ChrissyX Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 tropicana appelsinjuice er ikke fra konsentrat, men er 100 % ren, presset juice. Juicen er ikke tilsatt tilsetningsstoffer og er kun mildt pasteuriseret Hva i alle dager betyr mildt pasteurisert? Jeg er veldig glad i appelsinjuice, og prøver å finne den som er tryggest for meg.. Syntes det hørtes bra ut at den ikke er fra konsentrat..men så la jeg merke til at den kun er mildt pasteurisert.. har det noen betydning? Noen som vet?
Concertina Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Tryggest? Det er ikke farlig å drikke juice, pasteurisert eller ikke. Alle matrådene ligger på matportalen.no.
Susan Sto Helit Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Mildt pasteurisert betyr i denne sammenhengen at den kun er pasteurisert en gang. (I motsetning til annen juice, som pasteuriseres både når den er laget til konsentrat, OG når den tilsettes vann igjen.) Det er da vel ikke noe tryggere å drikke juice fra konsentrat? Det er vel mer det at det kan være bittelitt mindre vitaminer i den? Tropicana sin juice er forøvrig ikke så fersk som den gir inntrykk av... Har du lest "den hemmelige kokken" ?
ChrissyX Skrevet 6. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. april 2010 Hei og takk for svar! Jeg bare vet at jeg leste et sted at juicen skulle være frisk, pasteurisert og uten tilsatt sukker.. så mye mer har jeg ikke funnet frem til, men fikk det vel selv for meg at juice som ikke var fra konsentrat var bittelitt friskere og eventuelt også sunnere. (Jeg prøver å være flink og få i meg 5 om dagen..er veldig glad i frukt og grønt, men spesielt frukt får jeg vondt i magen av, juice er derfor et fint alternativ for meg) Hva mener du med at tropicana ikke er så fersk som den gir inntrykk av? Den er vel fortsatt helt grei? Og nei, jeg har ikke lest den..jeg må bare innrømme at jeg aldri har vært noe flink med å tenke over hva jeg putter i meg..før nå som jeg er gravid og har en til å tenke på også..og da har jeg i tillegg blitt fanatisk nesten..sukk!
Susan Sto Helit Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Om du skal ha helt frisk juice, må du enten presse den selv, eller kjøpe NYpresset juice. Tropicana Juice heter ferskpresset fordi det ble laget juice av frukten da den var nyplukket. Men de kan finne på å lagre/fryse den nypressede juicen i inntil ett år før den sendes til butikk. (Dette står langt bedre beskrevet i "Den hemmelige kokken" ) Juice er forresten aldri tilsatt sukker. Da heter det nektar eller noe annet. (Se forskjellen på eplejuice og eplenektar.) Jeg ville forresten heller passet på at det ikke var konserveringsmidler i juicen, enn å passe på at den er fersk nok...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå