Gå til innhold

Rosa trening


Anglofil
 Del

Anbefalte innlegg

Jepp, jeg har bestemt meg for å komme meg i bedre form til bryllupet. Les: jeg ønsker ikke å slanke meg, men å trives enda bedre med meg selv - enkelt og greit. Tror også det vil synes på bildene når vi gifter oss at jeg føler meg fin.

Tiltak:
* Kuttet ut all godterispising i ukedagene (dette har jeg gjort allerede fra 1.januar, med unntak i påska).
* Har en godteridag i uka hvor jeg overhodet ikke tenker kalorier - jeg ønsker å ha noe å se fram til, ellers blir hverdagen kjedelig.
* Regelmessig trening. Trening jeg liker er et must.
* Sukker er erstattet med sukrin.
* Generelt lages det meste av maten fra bunnen av.
* Jeg ønsker å kose meg mens jeg skal komme meg i form. Ergo ønsker jeg ikke å nekte meg selv noe én dag.
Generelt variert kost er viktig, men som sagt, jeg vil kose meg med maten. Ergo kutter jeg ikke ut brød eller poteter, men jeg passer meg for å spise altfor mye.
* Brusdrikking kun i helgen. Drikker sukkerfri saft, vann og juice (ett glass til frokost) i hverdagene.
* Smør brukes ikke. Jeg kan ikke fordra smør, og det er kanskje like greit. ;)

Sånn, det er ihvertfall det jeg har gjort til nå. I går var det trening med yoga som oppvarming, styrke med vekter og løping. Jeg bruker Wii Fit, EA Sports Active, samt My Coach. Presser alltid til det ytterste, slik at jeg blir skikkelig sliten.

I dag ble det en gåtur med min kjære i én time. Ble både varme og svette, og synes jeg var ganske flink siden jeg gikk turen rett etter jobb (var egentlig ganske sliten i utgangspunktet).

Sånn, det er starten på et relativt nytt liv. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har fullstendig glemt å oppdatere, men det betyr ikke at jeg ikke har trent. Tvert i mot. Jeg har trent hver eneste dag, med unntak av mandag og torsdag denne uka. Startet dagen i dag med trening faktisk, før jeg begynte på jobb klokken 10:00. Det ble kun 25 minutter, men jeg var effektiv og fikk tid til litt yoga for å få blodsirkulasjonen i gang, 10 min styrketrening, samt 10 min intensiv løping.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Publiserte også dette innlegget i bryllupsdagboken, men det passer jo inn her også, so here goes:

Jeg har blitt medlem av lavkarboforumet og den 15.mai går jeg over til lavkarbokosthold. Det handler ikke om å slanke seg, men litt med at jeg vil prøve ut noe nytt, og stabilisere blodsukkernivået mitt mer. Jeg har ikke diabetes heldigvis, det har jeg vært og testet meg for hos legen med blodprøver og det hele (flere ganger fordi jeg har merket svingninger), men jeg har alltid slitt litt med at blodsukkeret mitt bare daler sånn plutselig og at for noen år tilbake slet jeg med svimmelhet og at jeg faktisk svimte av.

Uansett, jeg gleder meg og er svært motivert. Jeg har også kommet godt i gang med treningen og har blitt med i en treningsutfordring som dere kan lese om her. Her er ihvertfall mine mål:

* Prøve å gjennomføre lavkarbo sånn nogenlunde.

* Trene minst 5 ganger i uken.

* Ingen godterier i ukedagene, og godteri kun på lørdager.

* 1000 treningsminutter i mai, 1000 i juni og forhåpentligvis 1000 i juli. Jeg reiser til Tyrkia i begynnelsen av juni, så da må jeg nesten bare ta med treningstøyet ned dit.

Til nå har jeg gjennomført 50 av 1000 treningsminutter i mai (trente løping 30 min, samt styrke og litt yoga i 20 min i går). Skal selvsagt også trene litt senere i dag.

Har forøvrig gått ned nesten 3 kg siden påsken. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

96/1000 min unnagjort av mai-kravet! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisk og glad

Hei :vinke:

Jeg har aldri hørt om treningsminutter, men det slo meg at det må være motiverende siden man ser minuttene forsvinne ganske raskt? Det er ca 16 timer i måneden, altså omtrent en times trening annen hver dag. Det er kjempebra :)

Følger med på ferden din :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*følger med*

Er lavkarbofan selv :)

Har ikke vært helt strikt den siste perioden, men planen er å stramme litt inn på tøylene :ler: (fått i meg litt for mye sukker; dvs godteri og is)

Men har gått ned 7 kg siden februar. Er fornøyd med det enn så lenge. Planen er å gå ned 15 kg, så er godt på vei. Tror det er bedre å bruke lang tid på å gå ned enn å rase ned i vekt og få slapsete hud :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :vinke:

Jeg har aldri hørt om treningsminutter, men det slo meg at det må være motiverende siden man ser minuttene forsvinne ganske raskt? Det er ca 16 timer i måneden, altså omtrent en times trening annen hver dag. Det er kjempebra :)

Følger med på ferden din :)

Ha en fin dag!

Hallois, velkommen inn! :)

Ja, det er absolutt motiverende, rett og slett fordi man også har et mål å jobbe mot. Jeg prøver å få trent fem dager i uken, og håper å trene litt mer enn 1000 minutter i måneden.

Ha en riktig fin dag du også! ;)

*følger med*

Er lavkarbofan selv :)

Har ikke vært helt strikt den siste perioden, men planen er å stramme litt inn på tøylene :ler: (fått i meg litt for mye sukker; dvs godteri og is)

Men har gått ned 7 kg siden februar. Er fornøyd med det enn så lenge. Planen er å gå ned 15 kg, så er godt på vei. Tror det er bedre å bruke lang tid på å gå ned enn å rase ned i vekt og få slapsete hud :gjeiper:

Så morsomt at du også er lavkarbofan, jeg er jo relativt ny i gamet, men sluker nå for tiden alt av bøker og lesestoff. Vil jo ikke gjøre noe jeg ikke kan klare, samt at jeg vil gjøre det skikkelig.

Men uansett, flink du er som har gått ned syv kilo, det er jo veldig bra. Jeg har også et mål om å gå ned, men viktigste for meg er å komme i form - ikke å slanke meg. Det orker jeg ikke, jeg er for glad i mat til det uansett. Det er derfor lavkarbo er så fint, det går nemlig an å følge - og jeg slipper å gå sulten. Ingen kaloritelling eller diverse. Herlig!

Følger med :)

Koselig! :)

Får vel oppdatere litt her nå da, siden det er en liten stund siden sist. Har nå til sammen unnagjort 235 minutter av 1000. Det ble 70 min med trening i dag, først 25 min med EA Sports (med alt fra cardio-boksing til løping og you-name-it) og 45 min med løping (30 min) + styrke.

Har forresten gått ned 4 kg siden påske. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag starter jeg for fullt på lavkarbo, og dette har jeg sett fram til i hele uka. Fordi jeg ikke har fått sove, har slitt med kvalme og magevondt hele gårsdagen (og treningen kunne dessverre ikke gjennomføres), har jeg forberedt meg på den kommende dagen. Eller, uka for å være helt eksakt. Det blir jobb i hele dag, og da er det viktig å få i seg både god frokost og lunsj. Uansett, dette er dagens matplan:

Frokost: Egg, bacon og agurk

Mellommåltid: Paprika

Lunsj: Eggmuffins med skinke

Mellommåltid: Paprika

Middag: Fylt kylling med ost, lavkarbopasta og minimais

Dessert/lørdagskos: Hjemmelaget iskrem med bringebær + 1 Atkins advantage bar

Karber totalt: 15 gram, fett totalt: 170 gram, protein: 142 gram

Trening skal selvsagt gjennomføres i dag, bare så det er sagt. Jeg er snart halvveis til målet mitt med 1000 minutter i mai. :)

Ha en riktig fin lørdag videre!

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Glemt av hele dagboken, men jeg er her altså. Jeg nærmer meg målet mitt med 1000 minutter i mai. Med tanke på at jeg har hatt tre eksamener + omgangssyken, er jeg i grunn glad jeg i det hele tatt har kommet så langt. 772 minutter er gjennomført og 228 minutter gjenstår.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :goodbye: Treningsminutter hørtes ut som en god motivasjon :)

Endret av gullhjerte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Beklager sent svar, rett og slett ikke oppdaget at noen hadde skrevet her. ;)

Jeg har valgt ketolyse som en startfase, ligger på rundt 15 karber om dagen, men kommer nok til å ligge på en mellomting mellom Fedon og Atkins etterhvert. I helgene hender det jeg unner meg opp til 20 karber.

Uansett. Hadde et treningsmål om 1000 minutter i mai, og det gjennomførte jeg med 1001 minutter i går. Synes jeg har vært flink, spesielt med tanke på at fem dager gikk bort til omgangssyken og jeg i tillegg har vært nødt til å prioritere lesing til mine tre eksamener denne måneden, samt at jeg har jobbet en god del også. Ergo har jeg vært nødt til å virkelig ta meg sammen enkelte ganger for å få det til. ;)

Jeg er stolt! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tommelen opp for fullførte treningsminutter :) Bra!

Endret av gullhjerte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "stjeler" ideen din om 1000 minutter pr. mnd jeg. Syns det virket veldig motiverende. Så hvis du ser at jeg har skrevet **** / 1000 i emnet mitt, vet du at det kommer fra deg :jepp::fnise:

*følger med*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Beklager at jeg har vært ekstremt dårlig til å oppdatere. Og det er bare hyggelig *Inspiration* at du "stjeler" idéen min, den er strengt ikke min engang. ;)

Gjennomførte med 1000 min i juni, selv om jeg var tre uker i Tyrkia. Trente på treningsstudio omtrent hver dag. Synes jeg var ganske flink. Jeg valgte å ikke leve lavkarbo der nede, men siden jeg trente merket jeg det ikke ift vekta.

Holder på nå med mitt 1000 min-mål for juli. Sålangt har det gått litt tregt fordi jeg har vært litt dårlig og diverse, men det kommer seg. Jeg skal nok klare målet mitt denne måneden også. ;)

Forresten, vekten holder seg bra, dvs - jeg er på vei ned igjen etter mine tre uker i Tyrkia. Trente 60 min i dag (i går), og blir vel en 45 min etter jobb etterpå. :)

gullhjerte: du etterlyste oppskrifter? Jeg kommer til å legge ut noen oppskrifter litt senere. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er støøøøl. Ikke fatter jeg hva jeg har gjort, men herrelighet som jeg er støl..!

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Moro å lese en treningsbok mot bryllup, syns du er kjempeflink som trener så mye! Det med minutter tror jeg aldri jeg hadde klart, kjempebra gjort altså :)

Kommer til å følge med her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :)

Er i grunn litt stolt selv, for jeg hadde i utgangspunktet ikke helt tro på at jeg skulle klare det. Nåvel, i går gikk jeg meg bare en tur, var altfor støl til å klare å trene hardt og intenst for å si det slik.(..)

Ellers, jeg kan jo skryte litt av at jeg har gått enda litt mer ned, og at jeg har beholdt vekten (dvs ikke gått opp) selv om jeg var tre uker i Tyrkia og levde livet. Meen, kan nok ha noe med at jeg trente nesten hver dag også. ;)

Hmm, tenker på å melde meg inn på treningsstudio, lyst til å trene mer styrke - noe jeg synes er gøy, men jeg er litt usikker på om jeg skal ta meg råd til det. Akkurat nå er fokus sparing til bryllupet, men jeg vet at jobben har en gunstig avtale, så jeg skal sjekke hvor mye det vil koste i måneden. Koster det 500 kr er det uaktuelt, men er det 2-300 kr kunne jeg ha overlevd det. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sliten om dagen, vet ikke helt hva det kommer av, men prøver å gå tur hver eneste dag. Og jo: jeg har gått ned 6,5 kg! Dette gjennom trening og kosthold, intet annet. Jeg har til og med unnet meg en liten bit av Bocca-sjokolade når jeg har blitt litt fysen, men jeg har overhodet ikke rørt godis og lignende utover dette (og jeg stopper ved de 10 grammene med sjokolade).

Uansett. Jeg tror jeg skal melde meg inn på treningsstudioet som jobben har avtale med. Får ordne det i morgen, savner å kunne trene mer styrke (og mer variert, med maskiner enn jeg kan hjemme), samt å ha en løpemaskin. Eller, jeg hater å løpe, men jeg liker å gå i rask gange på slike maskiner, kjenne at svetten siler. ;)

Nåvel, jeg får gå og legge meg. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

×
×
  • Opprett ny...