Monica1968 Skrevet 15. april 2010 #41 Del Skrevet 15. april 2010 Jeg er så uenig med Rachel1968 som det går an å få blitt. hvis du tror at du kan slå din egen aldring så tar du feil. Du blir gammel du, som alle andre. Du vil få tegn på aldring akkurat som alle andre. Og du vil oppdage at når du først begynner å operere deg, da ser du alt det andre som er gammelt på deg, så får du behov for å operere det også. Å sammenligne skjønnhetskirurgi med prevensjon viser at du ikke har gode argumenter i debatten, synes jeg. Heller kan ikke operasjoner sammenlignes med hårfarging og sminke. Jeg synes du oser av aldringsskrekk. Men gammal blir du, okke som. Hm, hittil har jeg i alle fall klart det veldig godt(og det uten nevneverdig plastisk kirurgi), men det skal nevnes at foreldrene mine(som for øvrig, etter alt å dømme, ikke har endret på noe som helst kirurgisk), som begge nærmer seg pensjonsalderen med stormskritt, omtrent ikke har rynker e.l., de heller, så selvsagt, det er gener og livsstil det handler om, primært sett. Kirurgien er bare et "hjelpemiddel", ingen vidunderkur. Og nei, langt ifra alle blir seendes gamle ut før en faktisk har blitt pensjonist og vel så det(og selv da kan man se meget godt ut, for øvrig: Se bare på Sophia Loren. Selvsagt på en annen måte enn da man var 40, men ikke nødvendigvis på en dårligere måte: Bare annerledes). Videre kan det utmerket godt være èn ting man er misfornøyd med ved utseendet sitt, og ønsker å endre på, uten at man ønsker å endre noe annet, jo. Du må nesten forklare hvorfor sammenligningene mine med prevensjon/farging av grå hår ikke er gyldig, i dine øyne. De kom som svar på følgende argumenter: 1. Plastiske operasjoner er å endre på naturens gang(vi lar ikke biologien styre særlig mye annet i livet vårt, og prevensjon brukes her som et eksempel på det mest unaturlige av alt: Det endrer tross alt fatalt på det antallet barn man får. Dønn unaturlig, men, i alle fall i følge 99,9% av oss, helt akseptabelt). 2. Plastiske operasjoner viser en skrekk for å bli gammel(for det første er ikke det i seg selv galt, for det andre farger man grå hår av nettopp samme grunn(man vil se yngre ut enn man er osv.)). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå