Gå til innhold

Vaskehjelp!

Dina

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har så utrolig lyst til å skaffe meg vaskehjelp hver 14 dag! Syns "aldri" jeg har overskudd og tid til å vaske ordentlig grundig her hjemme. :wink: Kunne tenke meg en vaskehjelp som både vasker gulv, tørker støv, og vasker toalett og bad.

Noen av dere som har vaskehjelp? Hva vil dette koste meg pr. gang? Tenker ikke på type rengjøringsbyrå, for det er helt sikkert for dyrt for meg, men noen som gjør dette "svart"... Huset jeg bor i er drøyt 100 kvadratmeter....

Takknemlig for svar! :D

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror 100 kroner timen er ganske vanlig.

Kunne tenkt meg vaskehjelp, jeg også! Men jeg vet at jeg ville ha vært nødt til å stå på og rydde noe voldsomt kvelden før :ler:..... og da er det liksom mye av jobben gjort. Som en kollega av meg sa: "Jeg hadde sikkert blitt stående og vaske over det hele selv før vaskehjelpen skulle komme!"

Men at det hadde vært deilig at noen tok badet, vinduene, støvet og golvene? Jepp! :Nikke:

Så skal man også finne noen som er flinke, grundige og ikke minst ærlige og pålitelige - ikke ville jeg ha sluppet hvem som helst inn i hjemmet mitt!

Håper du finner deg en vaskehjelp du blir fornøyd med, Dina69!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat fått oss vaskehjelp, vi, og det eneste jeg tenker er: Hvorfor i h...... har vi ikke fått oss dette før?? For det var fantastisk å komme hjem til nyvaska hus her på torsdagen (første gangen). En sann glede å ha huset rent til helga, uten å ha stått med hodet i bøtta selv. Dette anbefales på det sterkeste!

Grunnen til at vi har fått oss vaskehjelp er todelt:

For det første kjøper vi oss fritid. Både jeg og mannen jobber fulltid, jentungen på 14 måneder er hos dagmamma. Vi har allerede for lite tid sammen, og da ønsker vi ikke å bruke av denne verdifulle tida til å vaske huset.

For det andre unngår vi mang en krangel med denne ordninga. Nå slipper vi å bråke om hvor ofte vi skal vaske og hvem som skal gjøre det. Frekvensen er satt og vi har andre til å gjøre jobben. Genialt!

Det vi gjør er at vi rydder huset til vaskedama kommer. Hun skal da slippe å rydde rotet vårt. Men vaske for at det "ikke skal se så ille ut" det gjør vi ikke. Vaskedama kommer annenhver torsdag. Og hun vasker alt, golv, tørker støv, bad, kjøkken, ganger, u name it. Den uka hun ikke er her skal vi selv ta det som er nødvendig. Bad og kjøkken tar vi hver uke, mens vi støvsuger golvene i stua (såfremst det ikke er så ille at det MÅ vaskes) og hopper over støvtørking (eller pianoet må tørkes hver uke for det blir helt forferdelig støvete).

Vi fant vår vaskedame i en annonse i avisa. Hun annonserte. Dette er ei kjempekoselig jente fra Sri Lanka som studerer i byen. Vi er veldig fornøyd. Vi betaler 100 kr timen og hun bruker tre timer hver gang. 600 kr per måned bruker jeg mer enn gjerne på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vasket selv til folk for noen år siden. Vi hadde faste kunder og de var veldig fornøyde og likte lite at vi sluttet.

Vi tok ikke timesbetalt. Eks.100 kvadrat så tok vi 400 kr.

Det var hos folk som var i full jobb og vi regnet ikke med at de ryddet før vi kom. Skulle bare mangle. Var jo derfor vi kom.

Vi vasket alle vaskbare flater, støvtørring, ut med matter/tepper. Skuring av bad. Rydding av barnerom, vaskerom.Vindusvask.Redde opp senger, ja alt som trengtes.

Var det veldige ryddige folk så ble det selvsagt mindre og betale. Ser det an..overmøblerte hus ble jo dyrere. Røykere er verste husene.

Pengene lå på kjøkkenbordet da vi kom og vi la nøkkelen på avtalt sted.

Aldri noe problemer. Faktisk ringte de og ville ha oss hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vaskehjelp som kommer en gang i uken. Hun vasker alt som kan vaskes, rydder og stryker...

Utrolig deilig. Vi betaler 5 Euro timen og hun er her ca 3 timer om gangen.

Det er absolutt verdt det! Man slipper hvem-skal-gjoere-hva krangler og faar mer tid til aa gjoere hyggelige ting sammen!

Anbefales paa det sterkeste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hadde også det da jeg jobbet fullt og det var helt topp. En gang i uka var for mye, så vi hadde henne hver 14.dag, men det er lurt å ha fastpris pr gang, for på slutten gjorde hun halvveis arbeid og skrev flere timer enn hun hadde brukt. Jeg fikk min hjemmeværende nabo til å følge med og det viste seg at jeg betalte 200 kr. for mye hver gang den siste tiden. Da ble jeg mildt sagt forbanna og stoppet umiddelbart, nå er jeg tilbake i moppens klør... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også forlengst funnet ut at vi vil ha en vaskehjelp til leiligheten i Oslo. Men problemet vårt er; Hvor finner vi en flink en som vi kan stole på??? Noen tips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også forlengst funnet ut at vi vil ha en vaskehjelp til leiligheten i Oslo. Men problemet vårt er; Hvor finner vi en flink en som vi kan stole på??? Noen tips???

Jeg vil også gjerne ha tips om noen vet om flinke og pålitelige "vaskere" i Trondheim...! :D

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne ha tips om noen vet om flinke og pålitelige "vaskere" i Trondheim...! :D

Romerike nær Lillestrøm her - vaskehjelptips er velkomne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vasket hos søsteren min da jeg studerte. 400,- pr gang, det tok meg halvannen til to timer. Og vi var fornøyde med dealen begge to! Jeg støvsugde og vasket gulv, tørket bord osv. Vasket ett vindu hver gang. Pluss badet selvsagt. Avtalen var at jeg ikke ryddet. Var bordet fullt av stuff - ingen vask. Og gangen i oppgangen. Kjip jobb, men godt betalt, så da var vi fornøyde begge to. Endte opp med å ta leiligheten til naboen også!

Så tips: Hør om noen kjenner noen studenter f.eks. som vil jobbe svart. Vær tydelig på avtalen, hva som gjelder og hva som IKKE gjelder. Bli enige!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fastpris er en grei ordning.Noen er gamle i gamet og raske. Det er ikke dermed sagt at de gjør en dårligere jobb. Noen er tregere og gjør jobben på lengre tid.

Bare det blir gjort det som er avtalen, så se mindre på tid.

Skal du ha hjelp så sjekk anonser i avisen. Be om hustlfnr. Ikke bare mobil. Be om referanser. Og sjekk om referansepersoner bor/jobber hvor det blir opplyst. (iallefall i storvbyer)

Du overlater ditt hjem til fremmede, så du skal være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var au pair i England og en av mine hovedoppgaver var å vaske bestemte jeg meg for at vaskehjelp er noe jeg også skal skaffe meg når jeg får hus og hjem og barn. Jeg hadde ekstrajobb å vaske for noen venner av familien også og der var jeg 3-4 timer i uka og gjorde ALT. Vasket kjøkken, bad, tørket støv, støvsugde og strøyk en hel masse klær. Det må jo være himmelsk deilig å slippe sånn hvis man kan!

Jeg snakket med en dame jeg kjenner og hun hadde naboens datter på 16 år et par timer hos seg hver uke. For det betalte hun 75 kr i timen og sa det var vel anvendte penger.

Det er jo bare å henge opp en lapp på den lokale ungdomsskolen og se hvem som melder seg. Vil du ikke slippe ukjente inn i huset har dere helt sikkert en eller annen felles bekjent. Om ikke ring og snakk med læreren om dette er en person å gi ekstranøkkel til. Det er ikke så mange tenåringer som får seg jobb som dermed kan være interresert. Det er ofte mye gøyere å vaske når det ikke er hjemme hos en selv.

Jeg har i hvert fall for lengst bestemt meg for at jeg skal ha VELDIG dårlig råd og god tid før jeg kutter ut vaskehjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi kjøpte vårt store hus, var enigheten om at det å få noen til å vaske hver 14. dag vill gi oss (meg..) ekstra fritid. Vi bor i østfold og jeg jobber på fornebu og han i oslo sentrum. Overraskelsen var stor, når niesen min gjerne ville tjene litt ekstra og spurte om hun kunne få jobben! Hun får ca 100,- i timen og som jeg har hørt er dette veldig godt betalt for ei som er under 18 år, men vanlig timelønn for voksne damer.

Hun bruker ca 3-4 timer på jobben, da gjør hun følgende:

Støvtørking

Støvsuging

Vaske bad og wc

Vaske gulv

Den dagen hun ikke gidder/orker å vaske mer, så vet jeg ikke hva jeg gjør! Det finnes ikke noe som er så deiligt som å slippe å vakse selv og å komme hjem og kjenne lukten av grønnsåpe i hele huset! :D

Det finnes firmaer som kommer hjem til deg og vasker og de tar som regel fast pris. Til jul ol. benyttet jeg meg av dette når vi bodde i oslo og det kostet 500,- pr gang. Dette var samme pris som de skulle ha pr gang hvis de vasket hver 14. dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har vaskehjelp.

Og det er som sagt kjempedeilig å komme hjem til ren leilighet.

Vi har en voksen dame fra Polen, som tar fastpris på 350 kr per gang.

Fikk henne anbefalt gjennom venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...