Gå til innhold

Da var det vår tur!

Småkjekset

Anbefalte innlegg

Hei på deg strikkemaskinen :)

Nyyydelig kjole du har laget! Beundrer dere strikkemennesker altså :) Svigerinnen min er også sånn. Alltid strikketøy i hendene og tryller frem de herligste ting :)

Håper kroppen samarbeider og at du får en virkelig fin helg!

Er veldgi glad for at jeg lærte meg å strikke i ung alder for har virkelig mye igjen for det nå :jepp:

Helgen har ikke vært så aller verst så er fornøyd med det :)

For en nydelig kjole :hjerte:

Håper du har fått slappet godt av i helgen. Bekkenvondter er ikke bra :(

Moro med babyklærshopping! Klarer ikke la være å handle jeg :fnise:

Har slappet veldig mye av, og føler at jeg har litt mer overskudd nå på slutten av helgen enn i begynnelsen så må vel være fornøyd med det :)

Det er utrolig vanskelig å la være å kjøpe når man kommer over noe søtt noe :rodmer: Tenker det blir enda verre når frøkna er kommet til verden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:strix: 29 uker! :strix:

Det er helt utrolig å tenke på at vi er kommet så langt. Virker ikke så lenge til vi får treffe på vidunderet vårt, og jeg kan nesten ikke vente :rodmer:

Helgen har gått veldig fort, og bekkenvondtene har heldigvis vært mye mindre enn det de var på fredagen.

I går fikk vi satt opp kommoden på barnerommet, så da måtte jeg jo vaske alt av babytøy vi har til nå, så gleder meg til å legge det på plass nå etterpå :hjerte:

Vi prøver som sagt å venne kattene våre til å være ute, og tror de liker det for de er ute i flere timer i strekk uten å vise tegn til at de vil komme inn igjen. Men det er godt å vite at vi ikke er langt unna når det blir kaldt og mørkt slik at de får kommet seg inn til gode og varme fang som de kan få kos på :hjerte:

Legetime på tirsdag og jeg er veldig spent på hva legen har å si :sjenert: Siden sist time for to uker siden har jeg ikke gått opp noe, til tross for at jeg har spist enda mer variert og ofte enn jeg har gjort til nå. Er redd for at frøkna ikke får nok næring og at hun ikke vokser som hun skal. Hvordan går en frem for å finne ut om dette er faktum, og er det noe jeg kan gjøre for å endre på dette? Føler meg så hjelpesløs, da det tydeligvis ikke har noe å si hva/hvordan jeg spiser :sukk: Vil at hun skal ha det best mulig i magen, selv om det gjerne kan virke som om hun ikke har det :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nesten ikke på meg jeg heller, men lille gutten vokste så fint så :) så lenge symfyse målene holder seg innenfor normalen trenger du ikke uroe deg ;) men du kan jo ta en ultralyd hos noen private da, for å sjekke opp litt ekstra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La nesten ikke på meg jeg heller, men lille gutten vokste så fint så :) så lenge symfyse målene holder seg innenfor normalen trenger du ikke uroe deg ;) men du kan jo ta en ultralyd hos noen private da, for å sjekke opp litt ekstra

Jordmor sier at jeg ikke må bekymre meg for SF målet stiger, men siden legen virket så bekymret er jeg mer urolig. Hvorfor kan de ikke si en og samme ting? Greit at det ihvertfall blir fulgt opp pga stoffskiftet mitt.

Kan ta en ul privat for å sjekke, men føler at hvis det er noe å bekymre seg for så burde kanskje legen sende meg til noen? :vetikke:

:strix: 29 uker :strix:

:hjerte:

Er så koselig å vaske og legge på plass de små babyklærne :hjerte:

:hoppe:

Det er veldig koselig, ble plutselig gøy å vakse klær :fnise:

29 uker!! :hoppe:

:strix:

29 uker!! :duskedame:

:bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg sendte jordmor meg til en ekstra sjekk på ul, noe legen min ikke forstod hvorfor. Snakk med legen din og hør om en henvisning til en kontroll ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var ingen god dag. Måtte dra hjem fra jobb grunnet hyppige blodtrykksfall og kvalme, så har lagt på sofaen etter det og har heldigvis kommet mer til hektene nå. Godt jeg har kontroll hos legen i morgen slik at jeg kan si det til han da.

Er igjen veldig bekymret for hva legen kommer til å si, så skal bli godt å få overstått timen.

Nå skal jeg prøve å slappe av i armkroken til mannen før det bærer til sengs.

Ha en god natt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke godt med blodtrykksfall og kvalme. Godt du dro hjem og fikk slappet av slik at det ble bedre :jepp:

Lykke til hos legen i morgen! Ha en god natt du også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykksfall er sjeldent hyggelig, spesielt kombinert med kvalme. God bedring!

Håper legen har noen beroligende svar i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig søt den kjolen du har strikket er! :hoppe: Strikking er gøy, og særlig med bebisklær, for det går jo så raskt :fnise:

Strikker mor signe jeg også - dvs jeg har vært nesten ferdig siden jeg var 20 uker ellerno, og tenkte at jeg fikk spare resten til litt hjernedød tv-strikk senere, men vips så var det plutselig fremdeles ikke ferdig, mens jeg og babyen derimot snart er veldig ferdige :fnise:

Så her er støtet satt inn nå - regner med det er i mål på et par kvelder :)

Jeg strikker i off-white silkeull fra Nøstebarn - anbefaler silkeullen altså - en del dyrere, men gurimalla så deilig :hjerte:

Dersom du er bekymret for veksten til mini kan du jo be legen om å henvise deg til vekstestimering på sykehuset? Da sjekker de jo at mini faktisk ligger greit ann i forhold til uker på vei, og videre at hun fortsetter å vokse. Det kan jo være det kan berolige deg litt? :)

Blodtrykksfall er IKKE moro! Håper virkelig ikke du må slite mye med det. Jeg er visst sensitivt for denne Vena Cava-saken, så om småen ligger "riktig", så skal det ingenting til før det blir hjertebank og blodtrykksfall - holdt på å svime av på forrige UL pga det der. Håper det går bedre for deg. Alle leger og jordmødre har iallfall vært HELT ubekymret for det der, og sier at det er veldig vanlig, om det er noen trøst :klem:

God tur til legen - håper alt står fint til :)

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekk med dumme blodtrykksfallet og kvalmen!! :rope:

Lykke til hos legen. Håper og satser på at han kan berolige deg og at alt er bra med veksten til vesla!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å vaske og legge på plass små babyplagg :hjerte:

Håper legetimen gikk fint i dag, ikke bra med blodtrykksfall :(

Så lenge magen vokser og sf målene er fine, så har nok lillemor det helt topp :Nikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var jeg tilbake fra legen.

Blodprøvene jeg tok for to uker siden viser at jeg har veldig lave nivåer på det meste han sjekket, og at stoffskiftet mitt fremdeles ligger for høyt i forhold til hva som er ønskelig selv etter å ha justert dosen. BLodtrykksfallene jeg har hatt mente han kom som en konsekvens av disse lave nivåene, at kroppen prøver å si at jeg må bremse ned og ta det mer med ro, så da kom han frem til at det beste for meg og babyen er at jeg blir sykemeldt slik at jeg får slappet av og hente meg inn igjen. Så nå er jeg sykemeldt til og med neste søndag, og forhåpentligvis er jeg bedre da slik at jeg kan jobbe igjen, hvis ikke blir det svært lite penger på meg :sukk:

Hvordan er det når en har en deltidsstilling med varierende antall vakter og man blir sykemeldt? Noen jeg snakket med sa at jeg kun får penger på de dagene jeg er satt opp på til nå (noe som er få) mens andre sier at det blir utbetalt et gjennomsnitt av det jeg har tjent i måneden frem til nå :klo: Er det rart en ikke forstår seg på noe av dette når man hører forskjellige ting? :vetikke:

Det hjelper vel ikke å gå til NAV for å høre med dem ang å få mer penger under sykemelding heller tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg tror det beregnes ut ifra de siste månedene i arbeid, evt siste måneden før du blir sykmeldt.

:troest: Høres kjedelig ut å føle seg så dårlig, men godt at legen sykmeldte deg. Håper du føler deg bedre om ikke så lenge. :Nikke:

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette høres ut som en temmelig fornuftig lege! Håper du klarer deg med denne lille sykemeldingen og at du får hentet deg inn igjen godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...