende kurs....meldte oss på, men mannen hadde ikke lyst... Så da tar vi heller en samtale med jordmoren ang fødsel og så skal jeg på privat omvisning på føden neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 16. februar 2012 #3488 Del Skrevet 16. februar 2012 Jeg tipper 7. April tipper ting starter på kvelden den 6. når det er fullmåne, og at hun kommer den 7. slik det gjorde hos meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 18. februar 2012 Forfatter #3489 Del Skrevet 18. februar 2012 Jeg tipper lillemor kommer 8.april Vi har ikke vært på fødselsforberedende kurs....meldte oss på, men mannen hadde ikke lyst... Så da tar vi heller en samtale med jordmoren ang fødsel og så skal jeg på privat omvisning på føden neste uke Tippingen er notert Så lenge man er litt forberedt på hva man går til regner jeg med at det blir bra uansett om man tar kurs eller samtale med jordmor Jeg tipper 7. April tipper ting starter på kvelden den 6. når det er fullmåne, og at hun kommer den 7. slik det gjorde hos meg Tippingen din er notert, så da gjenstår det bare å se om du har rett eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 18. februar 2012 Forfatter #3490 Del Skrevet 18. februar 2012 33 uker! Det er helt utrolig å tenke på at vi er kommet så langt på det som virker som veldig kort tid. Gleder oss så utrolig mye til vi får møte dette herlige nurket som ligger og godgjør seg i magen min Natten i natt har ikke vært noe særlig Ingen liggestillinger har vært gode og jeg har bevegd mye på meg for å finne en bedre stilling, noe som har ført til mye vondter. Så i dag blir det en rolig dag på sofaen vår før vi drar ut til mine foreldre for pizza og sofaavslapping der I morgen skal vi til svigers og spise middag med bestemødrene til mannen så håper at formen er bedre til da Håper dere får en flott lørdagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 18. februar 2012 #3491 Del Skrevet 18. februar 2012 33 uker?! 7 uker til termin bare!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 18. februar 2012 Forfatter #3492 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) 33 uker?! 7 uker til termin bare!! Det går virkelig unna Kommer hun om 4 uker blir hun ikke regnet som prematur Blir veldig spennende å se når hun dukker opp Endret 18. februar 2012 av Småkjekset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 19. februar 2012 #3493 Del Skrevet 19. februar 2012 Tenk 33 uker Går fort nå! Kjenner igjen de nettene ja....helt håpløst å finne en god stilling Og når man først har funnet en som funker, gjør det vondt etter kort tid....men men... Håper dere har hatt det fint på middag i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 19. februar 2012 #3494 Del Skrevet 19. februar 2012 33 uker Nå er det altså ikke lenge igjen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 19. februar 2012 #3495 Del Skrevet 19. februar 2012 Herlig helg dere har hatt da, middagsbesøk to dager på rad Kjipt at nettene ikke er gode Jeg bare gruer meg til magen blir tyngre å flytte på natten, jeg kjenner det nemlig i hoftene på natten alt.. Gratulerer med 33 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 19. februar 2012 #3496 Del Skrevet 19. februar 2012 Har glemt å tippe jeg! 29. mars. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 20. februar 2012 #3497 Del Skrevet 20. februar 2012 Her går det unna, Småkjekset! Ikke lenge til du har knøttet her nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #3498 Del Skrevet 20. februar 2012 Tenk 33 uker Går fort nå! Kjenner igjen de nettene ja....helt håpløst å finne en god stilling Og når man først har funnet en som funker, gjør det vondt etter kort tid....men men... Håper dere har hatt det fint på middag i dag Det går kjempefort!! Natten i natt var litt bedre, men tror det er fordi jeg var helt utkjørt i går. Middagen både lørdag og i går gikk supert Godt å kunne kose seg med god mat uten å ha gjort noe for det selv 33 uker Nå er det altså ikke lenge igjen!!! Nei det er jammen meg ikke lenge igjen til hun er her nå Herlig helg dere har hatt da, middagsbesøk to dager på rad Kjipt at nettene ikke er gode Jeg bare gruer meg til magen blir tyngre å flytte på natten, jeg kjenner det nemlig i hoftene på natten alt.. Gratulerer med 33 uker Veldig godt å kose seg med god middag som andre må slave for Skal absolutt utnytte det så godt jeg kan fremover Er ikke bare bare å snu seg med en mage som tar mer og mer plass, men så lenge jeg får litt søvn i løpet av natten kan jeg ikke klage så mye. Blir rolige dager på meg, og med lite søvn om natten har jeg ikke dårlig samvittighet for å ikke ha gjort noe til mannen kommer hjem Har glemt å tippe jeg! 29. mars. Skal føre opp tippingen din Her går det unna, Småkjekset! Ikke lenge til du har knøttet her nå Nei nå er det nesten bare sjarmøretappen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #3499 Del Skrevet 20. februar 2012 Vi har hatt en strålende helg og det var utrolig herlig å slippe å tenke på mat noen av dagene Lødagen var vi hjemme hos foreldrene mine som har hatt fetteren min boende hos seg den siste uken. Var utrolig kjekt å kunne slappe av som en familie, og det tror jeg vi alle har trengt etter litt forskjellig som har skjedd den siste tiden. Godt at man har familie som stiller opp og bryr seg om hverandre sier bare jeg Søndag var det tid for middag hos svigers. Mannens søster med mann og mannens to bestemødre var der også, og det var utrolig koselig å være samlet alle sammen Ble mye snakk om hva de neste månedene vil bringe, og det var godt å se at alle gleder seg sånn på våres vegne Svigermormor har 95 årsdag om to måneders tid, og hun gledet seg sånn til å kunne feire dagen med et nytt nurk i familien Da gikk det opp for meg at det er jammen meg ikke lenge igjen til hun er her! Når det gjelder strikkeprosjektene mine er jeg ferdig med Pickles teppet jeg startet på for noen uker siden, og det kribler i fingrene etter å starte på noe nytt Mamma har lagt inn bestilling på et likt teppe til å ha i bobilen deres, så jeg får se om jeg snubler over noen farger som kan passe der etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 20. februar 2012 #3500 Del Skrevet 20. februar 2012 Så flink du er til å strikke nå er det ikke lenge igjen til hun er her, husk å lukt på henne når hun er helt fersk, det er noe helt spesielt, og de dufter så nydelig jeg husker enda hvor godt lillemor luktet, det minnet har brent seg inn i hjerte mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå