*lilly* Skrevet 29. november 2011 #3161 Del Skrevet 29. november 2011 Så koslig å lese her, mimrer tilbake til innkjøp og planlegging Jenta vår har ikke vært noe særlig glad i bæring, brukte meitai litt i starten, ellers har det bare vært brukt på reise osv. Vi har dundynene, husker ikke merke, men de er anbefalt av NAAF. Veldig fornøyd! Ellers kan jeg anbefale det største lammeskinnet fra Nøstebarn! Koster litt, men gull verdt. Jenta vår bruker det hele tiden - i senga, vogga og vogna. Hun sover så godt på det, og ligger gjerne og koser med skinnet før hun sovner. I tillegg er det så greit å ta med på reise, så uansett hvor hun er ligger hun på skinnet. Siden jeg er innom likevel vil jeg anbefale ull og ull/silke til småttiser! Det er kjempedeilig, og blir ikke kaldt på samme måte som bomull. Jeg angrer på at jeg ikke bare kjøpte ull og ull/silke til jenta vår, selv om hun var sommerbarn. Man får alltids MYE gaver, og det er stort sett bomull. Mange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 29. november 2011 #3162 Del Skrevet 29. november 2011 Vi har også sett på madrasser og slikt fra Drykid - synes det virker veldig bra, selvom det er litt dyrt. I vuggen der det bare blir litt dagsoving kjøper vi dog billigste type fra IKEA - regner med at det holder fint. Tenkte eventuelt å ha et skinn oppi der også, men har ikke helt oversikten der enda - det er neste post på programmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 29. november 2011 #3163 Del Skrevet 29. november 2011 Vi har DryKid overmadrass, og den er helt fantastisk, enkel å vaske og tørker fort, mister ikke fasongen heller! Synes ikke noe om vanlig tisselaken :/ Så koselig med bevegelse og magevoksing! Blir så spennende fremover! Lage tippeliste for fødselsdato ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 29. november 2011 #3164 Del Skrevet 29. november 2011 Vi har kun lammeskinn i vogna. tenkte å ha i senga også, men hun sover alltid i det deilige ullpledded sitt og jeg har da ikke sett behovet dette Anbefaler dette teppet på det varmeste! Er av ren merinoull og kan masinvaskes! Vi har sikkert vasket det 12-15 ganger og det er like flott! Gjett om jeg skal ha den høyhalsede genseren herifra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 29. november 2011 #3165 Del Skrevet 29. november 2011 Vi har kun lammeskinn i vogna. tenkte å ha i senga også, men hun sover alltid i det deilige ullpledded sitt og jeg har da ikke sett behovet dette Anbefaler dette teppet på det varmeste! Er av ren merinoull og kan masinvaskes! Vi har sikkert vasket det 12-15 ganger og det er like flott! Gjett om jeg skal ha den høyhalsede genseren herifra Både teppe og genser ser deeeeilige ut... elsker ull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 29. november 2011 Forfatter #3166 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg sverger til dette merket når det gjelder "tisselaken". Disse puster, og det er derfor mindre fare for det som Jesse snakker om. Ikke minst er det praktisk at de kan vaskes i maskinen! Jeg har ammemadrassen til N, og den har vært suveren! Nå ligger den helt utbrettet i sprinkelsengen, og vi tar den med om vi skal sove et annet sted enn hjemme. Verdt hver en krone! Hmmm, noe mer? Ja, og så bruker vi Høie fiberdyne (anbefalt av NAAF), og er veldig fornøyd! Jeg føler at dundynen kan bli litt tung, jeg da, men det er kanskje bare meg Har akkurat gått over til 80x100 i senga, og er veldig glad for at jeg hadde 65x80 først. Mye lettere og mindre klumpete. Tar gjerne i mot navn på PM, altså Skal sjekke ut den nettsiden og se hva de har for noe der Lurer veldig på om jeg vil ha en slik ammemadrass, virker så veldig praktisk! Da kunne vi hatt den oppe i stuen på kvelden og etterhvert som snuppa sovner er det lettere å bære henne ned i sengen når vi legger oss. Må godsnakke litt med mannen for å få han til å bli enig Jeg får undersøke litt mer i forhold til disse dynene. Men går vi for to størrelser og der viser seg at den minste er den som blir brukt mest til å begynne med er det lett å bytte over, hvis ikke er butikkene åpne etter hun er født også Skal sende deg PM med navnene vi lurer på Jeg har vært veldig gla i meitaien min Var ikke mange mnd når jeg begynte å bruke den. Men jeg hadde ikke noe godt sjal. Det var aaaaalt for langt (og varmt) Ser fro meg at meitaien kan være litt mer praktisk etterhvert som det går mot sommer da det ikke blir like tett og klamt som et sjal. Jeg får sjekke om det finnes noen som selger sjal i nærheten av her slik at jeg evt kan få prøvd litt ulike modeller og se om det er noe for oss Så koslig å lese her, mimrer tilbake til innkjøp og planlegging Jenta vår har ikke vært noe særlig glad i bæring, brukte meitai litt i starten, ellers har det bare vært brukt på reise osv. Vi har dundynene, husker ikke merke, men de er anbefalt av NAAF. Veldig fornøyd! Ellers kan jeg anbefale det største lammeskinnet fra Nøstebarn! Koster litt, men gull verdt. Jenta vår bruker det hele tiden - i senga, vogga og vogna. Hun sover så godt på det, og ligger gjerne og koser med skinnet før hun sovner. I tillegg er det så greit å ta med på reise, så uansett hvor hun er ligger hun på skinnet. Siden jeg er innom likevel vil jeg anbefale ull og ull/silke til småttiser! Det er kjempedeilig, og blir ikke kaldt på samme måte som bomull. Jeg angrer på at jeg ikke bare kjøpte ull og ull/silke til jenta vår, selv om hun var sommerbarn. Man får alltids MYE gaver, og det er stort sett bomull. Mange Planlegging og innkjøp er kos Har sett på det lammeskinnet og tror det må bli et slikt på oss Veldig greit at hun kan ha noe kjent med seg når hun skal på overnatting etterhvert Lurer på dette med ull og hvor mye det er greit å ha av dette de første månedene. Forhåpentligvis får vi en fin sommer med mye sol og høye temperaturer så er litt redd for å evt kjøpe for mye. Hvilke steder kan du anbefale å kjøpe ull/silke plagg til de små? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 29. november 2011 Forfatter #3167 Del Skrevet 29. november 2011 Vi har også sett på madrasser og slikt fra Drykid - synes det virker veldig bra, selvom det er litt dyrt. I vuggen der det bare blir litt dagsoving kjøper vi dog billigste type fra IKEA - regner med at det holder fint. Tenkte eventuelt å ha et skinn oppi der også, men har ikke helt oversikten der enda - det er neste post på programmet Får sjekke ut de ulike madrasstypene fra Drykid. Vi vil jo ha best mulig madrass selv, så da burde lille frøken også få det Vi har DryKid overmadrass, og den er helt fantastisk, enkel å vaske og tørker fort, mister ikke fasongen heller! Synes ikke noe om vanlig tisselaken :/ Så koselig med bevegelse og magevoksing! Blir så spennende fremover! Lage tippeliste for fødselsdato ? Veldig greit med noe som tørker fort! Blir nok av maskiner som skal vaskes med en liten en i hus så er godt det tørker fort Er bare å tippe Lillefot har tippet allerede, så hennes tipping ligger i samme innlegg som tipping for kjønn Fører det opp der til å begynne med og så lager jeg en egen tippeliste for fødsel over nyttår Vi har kun lammeskinn i vogna. tenkte å ha i senga også, men hun sover alltid i det deilige ullpledded sitt og jeg har da ikke sett behovet dette Anbefaler dette teppet på det varmeste! Er av ren merinoull og kan masinvaskes! Vi har sikkert vasket det 12-15 ganger og det er like flott! Gjett om jeg skal ha den høyhalsede genseren herifra Det teppet så utrolig godt ut! Selv om jeg driver og strikker på utallige tepper selv skal jeg absolutt se nærmere på det teppe der Og genseren frister veldig her også! Ser ut til at jeg må smiske med mannen Både teppe og genser ser deeeeilige ut... elsker ull Ull er gull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 29. november 2011 #3168 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg tipper forresten 4. april, for da har jeg bursdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 29. november 2011 Forfatter #3169 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg tipper forresten 4. april, for da har jeg bursdag Det skal jeg føre opp Hadde ikke gjort noe om hun kom da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 29. november 2011 #3170 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Er de vanlige IKEA madrassene gode å bruke også, eller burde vi kjøpe de et annet sted? Vi har vært veldig fornøyde med IKEA-madrassen vi har til snuppa ihvertfall! Så vidt jeg husker er det denne vi har Endret 29. november 2011 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 29. november 2011 #3171 Del Skrevet 29. november 2011 Planlegging og innkjøp er kos Har sett på det lammeskinnet og tror det må bli et slikt på oss Veldig greit at hun kan ha noe kjent med seg når hun skal på overnatting etterhvert Lurer på dette med ull og hvor mye det er greit å ha av dette de første månedene. Forhåpentligvis får vi en fin sommer med mye sol og høye temperaturer så er litt redd for å evt kjøpe for mye. Hvilke steder kan du anbefale å kjøpe ull/silke plagg til de små? Kjempekos å kjøpe inn til et lite nurk man ennå ikke helt vet hvem er Og så plutselig er de der, og da er det helt selvfølgelig at de har vært der hele tiden.. det kunne bare ikke vært noen andre *magisk* Det som er fint med NB-skinnet, sammenlignet med billige skinn av type Barnas Hus osv. er jo bl.a. at de er mye større og kan brukes mye lenger. Jeg er veldig fan av klærne til NB også, de er kjempefine! Skulle jeg gjort noe om igjen ville jeg droppet det meste av klær av type bomull fra H&M (det kommer dere til å få massevis av i gaver) og heller satset på å kjøpe færre ting, men bare ull og ull/silke fra NB. Det dummeste jeg gjorde var å kjøpe bomullsokker til snuppa Sånne snåttiser blir veldig fort kalde på føtterne, og da er det bare ull som hjelper - det er min erfaring ihvertfall. Strikk selv, ønsk deg, eller kjøp noen av disse, de er kjempegode! Ellers har de fine bodyer, jeg hadde uten tvil kjøpt noen sånne til å ha i starten. Strømpebukse begynte ikke vi å bruke før til høsten. Kos deg med innkjøp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 29. november 2011 #3172 Del Skrevet 29. november 2011 Forresten - vil gjerne høre hvilke navn dere vurderer, hvis jeg får? Syns det er så gøy å høre hvilke navn andre liker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 29. november 2011 #3173 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg ble også litt nysgjerrig på hvilke navn dere har på lista deres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. november 2011 Forfatter #3174 Del Skrevet 30. november 2011 Vi har vært veldig fornøyde med IKEA-madrassen vi har til snuppa ihvertfall! Så vidt jeg husker er det denne vi har Skal sjekke den ut Kjempekos å kjøpe inn til et lite nurk man ennå ikke helt vet hvem er Og så plutselig er de der, og da er det helt selvfølgelig at de har vært der hele tiden.. det kunne bare ikke vært noen andre *magisk* Det som er fint med NB-skinnet, sammenlignet med billige skinn av type Barnas Hus osv. er jo bl.a. at de er mye større og kan brukes mye lenger. Jeg er veldig fan av klærne til NB også, de er kjempefine! Skulle jeg gjort noe om igjen ville jeg droppet det meste av klær av type bomull fra H&M (det kommer dere til å få massevis av i gaver) og heller satset på å kjøpe færre ting, men bare ull og ull/silke fra NB. Det dummeste jeg gjorde var å kjøpe bomullsokker til snuppa Sånne snåttiser blir veldig fort kalde på føtterne, og da er det bare ull som hjelper - det er min erfaring ihvertfall. Strikk selv, ønsk deg, eller kjøp noen av disse, de er kjempegode! Ellers har de fine bodyer, jeg hadde uten tvil kjøpt noen sånne til å ha i starten. Strømpebukse begynte ikke vi å bruke før til høsten. Kos deg med innkjøp Har skrevet opp et NB skinn på ønskelisten vår så får se om det dukker opp et etterhvert Gleder meg til å ha ei lita snuppe liggende og kose seg på et herlig skinn Ullsokkene så utrolig gode, så der blir det kjøpt inn noen par Synes det er så knotete å strikke så små sokker selv, men får prøve meg igjen i julen og se om tålmodigheten er blitt bedre De bodyene så kjempe herlige ut! Hvordan er størrelsene, hvor lenge kan vi forvente å ha dem før vi må gå over til andre størrelser? Det er så dumt å kjøpe noe som er dyrt for en liten body og så står vi der og ikke får brukt den før den er for liten Hva brukte dere frem til dere begynte med strømpebukser da? Blir vel gjerne litt kalde på beina disse små. Har veldig lyst på sparkebukser og slikt fra NB men er redd for at ullfrotte kan fort bli for varmt? Hvor mange sparkebukser er det greit å ha i de minste størrelsene f.eks? Mye spørsmål på meg nå kjenner jeg Forresten - vil gjerne høre hvilke navn dere vurderer, hvis jeg får? Syns det er så gøy å høre hvilke navn andre liker Sender deg en PM Det er kjempegøy å høre navnene andre tenker på. Er så glad for at flere av venninnene mine er gravide, for da får jeg hørt så mange flotte navn fra den kanten også Jeg ble også litt nysgjerrig på hvilke navn dere har på lista deres Sender deg PM med navnene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 30. november 2011 #3175 Del Skrevet 30. november 2011 Vi har brukt strømpebukse helt fra starten vi.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 30. november 2011 #3176 Del Skrevet 30. november 2011 Vi har brukt strømpebukse helt fra starten vi.. Vi også. Men jeg brukte bomull på henne da hun var nyfødt, for hun rant virkelig bort i ull. Mens nå er ull virkelig gull verdt! N hadde ikke kunne hatt sparkebukser i ullfrotté! Når hun lå ute og sov brukte jeg enten strikkeklær eller fleece (faktisk! Trodde det ville bli klamt for henne, men det var det ikke). Så lå hun i en god vognpose. Jeg tror man bare må prøve seg frem. Jeg har til tider brukt fleecejakke på henne nå, men det er ikke noe spesielt suksess lenger. Bortsett fra når hun sitter i bilsete. Jeg bruker uansett mest skrikkeklær, eller janusdressen i krinkelull. Sistnevnte er helt fantastisk Og så er hettelue uunnværlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. november 2011 Forfatter #3177 Del Skrevet 30. november 2011 Vi har brukt strømpebukse helt fra starten vi.. Tenker vi bare må prøve oss litt frem hva som passer oss best når vi er kommet sålangt. Men er godt å høre hva andres erfaringer er Vi også. Men jeg brukte bomull på henne da hun var nyfødt, for hun rant virkelig bort i ull. Mens nå er ull virkelig gull verdt! N hadde ikke kunne hatt sparkebukser i ullfrotté! Når hun lå ute og sov brukte jeg enten strikkeklær eller fleece (faktisk! Trodde det ville bli klamt for henne, men det var det ikke). Så lå hun i en god vognpose. Jeg tror man bare må prøve seg frem. Jeg har til tider brukt fleecejakke på henne nå, men det er ikke noe spesielt suksess lenger. Bortsett fra når hun sitter i bilsete. Jeg bruker uansett mest skrikkeklær, eller janusdressen i krinkelull. Sistnevnte er helt fantastisk Og så er hettelue uunnværlig Tenker at det blir nok av strikkeklær til lillefrøken etterhvert så skal ikke mangle på ullklær etterhvert Men er litt redd for at hun skal fryse helt i starten. Så jeg får kjøpe litt forskjellig og se hva hun liker seg best i og så heller kjøpe mer av det etterhvert. Takk og lov for at butikkene ikke stenger etter fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 30. november 2011 #3178 Del Skrevet 30. november 2011 Hei, Kjeksemor! Kan du sende meg en PM med navn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. november 2011 Forfatter #3179 Del Skrevet 30. november 2011 Hei, Kjeksemor! Kan du sende meg en PM med navn? Hei hei Kvaksen Det skal jeg gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 30. november 2011 #3180 Del Skrevet 30. november 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå