Gå til innhold

2012-bruder!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det har vi også ønsket oss, tror egentlig det henger igjen mest fra gammelt av at man skal ønske seg så mye "ting til huset", for før i tida flyttet man jo ikke sammen før man var gift... Nå har jo de fleste bodd sammen en god stund før de gifter seg :) Hvis vi skulle fått en masse glass og greier til bryllupet hadde jeg ikke ant hvor vi skulle gjort av det :)

Jeg synes det er litt dumt at det fremdeles henger igjen fra gammelt, for ting til huset er liksom synonymt med gaver i bryllup, og de aller fleste bor jo sammen og har slike ting fra før som du skriver. Vi sliter litt med hva vi skal ønske oss da vi har alt vi trenger av slike kjøkkenting og pyntegjenstander har vi ikke plass til (og penservise har vi hverken bruk for eller lyst på). Ser at mange nevner reisegavekort, men med tanke på at vi ikke kommer til å ta en skikkelig reise før om ca. 3 år når begge er ferdige med utdanningen er ikke dette et godt alternativ heller dessverre :( Er det noe vi egentlig trenger så er det jo faktisk penger, men synes det virker så "frekt" å bare ønske seg penger? Det vi faktisk ønsker oss av ting er såpass dyre at ikke enkeltpersoner har råd til å kjøpe. Det er ting som (hus/leilighet), bil, speilreflekskamera, ny data etc. Vil ikke ønske oss vin heller som også mange nevner, for vil ikke ende opp med et vinlager. Ikke drikker vi noe særlig vin heller så det blir litt feil å ønske seg. Uff, at det skal være så vanskelig å ønske seg noe. Av noen venninner som også er "fattige studenter" har jeg(vi) ønsket oss at de baker kaker til å ha i bryllupet, og det synes de var helt supert siden det er verdt mer for oss enn det koster dem å lage :)

Den nærmeste familien har iallefall forståelse for at vi ønsker oss penger, men tror nok vi kommer til å ende opp med en del av slike glassmagasinting også dersom vi ikke ønsker oss noe spesifikt. Da vet jeg ikke hva vi skal gjøre med det som du sier. Ikke vet jeg hva vi evt. skal bytte det i heller :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vi også ønsket oss, tror egentlig det henger igjen mest fra gammelt av at man skal ønske seg så mye "ting til huset", for før i tida flyttet man jo ikke sammen før man var gift... Nå har jo de fleste bodd sammen en god stund før de gifter seg :) Hvis vi skulle fått en masse glass og greier til bryllupet hadde jeg ikke ant hvor vi skulle gjort av det :)

Ja det henger nok igjen fra gammelt av. Men ser også at en del jeg kjenner begynner å samle på diverse saker når de skal gifte seg. Ikke at jeg skjønner hvorfor ;)

Men opplevelser er jo noe jeg og mannen kan dele og få minner for livet. Det er ingenting som kan knuse eller stues innerst i et skap.

Skrevet

Jeg synes det er litt dumt at det fremdeles henger igjen fra gammelt, for ting til huset er liksom synonymt med gaver i bryllup, og de aller fleste bor jo sammen og har slike ting fra før som du skriver. Vi sliter litt med hva vi skal ønske oss da vi har alt vi trenger av slike kjøkkenting og pyntegjenstander har vi ikke plass til (og penservise har vi hverken bruk for eller lyst på). Ser at mange nevner reisegavekort, men med tanke på at vi ikke kommer til å ta en skikkelig reise før om ca. 3 år når begge er ferdige med utdanningen er ikke dette et godt alternativ heller dessverre :( Er det noe vi egentlig trenger så er det jo faktisk penger, men synes det virker så "frekt" å bare ønske seg penger? Det vi faktisk ønsker oss av ting er såpass dyre at ikke enkeltpersoner har råd til å kjøpe. Det er ting som (hus/leilighet), bil, speilreflekskamera, ny data etc. Vil ikke ønske oss vin heller som også mange nevner, for vil ikke ende opp med et vinlager. Ikke drikker vi noe særlig vin heller så det blir litt feil å ønske seg. Uff, at det skal være så vanskelig å ønske seg noe. Av noen venninner som også er "fattige studenter" har jeg(vi) ønsket oss at de baker kaker til å ha i bryllupet, og det synes de var helt supert siden det er verdt mer for oss enn det koster dem å lage :)

Den nærmeste familien har iallefall forståelse for at vi ønsker oss penger, men tror nok vi kommer til å ende opp med en del av slike glassmagasinting også dersom vi ikke ønsker oss noe spesifikt. Da vet jeg ikke hva vi skal gjøre med det som du sier. Ikke vet jeg hva vi evt. skal bytte det i heller :fnise:

Tror folk gjerne vil at man informerer om hva man ønsker seg penger til, da virker det ikke så frekt for folk av en eller annen grunn :gjeiper:

Tror det er fordi folk er redd for at man skal bruke pengene i "det store sluket", men det går jo an å skrive feks "Siden vi har alt vi trenger, men sparer til en bil, ønsker vi oss penger i gave". Det er jo en måte å gjøre det på... :blomst:

Skrevet

Ja det henger nok igjen fra gammelt av. Men ser også at en del jeg kjenner begynner å samle på diverse saker når de skal gifte seg. Ikke at jeg skjønner hvorfor ;)

Men opplevelser er jo noe jeg og mannen kan dele og få minner for livet. Det er ingenting som kan knuse eller stues innerst i et skap.

Kunne ikke vært mer enig, kjempe fint å ønske seg opplevelser :)

Men skjønner at folk som ikke har rukket å "bygge opp" hjemmet helt enda velger å ønske seg servise o.l. Man trenger jo sånne ting og etterhvert, og fin anledning til å ønske seg sånne gaver.

Selv har jeg ikke tenkt å begynne å samle på krystall glass og sølvtøy, selv om vi gifter oss ;)

• Liker 1
Skrevet

Kunne ikke vært mer enig, kjempe fint å ønske seg opplevelser :)

Men skjønner at folk som ikke har rukket å "bygge opp" hjemmet helt enda velger å ønske seg servise o.l. Man trenger jo sånne ting og etterhvert, og fin anledning til å ønske seg sånne gaver.

Selv har jeg ikke tenkt å begynne å samle på krystall glass og sølvtøy, selv om vi gifter oss ;)

Nei krystall og sølv trenger vi ikke. Det hadde vel aldri blitt brukt ;)

Nå er jeg såpass "gammel" at vi til og med at dobbelt og trippelt av en del, så jeg vet ikke hva jeg skulle gjort med et service til f.eks.

Skrevet

Vi har ønsket oss penger til bryllupsreise og til det nye huset (jeg har sårt lyst på altan til neste sommer). Og jeg føler det er greit å skrive så lenge vi faktisk skriver hva vi ønsker oss penger til :)

Skrevet

Og der var vi offisielt forlovet!! :bryllup:

Han gjemte seg bak stuedøra da jeg kom hjem fra forelesning i dag, med roser, campagne og verdens fiiiiineste ring! :rodmer:

Og han ble veldig glad for at jeg har bestemt oss for Roma :fnise:

Happyyyyyyyyyyy!

Skrevet

Og der var vi offisielt forlovet!! :bryllup:

Han gjemte seg bak stuedøra da jeg kom hjem fra forelesning i dag, med roser, campagne og verdens fiiiiineste ring! :rodmer:

Og han ble veldig glad for at jeg har bestemt oss for Roma :fnise:

Happyyyyyyyyyyy!

Åååå, gratulerer :) Og så bra at han ble glad for at du hadde bestemt dere for at det blir i Roma. Hørtes ut som et skikkelig romantisk hverdagsfrieri :rodmer:

Skrevet

I dag fikk jeg invitasjonene. Vi har bestilt fra optimalprint. De er akkurat som vi håpet, og vi bestilte de på søndag så dette gikk fort. Billig var det også, betalte litt over 900 kroner inkludert frakt for 30 invitasjoner(det fineste papiret), 30 konvolutter, 100 bordkort og 50 menyer :) Nå skal jeg bare skrive ferdig den praktiske informasjonen så skal vi få sendt ut invitasjonene til helga. Ojoj, blir plutselig veldig virkelig nå. Er tydeligvis litt treig i oppfatninga :fnise:

Skrevet

I dag fikk jeg invitasjonene. Vi har bestilt fra optimalprint. De er akkurat som vi håpet, og vi bestilte de på søndag så dette gikk fort. Billig var det også, betalte litt over 900 kroner inkludert frakt for 30 invitasjoner(det fineste papiret), 30 konvolutter, 100 bordkort og 50 menyer :) Nå skal jeg bare skrive ferdig den praktiske informasjonen så skal vi få sendt ut invitasjonene til helga. Ojoj, blir plutselig veldig virkelig nå. Er tydeligvis litt treig i oppfatninga :fnise:

Så spennende! :)

Skrevet

Wow, det var betydelig mye billigere enn kortshop :sprettoy:

Når vi sendte ut invitasjonene var det nesten et lite adrenalin kick :hoppendeglad: , enig i at det blir veldig virkelig plutselig, men gøy da :nigo:

Skrevet

Jeg må visst kjøpe kjole allerede nå fordi Cecilie Melli-butikken skal legge om strukturen fra januar! :sjokkert:

Noe som betyr at kjolen min vil være ferdig allerede til jul. Noen ideer om hvor jeg kan gjemme den for kjæresten min? :klo:

Skrevet

Tjohei! Lenge siden jeg har vært innom å tittet på 2012-bruder tråden her så nå måtte jeg ta meg selv i nakkeskinnet!

Jeg har lagt ferdig invitasjoner siden sist, utover det er brudekrona funnet og bestilt (skal leie den aktuelle dagen) og jeg har nå fått på plass titler til hver gjest! Skal ha eventyrtitler på alle gjestene (tror det blir sånn i hvertfall) siden bryllupet er eventyrinspirert. Kaketopp til både dåp og bryllupskake er på plass, vi kombinerer dette på samme dag.

Hvor lang tid i forveien har folk satt svarfrist på invitasjonene?

Gratulerer med forlovelse Samulita! Det hørtes helt fantastisk koselig ut! :rodmer:

Skrevet

Jeg må visst kjøpe kjole allerede nå fordi Cecilie Melli-butikken skal legge om strukturen fra januar! :sjokkert:

Noe som betyr at kjolen min vil være ferdig allerede til jul. Noen ideer om hvor jeg kan gjemme den for kjæresten min? :klo:

Jeg hadde samme problemet, fikk kjolen for noen uker siden....men har hengt den trygt hos noen andre ;) Kanskje du kan henge den hos familie, forlover e.l.? :goodbye:

Skrevet

Jeg hadde samme problemet, fikk kjolen for noen uker siden....men har hengt den trygt hos noen andre ;) Kanskje du kan henge den hos familie, forlover e.l.? :goodbye:

Det kunne jeg ha gjort, men ingen av dem bor her i byen! Og stoler ikke på noen andre :fnise:

Men jeg kunne kanskje reist et par timer til svigermor og hengt den der! Puh, for et styr! ;)

Skrevet (endret)

Tjohei! Lenge siden jeg har vært innom å tittet på 2012-bruder tråden her så nå måtte jeg ta meg selv i nakkeskinnet!

Jeg har lagt ferdig invitasjoner siden sist, utover det er brudekrona funnet og bestilt (skal leie den aktuelle dagen) og jeg har nå fått på plass titler til hver gjest! Skal ha eventyrtitler på alle gjestene (tror det blir sånn i hvertfall) siden bryllupet er eventyrinspirert. Kaketopp til både dåp og bryllupskake er på plass, vi kombinerer dette på samme dag.

Gratulerer med forlovelse Samulita! Det hørtes helt fantastisk koselig ut! :rodmer:

Så flink du har vært! :jepp:

Takk for gratulasjon! :) Vi skal ikke sende ut invitasjoner til de som skal være i selve bryllupet (max 6 stk som blir med oss til Roma), men til festen her hjemme må vi vel det... Aner ingenting om frister til slike ting!

Endret av Samulita
Skrevet

Oj,så gøy. Høres ut som om dere kommer til å få et kjempefint bryllup. Likte det eventyrtemaet deres :)

Vi har satt en svarfrist på nesten 2 mnd før(15. desember). Dette pga jula, blir mye styr hvis svarfristen er midt i julestria. Så da får de jo 2 mnd på å svare også da :) Tror det er vanlig å ha svarfrist ca 1-1,5 mnd før, men man kan gjerne sende ut invitasjonene endel før hvis man skal gifte seg midt i sommerferien :)

Skrevet

Hei!

Er det flere her inne som er i gang med planleggingen av et 2012-bryllup? Det er vi! Jeg vet jeg er tidlg ute, men vi planlegger et høybudsjett-bryllup i flere land så det krever litt spredning av utgifter (dessuten klarer jeg ikke vente), så jeg begynner allerede nå. :)

Noen flere der ute?

Hei hei:)

Vi skal også gifte oss i 2012, nermere sagt 21.juli:)

Vi har kommet gått i gang med planleggingen, det er jo så mye å planlegge for man vil jo ha drømmebryllupe sitt og at alt bli perfekt:))

Skrevet

Holy shizzle... :daane:

Jeg blir helt svett av denne planleggingen! Eller, skal jeg være helt ærlig, tanken på planleggingen...

Roma er nesten ferdig planlagt og booket allerede, men festen vi skal ha her hjemme er en heeeelt annen sak! Og jeg er redd for at vi allerede er sent ute :overrasket: Lokaler bookes jo opp år i forveien, og vi har ikke engang funnet alternativer :sjenert:

:klaske:

Skrevet

Hei, hei.

Gratulerer :bryllup:

Når skal du gifte deg i Roma? hvor?

Blir jo litt stresset når du sier alt er booket i Roma allerede?

Vi gifter oss på den norske ambassade 14/6. Å det er kun det jeg har fikset til nå....

Har sett på kjole, å det er det. Hadde også tenkt på Cecilie Melli, ønsker kort kjole. Men tror jeg har funnet en annen :lol: .

Del gjerne tanker og ideer med meg, hva man finner ut av ting i Roma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...