*lilly* Skrevet 14. januar 2012 #3341 Del Skrevet 14. januar 2012 Gratulerer med tredje trimester! Du har kjempefin mage Ser du er litt bekymret for stoffskifteverdiene dine, men jeg er sikker på at alt går bra. Nå får du jo ekstra oppfølging fra lege/jordmor, så de passer nok godt på deg og snuppa! Det ser jo ut som hun vokser godt med den flotte magen du har Blir nesten litt misunnelig jeg Ser du lurer på hvor mye du trenger av NB klær i starten. Siden du ikke vet hvor stor snuppa di er ville jeg kjøpt ca 2-3 bodyer i str. 50, og noen flere i str. 56. De i ull/silke i str. 56/62 er store i størrelsen syns jeg, de kunne snuppa bruke til hun var 5-6 mnd (og hun er ikke liten for alderen). Av sparkebukser ville jeg nok hatt 2-3 i str. 50 der også. Den rosa ull/silke i str. 50/56 var alt for stor til snuppa da hun var født (hun var 49 cm). Jeg vet at NB er greie med bytting av klær så lenge de ikke er brukt, så du kan jo bare kjøpe inn endel klær og så bare bytter du de hvis snuppa viser seg å være for stor til str. 50. NB-klærne trenger ikke vaskes før bruk heller, så du kan ha med klær på sykehuset i pakken, og så bruker du bare det som passer Snuppa ble fort kald på bena når hun var nyfødt, så babysokker i ull var supert! Den minste NB størrelsen varte ganske lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 14. januar 2012 #3342 Del Skrevet 14. januar 2012 Håper det var en fin kveld i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #3343 Del Skrevet 14. januar 2012 Det bilsetet har vi og, og jeg er kjempe fornøyd! Enkelt og greit å håndtere. Skal dere ha basen til det også? Er sjeleglad vi falt på ja, når vi vurderte det. Såå mye enklere! Kos dere på julebord Håper ikke det er noe galt med stoffskiftet ditt, og at babyen din legger på seg som den skal. Håper ihvertfall det blir bedre Vi hentet basen i går, så nå begynner de største tingene å falle på plass Julebordet var veldig koselig Fikk snakket med legekontoret i går og fikk beskjed om å øke litt på medisindosen slik at det forhåpentligvis gjør at nivåene går ned, og vekten til lille frøkna går opp Får se hva neste blodprøve om noen uker sier. Tenk..I morgen er du i tredje og siste trimester!! Helt utrolig! Håper stoffskiftet ditt bedrer seg slik at lille jenta legger på seg som hun skal. Bra legen vil følge det opp i alle fall. Så får du sikkert litt ekstra ultralyder for å følge med veksten hennes også. Tredje trimester alt Skjønner ikke hvor tiden blir av jeg altså. Håper at nivåene går ned etterhvert som kroppen blir vant til den nye dosen med medisin. Og skulle jeg være heldig å få ekstra ul skal jeg ikke nekte på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #3344 Del Skrevet 14. januar 2012 Gratulerer med tredje trimester! Du har kjempefin mage Ser du er litt bekymret for stoffskifteverdiene dine, men jeg er sikker på at alt går bra. Nå får du jo ekstra oppfølging fra lege/jordmor, så de passer nok godt på deg og snuppa! Det ser jo ut som hun vokser godt med den flotte magen du har Blir nesten litt misunnelig jeg Ser du lurer på hvor mye du trenger av NB klær i starten. Siden du ikke vet hvor stor snuppa di er ville jeg kjøpt ca 2-3 bodyer i str. 50, og noen flere i str. 56. De i ull/silke i str. 56/62 er store i størrelsen syns jeg, de kunne snuppa bruke til hun var 5-6 mnd (og hun er ikke liten for alderen). Av sparkebukser ville jeg nok hatt 2-3 i str. 50 der også. Den rosa ull/silke i str. 50/56 var alt for stor til snuppa da hun var født (hun var 49 cm). Jeg vet at NB er greie med bytting av klær så lenge de ikke er brukt, så du kan jo bare kjøpe inn endel klær og så bare bytter du de hvis snuppa viser seg å være for stor til str. 50. NB-klærne trenger ikke vaskes før bruk heller, så du kan ha med klær på sykehuset i pakken, og så bruker du bare det som passer Snuppa ble fort kald på bena når hun var nyfødt, så babysokker i ull var supert! Den minste NB størrelsen varte ganske lenge. Takk for mye mageskryt Håper at de neste ukene går fort slik at jeg får mer svar fra legen om ting blir bedre eller ikke og om hun fortsetter å legge på seg som hun skal. Har fått litt ulltøy allerede, så tror vi venter litt med å kjøpe inn mer til vi vet hvilken størrelse som passer henne best. Og så blir det nok av hjemmestrikkede ullklær på henne også så hun skal holde seg god og varm Håper det var en fin kveld i går Det var det Men veldig godt å komme hjem igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #3345 Del Skrevet 14. januar 2012 28 uker og tredje trimester! Det er helt utrolig å tenke på at vi alt er kommet så langt! Håper at det fortsetter å gå så fort, for vi gleder oss utrolig mye til å treffe på henne Julebordet var veldig koselig Snakket mye med konen til en av mannens arbeidkollegaer, og de bor tydeligvis ikke så langt unna oss så må prøve å få til å truffet på dem ved en senere anledning også Det ble sent før vi endelig var i seng, var vel rundt 3 tenker jeg, så dagen i dag har vært veldig rolig Morgendagen blir nok veldig rolig også kan jeg tenke meg. Vi skal på middag hos mine besteforeldre, så da blir det ihvertfall en rolig ettermiddag og kveld, og det skal bli utrolig godt Ellers prøver vi å venne kattene til å være ute. De vet tydeligvis hvor de bor, for selv om de vandrer litt rundt og stikker innom naboene sine terrasser kommer de hjem når de føler seg redde eller truede. Dette gjør matmor veldig glad Var på middag og spillkveld hos svigers i kveld, så kjenner at jeg veldig snart skal finne sengen. Håper dere får en god natt og en flott søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 14. januar 2012 #3346 Del Skrevet 14. januar 2012 YEY for tredje trimester Så flinke dere er som er så godt i gang med innkjøp og rydding. Det er kjempelurt å være litt tidlig ute. Det har ikke vi vært, og angrer på det nå ja... Vi har og maxi cosi cabriofix - tror det blir veldig bra. Det er jo så lite og lett! Pebble valgte vi bort siden det faktisk var litt tyngre Angående klær så var det lure tips over her om NB og bytting. Som sagt trenger man jo ikke vaske de, så da er det jo bare å la lappene sitte på til man vet om det passer. Ikke får de inn nye modeller i et sett heller, så da er det jo greit å bytte etter litt tid sikkert Vi har noen få klær i str 50, mest ting kjøpt på salg nå, siden vi ikke vet hvor mye/om det blir bruk for det. Uansett, ikke se deg blind på størrelsen på plagget - det er store forskjeller på 50 hos HM og 50 hos Polarn f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 14. januar 2012 #3347 Del Skrevet 14. januar 2012 28 uker, og tredje og siste trimester Ukene fremover kommer nok til å fly avgårde. Det har de i allefall gjort her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 15. januar 2012 #3348 Del Skrevet 15. januar 2012 Grattis med tredje trimester Herlig at så mye av utstyret er på plass da! Kjenner jeg begynner å bli litt stresset for at vi ikke har fått på plass så mye ennå..... Høres ut som om du har hatt en super helg i allefall Ha en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #3349 Del Skrevet 15. januar 2012 YEY for tredje trimester Så flinke dere er som er så godt i gang med innkjøp og rydding. Det er kjempelurt å være litt tidlig ute. Det har ikke vi vært, og angrer på det nå ja... Vi har og maxi cosi cabriofix - tror det blir veldig bra. Det er jo så lite og lett! Pebble valgte vi bort siden det faktisk var litt tyngre Angående klær så var det lure tips over her om NB og bytting. Som sagt trenger man jo ikke vaske de, så da er det jo bare å la lappene sitte på til man vet om det passer. Ikke får de inn nye modeller i et sett heller, så da er det jo greit å bytte etter litt tid sikkert Vi har noen få klær i str 50, mest ting kjøpt på salg nå, siden vi ikke vet hvor mye/om det blir bruk for det. Uansett, ikke se deg blind på størrelsen på plagget - det er store forskjeller på 50 hos HM og 50 hos Polarn f.eks. Jeg har pushet en god del på mannen for å komme i gang med innkjøp tidlig slik at vi har god tid til å kose oss den siste tiden før fødsel, og etter litt bearbeiding fant han ut at det ikke var en så verst ide Er veldig glad for at vi valgte den bilstolen, og tenker at det blir utrolig greit at det er så lett så da blir det lettere å flytte rundt på det Vi har litt i størrelse 50 og litt mer i størrelse 56 og regner med at det som blir kjøpt inn fremover blir i størrelse 56 og oppover. Hadde det bare vært så enkelt å vite hvor mye tøy en trenger i de minste størrelsene så hadde innkjøpene blitt mye lettere 28 uker, og tredje og siste trimester Ukene fremover kommer nok til å fly avgårde. Det har de i allefall gjort her Håper det samme gjelder for meg Grattis med tredje trimester Herlig at så mye av utstyret er på plass da! Kjenner jeg begynner å bli litt stresset for at vi ikke har fått på plass så mye ennå..... Høres ut som om du har hatt en super helg i allefall Ha en fin søndag Takk for det Er veldig glad for at vi har det meste av de store tingene i hus. Gleder meg bare sånn til å sette alt opp slik at det blir helt klart til lille frøkna sin ankomst Har hatt en veldig flott helg Ha en fin søndag du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 15. januar 2012 #3350 Del Skrevet 15. januar 2012 3, trimester! Tida gaar saa fort:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 15. januar 2012 #3351 Del Skrevet 15. januar 2012 Gratulerer med tredje trimester Gleder meg til jeg kommer så langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 15. januar 2012 #3352 Del Skrevet 15. januar 2012 Hurra for 3.trimester!! Gud, så fort tiden går!! Nå er det ikke igjen så fryktelig lenge til dere får treffe lille nurket! Blir nok stas! Er formen bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #3353 Del Skrevet 15. januar 2012 3, trimester! Tida gaar saa fort:) Det er helt utrolig å tenke på at jeg er kommet hit allerede Gratulerer med tredje trimester Gleder meg til jeg kommer så langt Er bare å glede seg pusilus, er ikke lenge til du når denne milepælen du heller Hurra for 3.trimester!! Gud, så fort tiden går!! Nå er det ikke igjen så fryktelig lenge til dere får treffe lille nurket! Blir nok stas! Er formen bra? Det blir veldig stas etterhvert som vi nærmer oss Formen er for det meste fin. Kjenner at bekkenet stivner godt til når jeg sitter på enkelte stoler og det blir stadig tyngre å skulle snu seg og finne en god sovestilling om natten. Håper at jeg klarer å holde det i sjakk en stund til, for vil gjerne jobbe så nærmt opp til termin som mulig Men jeg får ta en uke om gangen, kroppen sine behov kommer før jobben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 15. januar 2012 #3354 Del Skrevet 15. januar 2012 Helt riktig tankegang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 16. januar 2012 #3355 Del Skrevet 16. januar 2012 For 3. og siste trimester! Spennende tid fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 16. januar 2012 #3356 Del Skrevet 16. januar 2012 for tredje trimester!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #3357 Del Skrevet 16. januar 2012 Helt riktig tankegang! For 3. og siste trimester! Spennende tid fremover! Det blir veldig spennende for tredje trimester!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #3358 Del Skrevet 16. januar 2012 Formen er i dag skikkelig dårlig Føler meg varm, kvalm og helt utslitt. Er redd jeg brygger på noe. Har veldig lyst å ringe jobben og si at jeg ikke kommer i dag, men jeg skal få turnus for de neste ukene så bør være der. Håper formen tar seg opp etterhvert, hvis ikke blir det en svært lang vakt senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 16. januar 2012 #3359 Del Skrevet 16. januar 2012 Huff, ikke godt. Håper du får slappet av og får kommet deg på bena, for det er tross alt det viktigste. Bedre sent enn aldri, så hopper jeg for at du nå har kommet til siste trimester! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 16. januar 2012 #3360 Del Skrevet 16. januar 2012 God bedring av formen! Kanskje du kan gå på jobb, forsøke.. og heller dra hjem om du blir mye verre? Kinkig det der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå