Zia Skrevet 10. februar 2012 #3461 Del Skrevet 10. februar 2012 De i cord er supermyke og gode faktisk - iallfall de jeg har prøvekost på i butikkene her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 10. februar 2012 Forfatter #3462 Del Skrevet 10. februar 2012 Vi har jungeltema (light-utgaven riktignok) på soverommet til småen, så jeg har vært litt fristet til å kjøpe noen av de bamsene i cord som kommer i jungeldyr, dvs løver, krokodiller, elefanter osv. Men til 400 kr stykket utgikk det liksom å kjøpe en haug sånne for pyntens skyld. Men til noen skarve dollar var det plutselig mer aktuelt Forøvrig kjenner jeg meg igjen i det å glemme ord. Men av en eller annen grunn husker jeg som regel det engelske ordet, så dermed blir det til at jeg erstatter det norske jeg har glemt, med et engelsk i stedet - ko-ko sier jeg bare altså Er godt at man kan få tak i dem billigere slik at man kan kjøpe flere uten å blunke Traff på ene bestevenninnen min i dag og tidt og ofte forsvant flere ord jeg skulle bruke Men hun kjenner meg såpass at hun forstod hva jeg mente så da klarer jeg å gjøre meg forstått allikevel Jellycatdyrene er superfine, men de i kordfløyel, er de myke? Myke er de vel alle sammen, kanskje, men er de glatte og deilige å kose med? De i cord er supermyke og gode faktisk - iallfall de jeg har prøvekost på i butikkene her De jeg har kjent på har vært supermyke ihvertfall så tror de passer ypperlig til en liten frøken eller tass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #3463 Del Skrevet 11. februar 2012 32 uker! Kan ikke tro at vi er kommet så langt! Om 2 uker og 4 dager er jeg høygravid, og kommer frøkna om 5 uker er hun ikke prematur Kommer til å få det travelt fremover med å få alt klart tidsnok. Det hjelper ikke at mamma sier hver gang vi møtes at hun tror frøkna kommer før påske, så her er det bare å henge i for å få alt ferdig Dagen så langt har vært veldig slitsom Ble vekket klokken fire av noen voldsomme bevegelser i magen, og dette fortsatte hun med frem til klokken åtte når jeg endelig fikk sove igjen. Klokken elleve mente hun tydeligvis at nå var det på tide å stå opp så da var det på an igjen Sånn som hun holdt på er jeg glad jeg ikke hadde noe særlig mat i magen, for da hadde det kommet opp Kjentes ut som om hun ommøblerte alt innvendig Skal ut til foreldrene mine om litt for å slappe av og kose oss i dag, og i morgen disker de opp med pinnekjøtt sa da skal vi også ut en tur Venter på at mannen skal bli ferdig med dagens treningsøkt, så jeg får kose meg med strikketøyet enn så lenge. Ha en fin dag alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #3464 Del Skrevet 11. februar 2012 Da var det bare to små punkt igjen på listen Viktige dager i graviditeten Unnfangelsen finner sted omkring – 16. juli 2011 Hjertet begynner å slå – 10. august 2011 Embryoet beveger seg – 3. september 2011 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster – 10. september 2011 Alle indre organer er ferdig formet – 10. september 2011 Risikoen for spontanabort avtar – 24. september 2011 Kvalmen avtar for de fleste – 1. oktober 2011 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd) – 8. oktober 2011 Fosteret svelger og tisser – 22. oktober 2011 Tid for ultralyd – 1. november 2011 Du kan kjenne fosterets bevegelser – 5. november 2011 Fosteret begynner å få et søvnmønster – 19. november 2011 Fosteret begynner å høre – 10. desember 2011 Ni av ti barn overlever om de blir født nå – 7. januar 2012 Mange fostre legger seg med hodet ned – 11. februar 2012 Svangerskapspermisjonen begynner – 19. mars 2012 Antatt termindato – 9. april 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #3465 Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Med under to måneder igjen til termin er det vel på tide å få på plass en skikkelig tippeliste for lille frøkna sin ankomst Har fått noen tippinger fra Chico og Lillefot tidligere, så hvis dere vil endre datoene deres er det bare å gi en lyd Jeg erklærer herved tippeliste for fødsel for åpnet Pupsilure - 29. mars Neala- 4. april Lillefot - 6 . april Ara - 6. april Pjusk - 7. april Sequax - 7. april Spatula - 7. april Lucky - 8. april Mazilla - 8. april Luremegpå - 8. april Termin - 9. april Jesse - 10. april Pusilus - 12. april Alabama - 13. april MonThe - 14. april Teriyaki - 14. april Zia - 16. april Serenity88 - 16. april Er tydeligivs fullmåne 6. april, så vi får se om det har en innvirkning eller ikke Endret 4. april 2012 av Småkjekset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 11. februar 2012 #3466 Del Skrevet 11. februar 2012 6. april! Og fullmåne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #3467 Del Skrevet 11. februar 2012 6. april! Og fullmåne.... Notert Blir spennende å se om fullmånen har noe å si eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 11. februar 2012 #3468 Del Skrevet 11. februar 2012 Tipper 10.april! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 11. februar 2012 #3469 Del Skrevet 11. februar 2012 Innimellom når lillegutt romsterer her, så er det såpass at jeg blir kvalm - kjennes ut som han ommøblerer som du sier Som du strikker da! Heldig bebis du har som får så mye fint Jeg var dristig og begynte på en sparkebukse i str nyfødt etter at terminen min var passert Har strikket ferdig fra toppen og felte i skrittet i går, så da gjenstår bare to små ben. Så da kan det jo gå riktig så bra om han bestemmer seg for å fortsette å glimre med sitt fravær noen dager til Jeg er jo i overtids-land om dagen, så derfor tipper jeg overtid på deg og (sorry ). Tipper bebis kommer 16. april. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 11. februar 2012 #3470 Del Skrevet 11. februar 2012 Da var det bare to små punkt igjen på listen Viktige dager i graviditeten Unnfangelsen finner sted omkring – 16. juli 2011 Hjertet begynner å slå – 10. august 2011 Embryoet beveger seg – 3. september 2011 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster – 10. september 2011 Alle indre organer er ferdig formet – 10. september 2011 Risikoen for spontanabort avtar – 24. september 2011 Kvalmen avtar for de fleste – 1. oktober 2011 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd) – 8. oktober 2011 Fosteret svelger og tisser – 22. oktober 2011 Tid for ultralyd – 1. november 2011 Du kan kjenne fosterets bevegelser – 5. november 2011 Fosteret begynner å få et søvnmønster – 19. november 2011 Fosteret begynner å høre – 10. desember 2011 Ni av ti barn overlever om de blir født nå – 7. januar 2012 Mange fostre legger seg med hodet ned – 11. februar 2012 Svangerskapspermisjonen begynner – 19. mars 2012 Antatt termindato – 9. april 2012 Så gøy at du er så langt på vei! Syntes tiden har gått sååå fort! Har jo nesten fulgt deg hele veien og snart er du allerede ferdig!! Har dere igjen mye av utstyr, barnerom og denslags før dere kan puste lettet ut å bare vente? Eller er snart det meste i boks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 11. februar 2012 #3471 Del Skrevet 11. februar 2012 Hmm... Jeg ville egentlig ha tippet 24. april, for det er en finfin dag å føde på. Meeen, jeg innser at det blir litt i overkant med overtid, så jeg tipper 13. april istedet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 12. februar 2012 #3472 Del Skrevet 12. februar 2012 12. april Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 12. februar 2012 Forfatter #3473 Del Skrevet 12. februar 2012 Tipper 10.april! Noterer tippingen Innimellom når lillegutt romsterer her, så er det såpass at jeg blir kvalm - kjennes ut som han ommøblerer som du sier Som du strikker da! Heldig bebis du har som får så mye fint Jeg var dristig og begynte på en sparkebukse i str nyfødt etter at terminen min var passert Har strikket ferdig fra toppen og felte i skrittet i går, så da gjenstår bare to små ben. Så da kan det jo gå riktig så bra om han bestemmer seg for å fortsette å glimre med sitt fravær noen dager til Jeg er jo i overtids-land om dagen, så derfor tipper jeg overtid på deg og (sorry ). Tipper bebis kommer 16. april. Du skal se at han older seg inne til du er ferdig med sparkebuksen, må være snill med mamman sin Noterer tippingen din. Er forberedt på å gå på overtid selv, så tenker at det ikke skjer noe før midten av april Så gøy at du er så langt på vei! Syntes tiden har gått sååå fort! Har jo nesten fulgt deg hele veien og snart er du allerede ferdig!! Har dere igjen mye av utstyr, barnerom og denslags før dere kan puste lettet ut å bare vente? Eller er snart det meste i boks? Det går utrolig fort, så de neste ukene kommer nok til å fly avgårde de også! Av de største tingene er det vel seng og tilbehør og stellematte vi mangler. Håper vi får tak i de siste tingene innen de neste ukene Hmm... Jeg ville egentlig ha tippet 24. april, for det er en finfin dag å føde på. Meeen, jeg innser at det blir litt i overkant med overtid, så jeg tipper 13. april istedet 13. april er en flott dag, noterer tippingen 12. april Noterer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 12. februar 2012 #3474 Del Skrevet 12. februar 2012 Jeg tipper 14 april! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #3475 Del Skrevet 13. februar 2012 Jeg tipper 14 april! Noterer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #3476 Del Skrevet 13. februar 2012 Time hos jordmor i dag Spent hva hun sier i dag. Legen har vært bekymret de siste ukene/månedene for om frøkna legger på seg som hun skal, mens jordmor ikke har sagt noe på det. Så får se hva hun sier i dag. Med 8 uker igjen til termin har jeg fremdeles 1 kg igjen før jeg veier det samme som jeg gjorde før graviditeten, så det gjør meg litt urolig også. Så får se hva hun sier Og så blir det blodprøve på meg i dag også da jeg er rhesus negativ. Håper at alt er som det skal med den prøven slik at vi slipper å bekymre oss for det Gleder meg til timen er over slik at jeg får slappet av litt på sofaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 13. februar 2012 #3477 Del Skrevet 13. februar 2012 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 13. februar 2012 #3478 Del Skrevet 13. februar 2012 Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 13. februar 2012 #3479 Del Skrevet 13. februar 2012 Tipper 13.april... for da starter min permisjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 13. februar 2012 #3480 Del Skrevet 13. februar 2012 Lykke til hos jordmor! Krysser fingre og tær for at alt er bra med både deg og vesla, noe det helt sikkert er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå