Mazilla Skrevet 30. januar 2012 #3421 Del Skrevet 30. januar 2012 Husker hvordan det var Men hos oss var det faktisk han godeste som var ivrigst på trillinga. Han ville helst gå runder i nabolaget med en bamse i vogna, bare for å se hvordan det var.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #3422 Del Skrevet 30. januar 2012 Husker hvordan det var Men hos oss var det faktisk han godeste som var ivrigst på trillinga. Han ville helst gå runder i nabolaget med en bamse i vogna, bare for å se hvordan det var.. Tenker at mannen kommer til å trille mye rundt her hjemme om noen få uker, slik at han kan bli godt kjent med alle finesser ved vogne Godt å ha kontroll på hvordan alt fungerer før det faktisk gjelder Og så kan jeg tenke meg at det kommer til å bli en kamp om hvem som skal få lov til å trille vogna når frøkna ligger oppi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #3423 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Gravidstatus På vei: 30+2 Igjen til termin: 10 små uker igjen! Kjønn: Ved ordinær ultralyd sa de , så regner med at det fortsatt er det Utålmodig?: Nei, det går fremdeles fint. Gleder meg utrolig mye til vi får hilst på henne, men håper hun holder seg inne en god stund til slik at hun får vokst seg stor og sterk. Og så trenger jeg enda noen uker før alt er klargjort til at hun skal komme, og så har jeg utallige strikkeprosjekter jeg vil starte på og ha ferdig til frøkna kommer Har hodet ned: Ikke enda. Hos legen forrige uke lå hun i tverrleie, men hun har god plass enda så hun bytter liggestilling tidt og ofte. Rumpa ligger for det meste på høyre side av magen så stryker over den tidt og ofte, og etter litt romstering får jeg noen spark/knuff tilbake Aktivitet i magen: Mye aktivitet i løpet av dagen. Kjenner at hun er mer aktiv på kveldene og mot natten, noe som fører til at det ikke er like fristende å sove da jeg heller vil ligge å kjenne på alle de herlige bevegelsene hun kommer med Navn: Vi har kommet ned til to alternativer, så regner med at vi klarer å komme frem til kun et alternativ til hun er her Vektøkning: Er ikke kommet opp igjen til startvekt enda, så legen er bekymret. Fra første kontroll i uke 8 til andre kontroll i uke 16 hadde jeg gått ned 5-6 kilo, og har 1 kilo igjen før jeg er på samme vekt som i uke 8. Legen bekymrer seg for at det er stoffskiftet mitt som gjør at jeg ikke legger på meg, og han er da redd for at frøkna ikke legger på seg som hun skal heller Så har hyppige kontroller hos han for øyeblikket slik at han får bedre oversikt og kontroll, og så håper vi at det går som det skal. Evt får jeg høre om det er mulig å få en vektestimering på sykehuset, men vet ikke når det er greiest å få gjort dette evt? Vann i kroppen: Ikke noe enda og er glad for det. Humør: Holder humøret oppe selv om diverse plager gjør at det ikke er like lett alltid, men gjør så godt jeg kan. Barnerom: Har fått på plass kommoden hennes og vognen står der inne. Etterhvert som vi monterer de ulike tingene som seng og stellebord setter vi dem inn der også slik at de er klar til å bli plassert der de skal stå når hun er på utsiden. Utstyr: Har vogn, bilstol, stellebord og en del klær. Er fremdeles en del ting vi mangler, men regner med at i løpet av den neste måneden skal det meste være på plass. Håper det ihvertfall slik at jeg har god tid til å slappe av og nyte de siste ukene uten utallige innkjøp Strekkmerker: Ingen som jeg kan se ihvertfall så får se om det holder seg sånn fremover. D e får komme hvis de kommer, er lite jeg kan gjøre med det. Magen: Vokser jevnt og trutt virker det som. SF målet hadde ihvertfall gått opp 3 cm på to uker, så fra å være under den røde linja på ene kontrollen var jeg en del over på neste kontroll. Spennende å se hvor jeg ligger neste uke Melk i brystene: Ikke melk, og heller ikke noe annen væske. Tanker om fødsel: Håper at jeg får plass på Føden i Bergen slik at jeg har tilgang på smertestillende. Er vel det jeg bekymrer meg mest for akkurat nå, at jeg ikke har muligheten til å få smertestillende hvis jeg har behov for det, og det tenker jeg at jeg absolutt kommer til å ha! Og så er jeg redd for at jeg må gå lenge over. Haukeland er ikke de som setter i gang fødsler før det absolutt er nødvendig, og da har det flere ganger vært for sent. Håper at grunnet legen min sine bekymringer om frøkna legger på seg som hun skal at jeg får bli satt igang tidligere hvis det er beov for det. Kosthold: Prøver å spise ofte og variert, men det er utrolig vanskelig. Blir til at vi lager de samme måltidene hver uke, og jeg tvinger i meg en liten porsjon før jeg ikke orker smaken på det. Tar trantabletter og B-vitaminer som legen har gitt meg så håper det skal hjelpe litt på. Er veldig glad i frukt som mellommåltid så blir spist en god del av det hver uke. Prøver å holde meg unna de store godterimengdene, men noen ganger blir det rett og slett for vanskelig å holde seg unna. Neste kontroll: Neste tirsdag skal jeg til legen igjen. Spent på hva blodprøvene mine sier da, og om formen tilsier at jeg kan jobbe eller om jeg skal få videre sykemelding. Alt i boks med NAV: Har snakket med ei på det lokale kontoret og hun sa at jeg ikke trenger å sende inn papirer før i mars, men tør ikke å vente så lenge som det. Tenker at jeg skal vente til etter lønnsutbetalingen 12. feb og få de avgårde da slik at jeg får den lønnslippen med. Sjefen min sa at de ikke pleier å fylle ut noe som helst skjema til NAV i forhold til permisjon og slikt, og det stusser jeg veldig på Så må ta meg en tur innom NAV en dag og høre med dem hva som er vanlig i forhold til arbeidsgiveren min. Endret 30. januar 2012 av Småkjekset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #3424 Del Skrevet 30. januar 2012 Legger ved et magebilde fra i dag også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 30. januar 2012 #3425 Del Skrevet 30. januar 2012 Nydelig mage Når jeg leste igjennom lista di savnet jeg å være gravid.. Alle forventningene og spenningen, det var en helt fantastisk tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 30. januar 2012 #3426 Del Skrevet 30. januar 2012 Du har jo superfin gravidmage!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #3427 Del Skrevet 30. januar 2012 Nydelig mage Når jeg leste igjennom lista di savnet jeg å være gravid.. Alle forventningene og spenningen, det var en helt fantastisk tid! Takk for det Det er så mye jeg lurer på hvordan kommer til å bli når vi om ikke så lenge får en ny sjef i hus, og jeg gleder meg sånn til at april skal komme Skulle hun velge å dukke opp før skal hun få lov til det, så lenge hun holder seg inne de neste 6 ukene ihvertfall Du har jo superfin gravidmage!! Åhh, tusen takk Alabama Akkurat nå sitter jeg med følelsen om at jeg kunne gått gravid i en evighet, men samtidig er det litt godt å tenke på at om 12 uker er det overstått og vi har verdens beste premie på utsiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 30. januar 2012 #3428 Del Skrevet 30. januar 2012 Så fin statusoppdatering, og kjempefin gravidmage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 30. januar 2012 #3429 Del Skrevet 30. januar 2012 Herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 30. januar 2012 #3430 Del Skrevet 30. januar 2012 Knallfin mage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #3431 Del Skrevet 30. januar 2012 Så fin statusoppdatering, og kjempefin gravidmage Takk Herlig Knallfin mage! Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 30. januar 2012 #3432 Del Skrevet 30. januar 2012 Nydelig gravidemage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 30. januar 2012 #3433 Del Skrevet 30. januar 2012 Åååååh skikklig nydelig mage! Den fikk meg til å savne det å gå gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 30. januar 2012 #3434 Del Skrevet 30. januar 2012 Så flott mage! Og artig med en oppdatering. Synes nettopp jeg var 30 uker jeg, og nå er det under en uke til termin - hvor tiden ble av må du jammen ikke spørre meg om Vi har også satt utstyr inn på rommet hans en stund, ettersom det ble montert, og så har vi så smått flyttet ting på plass etter hvert. Greit å ha alt samlet på et sted inntil videre. Jammen er det jo en del nye ting som må inn i huset, så blir litt å holde styr på Jeg har fremdeles en haug strikkeprosjekter jeg skulle vært gjennom før mini kommer, men innser at jeg skal være glad til om jeg blir ferdig med et par av dem, så du får stå på mens du enda har god tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 30. januar 2012 #3435 Del Skrevet 30. januar 2012 For en fantastisk fin babymage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cammomille Skrevet 31. januar 2012 #3436 Del Skrevet 31. januar 2012 Kjenner jeg gleder meg til det er jeg som har så fin mage Den var utrolig lekker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 2. februar 2012 #3437 Del Skrevet 2. februar 2012 Så fin mage Herlig med prøvekjøring av vognen, gleder meg til vår er i hus også Jeg er klar for prøvekjøring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 3. februar 2012 #3438 Del Skrevet 3. februar 2012 nydelige magen savner min jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #3439 Del Skrevet 3. februar 2012 Nydelig gravidemage Takk Åååååh skikklig nydelig mage! Den fikk meg til å savne det å gå gravid. Tenker at jeg kommer til å savne det når graviditeten er over, så får kose meg så mye jeg kan mens den er her Så flott mage! Og artig med en oppdatering. Synes nettopp jeg var 30 uker jeg, og nå er det under en uke til termin - hvor tiden ble av må du jammen ikke spørre meg om Vi har også satt utstyr inn på rommet hans en stund, ettersom det ble montert, og så har vi så smått flyttet ting på plass etter hvert. Greit å ha alt samlet på et sted inntil videre. Jammen er det jo en del nye ting som må inn i huset, så blir litt å holde styr på Jeg har fremdeles en haug strikkeprosjekter jeg skulle vært gjennom før mini kommer, men innser at jeg skal være glad til om jeg blir ferdig med et par av dem, så du får stå på mens du enda har god tid Føles ut som i går at jeg stod med den positive testen i hånden, og det er over et halvt år siden alt! Til nå er vognen og kommoden klar på soverommet, mens det andre som skal monteres venter på å monteres og bli kjøpt inn Har sagt til mannen at om 1 måned skal sengen være på plass på soverommet vårt, så da vet han hva han har å gjøre fremover Føler at jeg begynner å få en del av det strikketøyet jeg vil ha den første tiden, men skulle nok hatt noen flere gensre/jakker til å ha utenpå når vi er inne og ute. Så får se om jeg finner noe som frister Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #3440 Del Skrevet 3. februar 2012 For en fantastisk fin babymage! Kjenner jeg gleder meg til det er jeg som har så fin mage Den var utrolig lekker Er bare å glede seg, koser meg maksimalt med min Så fin mage Herlig med prøvekjøring av vognen, gleder meg til vår er i hus også Jeg er klar for prøvekjøring! Prøvekjøring er vel og bra, men gleder meg sånn til det ligger et lite nurk oppi der nydelige magen savner min jeg Takk for det Er nok rart å ikke ha magen der elnger når man har hatt mange måneder på å bli vant til at den er der, men da er det godt man har permien på utsiden tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå