Quinden Skrevet 15. september 2003 #21 Del Skrevet 15. september 2003 Heisann Ja, syns det gikk for langt, kan det være at gutten har over lengre tid har følt seg tilsidesatt, stefaren er jo tross alt hans far nr. 2 og sikkert en som han ser opp til. Hvis han gjentatte ganger blir avvist av stefaren kan gutter i den alderen tiltrekke seg negativ oppmerksomhet, å kaste en ball på stefaren kan være et tegn på at han virkelig trengte oppmerksomhet der og da. Døtrene kommer kanskje alltid i første omgang i betraktning hos sin far. Vet ikke, men før en peprer stefaren full med negativitet, så kan du kanskje tenke tilbake på hvordan kontakten mellom disse to er vanligvis. Jeg ser veldig negativt på sånne avstraffelser på barn, men en kan kanskje av og til reagere med sinne når en plutselig blir utsatt for smerte, å få en ball i seg med stor kraft kan gjøre vondt, og jeg vet av erfaring at jeg handler kanskje overilt da. Min bror kastet en tresko i hodet på meg for mange år siden, du kan si det gjorde han aldri igjen, for han fikk dobbelt tilbake. Så se tingenes tilstand an før denne hendelsen, konfronter din mann med denne hendelsen og la ham snakke med gutten om episoden, så kan det sikkert ordne seg mellom dem. Men skjer dette oftere, så må du ta parti for din sønn, den saken er klar. Lykke til, forstår godt at du har det vondt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2003 #22 Del Skrevet 15. september 2003 Å trekke barne eller uansett et menneske i ørene kan faktisk være skadelig og kan svekke hørselen. I og med at han begynte å blø måtte han ha tatt vel hardt i, og de skal absolutt ikke skje uansett under noen omstendigheter. Gi klar beskjed!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2003 #23 Del Skrevet 15. september 2003 Det er greit å irettesettehverandres barn, det må man jo før eller siden, men slikt gjør man aldri!!! hverken med egne eller andres barn! Lukker du øynene nå, kan du ogå risikere at du ikke ser om det skjer igjen... og igjen... Fortell ham hva slags irettesettelse du aksepterer. Jeg hadde aldri godtatt noe sånt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 15. september 2003 #24 Del Skrevet 15. september 2003 UANSETT hva som ligger bak, så skal du stå på din sønns side når noen skader ham!! Barn må lære at vold er galt, så både kastingen av ballen OG øre-rivingen er GALT!! Snakk med begge, hør med gutten om hvorfor han kastet ballen slik han gjorde, og fortell ham at han kan skade andre når han gjør slikt. På samme måte som at han selv ble skadet når stefaren tok ham i øret. Stefaren må du bare prate med, som voksen bør han klare å forstå at barn er forskjellige, og at de trenger forskjellige ting. Som andre nevnte, kanskje sønnen din savner oppmerksomhet fra stefaren, kanskje han savner sin egen far, det kan være mange grunner til guttens reaksjon, og som voksen bør stefar klare å beherske sitt grep så han ikke skader gutten! Også setter dere klare grenser for hva som er for langt i forhold til barn generelt og for deres barn. Ville han revet en av sine døtre i øret til så hun blødde dersom hun hadde vært frekk mot ham? (og svaret:"jamen mine døtre er ikke så frekke" er svada, det er vel INGEN som bare er snille og gode mot alle hele livet sitt vel?!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 15. september 2003 #25 Del Skrevet 15. september 2003 selvfølgelig er det galt uansett om han gjør det mot sitt eget barn eller ditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 16. september 2003 #26 Del Skrevet 16. september 2003 Det har ikke skjedd noe liknende før' date=' tenkte bare jeg ville si det. :-?[/quote'] Det er alltid en førstegang for alt, misshandlete kvinner blir slått en førstegang de også. Diskuterte dette med min kjære, og han også mente det at han hadde gått for langt. Som voksen skal en vite sine egne begrensinger, og klarer en ikke det kan det bli verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2003 #27 Del Skrevet 16. september 2003 Jeg blir ærlig talt provosert når alle sier at det er så galt å ta i ett barn. Jeg driver ikke med fysisk avstraffelse av barna mine til vanlig, men er ikke redd for å ta de i ørene, nakkehårene eller lignende dersom jeg mener det er på sin plass. Og det mener jeg faktisk av og til at det er. Barn i dag er totalt uten respekt for voksne, og mange for samfunnets regler og normer generelt. Se på skolene for eksempel, barn kan gjøre nesten hva som helst, lærerne har jo ikke lovt til å gripe inn. Kan godt skjønne at stefaren har tatt gutten i øret dersom frekkheten er noe som har vedvart over tid. At han ikke har gjort noe slikt tidligere, samt at han spilte ball med barna, gir meg en pekepinn fir at han er opptatt av og bryr seg om dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelface Skrevet 16. september 2003 #28 Del Skrevet 16. september 2003 Hei... har sittet og lest gjennom alle svarne her og er nok enig med de fleste... Han brude ikke gjort de på den måten... å knipse på hånden eller elignende syntes jeg igrunn ikke det er noe galt i,men der er grenser og... Om dette var kun pga et spill/en lek så var det tydelig at gutten ville være med på leken..da burde han heller fått beskjed om å gå inn å sette seg evt gå på rommet for så å komme ut igjen når han skulle være snill.. det er viktig å sette seg ned å forklare barnet at slikt gjør man ikke for så å si at vedkommede pga den dårlige oppføreslen ikke få rlov til det eller det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 16. september 2003 #29 Del Skrevet 16. september 2003 Jeg blir ærlig talt provosert når alle sier at det er så galt å ta i ett barn. Jeg driver ikke med fysisk avstraffelse av barna mine til vanlig, men er ikke redd for å ta de i ørene, nakkehårene eller lignende dersom jeg mener det er på sin plass. Og det mener jeg faktisk av og til at det er. Barn i dag er totalt uten respekt for voksne, og mange for samfunnets regler og normer generelt. Se på skolene for eksempel, barn kan gjøre nesten hva som helst, lærerne har jo ikke lovt til å gripe inn. Kan godt skjønne at stefaren har tatt gutten i øret dersom frekkheten er noe som har vedvart over tid. At han ikke har gjort noe slikt tidligere, samt at han spilte ball med barna, gir meg en pekepinn fir at han er opptatt av og bryr seg om dem. Det er forskjell på å ta barnet i øret og ta barnet i øret skikkelig hardt. Du kan bare bli så provosert som du vil. Man skal ikke ta barna verken ørene, nakkehårene e.l. Enkelte barn er frekke og måten å løse det på er ikke å gi de ris, ørefiker m.m. Du sier mange barn er uten respekt for de voksne. Vel, det er mange voksne som er uten respekt for barn og. Behandler de ikke barna med respekt, tror du virkelig at barna viser respekt da? Nei. De eneste som kan lære barn respekt er oss voksne, men viser vi ikke respekt ovenfor dem så viser heller ikke de respekt ovenfor oss. Hovedinnleggers samboer gjorde noe han ikke skulle ha gjort og han burde si unnskyld til gutten. Det spiller ingen rolle om han har bare gjort det en gang. En gang er en gang for mye. Han er den voksne og vet så altfor godt hva han bør gjøre. Istedetfor burde han forklart gutten hvorfor gutten ikke får lov til/bør være frekk. Man kommer mye lengre med det enn en ørefik eller klaps på hånden. Dette vet jeg av erfaring. Jeg har selv en datter på snart 4 år og hun kan være skikkelig frekk av og til. Skal jeg liksom ta henne i ørene eller nakkehårene bare fordi hun er frekk? Overhodet ikke. Hun er bare 4 år og hun prøver ut grenser. Tror du ikke en 8 år gammel gutt gjør det samme? Mannen her hadde overhodet ingen grunn til å gjøre dette mot gutten. Hadde min samboer våget å gjøre noe lignende mot våre barn, ja da hadde han virkelig fått høre det. Sånn oppførsel godtar jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2003 #30 Del Skrevet 16. september 2003 Er barna frekk og det ikke nytter å snakke til dem så ta de gjerne i ørene!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2003 #31 Del Skrevet 16. september 2003 Er barna frekk og det ikke nytter å snakke til dem så ta de gjerne i ørene!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 16. september 2003 #32 Del Skrevet 16. september 2003 Er barna frekk og det ikke nytter å snakke til dem så ta de gjerne i ørene!!! Jeg antar at du hadde likt å bli tatt i ørene hver gang du var frekk og det ikke nyttet å snakke til deg? Enkelte mennesker er helt på jordet altså........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellom Skrevet 16. september 2003 #33 Del Skrevet 16. september 2003 Jeg synes at han gikk for langt, sett fra hvor jeg sitter. Når det gjelder dette om at barnidagblablaingenrespektbladradelittiøretblabla så gidder jeg ikke en gang kommentere det - det blir for dumt - å tro at redsel og respekt i det hele tatt har noe med hverandre å gjøre - men se! Der kommenterte jeg det likevel gitt! Håper dere finner ut av det - og at du både tør å støtte sønnen din og møte samboeren din på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå