Gå til innhold

Da var det vår tur!

Småkjekset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeeeei!!! Langt over halvveis nå!!!

Herlig når ukene flyr og man er fin i formen og koser seg med spark<3 Alldeles perfekt!

Vanskelig med navn ja.. Vi har nesten ingen ting som ligner på alternativer engang! Og nå har vi ikke snakket om det på lenge. Nesten så vi har gitt litt opp og håper på at han kommer ut med navneskilt i hånden, hehehe:)

Håper du får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk at du er halvveis alt. Er jo helt fantastisk. Syns du nettopp ble gravid jeg :P

Så er jeg missunnelig ;)

Har vært på ferie jeg så har lissom ikke fått fulgt med så mye, men nå er jeg oppdatert :)

Husk å lytte til kroppen angående søvn og, for plutselig møter du veggen og det er ikke noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: Halvveis! :strix:

:strix:

Jeeeei!!! Langt over halvveis nå!!!

Herlig når ukene flyr og man er fin i formen og koser seg med spark<3 Alldeles perfekt!

Vanskelig med navn ja.. Vi har nesten ingen ting som ligner på alternativer engang! Og nå har vi ikke snakket om det på lenge. Nesten så vi har gitt litt opp og håper på at han kommer ut med navneskilt i hånden, hehehe:)

Håper du får en fin dag!

Jeg nyter virkelig tiden nå hvor jeg føler meg i veldig grei form, for plutselig kommre den ene planken etter den andre, selv om jeg håper å slippe *bank i bordet*

Hadde vært veldig smart hvis de kom ut med navneskilt i hånden ja :ler:

:klemmer:

Innom og kikker :)

Halvveis allerede :hoppe:

Skjønner ikke at det går så fort om dagnene! Rekker jo ikke å gjøre noe før dagene har fløyet fra meg.

tenk at du er halvveis alt. Er jo helt fantastisk. Syns du nettopp ble gravid jeg :P

Så er jeg missunnelig ;)

Har vært på ferie jeg så har lissom ikke fått fulgt med så mye, men nå er jeg oppdatert :)

Husk å lytte til kroppen angående søvn og, for plutselig møter du veggen og det er ikke noe særlig.

Føles virkelig ut som om jeg nettopp stod med positiv test i hånden, og at jeg er 21 uker i morgen det klarer jeg bare ikke å skjønne. Men herlig er det :hjerte:

Prøver å få så mye søvn som mulig, men det er ikke så lett hvis jeg har sen- og så tidligvakt dagen etterpå. Da er jeg ikke hjemme før i halv elleve tiden, og klarer ikke å sovne før i 12 halv ett tiden, og med flere doturer og vanskeligheter med å sovne fort igjen blir det ikke mange timene effektiv soving. Men det går på et vis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig sliten om dagen, så ser virkelig frem til frihelg og ikke arbeidsvakter før neste helg :hoppe:

De siste dagene har gått til jobbing, jobbing og atter jobbing. Har sett frem til helgen siden før forrige helg, så har store planer om å slappe av og ta alt helt med ro de neste dagene :)

Var på julegate åpning med mannen, søstrene mine og to av niesene mine i kveld og vi koste oss mye. Er 5 år siden jeg var med på julegateåpning her hjemme, så er godt å være tilbake og ha muligheten til å gå igjen ;)

Været her er skikkelig dritt, med haggelbyer, regnbyer, forferdelig vind og lyn og torden. Kom hjem til et hus uten strøm, så var bare å snu i døren og dra litt tidligere ut til foreldrene mine ;) Håper det ikke tordner noe mer i kveld/natt, det er virkelig det verste jeg vet :(

Nå er planen å slappe av på sofaen sammen med kattene og strikketøyet, og forhåpentligvis har jeg en episode av en serie slik at jeg kan kose meg enda litt til ;)

Ha en fortsatt fin kveld, og god helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 uker :strix:

Godt du har frihelg denne helgen da, trenger å hente seg inn litt innimellom :) Det er slitsomt å lage barn :Nikke:

Koselig med julegate åpning, går fort mot jul nå!

Kos deg videre i helgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg, nyyyt den og la førjulstiden begynne ;)

Har hatt en kjempeflott helg så langt. Begynner å komme i julestemning nå som adventsstjernen er hengt opp :)

:rodmer:

God helg! :vinke:

Fortsatt god helg til deg også :klemmer:

Vil følge:)!

Så koselig med et nytt navn i boka! Velkommen skal du være :blomst:

21 uker :strix:

Godt du har frihelg denne helgen da, trenger å hente seg inn litt innimellom :) Det er slitsomt å lage barn :Nikke:

Koselig med julegate åpning, går fort mot jul nå!

Kos deg videre i helgen :klemmer:

Tenk at vi har passert 21 uker alt :hoppe:

Det er utrolig godt å ha noen dager å hente seg inn på :jepp: Er veldig glad for at jeg ikke skal jobbe før neste helg ;)

De neste ukene kommer til å fly avsted, så snart er julen her! Om 1,5 uke har jeg en eksamen, og en annen uken etterpå, og så er det bare en arbeidshelg før jul :hoppe: Å som jeg gleder meg :hjerte:

Får vel snart begynne å kikke etter et antrekk som kan brukes i julen :)

Håper du har fått tatt deg litt inn ila frihelgen :klem:

Koselig med julegateåpning :)

Føler at jeg har mye mer oversudd i dag enn jeg har hatt på en stund, så er glad for å ha fått slappet av litt :)

Julegateåpning var kos, så vi gleder oss til vi kan ha med snuppa til neste år :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt må jeg :strix: for 21 uker i går!

Denne helgen har vært veldg rolig - deilig :) I går var det avslapping hjemme etter en snartur innom kjøpesenteret for å se hvor fint det er blitt pyntet til jul :) Så langt i dag har vi kost oss med film og nonstop pyntede pepperkaker :sikle: og er invitert på middag hos svigers om noen timer. Det ser vi veldig frem til, for vi orker ikke å lage oss mat selv i dag. Litt slappe kan en si ;)

Har vært litt bekymret de siste dagene om jeg kan ha begynnende bekkenplager :sjenert: Kjente det første gangen på torsdag etter at vi hadde vært på kino, og synes det var ubehagelig å skulle bevege meg etter å ha sittet stille i samme stilling noen timer. På fredag var det ikke så mye jeg kjente til det, men i går igjen kom det litt tilbake på kvelden. Gode tips til hvordan jeg kan holde disse plagene på et absolutt minimum? Har som plan å kunne gå opp litt i stillingsprosent etter jul slik at jeg får utbetalt mer i permisjonspenger, bare håper at bekkenet ikke setter kjepper i hjulene for det :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Limer inn utstyrslisten vår igjen slik at jeg kan få noen gode tips fra dere :)

Tar gjerne imot gode tips om vippestol og babycall, og andre ting som har vært uunværlig for dere ;)

Utstyrsliste

Vogn Emmaljunga Ede Duo i fargen PP Black. Før vi bestemmer oss helt for hva understell vi skal ha på vognen må vi inn og se på dem igjen. Har sett at noen av modellene har bare bremse på ene hjulet, men vi vil gjerne ha en som er felles til begge. Noen som vet hvilket av understellene som har dette?

Stellebag Emmaljunga Sport i fargen PP Black.

Stellebord – Står mellom Gulliver og Sniglar fra IKEA til barnerommet. Lurer også på om vi skulle hatt et stellebord på badet, men har ikke all verdens plass der. Kanskje kunne vi klart å lure inn dette stellebordet vi tenker å ha inn der, ihvertfall til begynnelsen, slik at vi slipper unna med å bare kjøpe ett? Man trenger jo ikke to stykker gjerne :sjenert:

Badebalje – Går gjerne for en billig variant fra IKEA eller Biltema til å begynne med.

Babygym - Har kikket litt på Babygym Wiggle Worm Synes denne ser så søt ut. Men siden den er såpass enkel kan den gjerne bli fort kjedelig for den lille? :klo:

Ellers vil jeg veldig gjerne ha en fra Lamaze

Seng Gulliver sprinkelseng fra IKEA

Til vognen – lammeskinn og dyne i den minste størrelsen + sengesett (minst to sett)

Til sengen - dyne i medium størrelse, sengesett (minst to sett) og muligens et soveskinn

Bæretøy som jeg skal sjekke mer ut:

Ergo, MobyWrap, MeiTai og Angelpack :)

Av klær vi har kjøpt har vi så langt:

Body i str 50 - 3 stk

Body i str 56 - 1 stk

Hjemmestrikket ullbukse i størrelse 0-3 måneder - 1 stk

Har også lyst å kjøpe en babybok som jeg kan skrive i til den lille, og har da sett på Den beste boken om meg. Synes den ser så flott ut :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har snuppa vært veldig aktiv de siste dagene :hoppe:

Jeg tror at jeg kan kjenne sparkene på utsiden nå, men hver gang mannen skal kjenne etter så stopper hun. Håper hun snart lar han kjenne, for han gleder seg sånn :)

Ellers har vi nå kortet ned navnelisten enda en gang, så nå har vi bare tre alternativer :) Forhåpentligvis klarer vi å bestemme oss for et av dem før det dukker opp enda et navn vi er nødt til å føre på listen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har snuppa vært veldig aktiv de siste dagene :hoppe:

Jeg tror at jeg kan kjenne sparkene på utsiden nå, men hver gang mannen skal kjenne etter så stopper hun. Håper hun snart lar han kjenne, for han gleder seg sånn :)

Ellers har vi nå kortet ned navnelisten enda en gang, så nå har vi bare tre alternativer :) Forhåpentligvis klarer vi å bestemme oss for et av dem før det dukker opp enda et navn vi er nødt til å føre på listen :fnise:

Så herlig med masse aktivitet!! :rodmer: Og godt å få redusert navnelisten litt...Går dere for de "nye moderne navnene" eller er det mer tradisjonelle litt eldre navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig med masse aktivitet!! :rodmer: Og godt å få redusert navnelisten litt...Går dere for de "nye moderne navnene" eller er det mer tradisjonelle litt eldre navn?

Det er kjempeherlig med mye aktivitet :jepp: Bare å glede seg :rodmer:

Av de navnene vi har på listen vår nå var det første på sitt mest populære i 1894 og har de siste 10 årene blitt gradvis mer populært igjen. Er på 131. plass på topplisten for øyeblikket.

Det andre navnet vi har var mest populært i 1999 og er på 316. plass for øyeblikket.

Det tredje navnet er et nytt navn som ble registrert i 2007 for første gang. Er bare 7 stykker i Norge som heter det, så går vi for det kan vi være trygg på at hun ikke heter det samme som alle jentene i barnehagen/skolen ;)

Uansett hvilket av disse navnene vi evt går for kommer lille snuppa til å få et flott navn :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, disse bekkenplagene hørtes kjipe ut. Kanskje du skulle bedt om henvisning til fysioterapeut allerede? Så kanskje du får forebygget litt hvis det skulle vise seg å være det du frykter? Kanskje Yoga hadde vært noe? :klemmer:

Hvilke navn lurer du på? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn på svømming! Også om det blir verre så gå til fastlegen og få henvisning til fysio, gratis for gravide ;)Ellers er jeg enig med Alabama at yoga for gravide er veldig avslappende, styrkende og ikke minst deilig og et fint sted å treffe andre gravide!

Vi har (pakket den bort nå da) en babygym i tre, og synes det var veldig greit! Tåler en støyt (som støtte når de reiser seg etterhvert), enkel å vaske og man kan bytte ut hengelekene eller henge opp flere :) Finnes også en bra en i hardplast som er billig, men husker ikke akkurat hvor nå. Også ville jeg heller brukt pengene på denne matta. Var virkelig verdt sine 700, vi bruker den fortsatt både liten og stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også nysgjerrig på navn :hoppe:

Bekkenplager høres kjedelig ut - jeg hadde noe for en tid siden jeg også, men så ga det seg, så satser på at det samme gjelder for deg :jepp:

Når det gjelder Emmaljunga Edge Duo, så har sport en type brems, og de to andre, uniq og classic, en annen type brems. Jeg har ikke hørt at noen av de kun er på et hjul? :klo: Sporten sin brems er lettere å bruke (ikke så hard, og fin pedal å trykke ned), men den krever mer vedlikehold med smøring av slikt. Den andre typen er en enklere patens, som ikke krever så mye på vedlikehold, og der det er veldig synlig at bremsen faktisk fungerer.

Stellebagen dere skal ha hadde vi også tenkt på, helt til jeg snublet over en annen sånn litt tilfeldig på tur i utlandet. Men synes Emmaljunga sin ser veldig praktisk ut, og den fungerer jo strålende til vogna da :jepp:

Vi skal også ha Gulliver sprinkelsenga - synes det er smart at man kan ta av siden på den når tassen blir større.

Når det gjelder dyner, så tror jeg kanskje Princess har salg fremdeles. Vi kjøpte Andungen dundyner der på 30 % for et par uker siden. Sånn i tilfelle dere ikke har kjøpt dyner enda...

Babygymene var veldig fine - har sett på varianter av den første du linker til jeg også, men tenkte at de kanskje fort vokser ut av de. Men vet egentlig ikke :vetikke: Uansett haster det jo ikke sånn med en slik, for den kan de jo ikke bruke før etter et par måneder uansett :)

Mobywrapen har vi også, og synes den ser smart ut, men mange varianter, så kan godt være vi ombestemmer oss når vi har testet den ut. Ser mange som skryter av Ergo, så kanskje den kan være et vel så bra alternativ :jepp:

Og takk for tips på babybok - leter etter en slik en selv også ;)

God søndag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...