Småkjekset Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #3241 Del Skrevet 12. desember 2011 Weeeee!!!! 23 uker!!!! Så flink du er som strikker og ordner til bebisen <3 Det er koselig å vente og forberede seg med slike syssler! Synes det er så koselig å strikke, spesielt nå som jeg strikker til lille frøkna Klarer ikke å bli ferdig med et prosjekt før jeg har startet på et nytt Jeg hadde også tatt den uten hette. Så flink du er som strikker synes jeg. Jeg vil også kunne det. Heldigvis har jeg en mamma som er strikkemaskinen selv. Ta forresten godt vare på bekkenet ditt. Det gjorde ikke jeg og har slitt med det etter fødsel også. *vifte strengt med pekefingeren* Den uten hette er nok mest praktisk ja Veldig greit med mødre som kan hjelpe til. Har nettopp satt mamma igang med hentesettet, så må finne på noe annet lurt til hun er ferdig med det Prøver så godt jeg kan å ta vare på det. Jeg tar det med ro når jeg kjenner at kroppen trenger det, og ser ut som om det hjelper en god del For 23 uker Begge var kjempe fine, og passer nok fint i april Skulle ønske jeg klarte å strikke sånt, men så er jo S så heldig å ha en flittig farmor da Håper eksamen gikk bra, og at du nyter ferie! Mamma er bekyrmet for at jeg strikker for mye som blir for varmt for fort. Er ikke så lett med været på vestlandet, er veldig uforutsigbart. Så da har jeg litt i bakhånd og så finnes det alltid en løsning hvis vi trenger mer Synes begge dressene var kjempefine jeg også, men har sett mest på den uten hette. Kan bli et prosjekt her og, men ser ikke ut til at tiden strekker til. Får iallfal begynne på den i en størrelse som passer mot neste høst/vinter. Hetter har jeg forstått at stort sett bare er i veien, selvom det er søtt, og ikkert kan være praktisk i blant. Du kan jo strikke en løshette, som kan tas av og på med knapper? Det er utrolig vanskelig å skulle rekke alle tingene som jeg har lyst til å lage, så tror nok jeg må få meg en oversikt over hva som kan brukes de første månedene og hva jeg heller bør strikke til høsten igjen. Begynner å bli en lang liste på strikkeønskelisten min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #3242 Del Skrevet 12. desember 2011 På lørdagen var vi i bursdagsfest. Hadde planer om å ikke være så lenge, men plutselig var klokken 3 og med 1,5 time hjem ble det en sen natt :sleeping: Hadde ikke noe overskudd når vi stod opp igjen så for å slippe å lage mat selv dro vi på besøk til foreldrene mine I dag var det jordmortime og lille frøkna har det supert Alt så veldig bra ut, og hun var veldig aktiv mens jeg var inne. Da jm skulle høre hjertelyden protesterte frøkna med å sparke i doppleren for å forstyrre Skal dra og bestille barnevognen i morgen og det gleder jeg meg mye til. Må bort å prøvetrille litt på utstillingsmodellene tenker jeg Så når den er bestilt kan jeg slappe litt mer av i forhold til tingene vi trenger, for det andre får vi ordnet på nyåret uten å måtte stresse. Har fått en god del klær nå også, så må snart få tak i en kommode vi kan ha det i. Kom i kontakt med ei på FB som solgte mye klær til en billig penge så da måtte jeg bare slå til. Og nå har vi alt vi trenger i størrelse 50 og 56 for å si det sånn Så neste gang vi skal kjøpe klær er det sommerklær som står på planen Jeg får komme meg tilbake til strikkepinnene. Har kjøpt inn garn og pinner slik at jeg kan lage en fanabodyså prøver det jeg kan å bli ferdig med sokkene jeg har holdt på med de siste dagene slik at jeg får startet. Gleder meg sånn til å strikke den bodyen i nydelige lillafarger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 12. desember 2011 #3243 Del Skrevet 12. desember 2011 Hei, Kjeksemor! Jeg har faktisk nettopp begynt å strikke selv! Jeg kan rett, vrang og perlestrikk, men jeg syns strikkeoppskrifter er vanskelige å forstå seg på...finnes det et sted med "strikkeoppskrifter for dummies", mon tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #3244 Del Skrevet 12. desember 2011 Hei, Kjeksemor! Jeg har faktisk nettopp begynt å strikke selv! Jeg kan rett, vrang og perlestrikk, men jeg syns strikkeoppskrifter er vanskelige å forstå seg på...finnes det et sted med "strikkeoppskrifter for dummies", mon tro? Garnstudio har veldig mange flotte oppskrifter Og så er det så genialt med den strikkeskolen de har der Aner ikke hvor mange ganger jeg har kikket på videoene der for å finne ut hva i alle dager jeg skal gjøre. Så den kan jeg anbefale på det sterkeste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 12. desember 2011 #3245 Del Skrevet 12. desember 2011 Ååååh, den bodyen var jo kjempesøt den og Du må ikke friste meg sånn Garnstudio sin strikkeskole med videoene brukes MEGET flittig der. Jeg er strikkelært via internett, og da i hovedsak videoene der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #3246 Del Skrevet 12. desember 2011 Ååååh, den bodyen var jo kjempesøt den og Du må ikke friste meg sånn Garnstudio sin strikkeskole med videoene brukes MEGET flittig der. Jeg er strikkelært via internett, og da i hovedsak videoene der Har ei venninne som strikker en slik body til meg i størrelse 3-6 måneder så da bare måtte jeg strikke en selv i den minste størrelsen. Får bare håpe at vi får brukt den, at det ikke er for varmt for henne. Det som er dumt er at det ikke er armer på den, men det går vel greit å evt ha en body med armer under i tillegg til strømpebukse hvis det ikke blir for varmt igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 12. desember 2011 #3247 Del Skrevet 12. desember 2011 Om du er hakket mer strikkekyndig enn meg, så kan du jo kanskje modifisere den litt, så du strikker med armer? Uansett tror jeg fint det funker med en langermet body under - kan jo velge en litt tynn bomullsbody f.eks? Fant bodyen på Ravelry og la den til i den allerede alt for lange køen min - kan jo være tassen ikke vil ut før en stund ut i februar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #3248 Del Skrevet 12. desember 2011 Om du er hakket mer strikkekyndig enn meg, så kan du jo kanskje modifisere den litt, så du strikker med armer? Uansett tror jeg fint det funker med en langermet body under - kan jo velge en litt tynn bomullsbody f.eks? Fant bodyen på Ravelry og la den til i den allerede alt for lange køen min - kan jo være tassen ikke vil ut før en stund ut i februar Jeg er ikke noe god på å gjøre om på oppskrifter, så jeg får høre med noen som er flinkere enn meg om de får det til slik at muligheten evt er der til senere Har ikke vært innom Raverly før jeg, så etter en snartur innom har jeg ikke annet å si enn at jeg er frelst! Med så mye flott som finnes der skjønner jeg godt at man får en lang kø på prosjektene en kunne tenkt seg å få unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 12. desember 2011 #3249 Del Skrevet 12. desember 2011 Jeg skjønte ikke helt poenget med Ravelry til å begynne med, men det vokser stadig på meg, og jeg er også frelst. Og så er det så mange artige ting der for ordensfriker som meg. F.eks kan du legge inn alle pinnene du har, så du har oversikt å slipper å enten kjøpe nye til hvert prosjekt, eller lete gjennom alle pinnene som ligger strødd rundt omkring... Og så finner man masse fine gratis-oppskrifter, og ikke minst genialt at man kan se andres ferdige prosjeker av de ulike mønstrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 16. desember 2011 Forfatter #3250 Del Skrevet 16. desember 2011 Er noen dager siden jeg har vært innom her nå, har vært travelt opptatt med strikking Er snart ferdig med bodyen, så da blir det å strikke matchende lue og sokker til Mannen er på julebord i kveld, så sitter å venter på at han skal hentes. Etter at jeg hadde sluppet han av der de skulle være stakk jeg innom Barnevognservie og bestilte vognen Fikk spørsmål om når jeg ville ha den og sa først så fort som mulig, for jeg tenkte jo at det var 8 uker levering for det var det jeg fikk beskjed om sist jeg var innom. Så når hun sa at de hadde en stående på lageret ble jeg litt lang i maska Kom frem til at vi ikke trenger å ha den i hus før januar/februar da vi aller først må få ryddet ut av barnerommet slik at den kan stå der. Men som jeg gleder meg til å kunne hente den og trille den her hjemme Kattene våre ble sterilisert tidligere i uken, så springer rundt etter dem for å passe på at bodyen de har på seg for å beskytte operasjonssåret ikke blir revet av slik at de kommer til såret. Skal ha den på seg i 10-12 dager så det blir en god del trening på meg fremover Nå er det frem igjen med strikketøyet og forhåpentligvis en god film på tven Ha en fin fredagskveld jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 16. desember 2011 #3251 Del Skrevet 16. desember 2011 Lykke til med strikking og kattespring! God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 16. desember 2011 #3252 Del Skrevet 16. desember 2011 flink du er som strikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 17. desember 2011 #3253 Del Skrevet 17. desember 2011 Høres kjekt ut med strikking.. Kanskje jeg prøver å få til noe på nyåret Et eeeenkelt prosjekt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #3254 Del Skrevet 17. desember 2011 Lykke til med strikking og kattespring! God helg Takk for det Ble ferdig med et prosjekt og neste ble påbegynt i tillegg til å ha to mammadalter av noen puser liggende på fanget/magen flink du er som strikker Det er så utrolig koselig, så gjør det så fort jeg får sjansen Høres kjekt ut med strikking.. Kanskje jeg prøver å få til noe på nyåret Et eeeenkelt prosjekt... Mor Signe teppet til nøstebarn er veldig enkelt Da trenger du bare å kunne legge opp og felle av og strikke rett frem og tilbake Og så er det visst veldig godt for de små å ligge intullet i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #3255 Del Skrevet 17. desember 2011 Mannen satt på med en kollega hjem fra julebordet så jeg slapp å hente. Men jeg hørte godt når han kom hjem for å si det sånn Da han la seg trodde jeg at nå blir det endelig stille, men neida da kom selvfølgelig det noen høye snork fra tid til annen I tillegg tok han med seg feil frakk da han dro, så han hadde med seg mobilen til en annen hjem, og vedkommende har prøvd å ringe og ringe på den i hele natt. Etter to timer med bare snuing og vendinger i sengen fant jeg ut at nok var nok og gikk opp på gjesterommet som er overfylt av poser med alt mulig i, ryddet og la meg til å sove der. Fikk sove til slutt da, men har det ikke helt godt i ryggen i dag så det blir en interessant dag på jobben senere. Neste gang mannen skal på vift med jobben skal han få reie opp sovesofaen før han drar slik at det er plass til han når han kommer hjem. Mye mer praktisk at han går opp to trapper og ligger seg der enn at jeg må springe ned og opp to trapper hver gang jeg skal på do, som var fryktelig mange ganger i natt typisk nok Nå er det operasjon prøve og lokalisere mobilen til mannen som står på planen før vi skal overlevere telefonen til kollegaen hans. Og jeg som ville han en stille og rolig formiddag før jeg skulle på jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #3256 Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) 24 uker! Endret 17. desember 2011 av Småkjekset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 17. desember 2011 #3257 Del Skrevet 17. desember 2011 24 uker Her går det unna! Så flink du er til å strikke da Du får legge ut bilde når det er ferdig Deilig at vognen er bestilt. Tenkte bestille på nyåret vi, gleder meg Ha en fin lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 17. desember 2011 #3258 Del Skrevet 17. desember 2011 24 uker!! Morsomt med fulle samboere... Her var også mannen på julebord i går, men han var faktisk så grei at han gikk og la seg på gjesterommet selv! Imponert over strikkeiveren din. Jeg har ikke strikket på babyteppet på over en måned... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 17. desember 2011 #3259 Del Skrevet 17. desember 2011 24 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #3260 Del Skrevet 17. desember 2011 24 uker Her går det unna! Så flink du er til å strikke da Du får legge ut bilde når det er ferdig Deilig at vognen er bestilt. Tenkte bestille på nyåret vi, gleder meg Ha en fin lørdag Skal legge ut bilde over helgen tenker jeg Det er veldig godt at den er bestilt, da er vi et skritt nærmere å ha det viktigste utstyret før frøkna kommer Ha en fin lørdag selv 24 uker!! Morsomt med fulle samboere... Her var også mannen på julebord i går, men han var faktisk så grei at han gikk og la seg på gjesterommet selv! Imponert over strikkeiveren din. Jeg har ikke strikket på babyteppet på over en måned... Han har funent ut at det er greiest at han ligger på gjesterommet neste gang, så får se om han husker det da Har ikke så mye annet å ta meg til når jeg ikke er på jobb så da blir det mye strikking 24 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå