Gå til innhold

Jeg MÅ ha dette teppet ut av huset!


Tonka

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Vi bor i dag i ei relativt lita leilighet, så her må vi kompromisse. Ingen av oss får lov til å bestemme at vi skal ha noe i stua som en av oss synes er skrekkelig stygt. At vi synes enkelte ting er ikke-akkurat-perfekt får vi leve med. Om vi hadde hatt en uenighet om et teppe som en av oss hatet så ville teppet havnet i boden i påvente av større plass.

Vi skal nemlig kjøpe hus. Der har vi blitt enige om at jeg får lov til å bestemme over design/møblering osv i dagligstua og på soverommet vårt, mens mannen får bestemme over tv-stua og "gutterommet" hans (pc-verksted og biljardbord osv). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå synes jeg vel ikke at noen skal få bestemme mer enn den andre når det gjelder innredning, så om noen har direkte imot et møbel s burde man kanskje finne noe som begge kan like. Jeg tror jeg hadde blitt fristet til å søle noe på det teppet, være skikkelig uheldig når man hadde omgangssyke eller noe slikt...

Men jeg husker jo den gangen mannen min MÅTTE ha en gammel slitt stressless stående i stua, for den var SÅ god å slappe av i. Saken var bare det at han brukte den jo aldri. Den ble stående i et hjørne med masse pledd etc i, og ta opp plass, uten at han satt i den.

Til slutt bar jeg den opp på barnerommet, (den var kjempefin å amme i bla, selvom den ikke passet inn i stua) og satte hundekurven der stresslessen hadde stått. TO MÅNEDER seinere stusset han og tittet seg rundt i stua og lurte på hvor stolen var?

da jeg fortalte at jeg hadde flyttet den to måneder tidligere måtte han jo le og innrømme at den stolen kanskje ikke var hans mest brukte møbel likevel nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg hadde samme problem, bare med et rundt barskap til å henge på veggen. sambo hde fått det av sin bestefar, slik at det nok hadde affeksjonsverdi for han.

Har bodd i to leiligheter med dette skapet på veggen, og begge gangene prøvd å få det plassert der det skulle gli best inn/synes minst :P. Hinting om at jeg ikke syntes noe om skapet hjalp definitivt ikke.

Når vi nå kjøpte oss egen leilighet var det absolutt ingen plass hvor dette skapet passet inn. I og med at det ble kjøpt inn en del nye møbler etc. i forbindelse med kjøp av egen leilighet,valgte jeg å spørre om hans mening på alt som ble kjøpt (noe som bare skulle mangle for øvrig...). Hvis det var noe jeg hadde lyst på (og omvendt), men som han ikke kunne fordra, fant vi heller noe annet som begge likte eller i allefall ikke mislikte. Etterhvert ble det en viss stil som preget leiligheten, og da så han faktisk selv at det barskapet ikke passet inn i det hele tatt, og det ble heller aldri den store diskusjonen om saken. Nå er skapet lagret i en bod :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...