Gå til innhold

Bippen`s grotte

bippbipp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Gabalku markuu sii dhacayey ayey dudun fuuleen. Waxay arkeen laba guri, roobna wuu soo da`ay xoogleh.

"Aniga ka dhinaca midigtaan leeyalay", dacawo.

"Aniguna ka bidixda", yidhi diinkii.

Markay soo gaadheen labadii buul ayaa diinkii kiisii ku dhax arkay dibi kaliya oo ku Jira aqalka, dawacadiina waxay araktey wan keedii ku Jira. Diinkii wuxu kale oo uu ka helay gurigii midi iyo dab meel ka baxaya. Dacawadii ayaa u soo wareegtay diinkii.

"Diinow dab i sii aqalkaygu waa dhaxan ee", Dacawo.

Dhawr qori oo dab ah ayuu sii yey diinkii dacawadii. Intay dacawadii dabkii roobkii ku soo bakhtiisay ayey diinkii ku soo nogotay oo waydiisatay dab kale. Asna wuu sii yey mar labaad. Hadanna way soo bakhtiisay dabkii dacowadii oo dab kale waydiisatry diinkii.

"Qori danbe dabka kumma hadhine, dhuxushii uunbaa taal ee nabad gelyo", diinkii baa yidhi.

"Hadaba aan gurigaaga seexdo caawa kaygu waa qabow", dacawadii ayaa waydiisatay diinkii.

"Halkaa seexo hadaanad qashin igaga daadinayn", Diinkii.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Ingenting er vakrere enn sol etter regn. Vannpyttene som plutselig blir til små glinsende solspredere. De blinker imot en som en slags egen unik forelskelse. Grønne og vakre blader drypper av friskt vann. Av liv. Den friske rene duften av vått gress. Lyden av glade fugler. Det er dette som er livet. Det MÅ være livet. Nå går det mot sommer. Det er snart vår :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madam Felle

Når er egentlig liv et liv? Ta for eksempel meg. Et individ som har fått navnet Madammen. Jeg har min egen hjerne og er selvsagt overbevist om at jeg selv både er uavhengig og selvstendig og at jeg rår over min egen vilje. "Jeg tenker, derfor er jeg," fungerer bra som en oppsummering.

Min oppfatning er at min hjerne består av - som alt annet her på jord - materie. Kvarker, atomer, molekyler, grunnstoffer og den slags. Mine tanker er elektriske signaler/impulser. En utstrakt jeg-følelse kommer dermed i sterk konflikt med den troen på at vi kun er konstruert av vanlig materie.

For jeg er jo virkelig. Jeg mener; evolusjonen kunne vel fint gått sin gang og utviklet dyr, mennesker og andre skapninger med like godt utviklede jeg-instinkter som vi har i dag, MEN at de i virkeligheten var datamaskiner/funksjoner. Eller sagt på to andre måter: At det hele var en spillefilm uten tilskuere ELLER at det hele utviklet seg i et slags mørke på samme måte som før vi var født (!). Hadde det ikke vært for at jeg kjente til min egen eksistens som et slags bevis, ville jeg uten tvil trodd at det nettopp var slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg innrømmer det.

Jeg er i en alder av 34 ikke i stand til å ta fornuftige valg.

Jeg har det med å velge underholdning fremfor opplysning.

Jeg håper jeg får en halslenke. Jeg trenger det.

Ser på trash-TV som Robinson og Baren fremfor å studere verdenskonflikter på NRK. Jeg hedrer herved statskanalen og betaler linsensen med glede. Nærmest som et eget intellektuelt hjelpeskrin. Hjelp meg fra TV2, TV3, TVNorge og og annet showbiz. De tar fra meg tiden jeg trenger til annet.

Ser en utvikling. En utvikling som gir meg følgende konklusjon: Hjelp meg fra Internett.

For hvordan vil det egentlig gå når man alltid kan klikke på det som er mest interessant? NRK og TV-generelt "truer" oss gjennom et program fra A til Å. Internett lar deg klikke på det du synes er spennende og interessant. Jeg synes ofte ikke at verdenskonflikter er det grann interessant. Og hvordan skal jeg da holde meg orientert i det som er viktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene morsom ny avatar du har fått deg da!

Takk for hilsen i dagbok og GODT NYTTÅR TIL DEG! Måtte 2004 være ekstra fyllt med BIPPBIPP glede og morsomheter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Juledikt (ikke for sarte sjeler!)

Nissen parkerer i stjernenes skinn

og avleverer pakker i huset derinn.

Når han kommer tilbake er reinsdyra vekk

han finner kun sin julenissesekk.

Han ser seg omkring, sier "Dette er vilt"

og oppdager to store opplysningsskilt.

På det ene står det "Securitasvakt",

på det andre: "De dyr som står her går til slakt"

Nissen tenker, det var da som faen,

tenk å lande her midt i Indre Golan.

Men det er kanskje ikke noen fare på ferde

de jobber vel neppe her den tjuefjerde?

Skrikene er voldsomme, nissen får panikk

og styrter inn i den store fabrikk.

På et bånd ser han reinene, nissen roper "STOPP!"

En etter en blir de kvernet opp.

Maskinen er stor, nissen slenger vanten

og svinger seg elegant opp på kanten.

Han griper et reinsdyr, godt grep om svansen.

Det er blodig og halt og han mistet balansen.

Han treffer maskinens roterende egg,

det siste som kvernes er hans kritthvite skjegg.

God jul i bygd og god jul i by.

Snart selges nissefar på Meny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :o :o :o

:hoho::hoho::hoho::hoho:

Hva skulle dagboken din ha gjort uten madam, bippen! :ler:

Neida grotta di er kjempekoselig i seg selv også, men Madam frisker opp der hun finner inspirasjon...

Håper det var en kjempefin lørdagskveld bippen! Jeg har kost meg med gamle venner og litt for mye prat og vin. Men når jeg endelig kom meg hit var det nesten ingen her lengre...var visst litt sent.

Så må du sove lenge imorgen da og kose deg! Husk at søndager er til for å sløve :kul:

STOR NATTAKLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Bippen! har du noen gang lurt på hva ytring egentlig er? Vel det har jeg, og har vel funnet en litt passende utgave til det da.

Ytring: Kommunikasjon utført ved hjelp av hevet langfinger rettet mot medbilister som ikke kjører minst 15 kilometer over fartsgrensen, dørvakter som bare slipper inn sine eksdamer på 18 år og gamle klassekamerater, parkeringsvakter i sin helhet og greske strandløver med smør i håret, møkk i hodet og hittil uoppdagede sykdommer på snurrebassen.

Passende sant?

Yoga da? veeel har funnet en til det også jeg. :sjarmor:

Yoga: Stillingen du våkner opp fullt påkledt i etter en helaften på byen og påfølgende romanse med en toseters sofa på gjesterommet til en

perifer kompis.

Passende det også sant?

Ynkelig er jo også noe en kan undre seg over eller?

* Ynkelig: Tilstanden til den delen av menns hjerne som stadig vekk regner ut at siden du ikke har fått deg dame de siste 76 lørdagene, må det bare klaffe i kveld.

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Glemte ynkeligere, for det er jo ynkligere enn ynkelig eller hur?

* Ynkeligere: Tilstanden til den delen av menns hjerne som har regnet ut at det er helt greit å bruke 55 239 kroner på 76 lørdagskvelder på

byen, bare du får deg dame for en natt den 77..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likte den med x-damer jeg :sjarmor: Du får ta den her og...

Siden bippen sikkert ikke kommer hit før imorra tidlig tar jeg en morgensang for deg :wink:

Stå opp din gris

stå opp din gris

Nå har du sovet lenge! :digge:

Natta klem igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Ok, her kommer X-damer

X-dame: Individ hvis all gjøren og laden er like interessant som å se maling tørke.

Tar også med litt om du også har problemer med telefonselgere bippen. Da kan noen av disse være lure. :sjarmor:

>Spill oppriktig interessert i varen selgeren prøver å prakke på deg og pass på å gi selgeren intrykk av at salget er i boks (dog uten å si det!). Deretter får du en kompis eller samboer eller hva det skulle være til å ringe på døra, eventuelt sier du bare til selgeren at det ringte på døra og ber denne vente til du får åpnet. Deretter er det bare å stikke av gårde, har du høyttaler på telefonen så slå på denne mens du koser deg med sukk og stønn og noen enkelte "hallo?" fra selgeren som garantert kommer til å vente en god stund på denne positive kunden. Mål deretter hvor lang tid du klarte å holde han/henne på røret.

>Når en telefonselger ber etter en person, samme om det er deg eller ikke, si at personen ikke er inne, men at du kan ringe han opp, og be han om å komme.( du kan si at han ikke er langt borte og at han er veldig interesert i produktet.)

Deretter taster du et nummer på telefonen. Når telefon selgeren sier noe, begynner du å si alt negativt du kan finne på om selgeren. Start med f.eks. "tror du ikke den idioten av en selger ringte igjen du da, han som snakker så rart, jeg tror han er feit også for det høres slik ut (...)". Snakk fort og ikke la selgeren avbryte deg så lenge at han kan si noe sammenhengende, prøv å holde han på tråden så lenge så mulig. Etter en stund kan du tie og høre hva han sier.

>Med en gang du skjønner at det er en selger, senk stemmen og si med Gudfaren-røst: "Det var bra du ringte Emilio! Jeg tror Ciccone-familien er på sporet av oss. Du kan hente varene på kaia i kveld klokka halv tolv, men vær for all del forsiktig!"

Og så later du som om du hører noe: "Hva var det!? Jeg trur det er noen som avlytter linja! Kom deg ut av huset, Emilio! Døm kan ha spora nummeret ditt, kom deg ut!!!" Og så slenger du på røret... (NB. Dersom noen ringer opp igjen like etter kan det være lurt å ikke ta telefonen, for å eventuelt bekrefte mistanken til den nyskjerrige selgeren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synger for min lille venn

jeg synger siden om igjen

for sølv og gull jeg synger ei

jeg synger bare bippen for deg

jeg synger bare bippen for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Madam Felle

Denne må være den beste :hoho:

Vær skikkelig blid og hyggelig, vis kjempeinteresse og midt i selgerens setning -LEGG på. Ringer selgeren igjen -vær imøtekommende og kjempeglad for at selgeren ringte tilbake -du satt og tenkte på å ringe selskapet til selgeren og finne tilbake selv fordi dette hørtes bra ut. Si det har vært ustabil linje en tid så dette må du beklage det er telefonen din det er noe feil med - her er det rom for improvisasjon -men før selgeren får ett salg av en entusiastisk og hyggelig kunde brytes samtalen. Her ligger spenningen i selgerens utholdenhet. Samtalen brytes når som helst vekselvis tidlig og sent i presentasjonen. La selgeren bruke tid på a gjenta sin presentasjon når mye informasjon har blitt presentert og bryt igjen før det kommer noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Natta bippen :Gjesp: sove godt :Gjesp: drømme søtt :Gjesp: Jeg er ikke trøtt :Gjesp: neida det bare virker slik :Gjesp: klarer jo aldri å komme meg tidlig til sengs jo :gjesp. Jaja da er det så sjekt å leke seg litt her inne :Gjesp: Men nå skal jeg sove

NATTA sove godt vennen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juledikt (ikke for sarte sjeler!)

Nissen parkerer i stjernenes skinn

og avleverer pakker i huset derinn.

Når han kommer tilbake er reinsdyra vekk

han finner kun sin julenissesekk.

Han ser seg omkring, sier "Dette er vilt"

og oppdager to store opplysningsskilt.

På det ene står det "Securitasvakt",

på det andre: "De dyr som står her går til slakt"

Nissen tenker, det var da som faen,

tenk å lande her midt i Indre Golan.

Men det er kanskje ikke noen fare på ferde

de jobber vel neppe her den tjuefjerde?

Skrikene er voldsomme, nissen får panikk

og styrter inn i den store fabrikk.

På et bånd ser han reinene, nissen roper "STOPP!"

En etter en blir de kvernet opp.

Maskinen er stor, nissen slenger vanten

og svinger seg elegant opp på kanten.

Han griper et reinsdyr, godt grep om svansen.

Det er blodig og halt og han mistet balansen.

Han treffer maskinens roterende egg,

det siste som kvernes er hans kritthvite skjegg.

God jul i bygd og god jul i by.

Snart selges nissefar på Meny

:grine::grine::grine::grine::grine::grine::grine::grine::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synger for min lille venn

jeg synger siden om igjen

for sølv og gull jeg synger ei

jeg synger bare bippen for deg

jeg synger bare bippen for deg!

:ler: Så søtt :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...