Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Var ute med noen venninner her om dagen, og traff en fyr som jeg syntes var veldig sjarmerende. Fikk en følelse av at han var litt interessert, men sikker kan man jo ikke være. Han kom rett bort til meg (selv om han kjenner venninnene mine bedre enn meg, vi er alle bekjente fra før.) Noe av det første han spurte om jeg hadde kjæreste, og det svarte jeg ja til. (Det forholdet er imidlertid i ferd med å gå i oppløsning, men det sa jeg ikke noe om.) Fyren fortsatte imidlertid med å prate hyggelig, spurte mye om meg og mitt.

Problemet med den kvelden er at jeg hadde drukket litt for mye, så vet ikke helt om jeg ga så bra inntrykk. Men kjenner jeg har lyst til å ta kontakt med ham. Lurer på om jeg skal ta mot til meg og sende en kort melding? Noen råd? (regner nok ikke med at han tar kontakt med meg, siden jeg er opptatt til og med.)

Er klar over at jeg er litt dust her siden jeg faktisk har kjæreste, men som sagt der går det mot slutten. Er begge enige om at det har gått mer over til vennskap nå.

Litt usikker på om denne skulle i singelforumet eller samliv, men jeg prøver..

Endret av Sarafina
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde du ikke se til å få avsluttet det forholdet du faktisk er i først?

Skrevet

Veldig sant. Fyren tror sikkert jeg er litt sprø som tar kontakt når jeg altså ikke er singel... Dette er litt komplisert, samboeren min mistet nettopp jobben pga finanskrisa, og så har vi jo et hus sammen, så det hele er litt i det blå akkurat nå om man kan si det slik.

Skrevet

Prøver du å starte noe nytt uten å ha avsluttet fortiden, så blir det fort bare surr.

Jeg tror ikke det er smart eller riktig rekkefølge å gjøre tingene.

Du og samboeren bør først bli enige om å gå hver deres vei, og så selge huset slik at dere er uavhengige av hverandre.

Når dere har blitt enige, og helst flyttet fra hverandre, så kan jo du selvfølgelig gjøre akkurat som du vil.

Skrevet

Jeg ville heller ikke tatt kontakt før forholdet er avsluttet.

Skrevet (endret)

Enig med dere. Skal prøve å snakke med samboeren i kveld..

Men, når jeg da blir singel: tror dere det er verdt å ta kontakt?

Endret av Sarafina
Skrevet

Enig med dere. Skal prøve å snakke med samboeren i kveld..

Men, når jeg da blir singel: tror dere det er verdt å ta kontakt? Når en fyr spør slik han gjorde (har du kjæreste, barn, hus, alle de spørsmålene kom han med), gjøres det for å sondere terrenget siden man er litt interessert? Vet jo faktisk ikke om han er det eller ikke, men fikk det litt på følelsen, kvinnelig intiusjon eller hva jeg skal si...? Selv er han singel altså, var også det i fjor da vi også møttes.

Det er sikkert ikke umulig, uten at jeg eller noen annen kan vite det.

Men du bør i hvert fall ikke avslutte samboerskapet basert på at det skal bli du og han sammen i nær fremtid.

Skrevet

Men du bør i hvert fall ikke avslutte samboerskapet basert på at det skal bli du og han sammen i nær fremtid.

Helt enig!

Skrevet

Var ute med noen venninner her om dagen, og traff en fyr som jeg syntes var veldig sjarmerende. Fikk en følelse av at han var litt interessert, men sikker kan man jo ikke være. Han kom rett bort til meg (selv om han kjenner venninnene mine bedre enn meg, vi er alle bekjente fra før.) Noe av det første han spurte om jeg hadde kjæreste, og det svarte jeg ja til. (Det forholdet er imidlertid i ferd med å gå i oppløsning, men det sa jeg ikke noe om.) Fyren fortsatte imidlertid med å prate hyggelig, spurte mye om meg og mitt. Og kom med mange fine komplimenter, sa blant annet at han husket han likte meg da vi gikk på skolen sammen, for mange mange år siden. Sist jeg møtte han var på en fest i fjor, da sa han de samme tingene. Husker jeg ble veldig sjarmert da også. Han spurte også om jeg husket dette.

Problemet med den kvelden er at jeg hadde drukket litt for mye, så vet ikke helt om jeg ga så bra inntrykk. Men kjenner jeg har lyst til å ta kontakt med ham. Har allerede addet ham på Facebook, tenkte det var uskyldig og greit. Lurer på om jeg skal ta mot til meg og sende en kort melding, eller si hei på chatten..? Noen råd? (regner nok ikke med at han tar kontakt med meg, siden jeg er opptatt til og med.)

Er klar over at jeg er litt dust her siden jeg faktisk har kjæreste, men som sagt der går det mot slutten. Er begge enige om at det har gått mer over til vennskap nå.

Litt usikker på om denne skulle i singelforumet eller samliv, men jeg prøver..

Det lønner seg svært sjeldent å gå rett inn i et nytt forhold så fort.Selv om det kan være kjempespennende nå på våren med sola som skinner og fuglene som synger.Hvorfor ikke bruke tid til å være singel en stund? Du sier at det forholdet du er i nå, er over ganske snart likevel og å stresse inn i noe nytt da,kan være litt riski.. Men klart, hvem er jeg til å råde om det,så lenge ALLE følelsene dine for samboeren din er borte,så gjør du jo såklart som du vil når du er SINGEL! Ikke bruk tid på han andre når du er i forhold,hvordan hadde du likt det om det hadde vært han som flørta villt mens du satt i andre enden av sofaen?Avslutt en ting før du begynner på noe annet :)

Skrevet (endret)

Fint å få litt realisme inn i bildet fra dere :) jeg er litt evig romantiker, og siden romantikken har vært totalt fraværende i dette forholdet, lenge - så er det lett å tenke med "rosa briller" med en gang.

Når det er sagt, så føltes det som det sa "klikk" med en gang med denne fyren, fra begges side..

Skulle ønske jeg var litt mer edru den kvelden, så kunne jeg prata mer med fyren og blitt kjent med ham som en venn - det hadde jo ikke skadet.. Jeg pleier ikke vanligvis å drikke så mye, men denne gangen ble det litt for mye av det gode.

Endret av Sarafina
Skrevet

Må si meg enig med de som har svart over her, avslutt det forholdet du har gående nå.

Det kan godt hende at du vil komme på andre tanker når du først er blitt "fri". Akkurat nå vil det nok kjennes "utrygt" å skulle være singel, men det gjør veldig godt å bruke litt tid på seg selv før man evt finner en ny kjæreste. Og så kan du heller bruke tanken på denne fyren til å drømme deg bort litt når du føler deg ensom..

Og neste gang dere møtes, kan du slumpe til å fortelle at du er blitt singel og har vært det en stund..

Om du blir utålmodig, kan du jo bare "tilfeldigvis" dukke opp et sted der han er, eller få en venninne til å hinte frempå litt (for å sjekke om han er interessert),siden dere er og har felles bekjente.. Men det er alltid en fordel å være alene mellom forhold, for å "komme seg ned på jorda" igjen og "finne seg selv". Klisjeer, men absolutt med hold i.

Jeg gikk ut av et forhold for ca 1 år siden (som ditt, ikke et rosenrødt), før det ble slutt gruet jeg for å være alene. Etter å ha vært alene en stund føler jeg meg mye sterkere og klar over hva jeg ønsker, gleder meg til "den rette" dukker opp, men han har nok ikke det enda.. Og jeg har det ganske fint likevel, drømmer meg litt bort i menn jeg treffer, men prøver å være realistisk.

Skrevet

Må si meg enig med de som har svart over her, avslutt det forholdet du har gående nå.

Det kan godt hende at du vil komme på andre tanker når du først er blitt "fri". Akkurat nå vil det nok kjennes "utrygt" å skulle være singel, men det gjør veldig godt å bruke litt tid på seg selv før man evt finner en ny kjæreste. Og så kan du heller bruke tanken på denne fyren til å drømme deg bort litt når du føler deg ensom..

Og neste gang dere møtes, kan du slumpe til å fortelle at du er blitt singel og har vært det en stund..

Om du blir utålmodig, kan du jo bare "tilfeldigvis" dukke opp et sted der han er, eller få en venninne til å hinte frempå litt (for å sjekke om han er interessert),siden dere er og har felles bekjente.. Men det er alltid en fordel å være alene mellom forhold, for å "komme seg ned på jorda" igjen og "finne seg selv". Klisjeer, men absolutt med hold i.

Jeg gikk ut av et forhold for ca 1 år siden (som ditt, ikke et rosenrødt), før det ble slutt gruet jeg for å være alene. Etter å ha vært alene en stund føler jeg meg mye sterkere og klar over hva jeg ønsker, gleder meg til "den rette" dukker opp, men han har nok ikke det enda.. Og jeg har det ganske fint likevel, drømmer meg litt bort i menn jeg treffer, men prøver å være realistisk.

et spørsmål til dere: siden jeg blir så lett betatt av en annen, betyr det da at jeg ikke har det bra i det forholdet jeg er i? (eller er det mer dette med at "gresset er alltid grønnere på den andre siden av gjerdet"?). Samboeren min er både snill og grei, men det er null lidenskap, og han er heller ikke særlig pratsom av seg.

Leker fortsatt med tanken om at jeg kan jo f eks chatte litt med han andre (siden jeg har han på Facebook), bare sånn hei og takk for sist osv. Det er jo ikke utroskap, kan jo rett og slett være fordi jeg syntes han var en veldig hyggelig fyr. Utro kommer jeg aldri til å være. Hva synes dere?

Skrevet

et spørsmål til dere: siden jeg blir så lett betatt av en annen, betyr det da at jeg ikke har det bra i det forholdet jeg er i? (eller er det mer dette med at "gresset er alltid grønnere på den andre siden av gjerdet"?). Samboeren min er både snill og grei, men det er null lidenskap, og han er heller ikke særlig pratsom av seg.

Dette er vel nesten det klassiske tilfellet tror jeg. Har dere ikke barn i sammen, og det er økonomisk mulig å flytte, så tror jeg - på litt sikt - at det beste for dere begge er å gå hver deres vei videre i livet.

Felles barn kompliserer det hele radikalt.

Leker fortsatt med tanken om at jeg kan jo f eks chatte litt med han andre (siden jeg har han på Facebook), bare sånn hei og takk for sist osv. Det er jo ikke utroskap, kan jo rett og slett være fordi jeg syntes han var en veldig hyggelig fyr. Utro kommer jeg aldri til å være. Hva synes dere?

Utro kommer du aldri til å være?

Den har vi hørt før.

Fortsetter du med disse tankene dine og setter dem ut i livet, så kommer du til å si; "Oj! Det hadde jeg aldri trodd om meg!".

Skrevet

Dette er vel nesten det klassiske tilfellet tror jeg. Har dere ikke barn i sammen, og det er økonomisk mulig å flytte, så tror jeg - på litt sikt - at det beste for dere begge er å gå hver deres vei videre i livet.

Felles barn kompliserer det hele radikalt.

Utro kommer du aldri til å være?

Den har vi hørt før.

Fortsetter du med disse tankene dine og setter dem ut i livet, så kommer du til å si; "Oj! Det hadde jeg aldri trodd om meg!".

Skjønner poenget ditt.. men tenkte altså at jeg bare kunne chatte og bli litt kjent med fyren, jeg..? Synes dere at det blir feil og?

Skrevet

Skjønner poenget ditt.. men tenkte altså at jeg bare kunne chatte og bli litt kjent med fyren, jeg..? Synes dere at det blir feil og?

Ja, så lenge du ikke er singel så blir det jo feil.

Skrevet (endret)

Signerer denne.

Endret av kristine81
Skrevet

Takk for tipsene Steinar :-) Enig i det forsåvidt. for dere menn er vel ikke særlig interessert i å bli kjent med ei jente som er opptatt heller...?

Skrevet

Takk for tipsene Steinar :-) Enig i det forsåvidt. for dere menn er vel ikke særlig interessert i å bli kjent med ei jente som er opptatt heller...?

Mulig du er på fisketur her?

Virkeligheten er at det er mer enn nok av mannfolk som har null problemer med utroskap.

De fleste av dem er da selvfølgelig ikke seriøse.

Dessuten bør du uansett tenke på din samboer.

Tenk om du var utro og han fant det ut.

Sånt er langt i fra positivt, og jeg tviler da sterkt på at dere var venner etterpå.

Skrevet

Når jeg møtte ene eksen min, var hun i et skrantende forhold - men jeg falt for henne umiddelbart. Dermed gjorde jeg alt i min makt for at hun skulle bli min, og det ble hun :)

Livet er for kort til å ta hensyn til alt og alle. Du trenger ikke være utro for å sjekke om denne karen kan være verdt å legge seg etter.

Skrevet

Når jeg møtte ene eksen min, var hun i et skrantende forhold - men jeg falt for henne umiddelbart. Dermed gjorde jeg alt i min makt for at hun skulle bli min, og det ble hun :)

Livet er for kort til å ta hensyn til alt og alle. Du trenger ikke være utro for å sjekke om denne karen kan være verdt å legge seg etter.

Så da syns du altså at det er helt greit å gå over et par lik på veien?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...