monja Skrevet 14. september 2003 #1 Del Skrevet 14. september 2003 Hos oss hører liksom fårikål med på menyen når det er blitt høst. Hvordan er det der dere bor? Nå skal det sies at vi serverer fårikål èn gang i året, og da har vi som regel familien til mannen på middag, for jeg liker ikke noen form for bæææææ-kjøtt, så det blir lite aktuelt å lage det til bare oss to.Det har dessuten kommet meg for øret at fårikål skal nytes med lammekjøtt.....for å unngå ullsmak?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 14. september 2003 #2 Del Skrevet 14. september 2003 Jeg er ikke noe særlig glad i fårikål, jeg. Her hjemme lager vi det aldri. Men hos foreldrene mine lages det fårikål i løpet av høsten, og gjerne så det holder i en uke. I følge mamma blir den bare bedre og bedre når den får stå en stund. Det var den uka jeg spise brødskiver til middag da jeg bodde hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 14. september 2003 #3 Del Skrevet 14. september 2003 Hadde fårikål i dag, jeg. Skal ha det i morra også. Og kanskje tirsdag. Blir neppe å lage det flere ganger i år. Men så er det saltkjøtt som skal til pers.. Oh mama... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 14. september 2003 #4 Del Skrevet 14. september 2003 Fårikål er noe av det beste som finnes :D Men mannen min liker det ikke,takler ikke lukta en gang.Så som regel blir jeg invitert til mor og far, eller så kjøper jeg en sånn ferdig porsjonspakke fra Fjordland kjøkken når lysten skulle komme over meg.. Nam nam...fikk veldig lyst på nå da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 14. september 2003 #5 Del Skrevet 14. september 2003 Elsker fårikål - men det blir ikke laget her i huset, for Tusenbenet tåler ikke kål... men vi spiser mye sau da - så kjøtt og potet blir det - kvernet fårekjøtt bruker vi også endel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 14. september 2003 #6 Del Skrevet 14. september 2003 Her i huset er det bare jeg son spiser Fårikål. Så da blir det til at jeg lager det kun en gang i året. Unger og mann elsker Lever, noe jeg ikke kan fordra. Da passer det fint at jeg lager en stor gryte til de, med lever og en stor gryte Fårikål til meg. Så har vi middag i noen dager alle sammen. Fårikålen er best andre dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lisa* Skrevet 15. september 2003 #7 Del Skrevet 15. september 2003 Elsker fårikål! Men jeg lager som regel bare en gang å året, og det er til den faste høstmiddagen med fire venner av meg og sambo. Masse god fårikål, og så spiller vi spill halve natten etterpå. Kjempekoselig! Det har dessuten kommet meg for øret at fårikål skal nytes med lammekjøtt.....for å unngå ullsmak?!? Nå hører jeg til de som synes at fårikål skal smake ull, jeg da. Synes dette lammekjøttet uten fett og smak er for pingler! Men en lyserosa lammestek, derimot... Mmmmm.... *Lisa* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 15. september 2003 #8 Del Skrevet 15. september 2003 Jeg skal lage fårikål i dag - må benytte sjansen når jeg er alene da mannen ikke tåler lukta av sauekjøtt i det hele tatt. Nam, nam - nå ble jeg sulten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spiff Skrevet 15. september 2003 #9 Del Skrevet 15. september 2003 Idag blir det fårikål. Cooli har bursdag, så da må det diskes opp med noe spesielt. Det blir mye kjøtt, ikke så alt for mye kål, og ikke noe ellers til. Videre blir det ost og kjeks med en Sør-Afrikansk rødvin til, nemlig "Kaapse Pracht". Den gleder jeg meg utrolig til, da jeg har hørt den er veldig god. Det er en 2002 årgang fra western-cape, det var forresten et veldig godt år, så jeg har store forventninger til den. Fåes ikke på polet dessverre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 15. september 2003 #10 Del Skrevet 15. september 2003 Fårikål er jo kjempegodt. Har ingrediensene liggende så det blir nok fårikål til middag i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cooli Skrevet 15. september 2003 #11 Del Skrevet 15. september 2003 Idag blir det fårikål. Cooli har bursdag, så da må det diskes opp med noe spesielt. Det blir mye kjøtt, ikke så alt for mye kål, og ikke noe ellers til. Videre blir det ost og kjeks med en Sør-Afrikansk rødvin til, nemlig "Kaapse Pracht". Den gleder jeg meg utrolig til, da jeg har hørt den er veldig god. Det er en 2002 årgang fra western-cape, det var forresten et veldig godt år, så jeg har store forventninger til den. Fåes ikke på polet dessverre... :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cooli Skrevet 15. september 2003 #12 Del Skrevet 15. september 2003 Ooooops. dobbel innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 15. september 2003 #13 Del Skrevet 15. september 2003 Fårikål ----> Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 15. september 2003 #14 Del Skrevet 15. september 2003 Enig med Jinx. Jeg er også en av de som rømmer vekk når jeg kjenner lukta av kokt/stekt fårekjøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 15. september 2003 #15 Del Skrevet 15. september 2003 Dobbelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 15. september 2003 #16 Del Skrevet 15. september 2003 I dag hadde vi rester. Gjett hva vi har i morra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå