Gå til innhold

Gikk han for langt?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Har vært gift i to år.

Vi har begge to barn hver fra før, så tilsammen har vi fire.

Han har to jenter, og jeg har to gutter.

Jeg var borte i noen timer idag, og han var hjemme med barna.

Min yngste gutt på åtte kan til tider være temmelig frekk, og idag hadde han kastet en ball på min mann når han ba gutten om å vente på tur i et spill.

Gutten ble tatt i øret av min mann, og han begynte å blø. Jeg fikk vite dette da jeg kom hjem, og jeg spurte om om hvordan han ville ha reagert om jeg hadde gjort det samme med en av jentene. Svaret var at de ikke var like frekke.

Gutten sover nå, han hadde vondt i øret da han la seg. Og jeg har vondt i hjertet!

Er jeg fullstendig på tur her, eller? Kan man gjøre sånn? Jeg vet ikke hvordan jeg skal angripe dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt kan han ikke gjøre det!

Dette trenger dere å snakke godt ut om og han MÅ be om unnskyldning til barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har ikke barn selv, så egentlig burde jeg kanskje ikke svare, men jeg syns ikke det er akseptabelt at noen drar et barn så hardt i øret at han begynner å blø! :o

Så NEI, det er ikke akseptabelt.

Jeg kan forstå at det er vanskelig å ha en frekk 8- åring i huset ( eller kan jeg egentlig det :roll: ) men fysisk straff gjør absolutt ingenting bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om gutten begynte å blø da mannen din tok han i øret, må han jo ha tatt i ganske hardt. Nei fy, sånn gjør man ikke! Ja, han gikk uten tvil alt for langt!!!

Du må jo si klart ifra til mannen din at slikt finner du deg ikke i.

Skal man oppdra barn sammen, bør man være enige om hvordan ting skal gjøres, avstrafningsmetoder osv. Dere bør absolutt sette dere ned og ta en alvorsprat, ja.

Jeg er selv gift og mor, og vet at det ikke alltid er like lett.

Men som sagt, det mannen din gjorde, er fullstendig uakseptabelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Hadde gitt han en melding som han virkelig hadde forstått, og hadde han ikke forstått den likevel hadde han vært på holdet ut. :evil: Aldri i livet om jeg hadde akseptert at noen la hånd på mine barn. En sak er å bli sint, men å ta så kraftig i et lite barn er uakseptabel :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey,hey Kri...! Ikke begynn å unnskylde voldelig oppførsel mot barn, og spesielt ikke mot dine egne barn. Vold mot barn er uakseptabelt, og ulovlig!! Det er KJEMPEVIKTIG at du som mor har din lojalitet UDISKUTABELT på ditt barns side. Her må du stille krav om fullstendig beklagelse over det som har skjedd, og gutten må få ei skikkelig unnskylding. Han må vite at stefar er lei seg for at han gjorde slikt, og han må vite at du støtter ham fullt og helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver absolutt ikke å unnskylde det, jeg har jo helt vondt, jo. Vet at vi må snakke om det, og at han må si unnskyld. Håper han ser det slik i morgen også. Alle sover nå, bare jeg er våken. Fikk ikke sove pga dette.

Skulle ønske dette ikke hadde skjedd, sukk. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt som dette gjør man ikke, uansett om det gjelder sine egne eller andres barn. Han skal ha tatt skikkelig hardt i siden øret begynte å blø.

Jeg hadde blitt kjempesint og kjempeskuffet hvis mannen jeg bor med hadde gjort noe sånt.

Jeg hadde sagt til han at sånt godtar jeg ikke i mitt hus mot mine barn og at han skal og bør si unnskyld til barnet og at noe sånt kommer aldri til å skje igjen.

Han er den voskne. Uansett om guttungen var frekk eller ikke, så gir ikke det samboeren din noen rett til å gjøre noe sånt som det.

Det er uakseptabelt.

Har selv en snart 4 år gammel datter og hun kan være frekk til de så grader mange ganger, men jeg gir henne ikke ørefiker eller drar henne i øret pga det.

Det er sånn barn er og det må han bare skjønne.

Greit nok at alle barn er ikke like, men herregud.....han er den voskne og vet også forskjell på rett og galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o Kan man dra så hardt i ett øre at det begynner og blø?

:cry: Stakkars barn......

Jeg forstår godt at man til tider kan bli både sint og fortvilet, av både egne og andres barn, men fysisk avstraffelse er aldri lov! Mannen din har selvsagt lov til å sette grenser, like stor rett som du har til å sette grenser for hans barn, men dette.......... - hører ikke noe sted hjemme! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey,hey Kri...! Ikke begynn å unnskylde voldelig oppførsel mot barn, og spesielt ikke mot dine egne barn. Vold mot barn er uakseptabelt, og ulovlig!! Det er KJEMPEVIKTIG at du som mor har din lojalitet UDISKUTABELT på ditt barns side. Her må du stille krav om fullstendig beklagelse over det som har skjedd, og gutten må få ei skikkelig unnskylding. Han må vite at stefar er lei seg for at han gjorde slikt, og han må vite at du støtter ham fullt og helt.

Utrolig godt sagt!!

Jeg er 100% enig i dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke, jeg var ikke der. Men jeg tror han mente det siste. Skal høre om han ikke angrer seg nå idag. Håper det.

Han må vel ha knepet med neglen eller noe...?

Takk for all støtte i alle fall. Godt å se at andre tenker det samme spm jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...