Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #21 Skrevet 6. april 2010 Jeg har et barn som har skadet begge fortennene sine. Tannlegen har lagt i fylling og det er ikke synlig i det hele tatt. I tillegg så har det faktisk holdt nå i 10 år.
Gjest Dama Skrevet 1. januar 2012 #22 Skrevet 1. januar 2012 Jeg har selv slått ut tenner i barndommen, og vet du, det gikk helt fint. Tannlegen ordnet det, noe som knapt tok 10 min. Så utrolig ufin og lite hyggelig du er. Slutt med det da.
ablaze Skrevet 1. januar 2012 #23 Skrevet 1. januar 2012 Galle? Jeg synes at det er grunn til bekymring når en mor mener at det å brekke en arm ikke er like ille som å slå ut noen tenner. Det å brekke en arm kan i mange tilfeller føre til en rekke komplikasjoner, og kan i verste fall føre til kroniske plager resten av livet. At min tannlege brukte knappe 10 min på å få dem inn igjen, betyr ikke at jeg ikke måtte bruke diverse remedier for å bli fin i tanngarden igjen. Uten å lage kvalm så kan jeg også opplyse om at skader i tenner kan gi store komplikasjoner i senere tid som f.eks rotfylling av tenner (nevnt av noen andre også) og mange, dyre tannlegebesøk (vet om en som 15 år etter fall fikk store problemer med 6 tenner etter et slag i haken pga fall som liten). Jeg har ingen erfaring med å brekke arm (eller andre ting) så det kan jeg ikke uttale meg om.
skruf Skrevet 1. januar 2012 Forfatter #24 Skrevet 1. januar 2012 Ser at den gamle tråden min er oppe igjen Jenta mi endte med å rotfylle den ene tanna da det etter noen måneder ble oppdaget at roten var ødelagt. Siden tennene var helt nye, så ble det mere komplisert enn ved rotfylling hos en voksen, og tanna vil mest sannsynlig bli erstattet en gang når hun er voksen, forhåpentligvis holder tanna til da. Den andre tanna gikk det bra med, eneste vi ser er en svak misfarging av den rotfylte tanna. Vi har, heldigvis, bra barneulykkesforsikring, så vi var til spesialist med henne. Pga den forsikringa vil hun og få dekket alt det koster ved senere behandling/stift av den tanna, selv i voksen alder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå